Pachter kanske inte tycker WiiU är ett särskilt vettigt namn, men det hindrar inte #Crytek från att slipa till CryEngine-funktionalitet. Det är i (delar av) en intervju med Develop som bossen Cevat Yerli bekräftar att motorn praktiskt taget redan körs på konsolen, och att de planerar att kort och gott stötta alla plattformar man kan tänka sig (där det finns en marknad). Däribland Kinect (#Ryse) och vissa mobila format.

– Vi expanderar på många olika sätt, och vissa är mer tillkännagivna än andra. Kinect ligger i framkant för framtida plattformar också, så Kinect-stöd är viktigt. Att ha grundläggande Kinect-stöd i CryEngine är en sak, men jag snackar om att stödja det verkligt djupgående. CryEngine kommer ha djupgående stöd, säger Yerli.

Vilken variant av motorn som kommer stödjas nämns inte, men vi gissar å det starkaste på senaste varianten, CryEngine 3, även om vissa säkert tycker om att skoja till det, diskutera alternativt trolla kring vilken version som är läckrast.