Det är ingen självklarhet att framtida #Bioware-spel ska följa det traditionella fantasy- eller sci-fi-stuket, säger företagets chef Greg Zeschuk. Istället menar han på att ökad förståelse för olika spelkontexter kan leda till mer realistiska spel i framtiden.
– När vi ser framåt så är det något vi funderar över mer och mer. Det är intressant, tycker jag. Jag tror vår kontext från början kom från ett väldigt traditionellt RPG-perspektiv, säger Greg Zeschuk.
– Jämför Baldur's Gate med var vi är idag... Ser du till vad både Dragon Age II och Mass Effect 2 och sen 3 utvecklats till så är det väldigt, väldigt annorlunda.
Lockelsen med att vidga vyerna skulle kunna resultera i bättre försäljning och fler fans, är tanken.
– Vi bekräftar inget idag, men det är något vi diskuterar jättemycket. Eftersom en av sakerna vi verkligen vill försöka göra är att bredda vår attraktionskraft, bredda vår räckvidd, sälja mer enheter och få fler fans.
Hur Bioware-chefen Greg Zeschuk ser steget från #Baldur's Gate II: Shadows of Amn till #Dragon Age II som utveckling är sannerligen ett mysterium för undertecknad.