Angående polisen och rasist anklagelserna!

Medlem
Skrivet av IceMan:

Kan man inte bara aceptera seden dit man kommer?
Gäller även svenskar som flyttar, eller som turistar och ska respektera landet dom besöker.

jag har sagt det här tidigare, men dags att påminna. Jag tror inte du slutar fira jul om du flyttar till ett land där man inte firar jul.


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av huxflux:
Skrivet av IceMan:

Kan man inte bara aceptera seden dit man kommer?
Gäller även svenskar som flyttar, eller som turistar och ska respektera landet dom besöker.

jag har sagt det här tidigare, men dags att påminna. Jag tror inte du slutar fira jul om du flyttar till ett land där man inte firar jul.

Nej, det gör man inte, men man bör ju samtidigt inte förvänta sig att det nya landet anpassar sig efter ens egna seder.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av SeniiL:
Skrivet av huxflux:
Skrivet av IceMan:

Kan man inte bara aceptera seden dit man kommer?
Gäller även svenskar som flyttar, eller som turistar och ska respektera landet dom besöker.

jag har sagt det här tidigare, men dags att påminna. Jag tror inte du slutar fira jul om du flyttar till ett land där man inte firar jul.

Nej, det gör man inte, men man bör ju samtidigt inte förvänta sig att det nya landet anpassar sig efter ens egna seder.

nej, men säg att det bor flera svenska i området och de vill ha köttbullar till jul. Då kommer sannolikt handlarna ta in köttbullar till jul i den mån de kan.

Vill man fira ramadan i sverige går det bra. Vi som inte firar ramadan behöver inte göra det.

Vill man bygga en moské i sverige får man betala för det.

Nu vet jag inte om det var det du syftade med anpassningen, men du får vara mer specifik i så fall.


signatur

thank you, come again

Medlem

Ni gnäller och bjabbar över SKITSAKER, så jävla löjligt, den dagen ni själva befinner er i sådan här situation eller blir nedslagen av en ickesvenne *asg*, så kommer ni ropa både det ena eller det andra.

Personligen så håller jag på polisen till 100% och det är förbannat skam att dem inte har mer befogenheter att oskadliggöra sånna här småjävlar oavsett nationalitet, kön, härkomst, religion

Mer befogenheter och resurser att bekämpa samt förebygga brott

Har ni fått inbrott i bilar, bostäder samt varit med i misshandelsfall, så hade många av er varit av en annan åsikt.

Rosengård?, jo jo det är ju mkt svenskar där, eller hur

nej det är denna politiska korrekthet som tar död på vårt samhälle samt ser til latt skicka signaler till buset att dem kan göra vad fan dem vill.

Här där jag är verksam och bor har vi inga resurser till poliser så vi har medborgargarde istället, klockrent, polisen kan inte eller hinner inte med i den takt brotten ökar, så vi själva löser den biten, och faktum är att det har minskat oxå.

Dock hade jag sett att det hade kunnat skötas på ett annat sätt, men men, vill inte staten skjuta till mer pengar så får dem räkna med att invånarna skjuter på buset, för det vi kämpar för dagligen skall inte någon jävla kriminell person komma och ta ifrån oss.

Eller ni själva kanske bara sitter där och glor medan svennar och folk från annan land stjäl allt ni äger och har, bara för att man inte får / skall / bör säga vad man tycker.

jag är för integration, men vi behöver inte importera bus, det har vi tillräckligt som det är, inhemskt

/Rednecks


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Jag känner till en turk som blev dömd för diskriminering när han avvisade ett pack med zigenare som hade snattat i hans butik.

Medlem

Till "bjosarn" oj vilken översittare du är, du snackar om att alla är kränkande till höger och vänster men sen skriver du själv på ett nedlåtande sätt om folk som saknar universitets utbildning. de känns ju inte riktigt rätt?
De är märkligt att många blir på de här sättet så fort dom sätter sin fot på ett universitet=P

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av IceMan:

personligen så tycker jag att man inte ha nån religon överhuvud taget.
om nån vill be till nån hitta på gubbe, så kan folk göra det hemma, inte bygga hus som kan hysa viktigare saker, barnhem, sjukhus, skolor, bostäder, trasiga strumper lager.

Ska vi börja ta bort allt som inte är allmänytta då eller?
Fotbollsplaner, golfbanor, sporthallar. Alla vill ju inte idrotta.
Fritidsgårdar. Bara snorungar som får gå dit ju.
Och så vidare...
Nää, vill nån bygga en kyrka/moske/asatempel och be till tomten så är det väl deras eget problem. Plats att bygga på finns det gott om i Sverige.

Det är när människor ska få alla andra att tycka som dom och få folk att göra det dom tycker att folk ska göra som det blir jobbigt.

Det är skillnad på att bygga en tennisanläggning som bidrar med mycket kul för många än en religiös håla som är tänkt att hjärntvätta ungar med gamla idéer och skapa motsättningar i samhället.
Om det är moral man är ute efter så inför betyg för gott uppförande i skolan.

