Recension
Battlefield: Bad Company 2

Recension

Battlefield: Bad Company 2

Battlefield: Bad Company 2

Calle Johansson-Sundelius 2010-03-03 15:00

Genre: Action, Förstaperson
Testplattform: PC, Xbox360, PS3
Utgivare: Electronic Arts
Utvecklare: Digital Illusions CE

Hemliga organisationer, elaka ryssar och hot om massförstörelsevapen. Ett vanligt dagsverke för gänget i Bad Company men deras andra uppdrag är allt annat än allehanda, vi berättar varför.

Nästan varje gång jag ska skriva en text om Battlefield brukar jag halka in på någon gammal minnesvärd anekdot om hur jag blev sprängd i öknen av tyskt jaktflyg eller lyckades utmanövrera en ettrig pansarvagn med attitydproblem. Det är så lätt gjort, för det är ju de intensiva och frenetiska striderna som gjort serien så älskad. Du har jublat när ditt lag lyckats vända ett till synes hopplöst underläge till en värmande seger och förbannat gångerna när den tidigare självklara segersötman förvandlats till bitter förlustgalla.

http://www.fz.se/bilder/?id=299441
Striderna som burit serien från dag ett. Eller från 1942.

Electronic Arts och Dice förstår självklart vad som gör Battlefield populärt, de har till och med marknadsfört Bad Company 2 med filmer på temat ”stridsögonblick”. Ändå känns det som en ganska färsk insikt. Det första, konsolexklusiva, Bad Company hade förvisso alla ingredienser i singpleplayer men förvaltade aldrig arvet från multiplayer på samma sätt som uppföljaren gör. Det bars upp av den sköna dialogen och nyheten att kunna spränga väggar och slippa oroa sig för att ett staket skulle stoppa din framfart i en bestyckad konservburk. Däremot inte så mycket av striderna, som ofta kändes repetitiva och bleka i jämförelse med dem mot andra människor. Öppna miljöer och fordon räckte inte till för att skapa en solid upplevelse. Storyn om de snacksaliga soldaternas jakt på guld, som ledde dem rakt in i en rejäl soppa, fick aldrig något direkt stöd i bandesignen. Ofta rörde sig det sig om att förflytta sig från punkt A till punkt B, skjuta lite fiender för att sedan spola tillbaka och repetera.

Välkommen till det nya slagfältet

Avståndet från det lössläppta äventyret till det stridsinferno som mött mig de senaste dagarna är nästan lika lång som steget från andra världskrigets skyttevärn till dagens stadsbataljer. Det handlar fortfarande om att skjuta eller bli skjuten, men med ett par enkla medel är det en så pass fläskig upplevelse att jag många gånger bara sitter och flinar gillande. Dice har, inte helt oväntat, närmat sig den stora konkurrenten Call of Duty vilket innebär en mer styrd upplevelse. Det spelet förlorar i frihet tar det igen i inlevelse och det rör sig sällan om några korridorer med låsta dörrar på båda sidor. Du har ofta möjlighet att ta din egen lilla omväg och bandesignen är så mycket bättre.

http://www.fz.se/bilder/?id=304313
En av få riktigt snitslade banor, men du får skjuta mycket.

Förutom att du sällan behöver gå längs den upptrampade stigen för att nå ditt mål är vapenarsenalen en viktig ingrediens för skapa Battlefield-känslan och ge dig möjlighet att tackla motståndet på ditt eget sätt. Här och var finns det vapenlådor där du kan välja vilka två vapen du vill bära med dig. Föredrar du att decimera basen i dalgången nedanför med ett prickskyttegevär, ett frontalangrepp med en tung kulspruta rasslandes vid höften eller skjuta dig från skydd till skydd från flanken?

Det finns också ett väldigt belönande fjärde alternativ. Utrusta dig med ett pansarskott och sänk hus efter hus. Frostbite-motorn tillät förstörelse redan i det första Bad Company, men nu kan du jämna byggnader med marken. Första gången jag hör stålbalkarnas sista jämrande skrik innan de ger vika och gör pölsa av av eventuellt innehåll blir jag kär. På samma sätt blir jag lika förvånad när taket som så många gånger tidigare skyddat mig från flygattacker nu gör lapskojs av min lekamen. Förstörelse må vara en av titelns buzz-ord men det gör faktiskt mycket för spelupplevelsen.

http://www.fz.se/bilder/?id=304465
Inte ens rovdjur skulle kunna stoppa Bad Company.

Det första spelet var också en smula enformigt på den visuella fronten men det kan vi inte beskylla Bad Company 2 för. Miljövariationen är faktiskt smått fantastisk. Ena stunden befinner jag mig på en snötäckt bergstopp där det är så kallt att jag måste skynda mellan värmande brasor för att inte frysa ihjäl, samtidigt som fienderna vill skriva sitt namn i snön med mitt röda blod. Fem minuter senare susar jag nedför en vindlande stig genom en fuktig djungel samtidigt som en av vapenbröderna häver ur sig kommentaren ”snöskotrar är för fegisar”. Nästa anhalt kan vara en torrlagd havsbotten som pryds med rostiga skepp som likt skeletten från dinosaurier skvallrar om en förlorad tid.

Bild 292391 Bild 304312
Miljöombyte förnöjer

Dice har också gjort ett mästerligt jobb med att fylla ut ytan bortom själva banområdet med frodiga bergssluttningar, massiva klippor och stadslandskap som bygger upp och bidrar till illusionen att det är en verklig värld jag rör mig genom. Jag har alltid varit fascinerad av hur utvecklare har ”fuskat” för att förlänga horisonten och enligt mig är det beviset på ett bra hantverk.

Ett bra hantverk är också orden jag slutligen landar på efter mina timmar i den något korta solokampanjen men då väntar ändå den riktiga striden runt hörnet. Vårt omdöme om multiplayer, och ett betyg för spelet, läser du här.


FZ BETYG

Miljövariationen
Striderna
Dialogen
Bandesignen
Något kort

Laddar ...
Trailer - singleplayer

Bilder

Twittra

Facebook

Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
  • Bild saknas

    Raderad 2010-03-03 15:01:50 #1

    Det klart bästa med Bad Company 2 är ljudet! Aldrig hört något så bra i ett fpsspel innan.

  • Bild saknas

    MarkusWolf 2010-03-03 15:03:09 #2

    Blir nog ballt detta, hardcore blir det för egen del!

  • Bild saknas

    neocon 2010-03-03 15:07:16 #3

    JackeShan skrev:
    Det klart bästa med Bad Company 2 är ljudet! Aldrig hört något så bra i ett fpsspel innan.


    Ja ljudet är vansinnigt bra. Låter som i verkligheten.

  • Nocturne

    Nocturne 2010-03-03 15:14:04 #4

    Hoppas att miljöombytena är bättre än i MW2. Jag tycker inte att det är ett bra spel för att varje bana utspelar sig i olika miljöer, jag vill känna att jag tar mig någonstans inte bara kastas in i en ny miljö med någon billig story. Ibland märks det lite allt för tydligt att utvecklarna vill visa vad sin grafikmotor kan, ett bra exempel är Unreal 2. Helt ok spel men mer en teknikdemo, dock hade det världens bästa mp nämligen XMP!

  • zhrooms

    zhrooms 2010-03-03 15:17:38 #5

    Något kort? Tog 6 timmar nonstop för mig, MW tog max 5 timmar

    MW2 Recension: "Kampanjen kunde varit längre"
    BC2 Recension: "Något kort"

    Var ju längre än MW2, så då borde det inte få "något kort" imo

  • Oneone

    Oneone 2010-03-03 15:17:54 #6

    Mera jungel och mera urban vore sjukt coolt! :) bra spel längtar tills imorn!

  • Jozo

    Jozo 2010-03-03 15:19:01 #7

    Längtar tills imorgon! Det var ett tag sen man hängde med Sarge, Haggard och Sweetwater =)

  • UnorthodoxXx

    UnorthodoxXx 2010-03-03 15:20:56 #8

    Står inget om den briljanta humorn från BC1 är kvar. Såg att någon i chatten med Patrick skrev att den mer eller mindre saknades.

    Anyway, spelet verkar riktigt bra på de flesta punkterna och betan var riktigt suverän och nu sitter man på ett DX11 system så detta spel känns nästan som ett måste.

