Remake av Tony Hawk 3 och 4 sägs ha ratats i favör för mer Call of Duty

Robot
Remake av Tony Hawk 3 och 4 sägs ha ratats i favör för mer Call of Duty
Medlem

Det är förjävligt, rent ut sagt. THPS3 är ett av de konsolspel jag spelat mest. Fantastiskt spel.

Helt rätt. Om det finns nånting vi behöver mer av så är det militära pangpang-shooters. De som vill skejta kan ju bara gå ut och göra det, vill man kriga är det mer sunt att göra det på låtsas.

Medlem

Hur bra sålde de första? Kan bara utgå ifrån att de som klagar köpte det dag ett och hade gjort samma med uppföljaren.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Hur bra sålde de första? Kan bara utgå ifrån att de som klagar köpte det dag ett och hade gjort samma med uppföljaren.

Antagligen för lite. Men jag tycker det är synd, jag köpte det i alla fall första veckan till Xbox sen lite senare på pc. Hade gärna fått en remake thps 4 av samma kvalitet det är min favorit i serien.

Medlem

Först vill ingen ha remasters, sedan vill man?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Först vill ingen ha remasters, sedan vill man?

Jag vill inte ha dem. Jag vill ha nya spel.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Först vill ingen ha remasters, sedan vill man?

Remaster nej tack. Remake ja tack.

Medlem

Älskade det de gjorde med 1+2 och längtade efter att kunna hoppa tillbaka till 3+4 som onekligen var ett par av de spel jag haft roligast med i ungdomen! Remasters eller ej, men att kunna spela dessa på nyare format är något jag vill (PS5).

Jag är väl i minoritet då jag inte hoppar på CoD-fabriken som hivar ut nya spel årligen. Mer kvalitets-skate med arkadfeeling åt folket!

Medlem

Tony Hawk’s Underground var det bästa Tony Hawk-spelet! ☺️

Medlem

Var nog klokt. De mjölkade sönder tåni håkserien, skulle nog inte sälja till annat än några fanatiker som lever i dåtiden och ”lägger i backloggen”.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Antagligen för lite. Men jag tycker det är synd, jag köpte det i alla fall första veckan till Xbox sen lite senare på pc. Hade gärna fått en remake thps 4 av samma kvalitet det är min favorit i serien.

Jo, jag köpte det med. Inte samma sug för en uppföljare däremot. Nånstans handlar det ju till slut om pengar. Det kanske inte är värt budgeten för dem.

Medlem

Ganska sorgligt att se vad Activision blivit nu när dom lägger all fokus på trötta Call of Duty. Något nytt vore kul att se.

Medlem

"Microsoft kommer rädda Activision". Minns dem tiderna väl.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

"Microsoft kommer rädda Activision". Minns dem tiderna väl.

Aha, vem skrev så?

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Aha, vem skrev så?

Du kan söka i gamla nyhetstrådar. Det jobbet kommer jag inte göra åt dig eftersom FZs sökmotor är rätt dålig.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Du kan söka i gamla nyhetstrådar. Det jobbet kommer jag inte göra åt dig eftersom FZs sökmotor är rätt dålig.

Jag tänkte att du hade koll när du mindes det väl. Jag gissar att du minns fel.
När togs det här beslutet förresten, eftersom du skyller det på MS måste köpet ha gått igenom ett bra tag sedan?

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Jag tänkte att du hade koll när du mindes det väl. Jag gissar att du minns fel.
När togs det här beslutet förresten, eftersom du skyller det på MS måste köpet ha gått igenom ett bra tag sedan?

Jag minns det oerhört väl annars hade jag inte nämnt det. Det är du som inte verkar minnas vilket inte riktigt är mitt problem.

Och givetvis har du rätt att inget är MIcrosofts fel. Phil Spencer är ju en riktig gamer. Det är väl inte MIcrosofts fel att de precis stängde studios heller? NäR ToGs DesSa BeSluTeN dÅ?!??!

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Jag minns det oerhört väl annars hade jag inte nämnt det. Det är du som inte verkar minnas vilket inte riktigt är mitt problem.

Och givetvis har du rätt att inget är MIcrosofts fel. Phil Spencer är ju en riktig gamer. Det är väl inte MIcrosofts fel att de precis stängde studios heller? NäR ToGs DesSa BeSluTeN dÅ?!??!

Jag tror som sagt att du minns fel.

Halmdockor är ju smidigt när du inte kan bemöta argument, kämpa!

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Jag tror som sagt att du minns fel.

Halmdockor är ju smidigt när du inte kan bemöta argument, kämpa!

Vad är det för bevis du söker? Vad är halmdockan i detta sammanhang? Och vilka argument har du framfört?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Vad är det för bevis du söker? Vad är halmdockan i detta sammanhang? Och vilka argument har du framfört?

Du citerade och skrev att du minns det väl, men det verkar inte så. Jag försöker förstå vem du citerar och hur det är relevant till nyheten. Om de har hunnit gå in och detaljstyra Activision så bör det här beslutet vara rätt nyligt. Du som hävdar att MS hade något att göra med det har säkert info om det.

Halmdockan är att jag hävdar att MS aldrig har fel eller dylikt. Intressant nog är jag i en annan diskussion nu om hur de gjorde fel med Redfall i en annan tråd, även om de pudlar nu. Det är även trist hur de stänger studios och sparkar folk.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Du citerade och skrev att du minns det väl, men det verkar inte så. Jag försöker förstå vem du citerar och hur det är relevant till nyheten. Om de har hunnit gå in och detaljstyra Activision så bör det här beslutet vara rätt nyligt. Du som hävdar att MS hade något att göra med det har säkert info om det.

Då förstår jag varför du är förvirrad. Det jag skrev som citat är inget direkt citat utan snarare en summering av åsikter kring Microsoft under åren. Antar att det inte var tydligt nog.

Allt som Activision gör har numera med Microsoft att göra. Eller du anser att det bara är Microsoft som är inblandat om det är något positivt? Skälet till att Microsoft stängde ner studios var för att satsa på deras "priority games". Vilken anledning uppges för att stänga ner Tony hawk remakes?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Då förstår jag varför du är förvirrad. Det jag skrev som citat är inget direkt citat utan snarare en summering av åsikter kring Microsoft under åren. Antar att det inte var tydligt nog.

Allt som Activision gör har numera med Microsoft att göra. Eller du anser att det bara är Microsoft som är inblandat om det är något positivt? Skälet till att Microsoft stängde ner studios var för att satsa på deras "priority games". Vilken anledning uppges för att stänga ner Tony hawk remakes?

Du skriver numera och så är det väl, åtminstone har de ansvar över Activision och vad de tar för beslut nu för tiden.
När togs detta beslut? Tony hawk släpptes väldigt länge sedan och rimligen är det ett därmed gammalt beslut. Men jag kan ha fel om det. Undrar eftersom du verkar så säker.

1
Skriv svar