Hi-Fi Rush får en fysisk version trots att studion läggs ned

Robot
Hi-Fi Rush får en fysisk version trots att studion läggs ned
It's not a lake, it's an ocean

Synd att det finns så få, ibland inga, alternativ till LRG.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Synd att det finns så få, ibland inga, alternativ till LRG.

Vad är det som gjort de så avskydda? Låg kvalitet till ett högt pris? Dåliga importmöjligheter till EU?

ZF
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Limited Run got you covered!

"Boka inom 186 sekunder eller glöm det!"

Skrivet av Dreijer:

Vad är det som gjort de så avskydda? Låg kvalitet till ett högt pris? Dåliga importmöjligheter till EU?

Nä. Ingen av de där är egentligen något problem.

Däremot om det krånglar så är de typ lika roliga att ha och göra med som genomsnittet av Alibaba.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Vad är det som gjort de så avskydda? Låg kvalitet till ett högt pris? Dåliga importmöjligheter till EU?

Långsam frakt från USA och tullavgift är ju inte så skoj. Men det stora problemet med Limited Run är att det verkligen är limited. Mitt enda köp från Limited Run är Monster Boy and the Cursed Kingdom, och då var jag tvungen att sitta framför datorn som en hök för 25 minuter efter dom hade öppnat för försäljning, så var det slutsålt.

Skribent
Skrivet av ZF:

"Boka inom 186 sekunder eller glöm det!"

Nä. Ingen av de där är egentligen något problem.

Däremot om det krånglar så är de typ lika roliga att ha och göra med som genomsnittet av Alibaba.

Oftast är ju förhandsbokningen öppen i 2-3 veckor. Och limiterad efter ett satt antal.

Att det sedan tar 1-2 år innan man får spelet är en annan femma.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

ZF
Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Oftast är ju förhandsbokningen öppen i 2-3 veckor. Och limiterad efter ett satt antal.

Att det sedan tar 1-2 år innan man får spelet är en annan femma.

Visst, men den faktiska tillgängligheten varierar såklart rejält med titel. I praktiken kan det fortfarande variera mellan 3 veckor eller 3 minuter. Att den begränsade utgivningen har en viss spekulationsgräns snarare än rimlig intressegräns är ett annat vanligt klagomål dock. I de fallen med mimdre populära släpp som har ett "längre" bokningsfönster så är det ju antagligen mest för att upplagans minsta är satt efter minsta möjliga tillverkning. (Sony har haft bland de lägsta möjliga, vilket var varförPS tidigare var fet vanligaste formatet. Beställning på Nintendo eller Xbox blev helt enkelt ofta för riskabelt.)

Väntetid har jag inget problem med. Tror det har varit runt fem år för nått spel. ;D

Skribent
Skrivet av ZF:

Visst, men den faktiska tillgängligheten varierar såklart rejält med titel. I praktiken kan det fortfarande variera mellan 3 veckor eller 3 minuter. Att den begränsade utgivningen har en viss spekulationsgräns snarare än rimlig intressegräns är ett annat vanligt klagomål dock. I de fallen med mimdre populära släpp som har ett "längre" bokningsfönster så är det ju antagligen mest för att upplagans minsta är satt efter minsta möjliga tillverkning. (Sony har haft bland de lägsta möjliga, vilket var varförPS tidigare var fet vanligaste formatet. Beställning på Nintendo eller Xbox blev helt enkelt ofta för riskabelt.)

Väntetid har jag inget problem med. Tror det har varit runt fem år för nått spel. ;D

Släpper de inte flest spel till Nintendo? Har alltid trott det.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Släpper de inte flest spel till Nintendo? Har alltid trott det.

Skulle säga att det är jämnt mellan Switch och PS4-utgåvor av dem, de har också börjat göra en hel del Xbox-prylar Nu får vi ju dock se om det blir någon Switch-utgåva av denna eller om nedstängningen av studion sätter käppar i hjulet för det. För det ryktas vara klart men kanske fastnat i någon limbo och aldrig blir av nu när rättigheterna svävar lite i luften.

ZF
Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Släpper de inte flest spel till Nintendo? Har alltid trott det.

Ja säkert när Switch blev tillräckligt stort så kom det ikapp för värdet att motivera det. Eller så har Nintendo ändrat sina regler. Samlare är garanterat en större del av köparna på den plattformen också.

Grejen var att Sony hade lägst insats, åtminstone tidigare som sagt. För att släppa så behövde du tillexempel köpa 3000 kopior (på billiga skivor) medan på Nintendo så var det 30000 kopior. (på rätt dyra kassetter)

Även Microsoft hade betydligt högre minsta beställning, trots minst kunder att möjligen kunna sälja till. Därför gjordes såklart i princip inga släpp på den tidigare.

Skribent
Skrivet av ZF:

Ja säkert när Switch blev tillräckligt stort så kom det ikapp för värdet att motivera det. Eller så har Nintendo ändrat sina regler. Samlare är garanterat en större del av köparna på den plattformen också.

Grejen var att Sony hade lägst insats, åtminstone tidigare som sagt. För att släppa så behövde du tillexempel köpa 3000 kopior (på billiga skivor) medan på Nintendo så var det 30000 kopior. (på rätt dyra kassetter)

Även Microsoft hade betydligt högre minsta beställning, trots minst kunder att möjligen kunna sälja till. Därför gjordes såklart i princip inga släpp på den tidigare.

Aha. Där ser man. Kul med siffror. Tack.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

ZF
Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Aha. Där ser man. Kul med siffror. Tack.

Exemplen var exempel ska sägas.

Men det har skrivits om det, nånstans, om man vill ha korrekta nuffror.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Långsam frakt från USA och tullavgift är ju inte så skoj. Men det stora problemet med Limited Run är att det verkligen är limited. Mitt enda köp från Limited Run är Monster Boy and the Cursed Kingdom, och då var jag tvungen att sitta framför datorn som en hök för 25 minuter efter dom hade öppnat för försäljning, så var det slutsålt.

Alright. Tack för svar.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Dreijer:

Vad är det som gjort de så avskydda? Låg kvalitet till ett högt pris? Dåliga importmöjligheter till EU?

Jag har inte hela bilden klar för mig. Men den senaste skandalen var att de släpper ett spel på vanliga CD-R-skivor i stället för riktiga pressade skivor. Man kan förstå om folk som betalar dyrt för en fysisk utgåva blir förbannade.

Och det finns mer.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

ZF
Medlem
Skrivet av Ruffles:

Jag har inte hela bilden klar för mig. Men den senaste skandalen var att de släpper ett spel på vanliga CD-R-skivor i stället för riktiga pressade skivor.

Antagligen ett sätt att komma runt den där minimumbeställningen. Ingen aning om det faktum att det finns allt färre CD-pressar har gjort små upplagor dyrare eller billigare i det ledet också.

Men att åtminstone använda M-disc för att ge någon slags känsla av kvalitet och hållbarhet hade kanske varit ett acceptabelt alternativ.

1
Skriv svar