#Torchlight II må vara ordentligt försenat, vilket säkerligen får en hel del att fundera – vad är det jag egentligen väntar på? En av #Runic Games-skaparna, Travis Baldree, har i ett färskt blogginlägg låtit berätta att det slog honom att det är feta innehållsmässiga skillnader gentemot föregångaren. Antingen följer du denna bildlänk, eller så läser du vår strålande försvenskning nedan:

Torchlight vs. Torchlight 2

  • Monstermodeller: 83 gentemot 300

  • Unika monstervarianter: 52 gentemot 183

  • Monsterförmågor: 47 gentemot 148

  • Bossfajter: 9 gentemot 28

  • Unika områden: 7 gentemot 44

  • Olika rumsformationer: 330 gentemot 1200

  • Rumsdetaljer: 1860 gentemot 5665

  • Unika klädset: 33 gentemot 85

  • Unika vapenmodeller: 230 gentemot 395

  • Totalt antal föremål: 3080 gentemot 5773

  • Föremålsaffix: 730 gentemot 1344

  • Unika spelarförmågor: 60 gentemot 120

  • Musikspår: 15 gentemot 60

Detta medan prissättningen ligger fast vid 20 amerikanska dollar.

Utöver detta röjs att spelet i skala är ungefär fyra gånger så stort som föregångaren. Är du taggad?