Tidigare idag berättade vi att #CD Projekt utvecklar #The Witcher 3: Wild Hunt, avslutningen i trilogin om witchern Geralt. Mängder med info väller in och vi presenterar tio punkter som är värda att lägga på minnet.

  • Världen påstås vara 40 gånger större än i #Witcher 2 och 20 procent större än i #Skyrim.

  • Geralt ska kunna röra sig sömlöst över hela världen utan laddningskärmar, något teamet stör sig på i exempelvis Skyrim.

  • Spelet är inte indelat i kapitel utan består av en stor, öppen värld.

  • Vi ställs, som tidigare, inför viktiga val och tvingas ta konsekvenserna av besluten.

  • Varje landområde i spelvärlden har en egen storyline.

  • Vädret är den här gången dynamiskt och molnen är fysiska och inte bara kosmetiska.

  • Fiendens ai är omarbetad från grunden. Scriptade bossfajter är ett minne blott.

  • Witcher 2 hade 20 olika stridsanimationer. Witcher 3 har 96.

  • Man testar just nu strider till hästryggen, men inget är bestämt. Världen kommer däremot kunna utforskas från hästryggen.

  • Teamet är dubbelt så stort som sist och spelet använder den nya spelmotorn Redengine 3.

Nu undrar vi naturligtvis: Vilka nyheter skulle du vilja se i Witcher 3: Wild Hunt?