Den stora Scout-uppdateringen till #Team Fortress 2 har släppts lös på Steam. Bland tilläggen märks nya vapen (Force-A-Nature och The Sandman), ny powerup (energidrycken Bonk), 35 Scout-specifika achievements och 3 community-kartor. I [n=31632 omröstningen] om vad som ska låsas upp först vann Force-A-Nature, som blir din efter 10 achievements.

Klicka för mer information

New features

* Added The Force-A-Nature, The Sandman, and Bonk!
* Added 35 new Scout achievements
* Added crit boosted on/off sound effects
* Added new sounds for upgraded teleporters
* Added new sound for a fully charged medic dying
* Add bonus points section to scores
* Scouts earn a bonus point for killing Medics who are actively healing a target
* Added several new speech concepts, mostly hooked up to new Scout lines
* Added new "Remember last weapon between lives" option to the Multiplayer Advanced dialog
* Spies can now control which weapon the enemy team sees them holding. Hitting the "last disguise" key while disguised updates the disguise to show the Spy's currently held weapon
* Added several new Arena mode announcer speech events.
* Added "First Blood" to Arena mode
* Removed 2x item respawn times in arena
* Changed backstab handling to fix facestabs
* Spies disguised as enemy team can now see player IDs for enemies

New maps

* Added community maps: cp_egypt, arena_watchtower, and cp_junction
* Updated cp_fastlane with Arttu's new version

Mapmaker requests

* Added new input for forward speed modifier to FuncTrainTrain
* Added TeleportToPathTrack input to func_tracktrain

Bugfixes

* Fixed a bug where players would sometimes gib from non-gib damage kills
* Fixed stat screen showing an entry for a class called "map."
* Fixed item model panels not using team skins
* Fixed obscure bug where spectators were able to carry the flag

För att fira släppet säljer #Valve spelet för halva priset på Steam fram till fredag.

Fast... alla klasser kommer troligen få bonus-vapen med. :) 26/02 Det här spelet är som ett RPG snart... I början var det roligare när man fick alla klasser normala utan massa uppdateringar. Lite glitch och sånt kul man fick leka med. Nu vet jag inte längre... fortfarande kul och så, men att tanka ner nya vapen till... 26/02 Provar köra matcher? Låter inte som du provat det så vet inte om man kan säga att du vet vad du snackar om, public kommer alltid att vara public hur mycket man än försöker, hitta en klan eller kör pickups så kommer du nog förstå det roliga i tf2 :) lyck... 26/02 Word man :) orkar lira Tf 2 ibland men ibland trottnar man pa det konstanta stressandet om att bli gibbad :D 26/02 Eh... Pyrons flamethrower "backburner" är grymt bra... Kom bara upp bakom nån så får du instant critical hit.... Personen i fråga dör som en fluga. Och den nya scattergun'n är sjukt bra. Visst bara två skott men träffar du så om du är väldigt nära dör... 26/02 'Roligt' med lite tur så åker du som andra fast i senaste vågen av miniavstängningar (teamfortress.com) 26/02 Äh, jag vet inte... Förut när man spelade Team Fortress 2 (Modden till Quake 1) så var det i alla fall teamwork och att ha strategier. Nu är det mest deatmatch och nån enstaka scout som springer och tar "flaggan". Måste nog hitta några mer seriösa servr... 26/02 Jag kan inte hålla med om att bara medicen fått bra unlocks. Nu är det ju inga unlocks, men lvl3 teles och dispensers är guld värda ibland. Och eldkastarna är ju långt ifrån likadana. Ibland har man ju crittat sönder ett helt anfall med backburnen. Det... 26/02 Att det är överdrivet många av en klass i en halv dag kan jag leva med. I eftermiddags började servrarna jag lirar på bli normala. Unt nej, Medicen är inte den enda som har fått bra unlocks. Pyrons yxa är guld värd. KGB likaså, och natasha är inte så... 26/02 Är det bara jag som tycker att Medicen är den enda hittills som fått någorlunda bra unlocks? Pyrons båda eldkastare är exakt lika bra, så det spelar ingen roll vilken man använder. Heavyns Sasha är 10 ggr bättre än natascha och Scoutens nya shotgun är... 25/02
Skicka en rättelse