Borta på Kotaku har Patricia Hernandez satt ihop en fantastisk liten artikel om bröst i tv- och datorspel, och alla fällor som finns för de stackars utvecklarna som ska jobba med dem.

Hon inleder med "Bröst gungar. Den studsar. De kan röra sig. Genom åren har många spel försökt emulera hur bröst beter sig. Det finns till och med en term för det: 'bröstfysik'."

Enligt artikeln var fightingspelet Fatal Fury 2 det första spelet att försöka sig på något som liknade bröstfysik. Hon går sedan igenom allt mer bisarra exempel, från Soul Calibur ända till Skyrim-moddar och den i sammanhanget infamösa Dead or Alive-serien.

Till och med Minecraft-communityt har försökt sig på bröstfysik (såklart). Kolla in den här filmen.

Man fortsätter med att utveckla hur bröstfysik faktiskt fungerar och det intrikata arbete som ligger bakom att få dem realistiskt förankrade till en spelkaraktär.

Läsvärt och sedelärande, så här på en onsdagsförmiddag!