En av Helldivers 2:s community managers sägs ha fått sparken

Robot
En av Helldivers 2:s community managers sägs ha fått sparken

För att han uppmuntrade negativa recensioner, enligt honom själv.

#Arrowhead, #Helldivers-2


Releasehästryttare

Spitz nu:

Medlem

Dags att ta på sig manteln för demokrati igen då?

Varför inte nå ut till Arrowhead för en kommentar om de här påståendena faktiskt stämmer?

Quake-konnässsör

Dark indeed

Medlem

Kan förstå att han får gå. Det är illojalt mot arbetsgivaren att agera på det sätt han gjort vilket oftast är grund för uppsägning.

Gnällkuk

Han har ju bettet sig som en idiot mot communityt också, att det här skulle vara anledningen låter ju mer som någon grandios föreställning om sig själv. Jag tror snarare att det under hela tiden haglat in klagomål mot honom och att detta nog var droppen.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Dags att downvota igen nu. Hetsa ner skiten i botten...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

-rykten och skvaller

Moderator | Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

Han har ju bettet sig som en idiot mot communityt också, att det här skulle vara anledningen låter ju mer som någon grandios föreställning om sig själv. Jag tror snarare att det under hela tiden haglat in klagomål mot honom och att detta nog var droppen.

Ja precis. Hur han bettet sig på Reddit mot communityn och på deras Discord är skäl nog skulle jag säga för att ha fått sparken för länge sedan. Allmänt troll och dryg.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Bra!


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem

Som jag sett det i deras Officiella Discord så uttryckte han sig väldigt klumpigt många ggr och kom i argument med många användare. Visst är det svårt i den positionen de satt sig med en Discord istället för Steam-Forum. Vet själv hur jargongen kan vara från när jag satt som moderator i IRC förr i tiden. Det är väldigt lätt att vilja slänga ur sig saker när folk är dumma. Men som MOD måste man tänka 2-3ggr extra på hur en snabb svars-kommentar lätt kan göra det värre. Snabb kommunikation i all ära. Men ibland är det bättre med långsammare medium för att undvika sånt som jag sett från Spitz.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Haha, finns det någonsin någon spelare som blivit avstängd som tycker att hen förtjänar det?
"Jag är oskyldig!", eller som en gammal kollega till mig från Polen brukade säga: "You can prove me nothing").

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ender:

Haha, finns det någonsin någon spelare som blivit avstängd som tycker att hen förtjänar det?
"Jag är oskyldig!", eller som en gammal kollega till mig från Polen brukade säga: "You can prove me nothing").

Knappt, och då talar jag av erfarenheten härifrån

Med det sagt så är hans beteende inte önskvärt någonstans. Han käftar ofta emot istället för att vara förstående och hjälpa till som han ska göra. Lägger skulden på spelaren, mycket "git gud"-attityd när större delen av communityn inte gillade viss balansering av vapen och diverse annat.

Han har liksom ingenting med den typen av jobb att göra egentligen. Jag sitter och jobbar med teknisk support nästan dagligen och även om kunder ofta inte förstår och har fel i vad de tycker och säger så är mitt jobb ändå att hjälpa dem så det blir rätt - utan att vara otrevlig. Finns väl någon enstaka gång jag sagt något tillbaka, men ytterst sällan.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Knappt, och då talar jag av erfarenheten härifrån

Med det sagt så är hans beteende inte önskvärt någonstans. Han käftar ofta emot istället för att vara förstående och hjälpa till som han ska göra. Lägger skulden på spelaren, mycket "git gud"-attityd när större delen av communityn inte gillade viss balansering av vapen och diverse annat.

Han har liksom ingenting med den typen av jobb att göra egentligen. Jag sitter och jobbar med teknisk support nästan dagligen och även om kunder ofta inte förstår och har fel i vad de tycker och säger så är mitt jobb ändå att hjälpa dem så det blir rätt - utan att vara otrevlig. Finns väl någon enstaka gång jag sagt något tillbaka, men ytterst sällan.

Jag säger inte emot dig någonstans, vet inte ens vem snubben är. Man bör ju ha svart bälte i lågaffektivt bemötande som en moderator/community manager.

Medlem

Trist om han får sparken för att säga sanningen. Men en community manager ska bara låtsas vara på spelarnas sida, precis som en HR manager bara ska låtsas vara på de anställdas sida.

Gnällkuk
Skrivet av Brona:

Trist om han får sparken för att säga sanningen. Men en community manager ska bara låtsas vara på spelarnas sida, precis som en HR manager bara ska låtsas vara på de anställdas sida.

