Remedy skrotar co-op-shootern "Kestrel"

Robot
Remedy skrotar co-op-shootern "Kestrel"

Resurserna läggs på övriga projekt, som två Max Payne-remakes och Control 2.

#kestrel, #remedy


Medlem

Bra att det inte sparkas folk. Ser verkligen fram emot Max Payne Remakes!

Medlem

Undrar hur aktiemarknaden reagerar. Äger lite aktier i Remedy.

Medlem

Jag försöker ta mig genom Control men förstår inte riktigt storheten med det spelet.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Längtar oerhört efter att få uppleva Max Payne igen!

Skrivet av lonian:

Jag försöker ta mig genom Control men förstår inte riktigt storheten med det spelet.

Det är ett märkligt spel, och bara så du vet, det går att ställa in så att hon inte dör i menyerna. En slags inbyggd "trainer".

Själva konceptet är fascinerande med "The Oldest House", och det är intressant hur Sam Lake har blandat in alla de olika världarna han har skapat.

Jag tycker inte Remedy behöver Kina i sina spel, men vem vet, det kanske ger dom en större marknad.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skribent
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Det är ett märkligt spel, och bara så du vet, det går att ställa in så att hon inte dör i menyerna. En slags inbyggd "trainer".

Själva konceptet är fascinerande med "The Oldest House", och det är intressant hur Sam Lake har blandat in alla de olika världarna han har skapat.

Jag tycker inte Remedy behöver Kina i sina spel, men vem vet, det kanske ger dom en större marknad.

Epic har gått in och sponsrat Remedy med rejält med pengar för att de ska kunna fokusera på att göra spel, utan knive mot strupen. De bekostade minst tre spel, ett tag senare anonnserades Alan Wake 2.

Tencent har sedan ett tag tillbaka köpt in sig i Remedy och äger strax över 10 %. Tencent äger även en del av Epic. Så de har säkert lite att säga till om.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Det är ett märkligt spel, och bara så du vet, det går att ställa in så att hon inte dör i menyerna. En slags inbyggd "trainer".

Själva konceptet är fascinerande med "The Oldest House", och det är intressant hur Sam Lake har blandat in alla de olika världarna han har skapat.

Jag tycker inte Remedy behöver Kina i sina spel, men vem vet, det kanske ger dom en större marknad.

Svårighetsgraden är inte något problem ännu. Det blev dock klurigt att förstå sig på när man teleporterades in i något minne för att komma på hur man ska ta sig genom någon dörr och tända någon lampa pussel. Kändes väldigt ologiskt.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Svårighetsgraden är inte något problem ännu. Det blev dock klurigt att förstå sig på när man teleporterades in i något minne för att komma på hur man ska ta sig genom någon dörr och tända någon lampa pussel. Kändes väldigt ologiskt.

Finns några olika men kolla i miljöerna/rummen och lyssna så löser du det, är ganska lätt när man ”fattar”.

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag försöker ta mig genom Control men förstår inte riktigt storheten med det spelet.

Känner samma sak för Alan Wake 2, försökte verkligen gilla det men jag HATAR verkligen att behöva springa runt och leta efter nån jävla säkring eller dylikt i 15 minuter bara för att jag råka missa den i ett jävla save rum. Det hjälper inte heller att Saga/Alan springer som dom har artros i både knäna och fotlederna. Gameplay upplägget suger.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Känner samma sak för Alan Wake 2, försökte verkligen gilla det men jag HATAR verkligen att behöva springa runt och leta efter nån jävla säkring eller dylikt i 15 minuter bara för att jag råka missa den i ett jävla save rum. Det hjälper inte heller att Saga/Alan springer som dom har artros i både knäna och fotlederna. Gameplay upplägget suger.

Kände precis samma sak o därför avsluta jag aldrig Alan wake 2. Första delen var inte så och därför klarat spelet 3gånger. Ger del 1 10/10

Medlem

Verkar som det sker en hel del förändringar i ledningen med, får mejl var och varannan dag då jag följer deras investor relations på börsen. Även sett flera på linkedin som lämnat sista tiden så är nog en hel del omstrukturering/projekt-ändringar att vänta framöver.


signatur

Frilansande animatör - Tidigare projekt: https://www.imdb.com/name/nm4133995/

Medlem
Skrivet av submariner:

Kände precis samma sak o därför avsluta jag aldrig Alan wake 2. Första delen var inte så och därför klarat spelet 3gånger. Ger del 1 10/10

Synd att dom va tvungen att härma Resident evil 2 remaken…

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag försöker ta mig genom Control men förstår inte riktigt storheten med det spelet.

Håller med dig, med tanke hur hypeat jag upplevde att det var i media så blev jag väldigt besviken.

Grafiken och effekterna var top notch men gameplay etc var inte alls bra. Jag tog mig genom det bara för att jag visste att det inte var så långt. 3/5 eller 5/10.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Håller med dig, med tanke hur hypeat jag upplevde att det var i media så blev jag väldigt besviken.

Grafiken och effekterna var top notch men gameplay etc var inte alls bra. Jag tog mig genom det bara för att jag visste att det inte var så långt. 3/5 eller 5/10.

Jag har lagt det på is för tillfället men tanken är att ta mig genom det då jag ändå trots allt köpt det på Steam rea.
Hoppas bara det blir roligare ju längre in man kommer.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag har lagt det på is för tillfället men tanken är att ta mig genom det då jag ändå trots allt köpt det på Steam rea.
Hoppas bara det blir roligare ju längre in man kommer.

Nu är det ju såklart väldigt subjektivt men jag tyckte inte att det blev roligare, var några bitar som var häftiga etc men bättre än så är det inte.

Det var skönt att klara det och avinstallera men hoppas självklart att du får en bättre upplevelse!

1
Skriv svar