Du hatar religion därför vill Du ta bort det och därför har Du rätt?
Men Du gillar tennis därför ska det vara kvar??
Nää det är fortfarande samma sak.
Jag skulle ju kunna tycka att fotboll ställer till en massa besvär i samhället så därför vill jag att det ska försvinna. Samma sak som ni tycker om religion. Och lika fel såklart.

// Ateist som egentligen tycker att religion är lika värdelös som en kattskit.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av andymikel:

Jag är lika emot religion som nästa kille, men att förbjuda religion och religösa byggnader är lika dumt som återinföra Gud i skolan. Ett sekulärt samhälle är grejen där alla får tycka vad dom vill så länge dom inte tvingar på någon annan deras tro.

This.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av IceMan:

personligen så tycker jag att man inte ha nån religon överhuvud taget.
om nån vill be till nån hitta på gubbe, så kan folk göra det hemma, inte bygga hus som kan hysa viktigare saker, barnhem, sjukhus, skolor, bostäder, trasiga strumper lager.

Ska vi börja ta bort allt som inte är allmänytta då eller?
Fotbollsplaner, golfbanor, sporthallar. Alla vill ju inte idrotta.
Fritidsgårdar. Bara snorungar som får gå dit ju.
Och så vidare...
Nää, vill nån bygga en kyrka/moske/asatempel och be till tomten så är det väl deras eget problem. Plats att bygga på finns det gott om i Sverige.

Det är när människor ska få alla andra att tycka som dom och få folk att göra det dom tycker att folk ska göra som det blir jobbigt.

Det är skillnad på att bygga en tennisanläggning som bidrar med mycket kul för många än en religiös håla som är tänkt att hjärntvätta ungar med gamla idéer och skapa motsättningar i samhället.
Om det är moral man är ute efter så inför betyg för gott uppförande i skolan.

Du hatar religion därför vill Du ta bort det och därför har Du rätt?
Men Du gillar tennis därför ska det vara kvar??
Nää det är fortfarande samma sak.
Jag skulle ju kunna tycka att fotboll ställer till en massa besvär i samhället så därför vill jag att det ska försvinna. Samma sak som ni tycker om religion. Och lika fel såklart.

// Ateist som egentligen tycker att religion är lika värdelös som en kattskit.

Det är en åsikt jag har och framför den. Ja, jag ser ett större värde i tennis. Om jag har rätt kan jag inte veta. Det är en känsla jag har som kommit ur det jag upplevt och läst.
Rätt kul förresten att jag tog tennis som exempel i.o.m. DC matchen och skitet runt den med knäppa människor som försöker stoppa en tennismatch som, likt vilken annan idrottsgren, är opolitisk. Eller i.a.f. BORDE vara det. Men som vanligt lyckas politiker i Malmö förvandla guld till skit.
Där har du ett perfekt exempel på varför jag hatar vad religion kan göra med människor.

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av IceMan:

personligen så tycker jag att man inte ha nån religon överhuvud taget.
om nån vill be till nån hitta på gubbe, så kan folk göra det hemma, inte bygga hus som kan hysa viktigare saker, barnhem, sjukhus, skolor, bostäder, trasiga strumper lager.

Ska vi börja ta bort allt som inte är allmänytta då eller?
Fotbollsplaner, golfbanor, sporthallar. Alla vill ju inte idrotta.
Fritidsgårdar. Bara snorungar som får gå dit ju.
Och så vidare...
Nää, vill nån bygga en kyrka/moske/asatempel och be till tomten så är det väl deras eget problem. Plats att bygga på finns det gott om i Sverige.

Det är när människor ska få alla andra att tycka som dom och få folk att göra det dom tycker att folk ska göra som det blir jobbigt.

Det är skillnad på att bygga en tennisanläggning som bidrar med mycket kul för många än en religiös håla som är tänkt att hjärntvätta ungar med gamla idéer och skapa motsättningar i samhället.
Om det är moral man är ute efter så inför betyg för gott uppförande i skolan.

Du hatar religion därför vill Du ta bort det och därför har Du rätt?
Men Du gillar tennis därför ska det vara kvar??
Nää det är fortfarande samma sak.
Jag skulle ju kunna tycka att fotboll ställer till en massa besvär i samhället så därför vill jag att det ska försvinna. Samma sak som ni tycker om religion. Och lika fel såklart.

// Ateist som egentligen tycker att religion är lika värdelös som en kattskit.

Det är en åsikt jag har och framför den. Ja, jag ser ett större värde i tennis. Om jag har rätt kan jag inte veta. Det är en känsla jag har som kommit ur det jag upplevt och läst.
Rätt kul förresten att jag tog tennis som exempel i.o.m. DC matchen och skitet runt den med knäppa människor som försöker stoppa en tennismatch som, likt vilken annan idrottsgren, är opolitisk. Eller i.a.f. BORDE vara det. Men som vanligt lyckas politiker i Malmö förvandla guld till skit.
Där har du ett perfekt exempel på varför jag hatar vad religion kan göra med människor.