  • Bild saknas

    zauii89 2010-03-03 15:21:11 #9

    Jo spelet är jävligt najs har det redan :P
    Multiplayer banorna är goa.

  • Elmoth

    Elmoth 2010-03-03 15:24:29 #10

    Gillade inte ettan överhuvudtaget så jag gillar knappast tvåan heller...

  • Bild saknas

    Silvarn 2010-03-03 15:29:49 #11

    zhrooms skrev:
    Något kort? Tog 6 timmar nonstop för mig, MW tog max 5 timmar

    MW2 Recension: "Kampanjen kunde varit längre"
    BC2 Recension: "Något kort"

    Var ju längre än MW2, så då borde det inte få "något kort" imo


    Båda spelen är ju korta...

  • Siken

    Siken 2010-03-03 15:35:44 #12

    Efter mina "recensioner" av MP demot och betan skulle jag högst ge den en 4a. BC2 är underbart men kommer aldrig slå BC1.

  • Bild saknas

    Puerten 2010-03-03 15:37:10 #13

    Elmoth skrev:
    Gillade inte ettan överhuvudtaget så jag gillar knappast tvåan heller...


    Gillade ej ettan mycket heller, körde inte ens igenom hela.
    Jag har dock lirat igenom 2an, och kan säga att det var inget särskilt alls. Kort och för linjärt än vad battlefield-serien borde erbjuda. Hard är för lätt, de ställen där det verkligen känns som hard känns det snarare för svårt (tänker på några strider där man måste skjuta ner MIG-helikoptrar med enbart en AT-kit/hemskt störande styrda stationary AT's.)
    Storyn var heller inget särskilt, blev aldrig riktigt meddragen av den, spelade bara igenom och längtade till multiplayern.

    2.5/5 från mig.

    Håll er till multiplayer only dice! :)

    P.S Skulle vara underbart om modsupport kom, endast möjligheten för ett Project Reality i denna motorn är salivframkallande, även om det troligtvis inte ens är möjligt.

  • Hannu

    Hannu 2010-03-03 15:43:57 #14

    Kort men riktigt bra SP.

  • Darkst@r

    Darkst@r 2010-03-03 15:51:57 #15

    trevligt

  • Bild saknas

    Cane 2010-03-03 15:57:17 #16

    Såg fel och tittade på läsarnas betyg. :P

  • Bild saknas

    intyala 2010-03-03 15:58:30 #17

    ååå varför läste jag nu längtar jag bara mer.

  • UnorthodoxXx

    UnorthodoxXx 2010-03-03 15:58:51 #18

    Cane skrev:
    Jadu precis som man inte visste att spelet fick 5/5 innan man klickade på länken. Och det enda negativa var att spelet var för kort? Jo tack...


    Vart ser du betyget?

  • Bild saknas

    Weyzer 2010-03-03 16:02:53 #19

    Cane skrev:
    Jadu precis som man inte visste att spelet fick 5/5 innan man klickade på länken. Och det enda negativa var att spelet var för kort? Jo tack...

    De har inte satt något betyg.

  • red_laces

    red_laces 2010-03-03 16:04:40 #20

    neocon skrev:
    JackeShan skrev:
    Det klart bästa med Bad Company 2 är ljudet! Aldrig hört något så bra i ett fpsspel innan.


    Ja ljudet är vansinnigt bra. Låter som i verkligheten.


    Nej det låter absolut inte som i verkligheten, vapenljuden är riktigt hollywood. Betyder det att jag inte gillar ljuden? Självklart inte, asbra ljud riktig hollywood stämning men dom är fan inte realistiska.. Vill man ha realistiska ljud ska man köra ACE 2 modden till arma2. :)

  • Bild saknas

    Juel91 2010-03-03 16:08:51 #21

    Nice som fan. Garanterat köp.

  • Cyberz

    Cyberz 2010-03-03 16:10:01 #22

    Fick nästan köpa det på elgiganten, surt att bruden såg till slut att det släpps imorrn.....
    Hon skulle just slå in priset och höll spelen i handen..... faaan

  • Bild saknas

    rmpyro 2010-03-03 16:10:07 #23

    http://www.gametrailers.com/video/review-hd-battl
    efield-bad/62540


    9,1/10

    Story 7,0
    Design 9,1
    Gameplay 9,2
    Presentation 9,5

  • Bild saknas

    Raderad 2010-03-03 16:14:47 #24

    Elmoth skrev:
    Gillade inte ettan överhuvudtaget så jag gillar knappast tvåan heller...
    '

    Jag gillade inte ettan heller, inte ens multiplayern. Men när jag testade BETAN av BC2 så känns det som DICE har skärpt sig rejält. BC1 multiplayer kunde knappt mäta sig med Modern Warfare 2, men BC2 multiplayern är flera gånger bättre än MW2. Ett exempel är att jag känner aldrig samma frihet (i MW2) om man spelar tex Sniper än BC2. Man kan aldrig bara gå någon stans och gömma sig sedan vänta på fieden och skjuta dom i MW2, det kan man göra i BC2 . Kolla på http://www.youtube.com/watch?v=sYyt-puk9a4 så förstår du vad jag menar. Att spela MW2s banor känns som en lite snyggare och mer upptaderad version av CS. Små, instängda banor.

    Ta mitt råd, och ge Battlefield Bad Company 2 en chans!

  • Brain

    Brain 2010-03-03 16:21:18 #25

    zhrooms skrev:
    Något kort? Tog 6 timmar nonstop för mig, MW tog max 5 timmar

    MW2 Recension: "Kampanjen kunde varit längre"
    BC2 Recension: "Något kort"

    Var ju längre än MW2, så då borde det inte få "något kort" imo


    You my friend makes no sense!

  • Bild saknas

    Höglund 2010-03-03 16:24:59 #26

    Det är tamefan helt sjukt! Jag vann ett ex! :D

  • Bild saknas

    DrunkenPolitician 2010-03-03 16:27:24 #27

    Äntligen!

  • bjosarn

    bjosarn 2010-03-03 16:30:15 #28

    The invasion of the pirates!

    Jag kommer inte hoppa i taket innan jag får läsa om multiplayer. Det är därför man spelar Battlefield-serien, och de har ju varit en stadig resa neråt sen Battlefield 1942-eran.

  • Bild saknas

    deswie 2010-03-03 16:38:33 #29

    Längtar som fan!

  • zhrooms

    zhrooms 2010-03-03 16:41:02 #30

    Silvarn skrev:
    Båda spelen är ju korta...

    Nämn något FPS som INTE är kort.

  • Bild saknas

    draim 2010-03-03 16:47:17 #31

    Jag skulle vilja ha en multiplayer PC och inte konsol recension. Även om detta var intressant läsning!

  • Greve_Peter

    Greve_Peter 2010-03-03 17:00:03 #32

    zhrooms skrev:
    Något kort? Tog 6 timmar nonstop för mig, MW tog max 5 timmar

    MW2 Recension: "Kampanjen kunde varit längre"
    BC2 Recension: "Något kort"

    Var ju längre än MW2, så då borde det inte få "något kort" imo


    Battlefield är ju inte direkt något SP spel men 6 timmar är ju direkt löjligt i min bok. Du anser alltså att 6 timmar är mer än nog?

    Ska nog köpa det här men hoppas det är bra MP.

  • Elmoth

    Elmoth 2010-03-03 17:09:06 #33

    Varför inget betyg?

  • lordsinner

    lordsinner 2010-03-03 17:11:07 #34

    hmm.... Pre-loaded o klar... nu bara invänta kl 01:00!

  • GRiZZLYFiRE

    GRiZZLYFiRE 2010-03-03 17:12:14 #35

    Betuget är längst nere ;)

  • Preath

    Preath 2010-03-03 17:21:54 #36

    neocon skrev:
    JackeShan skrev:
    Det klart bästa med Bad Company 2 är ljudet! Aldrig hört något så bra i ett fpsspel innan.


    Ja ljudet är vansinnigt bra. Låter som i verkligheten.


    Precis, finns inget bättre alltså... men om ni har kraftiga högtalare så bör ni ställa om ljudet till Home Cinema, tror jag det var.. då jävlar blir basen så kraftig o allt vibrerar o skit, kraftigare än vanliga inställningen Hi-fi eller vad det nu hette xD lewl.

