Stora Anime-tråden

Releasehästryttare

The Wrong Way to Use Healing Magic 7/10

Releasehästryttare

The Weakest Tamer Began a Journey to Pick Up Trash 8/10

Förmodligen den gulligaste MC i vintersäsongens animes, men också den svagaste, hon är precis tvärt emot MCn i "My Instant Death Ability Is So Overpowered", så svag att i första avsnittet så bestämmer sig byn hon lever i att mörda henne för att hon är så klen, så hon flyr och vad som följer är en underbar resa genom skog och andra städer där hon löser problem och hittar nya fiender och vänner.

Releasehästryttare

Såg två väldigt bra filmer i kväll från samma studio!

Kurayukaba 8/10

Ootsuji Detective Agency has a new case. Now, facing the strangeness of the "mass disappearance" bewildering society, Detective Soutarou takes the investigation head on!.

Kuramerukagari 9/10

Kagari is a girl who runs a mapmaking business focused on recording an ever-changing, labyrinth-like town. Watch to see how her daily life unfolds.

Medlem

Kikar igen jujutsu kaisen, riktigt trevlig måste jag säga. Ska kika chainsaw-man (heter den ens så?) efteråt 😊

Medlem

Har nu läst ikapp Berserk mangan efter Miuras död. Jävla tragiskt att han gick bort, alldeles för tidigt. Även om jag gillar Berserk mer när det var ren Dark Fantasy snarare än en blandning av High Fantasy/Dark fantasy så är mangan så jävla bra, ett mästerverk.

Har nu påbörjat att se Monster, jag började se den under tonåren men fortsatte aldrig av någon anledning. Har varit på tittarlistan väldigt länge, kände för att återuppta den nu.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Har nu läst ikapp Berserk mangan efter Miuras död. Jävla tragiskt att han gick bort, alldeles för tidigt. Även om jag gillar Berserk mer när det var ren Dark Fantasy snarare än en blandning av High Fantasy/Dark fantasy så är mangan så jävla bra, ett mästerverk.

Har nu påbörjat att se Monster, jag började se den under tonåren men fortsatte aldrig av någon anledning. Har varit på tittarlistan väldigt länge, kände för att återuppta den nu.

Ja, Berserk mangan gick ju inte direkt snabbt framåt de senaste åren. Tragiskt är han bortgång helt klart. Följt mangan i drygt 25 år själv nu.

Monster är en av mina favoriter. Kanske dags att kolla in igen, herrans massa år sen jag såg den sist.

Releasehästryttare

The Foolish Angel Dances with The Devil (såg 3 utav 12 avsnitt)

Denna va rejält cringe, så blir skippa resten.

Medlem
Skrivet av deezel:

Ja, Berserk mangan gick ju inte direkt snabbt framåt de senaste åren. Tragiskt är han bortgång helt klart. Följt mangan i drygt 25 år själv nu.

Monster är en av mina favoriter. Kanske dags att kolla in igen, herrans massa år sen jag såg den sist.

Ne Berserk går ju inte fort fram kan man lugnt säga.

Nu lär jag nog vänta ett par år innan man läser igen hehe(om jag kan hålla mig), den kanske hinner bli avslutad tills dess.

Ja Monster har jag hört/läst är bra, även från polare som sett den. Vet inte varför jag slutade se på den när det begav sig, antar att annat dök upp. Får se vad man tycker när jag är klar.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Quake-konnässsör
Skrivet av Fezk:

Ne Berserk går ju inte fort fram kan man lugnt säga.

Nu lär jag nog vänta ett par år innan man läser igen hehe(om jag kan hålla mig), den kanske hinner bli avslutad tills dess.

Ja Monster har jag hört/läst är bra, även från polare som sett den. Vet inte varför jag slutade se på den när det begav sig, antar att annat dök upp. Får se vad man tycker när jag är klar.

Berserk mangan, för mig, slutade med kapitel 364

Medlem

Var ett tag sedan jag såg på en vettig anime, senast jag försökte var jujutsu kaisen men klickade inte för mig. Har blivit mer kräsen med åren så kommit fram till psykolog, thriller, går ut för normen, eller serier/filmer som har en baktanke. Som typ Death Note, Akame Ga Kill, Monster, Ergo Proxy, Ghost in the Shell, Psycho Pass är mer av min jam. Tittade även på DOTA: Dragons Blood och Arcane och gillar båda, inte nödvändigtvis någon större djup men har bra pacing och bra karaktärer. Gillade gamla Berserk animen men det kom ju ingen andra säsong och 2016 rebooten behöver vi inte expandera över. Gillade första Tokyo Ghoul men iom att serien gick ifrån mangan (baserad på rykten, läste aldrig den själv) så tappade jag lite intresset. FullMetal Alchemist är lite av en favorit, användningen av alkemi på ett djup jag inte kände till (referar till Max Derrat på youtube). Försökte med Texhnolyze men är otroligt slö att gå igenom men har god tanke bakom musexperimentet från Nimh. Gillar inte Evangelion, det känns som att det försöker för hårt.

