#Codemasters arbetar hårt på nästa racingspel som använder den avlidne Colin McRaes namn, #Colin McRae: DiRT 2, och i en intervju med CVG får du reda på lite nytt om vad som egentligen sker bakom kulisserna. Den utfrågade är Gavin Raeburn, senior executive producer av DiRT 2, och han berättar att teamet är djupt berörda av [n=21604 helikopterkraschen] Colin McRae och hans femårige son dog i. De har fått Colins närmastes välsignelser för att fortsätta och ser DiRT 2 som en hyllning till racingstjärnan.

Angående spelmotorn så är det som bekant EGO Engine som används återigen. Detta är alltså tredje generationen av spelmotorn och Raeburn berättar att spelet tänjer på gränserna för 360 och PS3 mer än vad de trodde skulle vara möjligt.

The development team have learnt a lot from the development of GRID, and have strengthened massively in their ability to get the most out of the hardware, notably pushing SPU usage on PS3, improving multi-core performance on Xbox 360 and adding PC specific features and technology.

Den största nyheten i spelet ska vara dess "World Tour", karriärsläget, där de försöker släppa lös essensen av off-road racing i såväl Japan och USA som Kroatien. De ska även ha lyssnat på sina konsumenter och fans och lägger till ett onlineläge vilket de utan något som helst tvivel vill att du ska värdera högt. Kort efter släpp planeras DLC för att utöka upplevelsen, vilket vi inte får veta mer om i nuläget. Spelet väntas som bekant ut i september. Är DiRT 2 ett spel just du väntar på?

Skicka en rättelse