Den här snubben har inte varit på någons annan sida en sin egen, vilken sida den reppar för stunden har varit totalt olika.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Dom har inte haft det så lätt, community managers och mods för Helldivers. Det är över 1 miljon användare på deras Discord nu, så är nog rätt mycket pingande och pm's.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Han har ju bettet sig som en idiot mot communityt också, att det här skulle vara anledningen låter ju mer som någon grandios föreställning om sig själv. Jag tror snarare att det under hela tiden haglat in klagomål mot honom och att detta nog var droppen.

Jag kunde inte ha skrivit det bättre själv.

Jag hängde inte direkt på Discord, men såg då å då i videos på tuben hur content creators Print Screen:at hans poster, och merparten har i mina ögon varit dåliga för Arrowhead och för community. Han stod bara på sin egen sida och hade hybrid delux över sin position i ett väldigt populärt spel och stort community.

Jag tycker synd som personerna på Arrowhead och chefen Pilestedt.

Sen skulle jag gissa på att han blev svartsjuk på Joel då så många nämner GM Joel i memes och videos. Men Spitz stod i skuggan av Joel. Och Spitz fick lite tuppjuck å hybris. Nu är han känd, dock av fel anledningar.

Medlem
Skrivet av waeress:

Dom har inte haft det så lätt, community managers och mods för Helldivers. Det är över 1 miljon användare på deras Discord nu, så är nog rätt mycket pingande och pm's.

Jag kan tänka mig det. Jag hade en DayZ server som var moddad för RP och moddad för att ersätta saker som saknades i DayZ vanilla. Och herre jävlar va folk kan gnälla, å jag hade bara 200 aktiva spelare och ca 400 återkommande spelare. Och jag hade 4st som hjälpte till med Discord. Kan knappt föreställa mig 1 miljon spelare och hur mycket gnäll och idioti de skapar.

Medlem
Skrivet av Ctrl:

Som jag sett det i deras Officiella Discord så uttryckte han sig väldigt klumpigt många ggr och kom i argument med många användare. Visst är det svårt i den positionen de satt sig med en Discord istället för Steam-Forum. Vet själv hur jargongen kan vara från när jag satt som moderator i IRC förr i tiden. Det är väldigt lätt att vilja slänga ur sig saker när folk är dumma. Men som MOD måste man tänka 2-3ggr extra på hur en snabb svars-kommentar lätt kan göra det värre. Snabb kommunikation i all ära. Men ibland är det bättre med långsammare medium för att undvika sånt som jag sett från Spitz.

Helt rätt, men jag förstår och varför valet föll på Discord när det är cross platform och att Discord är så sjukt populärt idag. Fördelen med Discord är att mina polare med ps5 antingen pratar via mobilen eller via ps5:an om man inte vill använda sig av in-game VoIP.

Medlem

Deras CM's lämnar mycket att önska. Minns inte namnet på den andra som får Spitz att verka proffsig.


signatur

I drank what?

Moderator | Testpilot
Skrivet av waeress:

Dom har inte haft det så lätt, community managers och mods för Helldivers. Det är över 1 miljon användare på deras Discord nu, så är nog rätt mycket pingande och pm's.

Visst, men det betyder ju inte att man ska bete sig dåligt ändå.

- Han stängde ned community servern som fanns via Discord när han blev butthurt när det var problem med servrarna.
- Var passivt aggressiv och irritabel när spelare gav sin ärliga feedback om spelet, bland annat ett par nerfs när spelet var relativt nytt.
- Allmänt dryg och skojar bort problem. Oförskämd och överkänslig. Otroligt självgod.

Det första han gjorde ofta var att attackera spelarna när det var problem och sedan backa och halvt ta tillbaka det han skrivit efter han hamnat i trubbel.

Han var definitivt ett rövhål och inte alls professionell överhuvudtaget. Det är admirabelt av honom att säga åt spelarna att de skulle recensionsbomba spelet så att Sony skulle få upp ögonen, men samtidigt var bland det första han sa gällande allt det där: "lol, it only takes 120 seconds to make a PSN account, stop complaining.".

Han har inget med ett sådant jobb att göra, oavsett hur stor eller liten Discorden är.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Kan förstå att han får gå. Det är illojalt mot arbetsgivaren att agera på det sätt han gjort vilket oftast är grund för uppsägning.

Främst vet jag inte vad det skulle åstadkomma. Någon typ av inbillning att man är opinionsbildare...

Medlem

Hugger man sin arbetsgivare i ryggen får man vara bered att ta konsekvenserna.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Han blev befordrad till kund.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

1
Skriv svar