  • Bild saknas

    Tiny 2010-03-03 17:23:33 #37

    Far Cry 1's SP var en ordentlig en.

    Men detta är primärt ett MP spel precis som alla andra BF-spel, så en kort SP är helt acceptabelt enligt mig.

    Hade hoppats få det i lådan idag så man hade kunnat lira lite SP, imorrn måste man ju jobba...satan!

  • Bild saknas

    daskedennis 2010-03-03 17:27:12 #38

    ljudet suger i MP, bara en massa explosionsljud och pepprande överallt, ingen riktningsskänsla överhuvudtaget.

  • B-B-B-Banänäbrääken

    B-B-B-Banänäbrääken 2010-03-03 17:31:44 #39

    Greve_Peter skrev:
    zhrooms skrev:
    Något kort? Tog 6 timmar nonstop för mig, MW tog max 5 timmar

    MW2 Recension: "Kampanjen kunde varit längre"
    BC2 Recension: "Något kort"

    Var ju längre än MW2, så då borde det inte få "något kort" imo


    Battlefield är ju inte direkt något SP spel men 6 timmar är ju direkt löjligt i min bok. Du anser alltså att 6 timmar är mer än nog?
    Jepp det gör jag iaf med tanke på hur mycket energi det är lagt på Multiplayer delen känns som SP är en bonus :P

  • Red_warning

    Red_warning 2010-03-03 17:39:58 #40

    Nocturne skrev:
    Hoppas att miljöombytena är bättre än i MW2. Jag tycker inte att det är ett bra spel för att varje bana utspelar sig i olika miljöer, jag vill känna att jag tar mig någonstans inte bara kastas in i en ny miljö med någon billig story. Ibland märks det lite allt för tydligt att utvecklarna vill visa vad sin grafikmotor kan, ett bra exempel är Unreal 2. Helt ok spel men mer en teknikdemo, dock hade det världens bästa mp nämligen XMP!


    Jajjemän, man går från vinterbanor i Alaska och öknar i mellanötern till afrikanska djunglar.

  • Bild saknas

    LillOgi 2010-03-03 17:48:12 #41

    Det här spelet är grymt! Lätt ett köp!

  • bent toe

    bent toe 2010-03-03 17:56:06 #42

    Ut med en recension nu då calle!

  • Bild saknas

    Hoppis 2010-03-03 17:59:16 #43

    I morgon smäller det! :)

  • Bild saknas

    tadde 2010-03-03 18:23:47 #44

    Fint! Kan inte vänta tills imorgon >_>

  • Bild saknas

    Badman 2010-03-03 18:36:54 #45

    Håller med ljudet var det bästa jag har hört i ett fps. Sen är ju hela spelet underbart:)

  • Bild saknas

    Raderad 2010-03-03 18:39:54 #46

    Hej alla!

    Förhandsbokade mitt bc2 för två månader sen på eastore.com, nu har jag förhandsladdat det osv. Många på sweclockers har redan fått det att fungera med multiplayern men jag kan bara lira singleplayer.

    Är det någon som har fått nyckel till spelet från eastore? Och isf vart kommer den?

    MvH Fect

  • Bild saknas

    caelestis 2010-03-03 18:49:49 #47

    "This game will unlock in approximately 7 hours"
    fan, kommer bli svårt att kravla sig upp ur sängen i morgon!

  • Bild saknas

    Weyzer 2010-03-03 18:54:14 #48

    GRiZZLYFiRE skrev:
    Betuget är längst nere ;)

    LÄSARNAS betyg.

  • Bild saknas

    karbon 2010-03-03 18:57:18 #49

    Någon som vet om det färdiga spelet kmr flyta på bättre än i betan?, stadigare fps dvs. Har ett GF 9600 GT flöt inte alls på bra i betan enligt mig.

  • Bild saknas

    Raderad 2010-03-03 19:02:28 #50

    zhrooms skrev:
    Silvarn skrev:
    Båda spelen är ju korta...

    Nämn något FPS som INTE är kort.


    True! :up:

  • Bild saknas

    Safftad 2010-03-03 19:16:21 #51

    karbon skrev:
    Någon som vet om det färdiga spelet kmr flyta på bättre än i betan?, stadigare fps dvs. Har ett GF 9600 GT flöt inte alls på bra i betan enligt mig.


    Det är nästan viktigare att ha en quad cpu, för jag antar att du kör en dual med det grafikkortet?

  • Bild saknas

    erikN 2010-03-03 19:30:58 #52

    KillenMedStil skrev:
    zhrooms skrev:
    Silvarn skrev:
    Båda spelen är ju korta...

    Nämn något FPS som INTE är kort.


    True! :up:


    va?

    Half-Life 1&2 tex? Finns ju massor av långa SP FPS om tittar tillbaka lite i tiden. Dagens FPS är ju oftast betydligt kortare än de äldre då de ofta är extremt linjära och hårt scriptade.

  • Boomer

    Boomer 2010-03-03 19:37:12 #53

    ^-

    Half-Life-serien tar då mindre tid att klara än 6 timmar.

    Tror nästan det går att dra igenom Half-Life och alla dess expansioner under 5 timmar.

  • Bild saknas

    Diabl0 2010-03-03 19:38:23 #54

    Ska lätt köpas:)

  • Bild saknas

    SkinVision 2010-03-03 19:43:35 #55

    Cyberz skrev:
    Fick nästan köpa det på elgiganten, surt att bruden såg till slut att det släpps imorrn.....
    Hon skulle just slå in priset och höll spelen i handen..... faaan

    Shit happens ^^

  • Bild saknas

    killen10 2010-03-03 19:47:37 #56

    Jag hade betan och den laggade nått grymt på min dator fast jag har en bra dator...har dom fixat den skiten i det riktiga spelet?

  • Bild saknas

    MackZ 2010-03-03 20:10:39 #57

    zhrooms skrev:
    Silvarn skrev:
    Båda spelen är ju korta...

    Nämn något FPS som INTE är kort.


    half life, visst kan man dra igenom det snabbare men första gången du lirar det så tar det sin lilla stund. *nostalgikick*

    de flesta moderna fps är ganska korta, men dom tar igen det med att ha uselt story berättande (jämför med half-life, alla fps jämför jag mot half life 1) och en snygg grafik motor :)

    blev definitivt peppad att lira spelet efter recensionen, hoppas FZ kan backa upp denna påstådda upplevelse.

  • Bild saknas

    Raderad 2010-03-03 20:12:31 #58

    spelet är inte perfektion! Storyn är riktigt usel. Dialogen, medans rätt kul, är så cheseey. karatärerna är underutveklade. Preston är lika rolig som ett A4 papper. MED INGET PÅ! Jag säger inte att spelet är dåligt. Men den här recensionen är ett bra exempel på att FZ borde ha en 1/10 skala....

  • Bild saknas

    Mikaelh 2010-03-03 20:13:43 #59

    bjosarn skrev:
    The invasion of the pirates!

    Jag kommer inte hoppa i taket innan jag får läsa om multiplayer. Det är därför man spelar Battlefield-serien, och de har ju varit en stadig resa neråt sen Battlefield 1942-eran.


    Förutom att Battlefield 2 är det bästa spelet i serien.

  • Bild saknas

    Silvarn 2010-03-03 20:17:45 #60

    zhrooms skrev:
    Silvarn skrev:
    Båda spelen är ju korta...

    Nämn något FPS som INTE är kort.


    Vad spelar det för roll? Dom är ju fortfarande korta :)

  • DeSStroyer

    DeSStroyer 2010-03-03 20:17:45 #61

    Ljudet i spelet är typ det enda som är bra. I alla fall om man ska diskutera singelplayer delen, har dock inte lirat multi än.. Men hur som helst är singelplayer totalt värdelöst. Grafiken är ju inte den bästa heller, mw2 äger ju sönder BFBC.

  • Bild saknas

    Lalle 2010-03-03 20:34:26 #62

    Så de flesta har inte fått börja spela MP ännu?
    Vet inte om jag hade ovanlig flax, men mitt ex trillade ner i brevlådan tidigare idag. Jag hade förbokat från game.

    Tyvärr närmar sig tentaperioden och jag har inte tid att nöta så mycket som jag vill...

