Kan Redout bli serien som på allvar tar upp facklan från übersnabba svävarspel som Wipeout och F-Zero? Det hoppas i alla fall 35bigthings srl och Saber Interactive, som nu jobbar på Redout 2. Det första spelet släpptes redan 2016 och fick helt okej omdömen, och uppföljaren ser ut att bjuda på mer av det goda.

Spelet ska ha tio olika platser med 36 olika banor att tävla på, och samtliga kan även köras baklänges. Det finns dessutom sex olika spellägen, såsom Arena race, där man antingen ska komma först i mål eller helt enkelt vara den sista kvar på banan, eller Speed, där målet är att hålla sig över en viss hastighet för att få poäng.

Sett till fordonen finns det tolv olika chassin att utgå ifrån, som sedan kan anpassas med olika jetmotorer, stabilisatorer, vingar och annat. Man kan även ställa in hur mycket assistans man vill ha när man kör.

Avslutningsvis lockar de med ett elektroniskt soundtrack, komponerat av en massa legendariska artister jag aldrig hört talas om, som Giorgio Moroder och Zardonic. Musiken kommer även att mixas ihop på ett dynamiskt sätt baserat på hur man utrustat sitt skepp och vad som händer i racet.

Redout 2 ska släppas senare i år till pc, Playstation 4/5, Xbox One, Xbox Series X/S och Nintendo Switch.