Undviker det stora problemet som alla andra onlinerollspel dras med, enligt Bioware.

Enligt #Star Wars: The Old Republic-utvecklarna #Bioware är deras första försök till onlinerollspel en helt annorlunda upplevelse jämfört med #World of Warcraft. En av grundarna, Greg Zeschuk, hävdar också att det undviker ett problem den värsta konkurrenten dras med.

Främst är det att spelet satsar mer på din personliga karaktär som gör att The Old Republic står ut mot konkurrensen, menar han.

– Det är en väldigt annorlunda upplevelse. Det är uppseendeväckande, men jag tror att vem som helst som spelar det någon längre stund kommer bli imponerad. Det är helt uppenbart ett Bioware-spel. När du flyttar det till MMO-utrymmet har folk svårt att förstå det [hur det funkar], men när de sen spelar det tänker de "Ah, självklart", säger Greg Zeschuk.

– Jag tycker World of Warcraft och alla de andra onlinerollspelen har samma utmaning... Att det finns tusentals och åter tusentals hjältar. Du känner dig inte så speciell. Det är vad vi försöker åstadkomma.

alltså bioware är inte dåliga på att göra spel... är det ingen som minns mass effect 2? håller med om att DA2 inte alls va lika bra som ettan men det var knappast värdelöst och det är ändå det enda bioware-spelet jag vet om på senaste tid som inte blivi... 21/05 Hela poängen med ett MMO är ju att man inte ska vara "speciell" förrän man åstadkommit något. Och är man speciell i ett "vanligt" MMO så är det för att man gjort något annorlunda eller gjort något speciellt själv. Glömmer aldrig namn som Ginger Magician... 21/05 Spot on där Posuic, jag tyckte också det skrek Guild Wars 2 om det. Som Grumbledock påpekar verkar SWTOR vara ett standard MMO där man bara försökt sminka över all gammal skåpmat för att kunna marknadsföra sig som "inte WoW". Rift är de enda som än så... 20/05 Jag som bara väntade på att du skulle nämna Guild Wars 2 i slutet... Då mycket av det du nämnde är exakt vad gw2 vill få bort :P 20/05 Håller tummarna för detta spel ;) 20/05 Det känns säkert annorlunda när man spelar. Men i själva verket är det bara miljöer och saker som är annor.lunda tror jag. Sedan så är det ju så dock att känslan och upplevelsen är viktigast och inte vad man vet:). 20/05 Klart det är hype runt alla spel.. Man går inte ut som företag och pratar skit om sina egna produkter :p 20/05 Aha, alltså kommer spelet inte innehålla timmar av meninglöst grindande? Du behöver inte farma bossar för att få bra saker? En klass kommer inte att vara "bättre" och bli sjukt överrepresenterad i PVP i endgame? Level och Gears på din karaktär spelar... 20/05 Snacka går ju. 20/05 Återstår ju att se. 20/05
Skicka en rättelse