Nordiska mästerskapen – dag 5

Robot
Nordiska mästerskapen – dag 5

Det nordiska slaget har nått fram till finaldagen. Håller Sverige undan för Finland?

#nordiska-mästerskapen


Medlem

Heja Sverige!

Inte alls partiska dock! Finns det några finska, norska eller danska spelsidor som kanske sitter och är upprörda nu? 😅


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Redaktör
Skrivet av LancelotSwe:

Heja Sverige!

Inte alls partiska dock! Finns det några finska, norska eller danska spelsidor som kanske sitter och är upprörda nu? 😅

Jag är tredjegenerationskränkt! (Morfar var från Norge.)


signatur
Medlem

Ganska logisk topp 3-lista ändå måste jag säga.

Redaktör
Ponny

17 maj till ära fick Norge i alla fall ett brons idag.
(Äsch, de tar igen det på skidstation!)


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Skoj att så många bra spel kommer från Norden. Tycker alla länder borde få en guldmedalj 👍


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Kul upplägg med spelmästerskapen! Mer sånt.

Medlem

Vi är inte så starka i hårdvara inser jag nu 😅

Medlem
Max Payne 4. Yes please...

bästa nordiska spelet anser ja personligen vara Max Payne 2 som jag ser som ett stycke mästerverk inom denna branch.

Jag suktar efter ett mörkt Max Payne 4 där de återgår till en Amerikansk, mörk stad igen. Sydamerika var ett skoj spel, riktigt spännande men Max belonged to the dark that is the Big Appel. NYC..

Eller varför bara implementera multiplayer crappet o förstör denna magiska serie. Synd att finnarna vek ner sig o sålde hela Max Payne franchien till DooMs-Day bolaget Take-Two där RockStar ingår. Tragiskt.................................................................


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Kul grej detta med mästerskapen, bra jobbat!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Ni glömde en svensk hårdvarutillverkare som hade vunnit hela kategorin! Fractal Design är världens bästa tillverkare av chassin, fläktar och nätagg.

Medlem

Lite fakta om Gizmondo:

Medlem

Hade varit roligare om Playdate hade fått representera Sverige i hårdvara. 😊

Medlem

Kul tävling men delvis för att ni var så generösa med medaljer till våra nordiska grannar.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Hade varit roligare om Playdate hade fått representera Sverige i hårdvara. 😊

Hur tänkte du nu? Playdate e ju tillverkad av Panic inc. ett amerikanskt företag. Förutsett att du menar den dära lilla handhållna med vevkontroller på.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Hur tänkte du nu? Playdate e ju tillverkad av Panic inc. ett amerikanskt företag. Förutsett att du menar den dära lilla handhållna med vevkontroller på.

Designad av svenska Teenage Engineering.

Medlem

Det var ganska uppenbart att Expedition Rome skulle bli Danmarks RPG spel med tanke på att det saknades under strategi. Ett riktigt bra strategi-rpg!

1
Skriv svar