Tester

Här hittar du våra senaste tester inom spel, hårdvara och tillbehör!

0

Counter-Strike

Counter-Strike är en modifikation till Half-Life som till och med blivit större på nätet än både Quake3 och Unreal Tournament tillsammans. Ändå är det många som inte vet vad det är för sorts spel. FragZone ska försöka ge svar på de vanligaste frågorna i den här recensionen.

0

Battlezone 2

Vi vet inte varför vi krigar. Vi vet inte vem vi strider emot. Vi vet inte var vi är, eller när. Det enda vi vet är att vi kämpar för att överleva.

Under en helt vanlig veckodag på Pluto blir en av ISDF-baserna anfallna av Aliens. Basen blir fullständigt överkörd av de så kallade Scionerna. När mänsklig förstärkning anländer så retirerar Scionerna i en slags portal, varpå hela andra stjärtnflottan under ledning av General Braddock följer efter. Vi vet fortfarande inte var vi hamnat, eller hur vi ska komma tillbaka. Vi vet däremot att om vi inte besegrar Scionerna och förstör deras vapen så har vi inget hem att komma tillbaka till.

0

Soldier of Fortune Demo

Ända sedan Half Life släpptes, så har bra action singelplayerspel lyst med sin frånvaro. Efter att Duke Nukem Forever flera gånger blivit försenat så står vårt hopp till Raven och deras Soldier of Fortune. För att ge oss ett smakprov på vad som komma skall har de släppt ett demo ifrån spelet och vi har givetvis lagt vantarna på det och hårdtestat.

0

Revenant

Du har blivit kallad från Anserak; helvetet, av en mäktig magiker, med knappa minnen från ditt tidigare liv blir du ryckt från förbannelsen in i en ny värld; du är Locke D´Averant, han som kom tillbaka.

1

Quake 3 Arena

Efter att ha släppt ett antal testversioner och ett demo så är Quake 3 Arena äntligen här i fullversionen. Spelet hann precis ut lagom till den värsta julrushen, frågan är dock om id Software släppte spelet halvklart för att hinna klart med det innan julen? Är spelet tillräckligt bra för att ta över från Quake1 och Quake2 och även slå Epics Unreal Tournament. Vi har lagt vantarna på ett exemplar och hårdtestat.

0

Codename Eagle

Runt år 1900 dog den ryska Tsaren Peter i en parallell värld skapad genom tidsresor. Hans son, Pietre, tog över Ryssland och förvandlade landets järnindustri till en enorm krigsmaskin vilket ledde till att rysslands vetenskapsmän utvecklade vapen vars like aldrig förr skådats. Den unga Tsaren var otroligt stridlysten, höll landet i en järnhand och ledde själv sina styrkor ut i krig. FragZone har tagit en titt på Codename Eagle, ett spel där det gäller att med alla möjliga medel krossa det ryska imperiet och sätta stopp för det blodiga kriget.

0

Swat 3: Close Quarters Battle

Till skillnad från många andra uppföljare så är inte SWAT3 en förbättring av SWAT2 bara, utan ett helt från grunden nytt spel, som inte ens är i samma genre. SWAT1 var uppföljaren till police quest och var en sorts interaktiv film där man följde med ett SWAT förband på olika uppdrag. SWAT2 däremot blev ett topografiskt strategispel. Man satte ut krypskyttar, patrullerade med hundar och försökte anfalla terroristerna i en starcraft liknande vy. Nu verkar Sierra dock förståt det bästa sättet att lösa problemet på, nämligen med ett 3D-Action Strategi spel.

0

Wheel of Time

Spel baserade på filmer och böcker brukar antingen vara fullkomligt kassa, eller riktigt bra (AvP). Wheel of Time har varit i produktion ett bra tag, någon gjorde något liknande som quakepatch, men stoppades pga. rättigheter, här kommer nu en ny version, baserad på motorn från Unreal.

0

Age of Empires 2

Ända sedan aporna hoppade ner från träden och började leva på marken så har det utkämpats strider mellan olika människor. Maktlystenheten existerade redan från början och drev familjer till att bruka våld för att kunna få mer makt. Spelet Age of Empires 2 (Aoe2) utspelar sig från 1000-talet och framåt. Det går ut på att göra sitt folk till det vinnande och mest välmående genom att krossa sina motståndare.

0

Q3A vs UT

Quake III Arena har mött blandade känslor enda sedan den första test-builden släpptes i våras. Jämfört med tidigare Quake-versioner har det hänt en hel del; en helt ny spelmotor, vapenbalansen har förändrats - och kanske framför allt har de olika vapnen blivit vekare. Detta är säkert ett medvetet val från id:s sida. Det ska helt enkelt inte räcka med att smälla iväg en raket och få en frag bara den råkar träffa i samma rum som motståndaren. Å andra sidan är det just detta som många gamla inbitna QW-lirare saknar, att det inte finns någon rejäl "punch" i vapnen.