  • Bild saknas

    klossen 2010-03-03 20:37:10 #63

    DeSStroyer skrev:
    Ljudet i spelet är typ det enda som är bra. I alla fall om man ska diskutera singelplayer delen, har dock inte lirat multi än.. Men hur som helst är singelplayer totalt värdelöst. Grafiken är ju inte den bästa heller, mw2 äger ju sönder BFBC.
    mp betan var skoj köper det mest och nästan bara för mp.

  • Bild saknas

    karbon 2010-03-03 21:01:59 #64

    Safftad skrev:
    karbon skrev:
    Någon som vet om det färdiga spelet kmr flyta på bättre än i betan?, stadigare fps dvs. Har ett GF 9600 GT flöt inte alls på bra i betan enligt mig.


    Det är nästan viktigare att ha en quad cpu, för jag antar att du kör en dual med det grafikkortet?


    Nepp, har AMD Phenom 9950- quad core prossecor

  • Bild saknas

    Securion 2010-03-03 21:02:17 #65

    Wow vilket ljud...! Har bara 2.1 men shit vad man rycks med i spelet pga ljudet.

  • Bild saknas

    Håkan 2010-03-03 21:13:30 #66

    Vore ju oväntat om spelet fått nåt annat än 5. Så mycket reklam, intervjuer m.m. som DICE haft med FZ, så vore det förvånande om det inte fått 5/5.

  • Bild saknas

    2infinity 2010-03-03 21:19:08 #67

    5*! Älskar det! :) Lääängtar tills jag skall hämta det imorrn! :)

  • Tompa

    Tompa 2010-03-03 21:20:02 #68

    Vi har inte satt betyg än. Betyget i slutet av recensionen är snittbetyget hos de läsare som betygsatt spelet i sina spelsamlingar. Vi kommer komplettera denna recension med en multiplayerrecension senare i veckan, och först då sätter vi betyg.

    Och Håkan: reklam, tävlingar och annat har aldrig haft och kommer aldrig ha någon som helst inverkan på vad vi skriver i våra recensioner och vilka betyg vi sätter.

  • Bild saknas

    Fellanomo 2010-03-03 21:21:49 #69

    zhrooms skrev:
    Något kort? Tog 6 timmar nonstop för mig, MW tog max 5 timmar

    MW2 Recension: "Kampanjen kunde varit längre"
    BC2 Recension: "Något kort"

    Var ju längre än MW2, så då borde det inte få "något kort" imo


    BC2 är jätte mycket kortare än MW2..
    Lite för kort men MP kommer ju vara underbart, (får spelet imorgon) :)

  • stormense

    stormense 2010-03-03 21:23:02 #70

    Kul med fullt betyg då GR gav tummen ner för Kampanjen :)

    Jag som får rätt ont i fingrarna när jag spelar TB+mus tycker det är synd att det inte finns stöd för Xbox 360 kontroll. I multiplayer funkar det inte men i spels kampanjer brukar det gå rätt hyfsat att spela med kontroll.

  • Bild saknas

    Raderad 2010-03-03 21:52:00 #71

    5/5 verkar lite överdrivet, spelat igen kampanjen och spelet MP-demo. Det är ett fint spel, men behöver sex månader till för finputsning, på tok för mycket buggar och skit i single player.

    Men det är ett fint spel. Det är värt 3,5 eller 4 av 5.

    Edit: Ser nu att de inte hade satt betyg än, bra! Hade tappat respekt för FZ ifall de gav 5/5.

  • Bild saknas

    Apkatt 2010-03-03 21:58:47 #72

    Tyvärr är spelet löjligt orealistiskt. Bara första scenen med gummibåten, stänger av motorn 2 meter från soldaterna och de märker inget. Eller skjutfest på ena sidan kullen och på andra sidan strosar nya soldater runt och har inte hört ett ljud.

    Eller återigen första banan, går från natt till mitt på dagen på 2 min, spännande.

  • Bild saknas

    Soldier_Blue 2010-03-03 22:09:43 #73

    Till er som "skryter" om att att ni spelat igenom spelet trots att det inte släppts än. Antingen så jobbar ni för nån typ av media. Eller så har ni laddat ner spelet olagligt. Om det är det senare som gäller så tycker jag ni kan hoppa över att dela era åsikter här. Tack på förhand!

  • Bild saknas

    Lalle 2010-03-03 22:26:34 #74

    Ödets ironi?
    Fick mitt ex tidigare idag. Hann spela ca 1h, sedan skulle jag ta hand om disken, och därefter fortsätta lira.
    Står i köket med diskborsten i handen och hör att spotify stannar. Märker att datorn hängt sig helt. Provar att starta om, inget händer. Bryter strömmen, kollar att alla delar sitter som de ska, startar igen. No luck, slutsats; burkfan är död, får inte ens POST >_<

  • Bild saknas

    Raderad 2010-03-03 22:30:04 #75

    fick mitt imorse och kan bara säga att detta käkar Modern warfare 2 till frukost, allt är bra, banorna är sjukt stora, ljudet,grafiken ALLT verkligen, toppbetyg från mej iaf ;)

  • Jozo

    Jozo 2010-03-03 23:00:50 #76

    Lalle skrev:
    Ödets ironi?
    Fick mitt ex tidigare idag. Hann spela ca 1h, sedan skulle jag ta hand om disken, och därefter fortsätta lira.
    Står i köket med diskborsten i handen och hör att spotify stannar. Märker att datorn hängt sig helt. Provar att starta om, inget händer. Bryter strömmen, kollar att alla delar sitter som de ska, startar igen. No luck, slutsats; burkfan är död, får inte ens POST >_<


    Aj du, lider med dig =(

  • Bild saknas

    Aer0 2010-03-03 23:40:16 #77

    Lalle skrev:
    Ödets ironi?
    Fick mitt ex tidigare idag. Hann spela ca 1h, sedan skulle jag ta hand om disken, och därefter fortsätta lira.
    Står i köket med diskborsten i handen och hör att spotify stannar. Märker att datorn hängt sig helt. Provar att starta om, inget händer. Bryter strömmen, kollar att alla delar sitter som de ska, startar igen. No luck, slutsats; burkfan är död, får inte ens POST >_<


    Lider med dig! :( Kolla sladdarna! Lycka till!

  • Hannu

    Hannu 2010-03-03 23:41:54 #78

    Lalle skrev:
    Ödets ironi?
    Fick mitt ex tidigare idag. Hann spela ca 1h, sedan skulle jag ta hand om disken, och därefter fortsätta lira.
    Står i köket med diskborsten i handen och hör att spotify stannar. Märker att datorn hängt sig helt. Provar att starta om, inget händer. Bryter strömmen, kollar att alla delar sitter som de ska, startar igen. No luck, slutsats; burkfan är död, får inte ens POST >_<



    Enjoy Davy Jones locker!

  • Blazter

    Blazter 2010-03-03 23:48:52 #79

    Lalle skrev:
    Ödets ironi?
    Fick mitt ex tidigare idag. Hann spela ca 1h, sedan skulle jag ta hand om disken, och därefter fortsätta lira.
    Står i köket med diskborsten i handen och hör att spotify stannar. Märker att datorn hängt sig helt. Provar att starta om, inget händer. Bryter strömmen, kollar att alla delar sitter som de ska, startar igen. No luck, slutsats; burkfan är död, får inte ens POST >_<


    Börja med att testa en annan nätdel för att se om det är den som lagt av :)

  • Scrouge

    Scrouge 2010-03-03 23:51:11 #80

    red_laces skrev:
    neocon skrev:
    JackeShan skrev:
    Det klart bästa med Bad Company 2 är ljudet! Aldrig hört något så bra i ett fpsspel innan.


    Ja ljudet är vansinnigt bra. Låter som i verkligheten.


    Nej det låter absolut inte som i verkligheten, vapenljuden är riktigt hollywood. Betyder det att jag inte gillar ljuden? Självklart inte, asbra ljud riktig hollywood stämning men dom är fan inte realistiska.. Vill man ha realistiska ljud ska man köra ACE 2 modden till arma2. :)


    Som jag fattar det har du aldrig hört ett skott avlossas i verkligheten, bfbc2 = bästa vapen ljuden jag har hört, som i mw2 bupbupbup man liksom bara wtf?

