Nyheter
Ubisoft-anställd om The Division: "Orättvist" mot konsoler att inte "hålla tillbaka" pc-versionen

Ubisoft-anställd om The Division: "Orättvist" mot konsoler att inte "hålla tillbaka" pc-versionen

120 kommentarer

Av 2016-02-08 11:07


Uppdaterad 16:15, 8 feb

På med foliehattarna, för det här kommer ofrånkomligen att ge upphov till spekulationer om mörkläggningar och nedgraderingar. Något som tycks omgärda i stort sett alla storspel som idag släpps till både pc och konsol.

PC Games N rapporterar om ett gäng youtubare som flögs till New York för att kolla in The Division. De fick möjlighet att spela in sin session, tillsammans med en intervju med en Ubisoft-anställd, som tyvärr inte namnges.

Cirka 13 minuter in i klippen svarar den Ubisoft-anställde följande, på frågan om de någonsin begränsats på grund av olikheterna mellan plattformarna:

"Det har helt klart spelat roll. Men en bra sak med The Division är att vi alltid sett pc som en separat plattform. Jag har arbetat med projekt där pc-versionen portades från konsol, så att begränsningarna följde med, men vi har alltid haft inställningen att vi har en dedikerad pc-version, så det har inte hållit oss tillbaka så mycket."

Men sen säger utvecklaren något mer konstrolversiellt: "Vi måste typ hålla tillbaka den [pc-versionen] för det skulle vara orättvist om vi pushade den för långt."

Uppdatering: I ett officiellt uttalande säger Ubisoft att "en kommentar från en av våra team-medlemmar har av några medlemmar i communityt uppfattats som att pc-versionen av The Division "hållts tillbaka" och det är helt enkelt inte sant."
Vidare skriver Ubisoft att den "feedback man fått av pc-spelare som deltog i den stängda betan stödjer detta."

FZ:s Calle Johansson-Sundelius, som själv har spelat pc-versionen, säger att den så klart ser bättre ut, men att spelet uppenbart inte är lika snyggt som när vi såg det första gången, på E3 2013. 

Så, kan det ligga någon sanning i att pc-versionen har hållits tillbaka för att inte överglänsa konsolerna? De ekonomiska incitamenten från jättarna Sony och Microsoft att inte låta sina konsoler övertrumfas totalt grafikmässigt, finns där. Vi har också debaclet kring "nedgraderingen" av The Witcher 3 i färskt minne

Se klippet nedan, och diskutera sedan i små grupper!

 

Vi kan få öppen Division-beta – redan denna månad
Jämför The Divisions New York med den äkta varan
The Division – video jämför Xbox One- och PS4-versionen
Spelinformation
Kommentarer
Dölj toppkommentarer Toppkommentarer
  • RaXha
    RaXha 2016-02-08 11:12
    Det va nog fan den dummaste jävla ursäkten jag hört i mitt liv. Orättvist för konsolspelarna att det ser bättre ut på PC spelarnas burkar som kostar 2-3 gånger mer än vad deras sketna konsol gör? xD No offense till konsolspelarna men det är ju knappast en nyhet att en påkostad gaming PC kommer var bättre än en PS4. :P
  • Blackwolfe
    Blackwolfe 2016-02-08 11:17
    Tycker det är mer orättvist när PC versionen förfulas för att se likadant ut som på konsoll.
  • Carl Johansson-Sundelius
    Carl Johansson-Sundelius Admin 2016-02-08 11:30
    Sidewinders skrev:
    Men se där, en onämnd utvecklare.
    Det måste ju betyda att han bestämmer sånt eftersom han uttalade sig om det och det måste ju betyda att hela Ubisoft tycker det också.

    Titta mamma, jag kan journalist!

    Dags att låta "communityt" blåsa upp den här ballongen tills Ubisoft ber om ursäkt för våra sårade känslor och en anställds dumma kommentar som är hans egen tanke.
    Dags att ge ut munkavlarna så dom anställda bara säger vad vi vill att dom ska säga.


    Vi diskuterade faktiskt detta ganska mycket innan publiceringen. Hade ingen röst fångats upp, och personen i fråga hade inte pratat om hur han lagt till easter eggs, hade vi inte kunna dra på det. Nu är det uppenbart en Ubi-anställd som varit inblandad i utvecklingen på ett eller annat sätt.
Skriv kommentar
Sortering:
Karmafilter:
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera.
FZ