Gillade gamla och även nya Trigun, det var ett bra försök med att svetsa ihop 2D och 3D men där är punkter det inte riktigt håller men är annars godkänt så jag inväntar 2a säsongen glatt.

Lätt nämnanden är Perfect Blue, Terror in Resonance (Zankyou no terror),

Men ja, några tips?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av almblad:

Berserk mangan, för mig, slutade med kapitel 364

Ja det får man självklart tycka. Det är väl sant på ett sätt.

Men tycker Kouji Mori och gänget har gjort ett bra jobb hittills. Dom har ju storyn från Miura så, men det är svårt att göra ändringar längs vägen som Miura kunde göra.

Jag är ändå glad att dom fortsätter och ger mangan ett avslut.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Releasehästryttare
Skrivet av ohem:

Var ett tag sedan jag såg på en vettig anime, senast jag försökte var jujutsu kaisen men klickade inte för mig. Har blivit mer kräsen med åren så kommit fram till psykolog, thriller, går ut för normen, eller serier/filmer som har en baktanke. Som typ Death Note, Akame Ga Kill, Monster, Ergo Proxy, Ghost in the Shell, Psycho Pass är mer av min jam. Tittade även på DOTA: Dragons Blood och Arcane och gillar båda, inte nödvändigtvis någon större djup men har bra pacing och bra karaktärer. Gillade gamla Berserk animen men det kom ju ingen andra säsong och 2016 rebooten behöver vi inte expandera över. Gillade första Tokyo Ghoul men iom att serien gick ifrån mangan (baserad på rykten, läste aldrig den själv) så tappade jag lite intresset. FullMetal Alchemist är lite av en favorit, användningen av alkemi på ett djup jag inte kände till (referar till Max Derrat på youtube). Försökte med Texhnolyze men är otroligt slö att gå igenom men har god tanke bakom musexperimentet från Nimh. Gillar inte Evangelion, det känns som att det försöker för hårt.

Gillade gamla och även nya Trigun, det var ett bra försök med att svetsa ihop 2D och 3D men där är punkter det inte riktigt håller men är annars godkänt så jag inväntar 2a säsongen glatt.

Lätt nämnanden är Perfect Blue, Terror in Resonance (Zankyou no terror),

Men ja, några tips?

Undead Girl Murder Farce

Quake-konnässsör
Skrivet av ohem:

Var ett tag sedan jag såg på en vettig anime, senast jag försökte var jujutsu kaisen men klickade inte för mig. Har blivit mer kräsen med åren så kommit fram till psykolog, thriller, går ut för normen, eller serier/filmer som har en baktanke. Som typ Death Note, Akame Ga Kill, Monster, Ergo Proxy, Ghost in the Shell, Psycho Pass är mer av min jam. Tittade även på DOTA: Dragons Blood och Arcane och gillar båda, inte nödvändigtvis någon större djup men har bra pacing och bra karaktärer. Gillade gamla Berserk animen men det kom ju ingen andra säsong och 2016 rebooten behöver vi inte expandera över. Gillade första Tokyo Ghoul men iom att serien gick ifrån mangan (baserad på rykten, läste aldrig den själv) så tappade jag lite intresset. FullMetal Alchemist är lite av en favorit, användningen av alkemi på ett djup jag inte kände till (referar till Max Derrat på youtube). Försökte med Texhnolyze men är otroligt slö att gå igenom men har god tanke bakom musexperimentet från Nimh. Gillar inte Evangelion, det känns som att det försöker för hårt.

Gillade gamla och även nya Trigun, det var ett bra försök med att svetsa ihop 2D och 3D men där är punkter det inte riktigt håller men är annars godkänt så jag inväntar 2a säsongen glatt.

Lätt nämnanden är Perfect Blue, Terror in Resonance (Zankyou no terror),

Men ja, några tips?