  • bladefinor

    bladefinor 2010-03-03 23:51:26 #81

    Soldier_Blue skrev:
    Till er som "skryter" om att att ni spelat igenom spelet trots att det inte släppts än. Antingen så jobbar ni för nån typ av media. Eller så har ni laddat ner spelet olagligt. Om det är det senare som gäller så tycker jag ni kan hoppa över att dela era åsikter här. Tack på förhand!

    Äh... CDON, Game och andra återförsäljare skickade ut sina exemplar till brevlådan idag, ifall du vill veta.

  • Scrouge

    Scrouge 2010-03-03 23:56:19 #82

    karbon skrev:
    Safftad skrev:
    karbon skrev:
    Någon som vet om det färdiga spelet kmr flyta på bättre än i betan?, stadigare fps dvs. Har ett GF 9600 GT flöt inte alls på bra i betan enligt mig.


    Det är nästan viktigare att ha en quad cpu, för jag antar att du kör en dual med det grafikkortet?


    Nepp, har AMD Phenom 9950- quad core prossecor


    har kört igenom spelet har Geforce 9600gt, och dual core processor 4 i ram, kunde kör på lägsta då laggade det bara i filmsnuttarna och när det hände mycket på skärmen, bra kampanj!

  • Bild saknas

    Skylance 2010-03-03 23:58:13 #83

    Skönt att få uppdatera sitt bf2 mot en värdig uppföljare, tack Dice.

  • Bild saknas

    TheWhaleHunter 2010-03-04 00:16:56 #84

    Kan ju bara kommentera på multiplayern, och den tyckte jag var löjligt dålig jämfört med gamla Battlefield 2. Önskar verkligen att DICE skulle fokusera på att utveckla i de gamla spelens anda istället för att försöka tävla med Modern Warfare 2.

  • Bild saknas

    caelestis 2010-03-04 00:28:38 #85

    F5 F5 F5 F5 F5

  • Bild saknas

    Gonathay 2010-03-04 00:54:58 #86

    zhrooms skrev:
    Silvarn skrev:
    Båda spelen är ju korta...

    Nämn något FPS som INTE är kort.


    Deus Ex?:P

  • 73mpl4R

    73mpl4R 2010-03-04 01:24:16 #87

    Skönt att höra!

  • Bild saknas

    guttag 2010-03-04 01:52:10 #88

    JackeShan skrev:
    Det klart bästa med Bad Company 2 är ljudet! Aldrig hört något så bra i ett fpsspel innan.


    Håller med! var det första jag tänkte på när jag testade det, vilket sjukt realistiskt och gött ljud det är! Sen gör ju inte variationen på banorna, effekterna och grafiken det sämre precis :)

  • Bild saknas

    Deep Throat 2010-03-04 01:53:16 #89

    BC2 är oerhört repitativt, och det är tydligen inte någon som regerar på att det är vääldligt likt MW2.

    personligen tycker jag både grafiken samt spelet i sig är bättre på MW2, det är mer genomtänkt, har man spelat BC1, så är BC2 ingen direkt nyhet mer än att man jämna byggnader med Pskottet.

    MW2 överlever på både SP samt extrauppdragen där an kan hålla på i timmar för att klara samt hitta allting som finns i spelet.

    BC2 har 13 banor och ett knippe vapen, tog mig exakt 5 tim att dra igenom det på normal svårighet.

    Om BC2 får 5 stjärnor så skall MW2 ha 7

    Det är helt klart mitt favoritspel hitentills

    BC2 har en otroligt kort SP kampanj, kan tänka mig att det finns folk som lirar igenom det på 3,5 timme.

    MP är väl huvudpunkten med det här spelet, MW2 klarar man sig bra med SP och Spec ops, mp är ingen [nörd]vändighet att spela.

    Nu återstår att se om MOH blir något att prata om eller ett enda stort efterapande på de två största fps spelen under 2009-10

  • Bild saknas

    caelestis 2010-03-04 01:57:57 #90

    jaha ja... helt ospelbart på samtliga grafikinställningar, laggar lika mycket på Med som det gör på Low, inte vågat testa High....
    Dags att uppgradera min Dual Core E2160@2.88 ? tips någon?
    4GB ram och 8800GTS 512

  • Bild saknas

    guttag 2010-03-04 02:18:47 #91

    7an skrev:
    BC2 är oerhört repitativt, och det är tydligen inte någon som regerar på att det är vääldligt likt MW2.

    personligen tycker jag både grafiken samt spelet i sig är bättre på MW2, det är mer genomtänkt, har man spelat BC1, så är BC2 ingen direkt nyhet mer än att man jämna byggnader med Pskottet.

    MW2 överlever på både SP samt extrauppdragen där an kan hålla på i timmar för att klara samt hitta allting som finns i spelet.

    BC2 har 13 banor och ett knippe vapen, tog mig exakt 5 tim att dra igenom det på normal svårighet.

    Om BC2 får 5 stjärnor så skall MW2 ha 7

    Det är helt klart mitt favoritspel hitentills

    BC2 har en otroligt kort SP kampanj, kan tänka mig att det finns folk som lirar igenom det på 3,5 timme.

    MP är väl huvudpunkten med det här spelet, MW2 klarar man sig bra med SP och Spec ops, mp är ingen [nörd]vändighet att spela.

    Nu återstår att se om MOH blir något att prata om eller ett enda stort efterapande på de två största fps spelen under 2009-10


    Jo, det är väll rätt många som sagt att bc2 är likt mw2 vad jag hört.. Med den skillnaden att bc2 är så sjukt mycket bättre och mer revolutionerande, med bl.a ljudet, dx11, förstörbara miljöer osv. Sp kanske är bättre i mw2, men jag köper inte bc2 för sp utan mp, där det totalt äger upp mw2.. Bara det att det finns dedikerade servrar och en pc version och inte en kass konsol port gör det mycket bättre.

  • Bild saknas

    Skelögd 2010-03-04 03:32:00 #92

    Är väldigt besviken på MP :(

    Snajpa i detta spel var ju ingen höjdare direkt.

    Sköt en snubbe i nacken som sen vänder sig om och har ihjäl mig med en grenade launcher.


    *face palm*


    Och eftersom snajper är det enda man är bra på i FPS spel så blev man ju inte gladare direkt efter att ha spelat MP i 3 timmar...

    :down::down::down::down:

  • Segas

    Segas 2010-03-04 03:36:36 #93

    Sinnessjukt läckert spel, dock bara kört singleplayer nån timme nu efter releasen på Steam. Beta multiplayer kräktes jag på i vintermiljö, hehe. Som tidigare nämndes, ljudet är något av det bästa jag har hört i ett spel!

  • Bild saknas

    zauii89 2010-03-04 04:53:21 #94

    Att ljudet inte nämns i flera reviews är ju skandal, bättre ljud får man leta efter seriöst.

    Skelögd skrev:
    Är väldigt besviken på MP :(

    Snajpa i detta spel var ju ingen höjdare direkt.

    Sköt en snubbe i nacken som sen vänder sig om och har ihjäl mig med en grenade launcher.


    *face palm*


    Och eftersom snajper är det enda man är bra på i FPS spel så blev man ju inte gladare direkt efter att ha spelat MP i 3 timmar...

    :down::down::down::down:


    Men seriöst lr? Tycker alla springer runt och one-shottar med sniper... pröva hardcore mode... finns inget mer irriterande än alla sniprare.

  • Bild saknas

    Raderad 2010-03-04 05:27:29 #95

    Skelögd skrev:
    Är väldigt besviken på MP :(

    Snajpa i detta spel var ju ingen höjdare direkt.

    Sköt en snubbe i nacken som sen vänder sig om och har ihjäl mig med en grenade launcher.


    *face palm*


    Och eftersom snajper är det enda man är bra på i FPS spel så blev man ju inte gladare direkt efter att ha spelat MP i 3 timmar...

    :down::down::down::down:


    Eftersom "snajpern" man börjar med dödar direkt med ett hs betyder det nog att jag borde ha haft en bra facepalm bild tillgänglig för detta tillfälle.

  • Pretorian24

    Pretorian24 2010-03-04 08:22:15 #96

    Längtar efter att jag skaffar detta spel. Ska bara klara MW2 på hard först, sen skaffar jag detta. Främst för SP.

