#CD Projekt har hela tiden sagt att de ska utnyttja de olika formatens styrkor när de utvecklar #The Witcher 3: Wild Hunt. Men det behöver inte nödvändigtvis innebära att Xbox One- och Playstation 4-versionerna orkar upp i upplösningen 1080p, enligt en intervju hos Worldsfactory. Visual Effects Artis Jose Teixeira berättar:

– Vi satsar på att nå bilduppdateringen 30 fps. Upplösningen jobbar vi med och vi försöker få den så högt som möjligt. Om vi kan nå 1080p, visst, men jag vet inte om vi kommer lyckas. I ärlighetens namn vet jag inte. Förmodligen inte. Men vi behöver i alla fall en stabil bilduppdatering, så det blir minst 30 fps.

– Vi optimerar spelet just nu och jag måste säga att det fungerar väldigt bra. Ärligt talat förväntade vi oss värre. När vi började spela på Playstation 4 och Xbox One så förväntade vi oss att spelet inte skulle fungera alls eftersom det är så tungt, vi trodde det skulle krascha, men det fungerade faktiskt. Vi har inte riktigt nått hela vägen fram, men det fungerar. Så jag tror att vi kan få det att flyta riktigt bra med mer optimering.

Via vg247.