Du värderar religion så lågt att du inte motsätter dej ett förbud av det? Det är det jag får fram av det vi skrivit i citaten ovanför.
Jag ogillar religion, nazism, fotbollssupportrar, tennis (bögsport ), men jag vill inte förbjuda något av det, jag skiter i att befatta mej med sådant bara. Vi bor nämligen i en demokrati om du inte har glömt det och religion i synnerhet skyddas i grundlagen...
Och har man en personlig åsikt så gör man bäst i att hålla den för sej själv om man inte vill att någon kommenterar den.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av IceMan:

personligen så tycker jag att man inte ha nån religon överhuvud taget.
om nån vill be till nån hitta på gubbe, så kan folk göra det hemma, inte bygga hus som kan hysa viktigare saker, barnhem, sjukhus, skolor, bostäder, trasiga strumper lager.

Ska vi börja ta bort allt som inte är allmänytta då eller?
Fotbollsplaner, golfbanor, sporthallar. Alla vill ju inte idrotta.
Fritidsgårdar. Bara snorungar som får gå dit ju.
Och så vidare...
Nää, vill nån bygga en kyrka/moske/asatempel och be till tomten så är det väl deras eget problem. Plats att bygga på finns det gott om i Sverige.

Det är när människor ska få alla andra att tycka som dom och få folk att göra det dom tycker att folk ska göra som det blir jobbigt.

Det är skillnad på att bygga en tennisanläggning som bidrar med mycket kul för många än en religiös håla som är tänkt att hjärntvätta ungar med gamla idéer och skapa motsättningar i samhället.
Om det är moral man är ute efter så inför betyg för gott uppförande i skolan.

Du hatar religion därför vill Du ta bort det och därför har Du rätt?
Men Du gillar tennis därför ska det vara kvar??
Nää det är fortfarande samma sak.
Jag skulle ju kunna tycka att fotboll ställer till en massa besvär i samhället så därför vill jag att det ska försvinna. Samma sak som ni tycker om religion. Och lika fel såklart.

// Ateist som egentligen tycker att religion är lika värdelös som en kattskit.

Det är en åsikt jag har och framför den. Ja, jag ser ett större värde i tennis. Om jag har rätt kan jag inte veta. Det är en känsla jag har som kommit ur det jag upplevt och läst.
Rätt kul förresten att jag tog tennis som exempel i.o.m. DC matchen och skitet runt den med knäppa människor som försöker stoppa en tennismatch som, likt vilken annan idrottsgren, är opolitisk. Eller i.a.f. BORDE vara det. Men som vanligt lyckas politiker i Malmö förvandla guld till skit.
Där har du ett perfekt exempel på varför jag hatar vad religion kan göra med människor.

Du värderar religion så lågt att du inte motsätter dej ett förbud av det? Det är det jag får fram av det vi skrivit i citaten ovanför.
Jag ogillar religion, nazism, fotbollssupportrar, tennis (bögsport ), men jag vill inte förbjuda något av det, jag skiter i att befatta mej med sådant bara. Vi bor nämligen i en demokrati om du inte har glömt det och religion i synnerhet skyddas i grundlagen...
Och har man en personlig åsikt så gör man bäst i att hålla den för sej själv om man inte vill att någon kommenterar den.

Den övriga skiten, d.v.s bögtennis, fotboll etc påverkar inte din yttrandefrihet, din fritid där du tänkt att se lite tennis men så kommer religionen i vägen, dina barn spottas inte ner av andra barn som inte gillar att du äter griskött, du blir inte kallad rasist av fotbollspselare. Visst förekommer huliganism inom fotbollen och det bör man bekämpa men den påverkar väldigt få människor utanför fotbollssfären. Religion påverkar nästan alla i någon mån och den söker ibland till att konvertera alla. Ge mig ett exempel på en fotbollspelare som sprängt sig själv i en folkmassa?

edit: Jag värderar vissa religioner lågt i.o.m. att de skadar mig och andra människor.
Vilka jag inte värderar lågt är väl de som minst lägger sig i icke troende angelägenheter.

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Den övriga skiten, d.v.s bögtennis, fotboll etc påverkar inte din yttrandefrihet,

Det gör inte religion heller, i Sverige.

Citat:

...dina barn spottas inte ner av andra barn som inte gillar att du äter griskött, du blir inte kallad rasist av fotbollspselare.

Om nån spottar på någon annan så är det ett lagbrott och därmed redan reglerat, precis som folk som slår ner andra för att dom har en annan hudfärg. Rasism och religion är inte förbjudet, misshandel är det.

Citat:

Visst förekommer huliganism inom fotbollen och det bör man bekämpa men den påverkar väldigt få människor utanför fotbollssfären.