  • Bild saknas

    Raderad 2010-03-04 08:38:47 #97

    bjosarn skrev:
    The invasion of the pirates!

    Jag kommer inte hoppa i taket innan jag får läsa om multiplayer. Det är därför man spelar Battlefield-serien, och de har ju varit en stadig resa neråt sen Battlefield 1942-eran.


    Jag instämmer helhjärtat bjosarn, jag saknar 1942-eran av hela mitt hjärta :)

  • Bild saknas

    AndyZedd 2010-03-04 08:53:20 #98

    TheWhaleHunter skrev:
    Kan ju bara kommentera på multiplayern, och den tyckte jag var löjligt dålig jämfört med gamla Battlefield 2. Önskar verkligen att DICE skulle fokusera på att utveckla i de gamla spelens anda istället för att försöka tävla med Modern Warfare 2.


    Spela BF2 då, där gubbarna verkligen rör sig likt ett Super mario.ARKAD:
    Men men smaken är olika dock finns det för många gnällers på FZ-sidan,,Tyvärr.
    Och tävla med MW2,varför skulle DICE behöva göra det?? Den tävlingen blir ju aldrig av då vi alla vet att DICE redan vunnit i omklädningsrummet.

    BF BC är MP, SP som många klagar på att den är för kort är bara bonus.

  • Luciphear

    Luciphear 2010-03-04 08:57:55 #99

    Single player var kort ja, men roligt. Multiplayer där emot är guldkornet! :) Banorna är skitbra enligt mig. :p

  • Bild saknas

    Gäst 2010-03-04 09:49:27 #100

    Luciphear skrev:
    Single player var kort ja, men roligt. Multiplayer där emot är guldkornet! :) Banorna är skitbra enligt mig. :p


    Kan bara hänga på där, å säga att jag håller med:up:

  • Bild saknas

    mikey 2010-03-04 11:09:33 #101

    Är jag blind eller vad blev betyget?

  • Bild saknas

    Cyras 2010-03-04 11:44:13 #102

    Skulle varit ett köp under dagen, men så blir man av med plånboken >_< Man får vänta på bättre tider nu bara.

  • Bild saknas

    jakobharder 2010-03-04 11:49:10 #103

    Skitbra spel! TACK DICE!!!

  • Bild saknas

    TobbeW 2010-03-04 11:57:15 #104

    mikey skrev:
    Är jag blind eller vad blev betyget?


    Lite blind är du.

    "Vårt omdöme om multiplayer, och ett betyg, serveras senare i veckan."

  • PaLL3

    PaLL3 2010-03-04 12:41:50 #105

    Scrouge skrev:
    red_laces skrev:
    neocon skrev:
    JackeShan skrev:
    Det klart bästa med Bad Company 2 är ljudet! Aldrig hört något så bra i ett fpsspel innan.


    Ja ljudet är vansinnigt bra. Låter som i verkligheten.


    Nej det låter absolut inte som i verkligheten, vapenljuden är riktigt hollywood. Betyder det att jag inte gillar ljuden? Självklart inte, asbra ljud riktig hollywood stämning men dom är fan inte realistiska.. Vill man ha realistiska ljud ska man köra ACE 2 modden till arma2. :)


    Som jag fattar det har du aldrig hört ett skott avlossas i verkligheten, bfbc2 = bästa vapen ljuden jag har hört, som i mw2 bupbupbup man liksom bara wtf?

    Ljudet i spelet är bra för att vara ett spel.
    Men om du anser att vapenljuden är verklighetstrogna har du aldrig hört ett vapen avfyras i verkligheten.

  • Bild saknas

    Gäst 2010-03-04 13:19:12 #106

    Självklart det bästa FPS PC spelet på otroligt länge!
    extremt skönt att dom släppt det till PC och inte gjorde som BC1,
    skulle vara stört om dom svek oss trogna pc-gamers IGEN som med BC1.. Vi som faktiskt köpte tidigare titlar och gjorde Dice till vad det är idag.

  • Bild saknas

    pirog 2010-03-04 13:53:57 #107

    Nice! Tror dock jag nöjer mig med BF2 demot i väntan på BF3 ;)

  • Bild saknas

    Raderad 2010-03-04 14:11:48 #108

    jag har idag köpt spelet men så fort ja ska köra multiplayer står de att internet connections lost o vilken ja en testar så blir de samma, nån som vet om nån lösning på detta ?

  • Bild saknas

    Vincent_graymore 2010-03-04 14:52:29 #109

    zhrooms skrev:
    Något kort? Tog 6 timmar nonstop för mig, MW tog max 5 timmar

    MW2 Recension: "Kampanjen kunde varit längre"
    BC2 Recension: "Något kort"

    Var ju längre än MW2, så då borde det inte få "något kort" imo


    Det är ju inte motsägande på något sätt. Det är ju inte jämfört med MW2 så...

    det är samma sak som att säga att kampanjen är kort i båda spelen (och 5-6 h är kort) men utan repetition av samma ord/mening. Eller ville du att de skulle skrivit "Lite längre än MW2" som "-"?

    Dum sak att klaga på imo...

  • E5R

    E5R 2010-03-04 15:18:22 #110

    Soldier_Blue skrev:
    Till er som "skryter" om att att ni spelat igenom spelet trots att det inte släppts än. Antingen så jobbar ni för nån typ av media. Eller så har ni laddat ner spelet olagligt. Om det är det senare som gäller så tycker jag ni kan hoppa över att dela era åsikter här. Tack på förhand!
    Jag jobbar inte inom "nån typ av media", utan köpte mitt ex som vem som helst. Fick hem det den 2e och spelade igenom det på kvällen, klev därefter direkt på MP (efter midnatt den 3e).

    Inga konstigheter, tack vare DICE & EA :)

  • Bild saknas

    lillbrorsan 2010-03-04 15:35:51 #111

    Spelat detta sen i Tisdags (2 dar innan release i resten av världen ftw!) och jag älskar att spela detta i multiplayer, har väl nött en 6 timmar per dag än så länge :D

  • Bild saknas

    Langos 2010-03-04 15:52:22 #112

    Om man köper det över steam får man vänta till imorgon på att spela både SP och MP, det känns ju inte så kul när man betalat lika mycket som alla andra. :/

  • Bild saknas

    Raderad 2010-03-04 15:53:33 #113

    Förvånar mig att det här får så högt betyg men inte Aliens vs Predator..

  • Bild saknas

    Gäst 2010-03-04 16:11:50 #114

    READON skrev:
    Förvånar mig att det här får så högt betyg men inte Aliens vs Predator..


    what???

  • Bild saknas

    Gäst 2010-03-04 16:19:00 #115

    Nä detta var inte mycket att hänga i julgranen,,
    första singelplayerbanan var väldigt bra,, men efter det blev det bara tomt,känslan försvann helt tycker jag
    multiplayer då?,, nja inte speciellt bra där heller,,fortfarande samma jäkla spawncamping,ingen som anfaller alla sitter bara med snipers och farmar xp på dom som försvarar.
    sen rör man sig lite väl långsamt,allt går i slow-mo känns det som...inte så påtagligt i singleplayer,men i multiplayer så suger den biten hästballar

  • Bild saknas

    Gäst 2010-03-04 16:21:38 #116

    Langos skrev:
    Om man köper det över steam får man vänta till imorgon på att spela både SP och MP, det känns ju inte så kul när man betalat lika mycket som alla andra. :/


    steam är onödigt dyrt tycker jag,, jag menar dom tar ju ta mig fan samma pris som i butik om inte mer i många fall..
    greedy bastards,thats what they guys behind steam really are

  • Bild saknas

    Raderad 2010-03-04 16:23:34 #117

    Jag vet inte riktigt jag, jämnfört med första spelet känns det spretigt platt och oinspirerat. Efter tre uppdrag har jag fortfarande inte en blekis om vad kampanjen handlar om. Haggs nya röst är tråkig och dialogen verkar bestå till hälften av "fuck" i olika former. Var har den charmiga dynamiken mellan karaktärerna i gruppen tagit vägen, var är humorn och vad hände mellan slutet på första spelet och detta?

    Det känns mer som man har startat om men återanvänder gamla karaktärer för varumärkets skull.

