Hur långt kan utvecklarna gå i sin casual-strävan? Vi hoppas kunna provköra på E3-mässan nästa vecka.

Årets höjdpunkt för racingfrälsta Xbox 360-ägare infaller när #Turn 10 framåt höstkanten skyfflar ut #Forza Motorsport 4. Att de är kapabla att koda magnifik körkänsla har de redan visat med sina tre tidigare Forza-spel, och den stora frågan är hur långt de vågar gå med användarvänligheten.

I trean kunde man slänga på hjälpmedel så att det i princip räckte att följa kurvorna med ratten, och de utannonserade Kinect-funktionerna för nästa del lär inte tilltala de mer hårdhudade racingkonnässörerna. Det är en delikat balansgång att göra ett spel som tilltalar alla, som utmanar samtidigt är tillgängligt. Vi väntar med spänning på att få reda på hur Turn 10 löser problemet, och ett första tecken får vi förhoppningsvis på E3.

Film: headtracking i Forza 4.
[video=8050]

Skicka en rättelse