Absolut, men ett problem blir inte mindre för att du upplever det så.
Med det sagt så tycker jag att samhället är på väg åt rätt håll med att bekämpa huliganism.

Citat:

Religion påverkar nästan alla i någon mån och den söker ibland till att konvertera alla.

Det finns massor med folk som vill få dej att byta åsikt om det ena och det andra, irriterande, visst, men inte skäl att förbjuda.

Citat:

Ge mig ett exempel på en fotbollspelare som sprängt sig själv i en folkmassa?

Ge mej ett exempel på någon i Sverige som sprängt sej själv i en folkmassa p g a religion - eller överhuvudtaget för den delen...
För det är väl ändå Sverige vi pratar om?
Folk runt om i världen bråkar om allt möjligt, men det kan väl ändå inte vara Sveriges problem?
I Kina så förtrycks buddister från Tibet pga sin religion och kultur. Ska vi förbjuda kineser? Eller kanske kommunism?
I USA håller man politiska fångar i strid mot alla internationella stadgor. Ska vi förbjuda jänkare?
Nej, självklart inte.

Citat:

edit: Jag värderar vissa religioner lågt i.o.m. att de skadar mig och andra människor.
Vilka jag inte värderar lågt är väl de som minst lägger sig i icke troende angelägenheter.

Hur har religion skadat dej?


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av ostmjuk hamster:

skrev:
Den övriga skiten, d.v.s bögtennis, fotboll etc påverkar inte din yttrandefrihet

Det gör inte religion heller, i Sverige.

Har du redan glömt bort muhammedkarikatyerna och rondellhunden??

Skrivet av Döbringer:
Skrivet av ostmjuk hamster:

...dina barn spottas inte ner av andra barn som inte gillar att du äter griskött, du blir inte kallad rasist av fotbollspselare.

Om nån spottar på någon annan så är det ett lagbrott och därmed redan reglerat, precis som folk som slår ner andra för att dom har en annan hudfärg. Rasism och religion är inte förbjudet, misshandel är det.

Men se det där stämmer inte. Lagen står i Sverige på religionens sida. Barnet som blev nerspottat fick inte ens en ursäkt.

Skrivet av Döbringer:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Religion påverkar nästan alla i någon mån och den söker ibland till att konvertera alla.

Det finns massor med folk som vill få dej att byta åsikt om det ena och det andra, irriterande, visst, men inte skäl att förbjuda.

En dag kanske du blir anmäld för diskriminering för en åsikt eller fakta du lägger fram och i.o.m. detta förlorar ditt jobb p.g.a. att chefen är rädd att ta konflikter med muslimer. Fast du kanske själv är muslim så då har du ju intet att oroa dig för i Sverige är det nämligen så att islam har någon slags immunitet. Nästan vilket skit som helt blir diskriminering och du skall straffas för det.

Skrivet av Döbringer:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Ge mig ett exempel på en fotbollspelare som sprängt sig själv i en folkmassa?

Ge mej ett exempel på någon i Sverige som sprängt sej själv i en folkmassa p g a religion - eller överhuvudtaget för den delen...
För det är väl ändå Sverige vi pratar om?
Folk runt om i världen bråkar om allt möjligt, men det kan väl ändå inte vara Sveriges problem?

Skämtar du med mig? Menar du på fullaste allvar att Sverige inte är som andra länder och att det som sker i andra länder inte skulle kunna ske här? Hur naiv får man lov och vara?
Du borde skämmas för att du bara ser om din egen rygg på det där viset!
Jag hoppas då verkligen att du tar ditt ansvar när skiten hits the fan. Jag fattar inte att man alltid måste lära sig genom egna misstag. Varför inte bara se på andra och undvika den brutala läxan?

Citat:

Hur har religion skadat dej?

Ja. Varje dag brottas jag med illusionerna jag fått växa upp med.

Förlåt om jag låter otrevlig men jag blir så arg när man gullar med fundametalismen och ger den speciella rättigheter. Den verkar inte tas på allvar här i landet.

edit:felciterat

Medlem

Läs bildtexten

(Gustav Adolfs torg, 29 december 2008. Barn lyfts fram för att trampa på de förvrängda israeliska flaggorna)

http://sydsvenskan.se/malmo/article416568/Matchen-om-matchen....

Är det sådana människor jag skall stödja? Människor som drar hela israel över en kam, kallar folket nazister och vill rensa bort staten från världskartan. Är det demokrati?

Medlem

Demokratiskt att vilja förinta ett folk med annan tro? Nej
Demokratiskt att dom får vädra sina åsikter? Ja

Sen att det knappast är särskilt smart att bete sig sådär idiotiskt tycker jag knappast.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Läs bildtexten

(Gustav Adolfs torg, 29 december 2008. Barn lyfts fram för att trampa på de förvrängda israeliska flaggorna)

http://sydsvenskan.se/malmo/article416568/Matchen-om-matchen....