  • zhrooms

    zhrooms 2010-03-04 16:35:19 #118

    Jag kan inte ens spela MP.. blir kickad efter nån/några min.. uppdaterat PB och hela paketet, vägrar funka..

    Edit: ändrade tillbaka foven till 55 (org) hade ändrat till (75).. men folk ska/kan spela med ändrad Fov.. RANDOM

  • Bild saknas

    raada 2010-03-04 17:00:18 #119

    zhrooms skrev:
    Silvarn skrev:
    Båda spelen är ju korta...

    Nämn något FPS som INTE är kort.

    Halflife 2 tex

  • Slashneed

    Slashneed 2010-03-04 18:18:14 #120

    Ett krigsspel utan fordon är som fastmonterad laptop; själva meningen försvinner. Tacka fan för BC2! Har bara fått smisk på nätet hittills (kul att folka redan nått rank 10 - 12 osv), men jag hade kul medans jag fick smaka dänga :)

    Ett litet minus till att man måste låsa upp de essentiella tillbehören till klasserna. Jag tycker gott att man kunde få starta med defibrillatorn eller med-kitet!

  • GooGeL

    GooGeL 2010-03-04 18:22:23 #121

    Den här releasen ligger rätt högt uppe i failträdet. Helt otroligt att det inte kan funka som det ska så folk kan ens joina ett MP spel. Ja, förvisso spelservrar där man ligger på en 250 plus i ping kan man komma in på med lite tur men...

    Helt ***** otroligt.

    HC mode verkar vara det som är allra roligast. Minst klotter i UI:t och det krävs inte ibland uppåt 3 salvor med sniper för att döda nån.

  • mosoloa1

    mosoloa1 2010-03-04 19:02:41 #122

    fect skrev:
    Hej alla!

    Förhandsbokade mitt bc2 för två månader sen på eastore.com, nu har jag förhandsladdat det osv. Många på sweclockers har redan fått det att fungera med multiplayern men jag kan bara lira singleplayer.

    Är det någon som har fått nyckel till spelet från eastore? Och isf vart kommer den?

    MvH Fect


    Tyvärr känner inte till ditt problem. Om jag var du skulle jag ringt eastore.com eller mailat dom om ditt problem. Om inte annat se efter en FAQ om var nyckeln hamnar. Lycka till.

  • zhrooms

    zhrooms 2010-03-04 19:53:24 #123

    raada skrev:
    zhrooms skrev:
    Silvarn skrev:
    Båda spelen är ju korta...

    Nämn något FPS som INTE är kort.

    Halflife 2 tex

    "Kort"
    6-7h är enligt FZ kort.. Half Life 2 spelar man klart på 5 timmar max (1h 30min speedrun) *host*

  • Bild saknas

    Johan 2010-03-04 19:53:45 #124

    Det är bara att gratulera DICE till en suveränt spel! Har lirat BF-serien med moddar i många herrans år och detta håller i min mening hög klass. Man får vänja om sig lite spelmässigt, men maken till röj har jag inte upplevt i ett spel tidigare :)

    Det som glädjer mig är att man har lyckats polera grafik m.m. från betan så att det känns riktigt tight och snyggt. Det flyter ruggigt bra på min dator, vilket förvånade mig. Sitter med en AMD Athlon X2 6400+, Geforce 8800GT 512MB och 4GB ram. Trots detail och texturer på high, skuggor och effekter på medium så flyter det perfekt i 1280x1024 och många spelare.

    Ljudet är i en klass för sig, men grafiken ligger inte långt efter. Detta var verkligen värt ett köp!

    :up:

  • zhrooms

    zhrooms 2010-03-04 20:05:22 #125

    GooGeL skrev:
    Den här releasen ligger rätt högt uppe i failträdet. Helt otroligt att det inte kan funka som det ska så folk kan ens joina ett MP spel. Ja, förvisso spelservrar där man ligger på en 250 plus i ping kan man komma in på med lite tur men...

    Helt ***** otroligt.

    HC mode verkar vara det som är allra roligast. Minst klotter i UI:t och det krävs inte ibland uppåt 3 salvor med sniper för att döda nån.

    Har precis spelat 4 timmar nonstop, Recon med 2st RL, 3 pers squad locked.. sköt ner ungefär 10 helikoptrar genom att snipra piloter och maximera RPG's.. flög blackhawk och fick 50+ assist kills, sniprade 150pers~~

    Jag har haft väldigt roligt. :D

    Har fortfarande inte spelat alla banor, eller game modes, knappt låst upp några vapen. :O

    Ser fram emot att sitta ytterligare 4 timmar och ha roligt. :heart:

    Ping? TV2 Norway har typ 30 servrar, alla med 15-30 Ping :evil:

    AMERI.. Bad Company 2 Multiplayer .. FUCK YEAH :$

  • Bild saknas

    Greeken 2010-03-04 20:15:56 #126

    helt enkelt det bästa spel jag spelat sen battlefield 2. KUNG!
    Och om det är någon som är lite sugen på att lira online så är det bara till o adda mig på msn (finns på min profilsida)

  • Bild saknas

    Langos 2010-03-04 23:00:53 #127

    Klart som fan Steam ska vara offline när man kommer hem efter typ världens längsta dag på jobbet och ser fram mot att testa sitt nya spel lite. Får nog omvärdera mitt beslut att köpa mina spel över steam.

  • Bild saknas

    zlatandogge 2010-03-04 23:38:56 #128

    Att ha 3 kompisar och lira detta slår fan det mesta..

  • Jozo

    Jozo 2010-03-04 23:59:35 #129

    bf07 skrev:
    Jag vet inte riktigt jag, jämnfört med första spelet känns det spretigt platt och oinspirerat. Efter tre uppdrag har jag fortfarande inte en blekis om vad kampanjen handlar om. Haggs nya röst är tråkig och dialogen verkar bestå till hälften av "fuck" i olika former. Var har den charmiga dynamiken mellan karaktärerna i gruppen tagit vägen, var är humorn och vad hände mellan slutet på första spelet och detta?

    Det känns mer som man har startat om men återanvänder gamla karaktärer för varumärkets skull.


    Jag håller med dig. Jag blev lite besviken på SP, det var ingenting som ettan där det var mycket humor och bra kemi. Och tyvärr så verkar det som att DICE tycker om att säga "fuck" då det sägs i varannan mening under hela spelets gång.

    Men som tur är så håller flerspelarläget hög klass, inte riktigt lika bra som BF2, men tillräckligt för att man vill återvända ut på fältet.

  • Bild saknas

    DeKvittar 2010-03-05 00:21:36 #130

    Kändes skönt att spelet tuffar på stadigt med min Ahtlon 64 X2 4400+ och Radeon HD 4850. =)

    För övrigt så tycker jag att alla som kommenterar om betyg kan ge fan i att kommentera då de uppenbarligen inte läst recensionen där de står klart och tydligt att betyg kommer senare.

    Sedan har jag sett kommentarer om att detta är värre railshooter än MW2, BC var helt öppna banor och då klagades det för att de var för oinspirerande.

    För att kunna göra underhållande FPS krävs snitslade banor. Motivering till det påståendet? Som någon före, Half-life.

    Tycker det är underbart att jag inte kan komma in på en enda laggfri BF2 server fast BC2 fungerar adekvat nog. =)

  • Bild saknas

    Raderad 2010-03-05 00:57:06 #131

    Var lätt värt pengarna detta spelet. Köpte det till ps3 och tycke rdet är sjukt snyggt gjort och allt. tog mig 8 timmar att klara ut alla banor. nu väntar bara mp biten.

  • Bild saknas

    Torandi 2010-03-05 01:01:18 #132

    Multiplayer är grymt roligt. Dock är spelet fortfarande tokigt buggigt..

  • Bild saknas

    Fawve 2010-03-05 01:53:22 #133

    Bästa FPS-spelet.

  • Bild saknas

    BlackBurn 2010-03-05 02:12:27 #134

    Bästa spelet sedan BF2! Har köpt det både till ps3 och PC :)

  • mosoloa1

    mosoloa1 2010-03-05 02:39:47 #135

    Hört att det är mycket fel och buggar? Stämmer kanske inte då... Anyhow, bra recension!

