Redfall-dlc som folk betalat för skrotas, istället "tillgodo"-erbjudande

Robot
Redfall-dlc som folk betalat för skrotas, istället "tillgodo"-erbjudande

Allt arbete med Redfall upphör.

#arkane-austin, #redfall


NuZ
Testpilot

Alltså? Detta låter som en paniklösning. Stängde de studiorna på 2röda eller legat o bubblat ett tag?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

... Vem köpte redfall DLC? 😏😁

Medlem

De kunde ju betalt tillbaka i stället för någon "till godo".. men bättre än inget antar jag.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Synd att det inte blir några konsekvenser för sånt här beteende. De satt alltså över ett år med spelet innan studion lades ned och under den tiden lade man inte en sekund (eller ett öre) på att försöka leverera det man sålt och lovat i form av DLC.

Skrivet av Hipshot:

Vilken onödig nyhet, det har ju inte ens gått ett halvt år in på 2024. Skriv om det när det inte finns en chans längre...

Skrivet av pastapapa:

Har man sagt 2024 så har man ju fortfarande drygt 7 månader på sig...

lol

Medlem

Tillgodo är fan skamligt. Det är som om man lånar ut pengar till någon och får tillbaka dem i biobesök.

Medlem

Fy fan vilken scam för de som har betalat extra

Medlem

Riktigt rötet oavsett hur många som spelar eller betalt för dlc.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

... Vem köpte redfall DLC? 😏😁

Lugnt, det var ingen som köpte Redfall heller.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Microsoft har ju råd att betala tillbaka. Blir bara dubbelt negativt över det hela med nedläggning och ingen återbetalning.

Medlem
Skrivet av kebbe:

De där citaten åldrades lika fint som mjölk alltså. 😅


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Ankh:

De kunde ju betalt tillbaka i stället för någon "till godo".. men bättre än inget antar jag.

"Inget" hade de nog inte kunnat komma undan med utan några rättsliga konsekvenser...

Skrivet av Kiske:

Tillgodo är fan skamligt. Det är som om man lånar ut pengar till någon och får tillbaka dem i biobesök.

Ja... lite som när jag för många (många!) år sedan blev utan internet i två veckor pga tekniskt strul och telia ville erbjuda mig presentkort till valfri (utifrån en lista) mataffär istället för att kompensera genom att reglera nästa faktura... När jag sedan skulle hämta ut kupongerna på posten var jag tvungen att betala 30kr för att få ut dem...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Ja... lite som när jag för många (många!) år sedan blev utan internet i två veckor pga tekniskt strul och telia ville erbjuda mig presentkort till valfri (utifrån en lista) mataffär istället för att kompensera genom att reglera nästa faktura... När jag sedan skulle hämta ut kupongerna på posten var jag tvungen att betala 30kr för att få ut dem...

Kuponger som de garanterat köpt med rabatt. En blir fan förbannad.

Om en skall ha pengar tillbaka så kommer det kosta mycket mindre för företaget att betala ut det i varor än i pengar. Så de enda som tjänar på tillgodo är företagen, kunderna förlorar för de får sina pengar låsta till en butik.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

"Inget" hade de nog inte kunnat komma undan med utan några rättsliga konsekvenser...

Nej det är iofs sant


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Av allt dumt i den här soppan så tycker jag det slopade offline-läget är sämst. Ge spelet en sportslig chans att finnas kvar när ni tröttnat på att hålla liv i servern ffs.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Synd att det inte blir några konsekvenser för sånt här beteende. De satt alltså över ett år med spelet innan studion lades ned och under den tiden lade man inte en sekund (eller ett öre) på att försöka leverera det man sålt och lovat i form av DLC.

lol

Jag skrev ytterligare en kommentar i förra tråden.

Skrivet av pastapapa:

Ah, jag missförstod. Jag ser att materialet utlovades redan från (innan?) release, inte november förra året. Nevermind

Även om jag tycker studion självklart bör bestraffas så kommer inte det här att vara avskräckande för folk som förbokar. Få sympatier från min sida…


signatur

Carbonara görs inte med grädde.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

... Vem köpte redfall DLC? 😏😁

De var jag...och just det ja..jag.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

De var jag...och just det ja..jag.

Känns som det tas med glimten i ögat. Jag tänkte säga något positivt likt; "det kanske kan bli något bra..." Men får, väl sträcka sig till att man kanske kan får något helt annat roligt!

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Känns som det tas med glimten i ögat. Jag tänkte säga något positivt likt; "det kanske kan bli något bra..." Men får, väl sträcka sig till att man kanske kan får något helt annat roligt!

Jo du har väl rätt, försökte bara få "tillgodo"-erbjudandet" fast jag aldrig någonsin spelat spelet och förmodligen aldrig skulle göra det,,;)


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Jag förstår fullständigt varför Matt Booty lägger ner studion. Och varför VDn fick gå. Förra stora VDn som fick sparken var Bonnie Ross hos 343i. Båda gjorde inte sina jobb. Han visste exakt hur skicket RedFall var i när de släppte spelet.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Jag förstår fullständigt varför Matt Booty lägger ner studion. Och varför VDn fick gå. Förra stora VDn som fick sparken var Bonnie Ross hos 343i. Båda gjorde inte sina jobb. Han visste exakt hur skicket RedFall var i när de släppte spelet.

Var det inte du som skrev game of the year i var och varannan tråd om redfall?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Jag förstår fullständigt varför Matt Booty lägger ner studion. Och varför VDn fick gå. Förra stora VDn som fick sparken var Bonnie Ross hos 343i. Båda gjorde inte sina jobb. Han visste exakt hur skicket RedFall var i när de släppte spelet.

Booty och Spencer kanske borde fundera lite över hur de själva sköter sina jobb då så många Xbox-studior drabbas av utvecklingsproblem?

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Jag förstår fullständigt varför Matt Booty lägger ner studion. Och varför VDn fick gå. Förra stora VDn som fick sparken var Bonnie Ross hos 343i. Båda gjorde inte sina jobb. Han visste exakt hur skicket RedFall var i när de släppte spelet.

Okej, så du säger att dom borde ha stängt ner 343i också? Det är ju en väldigt stor skillnad på att sparka en VD och att stänga ner hela studion.

1
Skriv svar