Hades II har redan en dubbelt så stor Steam-spelartopp som Hades

Robot
Hades II har redan en dubbelt så stor Steam-spelartopp som Hades

103 000 samlades strax efter early access-släppet.

#Hades-2, #Supergiant-games


Releasehästryttare

Inte så konstigt, Hades va ju inte många som hade ögonen på när det väl släpptes men med tanke på hur bra det va så är det så klart att många va sugna på att plocka hem uppföljaren.

Skall göra en prediction:

Silksong kommer ha över 2 miljoner samtliga spelare när det väl släpps.

Jämför det med Hollow knight som hade en peak på 20k spelare för att det precis som Hades va många som upptäckte senare.

https://steamcharts.com/app/367520

Medlem
Skrivet av Devan:

Inte så konstigt, Hades va ju inte många som hade ögonen på när det väl släpptes men med tanke på hur bra det va så är det så klart att många va sugna på att plocka hem uppföljaren.

Skall göra en prediction:

Silksong kommer ha över 2 miljoner samtliga spelare när det väl släpps.

Jämför det med Hollow knight som hade en peak på 20k spelare för att det precis som Hades va många som upptäckte senare.

https://steamcharts.com/app/367520

Jo, vid det här laget så är väl Silksong som Jesus. Folk lär ju trilla av stolen när (om?) det släpps 😂


signatur

Carbonara görs inte med grädde.

Medlem

Undrar hur mycket EGS spelade in på att det var många som upptäckte Hades under en längre tid? Jag vet att jag köpte det när det kom till Steam iaf och hade väl knappt någon koll på det alls innan dess.


signatur

osv.

Medlem
Skrivet av Minnels:

Undrar hur mycket EGS spelade in på att det var många som upptäckte Hades under en längre tid? Jag vet att jag köpte det när det kom till Steam iaf och hade väl knappt någon koll på det alls innan dess.

Knappt något?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hört mycket bra om Hades, är det vart att testa första först innan man hoppar på Hades 2?
Iofs är det rea nu på första spelet så kanske bäst o testa det o se om man gillar det.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Gaara:

Hört mycket bra om Hades, är det vart att testa första först innan man hoppar på Hades 2?
Iofs är det rea nu på första spelet så kanske bäst o testa det o se om man gillar det.

Absolut! Första spelet är på rea och är ett otroligt bra spel


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ganska avtändande med spel vars grafik ser ut som Newgrounds-spel ca 2004 men kanske värt att kolla in.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Ganska avtändande med spel vars grafik ser ut som Newgrounds-spel ca 2004 men kanske värt att kolla in.

Grafiken är inte mycket man tänker på när man väl spelar, den funkar och visar vad den vill på ett tydligt sätt.
Spelat första spelet nu ett par timmar och kan ju säga att jag är glad att jag började med första då det är rea just nu på det.
Det är hyffsat kul men är inget spel (jag) har svårt att slita mig från, det räcker med några rundor sen ta en paus o göra något annat.

Inte värt 300spän imo, men under 100spänn på rea kan väl va okej.

1
Skriv svar