Death Parade
Parasyte
Future Diary
Steins;Gate

Några jag kommer på så här utan att fundera allt för mycket

Medlem
Skrivet av ohem:

Var ett tag sedan jag såg på en vettig anime, senast jag försökte var jujutsu kaisen men klickade inte för mig. Har blivit mer kräsen med åren så kommit fram till psykolog, thriller, går ut för normen, eller serier/filmer som har en baktanke. Som typ Death Note, Akame Ga Kill, Monster, Ergo Proxy, Ghost in the Shell, Psycho Pass är mer av min jam. Tittade även på DOTA: Dragons Blood och Arcane och gillar båda, inte nödvändigtvis någon större djup men har bra pacing och bra karaktärer. Gillade gamla Berserk animen men det kom ju ingen andra säsong och 2016 rebooten behöver vi inte expandera över. Gillade första Tokyo Ghoul men iom att serien gick ifrån mangan (baserad på rykten, läste aldrig den själv) så tappade jag lite intresset. FullMetal Alchemist är lite av en favorit, användningen av alkemi på ett djup jag inte kände till (referar till Max Derrat på youtube). Försökte med Texhnolyze men är otroligt slö att gå igenom men har god tanke bakom musexperimentet från Nimh. Gillar inte Evangelion, det känns som att det försöker för hårt.

Gillade gamla och även nya Trigun, det var ett bra försök med att svetsa ihop 2D och 3D men där är punkter det inte riktigt håller men är annars godkänt så jag inväntar 2a säsongen glatt.

Lätt nämnanden är Perfect Blue, Terror in Resonance (Zankyou no terror),

Men ja, några tips?

3 som kanske skulle kunna passa(eller inte alls, vem vet):

Flowers of Evil - Såg denna förra året och oj så överraskad jag blev hur bra den var. Psykologisk, coming-of-age. Väldigt unik. Ingen action, men sjukt bra atmosfär rakt igenom. För mig personligen är det en av dom bästa animes jag sett.

Elfen Lied - Ytterligare en favorit. Mörk och för jäkla sorglig, en del action och en hel del blod.

Claymore - Länge sen jag såg den så minns inte riktigt allt, men den var bra. Lite mer åt Berserk-hållet.

Sen har du Attack on Titan och Vinland Saga, riktigt fina animes. Inte direkt psykologiska thrillers, men lite åt det allvarligare hållet.

Jujutsu Kaisen är förövrigt något av det bättre som släppts på senare år, sjukt bra! Dock inte så psykologisk, om man är ute efter det då. Tråkigt att det inte föll i smaken.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Jujutsu Kaisen blev något enormt bättre i säsong 2 och hade bland annat ett av de absolut coolaste och bästa avsnitten av någon anime jag någonsin sett!

Claymore är definitivt ett tips om man gillar Berserk.

Elfen Lied tycker jag inte riktigt håller lika bra i dagsläget som när man såg den som ung.

I övrigt håller jag med om Steins;Gate, Parasyte, AoT och Vinland Saga!

Releasehästryttare
Releasehästryttare

Solo leveling 10/10

Grym serie! Glad ni övertalade mig att se den, vill genast ha mer!

Quake-konnässsör
Skrivet av Devan:

Solo leveling 10/10

https://i.pinimg.com/originals/f0/a1/50/f0a150cb643ab8e32bb88...

Grym serie! Glad ni övertalade mig att se den, vill genast ha mer!

https://youtu.be/0HwnlgjICx4

Bara och läsa Manhwan så slipper du vänta

Releasehästryttare

WOW!

Såg första avsnittet av The Grimm Variations

"Vad om Cinderella va en psykopat" - The Anime!

Hoppas att resten av avsnitten är i närheten så här bra!

Medlem
Skrivet av Devan:

WOW!

Såg första avsnittet av The Grimm Variations

"Vad om Cinderella va en psykopat" - The Anime!

Hoppas att resten av avsnitten är i närheten så här bra!

Jag såg också första avsnittet igår. Riktigt trevligt med en twist på den klassiska sagan!

Ser fram emot att kolla in fler avsnitt 😊

Releasehästryttare

Tales of Wedding Rings 6/10

Så ... mycket ... naket ...

Men det hjälper inte betyget mycket tyvärr, allt va väldigt generiskt, en människa från vår värld blir teleporterad till en fantasivärld där han måste gifta sig med 5 prinsessor för att få deras magiska ringar och med dem ta kål på en ond härskare ..

Releasehästryttare
Releasehästryttare
Releasehästryttare

7Th Time Loop 7.5/10

Väldigt snygg anime, den skulle dock behöva lite mer drama för att få högre betyg då i många avsnitt så händer det inte mycket.

Releasehästryttare

Ger upp Bartender glass of god efter 4 avsnitt.

Mitt intresse för drinkar va tydligen inte lika stort som jag trodde, serien är absolut inte dålig i sig, bara jag tappade lusten att se mer drycker blandas i anime form.

Releasehästryttare

2022 så såg jag och rekommenderade Summertime rendering

Hur många här har sett den än?

Frågar för att MB tog upp det i sin nyaste video:

Skriv svar