I en nypublicerad intervju berättar #Activision Blizzard hur företaget vände den stora #Call of Duty: Modern Warfare 3-läckan (mer om den här) till en "marknadsföringsseger".

Activision-chefen Eric Hirshberg säger att företaget "vaknade upp med en marknadsföringskris och gick och lade sig med en marknadsföringsvinst".

– Fredag var en väldigt intressant, riktigt cool slags dag, säger Eric Hirshberg.

– Fastän det definitivt inte är schysst att stjäla andra människors intellektuella egendom, och fastän det definitivt inte är schysst att läcka saker som inte tillhör dig, så finns det sätt att svara på som faktiskt förvandlar citron till lemonad. Och det var vad vi försökte göra under fredagen.

På grund av läckan såg Activision sig tvunget att lansera sina fyra teasers långt tidigare än planerat.

Vem den ansvariga för den stora läckan är är fortfarande okänt. En undersökning inom företaget pågår fortfarande. Eric Hirshberg säger att källan "helt uppenbart haft djup tillgång".

Call of Duty: Modern Warfare 3 förväntas dyka upp till pc, Xbox 360 och Playstation 3 den åttonde november i år.