Tidigare idag berättade vi att #CD Projekt utvecklar #The Witcher 3: Wild Hunt, avslutningen i trilogin om witchern Geralt. Mängder med info väller in och vi presenterar tio punkter som är värda att lägga på minnet.
Världen påstås vara 40 gånger större än i #Witcher 2 och 20 procent större än i #Skyrim.
Geralt ska kunna röra sig sömlöst över hela världen utan laddningskärmar, något teamet stör sig på i exempelvis Skyrim.
Spelet är inte indelat i kapitel utan består av en stor, öppen värld.
Vi ställs, som tidigare, inför viktiga val och tvingas ta konsekvenserna av besluten.
Varje landområde i spelvärlden har en egen storyline.
Vädret är den här gången dynamiskt och molnen är fysiska och inte bara kosmetiska.
Fiendens ai är omarbetad från grunden. Scriptade bossfajter är ett minne blott.
Witcher 2 hade 20 olika stridsanimationer. Witcher 3 har 96.
Man testar just nu strider till hästryggen, men inget är bestämt. Världen kommer däremot kunna utforskas från hästryggen.
Teamet är dubbelt så stort som sist och spelet använder den nya spelmotorn Redengine 3.
Nu undrar vi naturligtvis: Vilka nyheter skulle du vilja se i Witcher 3: Wild Hunt?