Är det sådana människor jag skall stödja? Människor som drar hela israel över en kam, kallar folket nazister och vill rensa bort staten från världskartan. Är det demokrati?

Fy satan vilka störda människor det finns:O

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av ostmjuk hamster:

skrev:
Den övriga skiten, d.v.s bögtennis, fotboll etc påverkar inte din yttrandefrihet

Det gör inte religion heller, i Sverige.

Har du redan glömt bort muhammedkarikatyerna och rondellhunden??

Prova att ställa dej utanför en AIK-match med ett plakat som det står "AIK suger på" på.
Räkna hur länge det tar innan ett gäng AIK-supportrar sparkar ihjäl dej.
Saken är att ju större en grupp människor man kritiserar ju större är risken att det finns idioter bland dom. Det är inte ett skäl att förbjuda.

Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av ostmjuk hamster:

...dina barn spottas inte ner av andra barn som inte gillar att du äter griskött, du blir inte kallad rasist av fotbollspselare.

Om nån spottar på någon annan så är det ett lagbrott och därmed redan reglerat, precis som folk som slår ner andra för att dom har en annan hudfärg. Rasism och religion är inte förbjudet, misshandel är det.

Men se det där stämmer inte. Lagen står i Sverige på religionens sida. Barnet som blev nerspottat fick inte ens en ursäkt.

Utan att känna till omständigheterna så kan jag konstatera att spotta på någon klassas som ofredande enligt lag. Det finns ingen anledning att förbjuda religion bara för en spottloska.
Nyligen så blev ett gäng fotbollssupportrar frikända för mordet på en annan fotbollsupporter.
Det är likväl inte skäl att förbjuda fotboll.

Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Religion påverkar nästan alla i någon mån och den söker ibland till att konvertera alla.

Det finns massor med folk som vill få dej att byta åsikt om det ena och det andra, irriterande, visst, men inte skäl att förbjuda.

En dag kanske du blir anmäld för diskriminering för en åsikt eller fakta du lägger fram och i.o.m. detta förlorar ditt jobb p.g.a. att chefen är rädd att ta konflikter med muslimer.

En dag kanske en tennisspelare våldför sej på dej med ett tennisracket, så kanske du inser att det är tennis du skulle ha varit emot :P. Skämt åsido men ditt scenario är helt irrelevant för diskussionen eftersom det är just ett scenario.

Skrivet av ostmjuk hamster:

Fast du kanske själv är muslim så då har du ju intet att oroa dig för i Sverige är det nämligen så att islam har någon slags immunitet. Nästan vilket skit som helt blir diskriminering och du skall straffas för det.

Religion är grundlagsskyddat, inte bara islam. Jag tycker inte att jag ser det som att islam har någon särställning, muslimer har ju t ex en lägre snittinkomst en genomsnittet, vilket om något tyder på motsatsen till din åsikt.
F ö så är jag ateist, det har konstaterats både i den här tråden och många gånger tidigare.

Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Ge mig ett exempel på en fotbollspelare som sprängt sig själv i en folkmassa?

Ge mej ett exempel på någon i Sverige som sprängt sej själv i en folkmassa p g a religion - eller överhuvudtaget för den delen...
För det är väl ändå Sverige vi pratar om?
Folk runt om i världen bråkar om allt möjligt, men det kan väl ändå inte vara Sveriges problem?

Skämtar du med mig? Menar du på fullaste allvar att Sverige inte är som andra länder och att det som sker i andra länder inte skulle kunna ske här? Hur naiv får man lov och vara?

Fakta: Det har inte skett här.
Du kanske går och tror att det ska hända, men din tro är knappast en anledning att förbjuda religion. När du tänker efter lite kanske du inser ironin i att ett förbud skulle kunna locka fram en sådan händelse istället. Men, huvudsaken är att folk ska få tycka vadfan dom vill.

Skrivet av ostmjuk hamster:

Du borde skämmas för att du bara ser om din egen rygg på det där viset!

OK. //Döbringer skäms lite i ett hörn och passar på att skämmas lite för alla oskyldiga barn som dött av amerikanska och israeliska raketer och allt annat elände i världen för övrigt som sker när Döbringer pillar navelludd och dricker öl.

Skrivet av ostmjuk hamster:

Jag hoppas då verkligen att du tar ditt ansvar när skiten hits the fan. Jag fattar inte att man alltid måste lära sig genom egna misstag. Varför inte bara se på andra och undvika den brutala läxan?

Jag tror Sverige sköter sej rätt så bra, man lägger inte näsan i blöt så jävla mycket. Men, utveckla gärna ditt resonenmang och vad du exakt menar.

Citat:
Citat:

Hur har religion skadat dej?

Ja. Varje dag brottas jag med illusionerna jag fått växa upp med.

Det var ju tråkigt för dej. Själv insåg nån gång i tonåren att religion är skit och har sen dess inte brytt mej mer om det. Men självklart ska alla andra ha rätt att leva i en illusion.

