Steam News förtäljer att #Team Fortress 2 än en gång har uppdaterats. Prestandaförbättringar och buggfixar står på ändringslistan, men det intressantaste torde vara stöd för "multicore rendering". Stödet ska betraktas som i teststadiet, varför det i grundutförandet är avslaget. Du sätter på det genom att gå till Options, Video, Advanced och bocka i lämplig ruta. Patchen tas i vanlig ordning hem via Steam-klienten.

Du kan testa att gå in och ändra crosshair. Jag hade problem med detta innan, sen bytte jag crosshair och nu funkar det fint. 24/03 För mig fungerade multicore stödet felfritt, höjde min fps med nästan 100. För dom med problem så har jag läst att det ska ha med vattnet på vissa banor att göra och "r_waterdrawrefraction 0" ska tydligen hjälpa. 20/03 Skriv följande i consolen precis som det står. cl_crosshair_file "" 20/03 Det kan inte vara så att du har tröttnat på detta simpla spel? Själv tröttnade jag efter några timmar på detta sten-sax-påse-spel... 20/03 Hmm, ingen mer som har problem att visa crossair efter senaste uppdateringen? Visas bara som checkers. 20/03 Multicore rendering i L4D var ingen höjdare, får se om det fungerar bättre i TF2 19/03 Haft 1000 CTD med L4D's Multicore Rendering enabled, riggen var annars 11 timmar Prime95 stabil....löste det genom att ytterligare höja volts till NB/chipset, samt slappare timings till RAM-minne. Har nu kört L4D (multicore rendering enabled) 4 timmar... 19/03 Uppdateringen gillade min i7 och mina två 280GTX, fick ca 20-60 fps mer ^^ 19/03 Säg hej till konstanta kraschar. Sen uppdateringen kom kraschar spelet hela tiden, och jag kör en vanlig dual-core. :down: 19/03 Haha kallar du mig Posthunter!? Vad ska jag säga då? Jag gillar helt enkelt inte Team Fortress 2 just nu eftersom spelet är totalt förstört med alla dessa uppdateringar. Saknar den tiden då Team Fortress 2 var nytt, var så himla roligt den tiden. Jag... 19/03
Skicka en rättelse