Se en de av längsta spelsekvensfilmerna från id Softwares raseri.

Trots att #Rage ska släppas i höst har vi kommer över väldigt få gameplay-filmer från #id Softwares första nya varumärke sedan #Quake. I afton bjuds det dock på rejält med spelsekvenser från ett tidigt uppdrag i den sargade staden Dead City, hela fem minuter väntar i filmarkivet. Spelaren är på jakt efter några reservdelar för att kunna uppgradera sin rustning men trots att stadens innevånare sedan länge är borta är den allt annat än lugn. Vi får därför se en rad vapen användas, från stationära försvarskulsprutor till ninja-inspirerade kaststjärnor[/more]

[video=7705]

Nej, för nu refererade jag specifikt till att det är mer njutbart att se på Rage än Fallout: New Vegas t.ex. Särskilt sett till deras miljöer är det bättre att jämföra Fallout: New Vegas med Rage än Rage med Skyrim då de två senare utspelar sig på olika... 24/04 Jag vet att vi människor använder vårat logiskt tänkande för rättfärdiga när vi egentligen tänker fel, men seriöst. om inte när en motor kom spelar roll så kan man mycket väl jämföra halflife från 98 med crysis 2. 24/04 Fast poängen ligger ju ändå i att det ser mycket bättre ut, hur gammal Oblivion motorn är spelar ingen roll när man jämför grafisk kvalitét. Det skulle betyda någonting om man jämförde i grafisk kvalitét i förhållande till releasen av motorn men det var... 24/04 Jag sällar mig till dem som tyckte det såg najs ut :) hoppas det inte är för linjärt bara. 20/04 Förstår inte riktigt vad din poäng är. Du beskriver ju hela FPS-genren! Du får ju se på hela bilden, designen är mysig, det blir förhoppningsvis ett grymt actionspel med en skön balans mellan sandbox och väldesignade uppdrag. Det är Id för guds skull! 19/04 Jag tror det blir toppen, bandesignen var väl inte det mest upphetsande, och jag hoppas verkligen inte det blir någon sandbox av det hela. 19/04 Ah! Borderlands möter S.T.A.L.K.E.R och Fallout. I approve, detta blir stort! 19/04 "Gå i sidled" - är faktiskt en underskattad "skill". 19/04 så....ingen förstörbar miljö, ingen speciellt avancerad fysik, värdelösa fightingkontroller (man kan gå i sidled, that's about it, ej ta skydd osv) och lösningen på de flesta problem är att backa tio meter och skjuta med perfekt precision med hagelbraka... 19/04 jag blev iaf sugen. hamnar på lista över självklara köp 19/04
Skicka en rättelse