Skrivet av ostmjuk hamster:

Förlåt om jag låter otrevlig men jag blir så arg när man gullar med fundametalismen och ger den speciella rättigheter. Den verkar inte tas på allvar här i landet.

Religion är en sak, fundamentalism något annat.
Dessutom får man vara hur fundamentalistisk man vill, det är bara ens handlingar som man kan dömmas för. Jag oroar mej mer för nazister än för islamister - dom har varit för tysta, för länge.


signatur

yolo

Medlem
Citat:

"Det är inte ett skäl att förbjuda"

"Det finns ingen anledning att förbjuda religion bara för en spottloska"

"men din tro är knappast en anledning att förbjuda religion."

Innan jag/vi går vidare (och talar om det andra)...

Jag kan inte minnas att jag någonstans talat om förbud. Varifrån har du fått detta?

Jag talar om att islam inte skall särbehandlas och kunna trampa ner människor utan konsekvenser. Att man skall sluta att för "mångkulturens" skull tillåta vissa grupper att bete sig hur som helst.

Jag är för yttrandefrihet och jämlikhet och mitt problem är att jag tycker mig se en orättvis förskjutning.

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:
Citat:

"Det är inte ett skäl att förbjuda"

"Det finns ingen anledning att förbjuda religion bara för en spottloska"

"men din tro är knappast en anledning att förbjuda religion."

Innan jag/vi går vidare (och talar om det andra)...

Jag kan inte minnas att jag någonstans talat om förbud. Varifrån har du fått detta?

Jag talar om att islam inte skall särbehandlas och kunna trampa ner människor utan konsekvenser. Att man skall sluta att för "mångkulturens" skull tillåta vissa grupper att bete sig hur som helst.

Jag är för yttrandefrihet och jämlikhet och mitt problem är att jag tycker mig se en orättvis förskjutning.

Jag ställde en konkret fråga med ett påstående förut:

Skrivet av ostmjuk hamster:

Du värderar religion så lågt att du inte motsätter dej ett förbud av det? Det är det jag får fram av det vi skrivit i citaten ovanför.

Men nu säger du ungefär samma sak som jag tycker, förutom det att jag absolut inte sett något om ditt påstående gällande islams makt i Sverige. Man kan kritisera islam, det är bara att läsa på Internet och varenda dagstidning har haft islamkritiska krönikor. Det är en sak att kritisera, en annan att provocera. Mohammedkarikatyrerna och rondellhunden var uppenbart menade som provokationer, det är provokationer som ledde till protester. Problemet är... vad?

Och att bränna Israels flagga, det är det minsta jag skulle ställa till med om någon höll mej och mina landsmän som fångar i mitt land och sköt raketer på mina barn.


signatur

yolo

Medlem

Muhammed karikatryerna är lika mycket provokation som satirteckningar på Reinfeldt eller andra politiska ledare.
Hur reagerar Reinfeldt och vilket toleransnivå visar stora grupper som följer islam?

Citat:

Du värderar religion så lågt att du inte motsätter dej ett förbud av det?

Om majoriteten börjar förespråka våld och mord så säger jag - Ja.

Och varför skall inte en religion bekämpas som allt annat våld där mänskliga rättigheter kränks.
Ett brott är ett bott.

Tycker inte du att man skall förbjuda t.ex. islam om de som utövar den spårar ur och med våld vill övertyga människor om att deras tro och åsikter minsann är rätt?
(Bush gjorde t.ex. också fel enligt mig. Man kan inte genom kränkningar och bomber införa demokrati eller vinna sympati)

Jag är nyfiken på vad vi får se i Malmö. Om bara media försökt skapa en slags påhittad hotbild och inget händer eller om det hela är så illa som man befarar där grupper hotar med "handgripligheter".

Läst någonstans att en judisk person bosatt i Sverige, troligtvis Malmö, är rädd numera för att man i snön på bilarna ritar hakkors.
Vem ritar dem? Nazister eller Palestinier?

Citat:

Och att bränna Israels flagga, det är det minsta jag skulle ställa till med om någon höll mej och mina landsmän som fångar i mitt land och sköt raketer på mina barn.

Känslan är uppenbarligen ömsesidig men vad jag inte förstår är varför palestinier har mer rätt än israeler?

Har du läst detta? Läs hur Starbucks drabbas.

Skrivet av Svenska dagbladet:

Måndag 5 januari
Malmö, London, Beirut, Stockholm

Det plingar till i en mobiltelefon i Malmö. Och i en till, och en till. Sms-kedjan går. Så här står det:

?Personalen på McDonalds har kommit fram till att allt säljande på lördag ska gå till Israel, försök att inte äta hos de förbannade judarna. Även Coca-cola, Fanta, Sprite är judiska. Undvik dessa också.?

Andra storföretag utsätts för liknande rykten. Hårdast drabbat är den amerikans­ka kaffekedjan Starbucks. Den femte januari skickar företaget ut ett pressmeddelande: ?Ryktena att Starbucks stöder Israel är falska.?

