Det svenska spelet går från beta till färdigt 11 november och Notch hoppas kunna belöna sig själv med nästa del i Elder Scrolls-serien.

Svenske Markus Persson har blivit internationellt uppmärksammad för sin kreativa ansträngning #Minecraft och tjänar just nu de stora pengarna. Trots det är han till synes stadigt förankrad i sitt förflutna som en vanlig gamer. Det senaste kvittot på detta är att han nu bestämt sig för att låta hans genombrott gå från beta till färdigt spel den 11 november i år - enligt egen utsago för att kunna slappna av och belöna sig själv med kommande #The Elder Scrolls V: Skyrim. Men bara om deadlinen hålls.

På sin blogg, The Word of Notch, skriver utvecklaren att releasen inte kommer att sätta stopp för de många uppdateringarna av spelet och att den därför i första hand är att betrakta som en milstolpe för utvecklingsteamet, mer än någonting annat. Mannen i hatten förklarar att själva releasen inte kommer att förändra särskilt mycket i spelet och att det snarare är arbetet fram till dess som kommer att forma upplevelsen som kommer att öronmärkas med beteckningen "färdigt".

Vidare låter Persson meddela att arbetet med att implementera achievements i spelet fortskrider, men att de inte kommer att dyka upp i version 1.5 - som tidigare rapporterat bjuds vi istället på dynamiska vädereffekter. Uppdateringen i fråga spås av Markus Persson själv bli klar någon gång under nästa vecka.

Skicka en rättelse