"Det börjar bli svårt att dra en gräns mellan de portabla systemen och hemkonsolerna", säger Capcom.

Actionskräckisen #Resident Evil: The Mercenaries 3D har nått en sådan grafisk nivå att det är svårt att dra en gräns mellan 3DS-titeln och det du spelar på hemkonsolerna, säger Capcom-producenten Masachika Kawata. Spelet väntas ut under sommaren.

– Vi är väldigt stolta över vad vi lyckats uppnå med hårdvaran. Enligt vår åsikt ser det riktigt imponerande ut. Det börjar bli svårt att dra en gräns mellan de portabla systemen och hemkonsolerna, säger Masachika Kawata.

Eftersom Mercenaries funnits som spelläge i bland annat #Resident Evil 4 och #Resident Evil 5 har Capcom också kunnat lyfta en del grafik rakt ifrån konsolspelen.

– De [grafikmotor-teamet] gjorde grundjobbet och fick allting att fungera i den utsträckning att vi använde vissa assets från våra hemkonsolspel – och de fungerade på 3DS. Efter att de gjord grundjobbet satte vi Mercenaries-teamet på det hela och de testade allt möjligt för att se hur långt vi kunde gå för att få spelet att se snyggt ut på 3DS.

– Vi är mycket stolta över hur långt vi kommit med det. Det var absolut en stor utmaning.

Senaste rullen från Resident Evil: The Mercenaries 3D ser du nedan.

[video=7675]

Skicka en rättelse