Det hjälper inte. Den inflytelserike muslimske tv-imamen Yusuf al-Qaradawi fördömer i tv-kanalen al-Jazira Starbucks och uppmanar till bojkott.

Tre dagar efter al-Qaradawis framträdande tvingar demonstranter Starbucks i Beirut att stänga. De tejpar davidsstjärnan över Starbucks gröna skylt och bär banderoller med budskap som: ?Libanons och Palestinas barn varnar för att Starbucks drycker leder till köp av dödliga vapen.?

Så precis. Det är det minsta de gör finns massa annat som hittas på och hotfullt är det.

Medlem

Reinfeldt är en person, islam har 1 miljard muslimer,
så 99.99..nånting procent av muslimerna reagerar precis som Reinfeldt säkert gör, d v s dom svär på sin höjd lite när dom läser tidningen till morgonkaffet.
Och detsamma gäller ditt övriga resonemang. Det är orimligt att anklaga en grupp som är ca 16% av jordens befolkning för något som några enstaka gör.
Fel är det, det som dessa fundamentalister ställer till med, men det är dom som individer som ska straffas, ingen annan.
Palestinier har inte mer rätt men inte heller mindre rätt än israelerna, samma skit där. Jag vill inte förbjuda judismen heller.
Det är synd om människor som blir utsatta för rasism, det gäller inte bara judar utan jag hatar all rasism.
Gällande bojkott av företag, det är väl ändå inget att bry sej om? Ska du tvinga folk att äta på McDonalds eller vad menar du? Rena tortyren ju...


signatur

yolo

Medlem

Självklart kan man inte dömma alla personer i en religion baserat på några människors uppförande men men vem man kan dömma är dom officiela "kyrkorna" som inte tar avstånd från detta.

Tror det var Bill Maher som sa något jävligt smart om Prästerna som hade våldfört sig på barn.

"Om man däremot skulle se kyrkan som ett privat stort dagisföretag som hade haft ett tiotal anställda som hade våldfört sig på barn så skulle företaget utredas av staten och alla skulle bojkotta firman."

Medlem
Skrivet av SWEDISH_-_M@SSACRE:

Har ni fått inbrott i bilar, bostäder samt varit med i misshandelsfall, så hade många av er varit av en annan åsikt.

Om du menar att samtliga som gör inbrott i vårt kära svealand är invandrare så... Är det nog inte ens värt att argumentera med dig *suck*

Medlem
Skrivet av andymikel:

Självklart kan man inte dömma alla personer i en religion baserat på några människors uppförande men men vem man kan dömma är dom officiela "kyrkorna" som inte tar avstånd från detta.

Tror det var Bill Maher som sa något jävligt smart om Prästerna som hade våldfört sig på barn.

"Om man däremot skulle se kyrkan som ett privat stort dagisföretag som hade haft ett tiotal anställda som hade våldfört sig på barn så skulle företaget utredas av staten och alla skulle bojkotta firman."

Men Gud är ju stor och helig och därför är våldtäkt av barn helt okej! Gud förlåter...

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Reinfeldt är en person, islam har 1 miljard muslimer,
så 99.99..nånting procent av muslimerna reagerar precis som Reinfeldt säkert gör, d v s dom svär på sin höjd lite när dom läser tidningen till morgonkaffet.
Och detsamma gäller ditt övriga resonemang. Det är orimligt att anklaga en grupp som är ca 16% av jordens befolkning för något som några enstaka gör.
Fel är det, det som dessa fundamentalister ställer till med, men det är dom som individer som ska straffas, ingen annan.
Palestinier har inte mer rätt men inte heller mindre rätt än israelerna, samma skit där. Jag vill inte förbjuda judismen heller.
Det är synd om människor som blir utsatta för rasism, det gäller inte bara judar utan jag hatar all rasism.
Gällande bojkott av företag, det är väl ändå inget att bry sej om? Ska du tvinga folk att äta på McDonalds eller vad menar du? Rena tortyren ju...

Jag frågade om starbucks, Inte McDonalds....

Följande citatet lägger jag också till:

Citat:

"I London brandbombas samma dag ett Starbucks-kafé på Whitechapel Road. Scotland Yard misstänker att attacken har rasistiska motiv"

Skrivet av Döbringer:

Det är orimligt att anklaga en grupp som är ca 16% av jordens befolkning för något som några enstaka gör."

Okej. Men då hoppas jag i.a.f. att de flesta muslimer arbetar för att motverka terrorism och fundamentalism som islam faktiskt föder även om i relativt liten omfattning.

Och som sagt. Jag vill inte förbjuda någon religion heller så länge man som troende inte trampar på andras icke troendes tår... eller hugger av dem.

Skönt att börja dagen med lite hederligt judehat. Eller vad säger ni?

Från 10 jan. 2009

http://www.eastlondonadvertiser.co.uk/content/towerhamlets/ad...

