Nyheter
Tre timmar från rymdstrategin Stellaris

Tre timmar från rymdstrategin Stellaris

16 kommentarer

Av 2016-03-27 12:31


Paradox har gett oss rafflande strategi som Hearts of Iron, Europa Universalis och Crusader Kings. Svenskstudion har alltid stått stadigt i vår egen världshistoria, men i Stellaris lämnar man både värld och historia bakom sig och siktar mot stjärnorna.

4X-strategin släpps den 9 maj men för ivrarna finns det ett botemedel mot väntan, ty Paradox har varit flitiga med att visa upp spelet och det finns åtminstone tre timmar färskt material att kasta sig över. Vi kan börja med den här:

 

Här hittar du arkivet för en tvåtimmarsvisning som bara är några dagar gammal. Detta är första delen:

 

Spelinformation
Kommentarer
Dölj toppkommentarer Toppkommentarer
  • svartlock
    svartlock 2016-03-27 13:07
    Devan skrev:
    Jag förstår inte apeelen av 4x spel, det görs flera varje år och säljer till en liten grupp människor.. men spel som mass effect som "alla" älskar görs så extremt sällan .. jag menar visst nya ME släpps nästa år (förhoppningsvis) men varför gör inte fler företag ME kopior som säljer milljoner ex i ställer för ett par 10-tusentals spel som detta?


    Jag tippar att dom VILL göra detta spel.
    Spel som görs utan hjärta, enbart för att tjäna pengar, saknar allt som oftast det där lilla extra.
    Hur rolig hade det varit för alla gamers om alla studior enbart producerade ME, CoD eller BF-kloner?
  • eddie the eagle
    eddie the eagle 2016-03-27 13:44
    Devan skrev:
    Jag förstår inte apeelen av 4x spel, det görs flera varje år och säljer till en liten grupp människor.. men spel som mass effect som "alla" älskar görs så extremt sällan .. jag menar visst nya ME släpps nästa år (förhoppningsvis) men varför gör inte fler företag ME kopior som säljer milljoner ex i ställer för ett par 10-tusentals spel som detta?


    paradox har ju som niche att göra grand strategy. Dom har sina fans och dom är bra på det. På det sättet så är grand strategy och 4x väldigt bra då det har sina lojala fans och är förhållandevis billigt.
  • Typhor
    Typhor 2016-03-27 13:06
    Devan skrev:
    Jag förstår inte apeelen av 4x spel, det görs flera varje år och säljer till en liten grupp människor.. men spel som mass effect som "alla" älskar görs så extremt sällan .. jag menar visst nya ME släpps nästa år (förhoppningsvis) men varför gör inte fler företag ME kopior som säljer milljoner ex i ställer för ett par 10-tusentals spel som detta?


    Förslagsvis så är AAA-titlar så som Mass Effect mycket dyrare att producera, är mer tidskrävande att producera och kräver mycket mer personal än vad exempelvis ett vanligt 4x spel gör.

    Det vanliga 4x spelet kan möjligtvis även räkna med en garanterad försäljning till sin niché-grupp olikt då de dyrare AAA-spelen som måste nå en viss kvalité för att kunna sälja tillräckligt många exemplar för att kunna göra en vinst på dess produktion
Skriv kommentar
Sortering:
Karmafilter:
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera.
FZ