  • Eisenhart73

    Eisenhart73 2010-03-05 05:29:22 #136

    Förvånar mig att det finns singleplayer. Men men. Dör nätet så har man ju och göra. Spelat rätt mkt sen jag köpte spelet idag(igår?) och måste säga att det är mycket bra. Spring och köp! Och grafiken är hyfsad. Besviken över att det inte stödjer tesselation i DX11 dock.

  • Fermia

    Fermia 2010-03-05 07:23:51 #137

    KÖPT! köper aldrig spel annars men nu slog jag på stort...kolla bloggen så fattar ni

  • Creep

    Creep 2010-03-05 08:41:49 #138

    Har köpt mitt exemplar på Steam. Är det bara jag som inte kan lira MP? :-(

    Jag får meddelandet "unable to connect, try again" när jag ska regga min key.... *snyyyft*

  • Bild saknas

    Langos 2010-03-05 10:59:10 #139

    Creep skrev:
    Har köpt mitt exemplar på Steam. Är det bara jag som inte kan lira MP? :-(

    Jag får meddelandet "unable to connect, try again" när jag ska regga min key.... *snyyyft*


    Det verkar vara så för alla med Steam-versionen. Jag kunde inte aktivera min kopia igår för steam var nere för underhåll men min kompis kunde starta spelet men kunde inte spela MP, han fick samma felmeddelande som du.

  • Bild saknas

    Raderad 2010-03-05 11:23:06 #140

    Kan FZ svara på varför de använder EAs efterbehandlade screenshots som skickas ut till spelsajterna istället för att ta egna?

    Är inte poängen med en recension att vi får se hur spelet verkligen ser ut på monitorn/TV istället för hur det ser ut efter filter och efterbearbetning i photoshop?

    Bevis: Precis samma bild som i recensionen finns på IGN med IGN logga istället för FZ. http://pc.ign.com/dor/objects/14320744/battlefiel
    d-bad-company-2/images/battlefield-bad-company-2-
    20100125115102739.html


    Det kan knappast vara en överraskning för speljournalister att de bilder som spelbolagen släpper är manipulerade på olika sätt för att framställa spelet snyggare än vad det är.

    Då är min fråga återigen, vad tjänar FZ på att ljuga för läsarna?

  • Bild saknas

    Langos 2010-03-05 11:28:01 #141

    Saxat direkt från ett mail jag skrev till en polare (och mig själv;)

    Kanske hjälper det någon.

    Citat:

    Here are a few steps to try to connect to servers:

    Uninstall the BC2 BETA
    Look in MY Documents for BC2 BETA directory. If it exists delete it.
    Look where BC2 BETA was installed, if the BC2 BETA directory remains, delete it.
    Try running the game again.

    For all the players connecting to servers and being kicked straight away (and pbsetup.exe or manual updating didn't help) then you will be happy to know we are sending out R4 servers to our hosting providers which will hopefully solve this issue.

    This is going out to the hosts shortly and then allowing time for them to update you should see connections going back to normal in the next few hours and continuing to spread to all servers during this evening.

    Kan vara värt att testa

    Go to C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common
    There will be 2 files there, delete the battlefield beta fold with the pb in it.
    then get http://www.punkbuster.com/index.php?page=pbsetup.
    php
    launch it
    then click add game
    select bfbct
    then click browse
    then go to C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\battlefield
    then ok
    then update
    ... now this worked for all my conncetion issues i was having

    Även om windowsbrandväggen är avstängd kan detta hjälpa

    I went to my control panel and clicked on the exceptions list for the windows firewall and added BC2 to it. It worked. I played for about an hour after that in good, low ping servers here in the states. I logged out multiple times and back in to check it and it seems to load up any server I try to enter now.
    Probably a fluke, definitely a long-shot, but what do you have to lose? Try it.

  • Bild saknas

    Woxocs 2010-03-05 13:00:33 #142

    vilka här kör på ps3?

  • Creep

    Creep 2010-03-05 17:55:34 #143

    Langos skrev:
    Creep skrev:
    Har köpt mitt exemplar på Steam. Är det bara jag som inte kan lira MP? :-(

    Jag får meddelandet "unable to connect, try again" när jag ska regga min key.... *snyyyft*


    Det verkar vara så för alla med Steam-versionen. Jag kunde inte aktivera min kopia igår för steam var nere för underhåll men min kompis kunde starta spelet men kunde inte spela MP, han fick samma felmeddelande som du.


    Jag har löst det nu, några som fortfarande problem så maila mig på mackedusan@hotmail.com

  • FL3JM

    FL3JM 2010-03-05 22:43:27 #144

    Viktigaste frågan är: FINNS DET COOP-LÄGE? :)

  • SWEBarb

    SWEBarb 2010-03-07 23:18:39 #145

    nix

  • Bild saknas

    Zaphf 2010-03-08 08:05:41 #146

    Oj, 5:a i betyg? Spelade vi samma spel?
    De scriptade sekvenserna är buggiga, världen är så snitslad och scriptad att man tror att spelet gjordes för 5 år sedan.
    Spelet är snyggt och ljudet är bra och väggarna kan raseras, men inte ens en sekund lever man sig in i rollen som hårdbarkad soldat på det sätt man gjorde i Modern Warfare 4. FY FÖR SCRIPTNING!!!!

    Gör ett tillägg i mitt inlägg. Kom äntligen in på en MP-server och då rockar spelet REJÄLT!
    Utan tvekan ett rättvist betyg för MP-läget (dock underkänt för deras serverbrowser).

  • vurt

    vurt 2010-03-13 09:54:25 #147

    "Du har ofta möjlighet att ta din egen lilla omväg och bandesignen är så mycket bättre".

    Jomenvisst, du kan gå till höger eller vänster om en låda, ungefär så stor valmöjlighet har man att ta en "omväg". Skrattretande dåligt minst sagt!

    Likaså har man ingen som helst möjilghet att välja om man vill ha "stealth" gameplay eller inte, det väljer spelet åt en och gör du inte som du ska får du spela om?? Riktigt jävla superuselt.

    Tycker det är väldigt synd att recencenter smörar på som fan och inte törs (eller verkar se svagheter - så som en recencent bör). Slutar väl med att alla FPS spel blir som det gamla "house of the dead", dvs man styr inte ens utan skjuter bara, verkar inte vara någon som direkt protesterar mot denna utveckling heller. I Gears of War tog man to.m bort hopp-funktionen så man skulle vara ännu mer styrd, och alla recencenter hurrar och ger det 10/10.. Trist smörande eller så är dom bara konsolifierat hjärntvättade och förstår inte bättre?

    Ljudet och grafiken är iaf bra, likaså att man gjort banorna i varierande (men igen, tyvärr hårt begränsade och små miljöer). Det LITE tråkiga med ljudet är att man dragit på alldeles för mycket reverb, så det låter sjukt burkigt bara ibland (låter kanske okej ur lite sämre system där man måste överdriva effekten lite för att den ska gå fram).

    Singelplayer får 2/5 av mig. MP har jag inte provat, inväntar buggfixar.

  • Bild saknas

    Mordrana 2010-03-26 23:51:03 #148

    Alltså har kört igenom halva BFBC2 nu och det jag märkt är att gobbarna skjuter igenom 15 väggar med en ak47, o det är ju lite löljigt. samtidigt som man blir o fundera på hur stor skillnad det är mellan medium o high på detaljerna i spelet, medium kan man köra på en 4x86a amiga style men sen sätter man på max på advanced så måst man ha dubbla 5970, o det är inte ens dx11? nåja negativt åtsidan, förbannat skönt spel annars, o ljudet är extremt bra, bf har nog alltid varit ett favorit enligt mig, Testa jämföra metro 2033 och bfbc2 på ljudet, fyfan vilken skillnad, dock är metro EXTREMT mycket snyggare. men då ska ni ha vettiga ljudkort o ljudsystem, inte INBYGGT SKIT och inte 2.1 TRUST skit.

  • Bild saknas

    Alienshade 2011-02-07 19:05:46 #149

    Oj jag är ett år efter här vill bara säga att d måste vara synd om dom som spelar d här på pc,om d nu är så fult på pc. För på ps3 är det mycket snyggt och flyter på bra.

Logga in för att skriva en kommentar.
Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
FZ
Egmont logo
© Egmont Tidskrifter