Medlem

Eller muslimhat? Nej, just det. Det finns aldrig två sidor av någonting.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Eller muslimhat? Nej, just det. Det finns aldrig två sidor av någonting.

https://www.youtube.com/embed/FABqq_jjRRo

Så klart finns det två sidor av det här myntet. Men... dessa människor uttrycker åsikter. De använder inte våld (vad jag kan se här i filmen) för att framföra sina åsikter.
Fast jag vet att extremistiska judar också finns. Sett klipp där judar hånar hjälparbetare (kristna amerikanska tror jag det var) på ett mycket otrevligt sätt . Men i din film kan man i.a.f. inte se upplopp samt sönderslagna affärer p.g.a. rykten. Hårda ord är trots allt inte detsamma.

Ägg, flaskor och fyrverkerier ven om de pro-israel demonstranter i Malmö. Det är inga metoder som jag sett eller hört att judar använt sig av mot palestinska demonstranter. Jag respekterar inte människor som använder sig av sådana metoder mot oskyldiga människor.

edit:
Kan någon som talar arabiska förklara för mig om detta är ett klipp från "parlamentet" där borta eller är detta verkligheten vi får se?

Medlem

ostmjuk bara för att fördjupa sig lite i israel o palestina konflikten.

kolla in lite historia bakom konflikten ska du se att den började runt slutet på första värdskriget o faktum är att israel har utövat de mesta våldsdåd mot palestiner det man har fyrat av raket mässigt mot israel inkl självmords bombare är en bråkdel av de massmord och tvångförflyttning man har utövat sen konflikten börjat från Israels sida men och givetvis är det inte hela israel utan mest utövades av extrema sinoister bla. ej vanliga israeler..
Inte för att jag tycker självmordsbombning går att försvara dock så ser man ett rött snöre om man kollar historiskt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av Döbringer:

Reinfeldt är en person, islam har 1 miljard muslimer,
så 99.99..nånting procent av muslimerna reagerar precis som Reinfeldt säkert gör, d v s dom svär på sin höjd lite när dom läser tidningen till morgonkaffet.
Och detsamma gäller ditt övriga resonemang. Det är orimligt att anklaga en grupp som är ca 16% av jordens befolkning för något som några enstaka gör.
Fel är det, det som dessa fundamentalister ställer till med, men det är dom som individer som ska straffas, ingen annan.
Palestinier har inte mer rätt men inte heller mindre rätt än israelerna, samma skit där. Jag vill inte förbjuda judismen heller.
Det är synd om människor som blir utsatta för rasism, det gäller inte bara judar utan jag hatar all rasism.
Gällande bojkott av företag, det är väl ändå inget att bry sej om? Ska du tvinga folk att äta på McDonalds eller vad menar du? Rena tortyren ju...

Jag frågade om starbucks, Inte McDonalds....

Följande citatet lägger jag också till:

Citat:

"I London brandbombas samma dag ett Starbucks-kafé på Whitechapel Road. Scotland Yard misstänker att attacken har rasistiska motiv"

Innan dess stod i ditt citat:

Citat:

Personalen på McDonalds har kommit fram till att allt säljande på lördag ska gå till Israel, försök att inte äta hos de förbannade judarna

Bojkott är hursomhelst en rättighet. Eller vill du tvinga muslimerna att handla där dom inte vill handla? Vad är det du vill ha sagt? Fortfarande gäller: Idioter som bryter mot lagen ska ställas inför rätten oavsett deras religion. Att dom är muslimer är inte en förvärrande omständighet.

Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av Döbringer:

Det är orimligt att anklaga en grupp som är ca 16% av jordens befolkning för något som några enstaka gör."

Okej. Men då hoppas jag i.a.f. att de flesta muslimer arbetar för att motverka terrorism och fundamentalism som islam faktiskt föder även om i relativt liten omfattning.

Det behöver dom absolut inte. Individers handlingar ska aldrig klandras på en hel folkgrupp.
Det är lika löjligt som att USA skulle stämpla alla svenskar som pedofiler för att inte alla svenskar arbetar för att bekämpa pedofili. Och för att en svensk åkte dit för att antasta en vad han trodde var en minderårig amerikansk flicka -> länk

Skrivet av ostmjuk hamster:

Och som sagt. Jag vill inte förbjuda någon religion heller så länge man som troende inte trampar på andras icke troendes tår... eller hugger av dem.

Skönt att börja dagen med lite hederligt judehat. Eller vad säger ni?

Judarna mördade 1200 palestiner i Ghaza senast. En tredjedel var barn.
Där har du hat om något.


signatur

yolo

Medlem

lite backstory
http://en.wikipedia.org/wiki/Zionist_political_violence

jag tror faktiskt att israel kommer förbättras innefrån tyvärr tror jag tryck utifrån hjälper väldigt lite, finns ju till och med dom som hävdar att ex oslo uppgörelsen tillät staten israel att göra än värre övergrepp,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Skriv svar