Attack på Lars Vilks...

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:

En "konstnär" gör saker för att provocera och gömmer sig bakom "yttrandefriheten" och "konsten". Han får motstå kritik och faller till marken och förstör sina glasögon.

Spelar absolut igen roll varför han gör föreläsningen, det är hans grundläggande rättighet. Sverige tillåter likaså nazister demonstrera under yttrandefriheten "med polis". Han utövar sin demokratiska rätt för att föreläsa och "visa" sin åsikt. Självklart skall han försvaras med en hel bataljon med poliser om det så krävs. Det räcker med undantag för en "viss" religion i detta land. Sverige är lutheran och min personliga åsikt är att det är våra värderingar som ska gälla först utan undantag.

Så jag tycker det bara är en bra sak att han provocerar, det är viktigt att se reaktionen.

Skrivet av bjosarn:

Speglar ganska bra hur "vissa" människor ser på samhället genom en toalettrulle.

Får jag fråga vart du bor? Människor som försvarar islams beteende/invandrare har ofta inte bott och levt bland invandrare, jag har själv goda muslimska vänner men jag har helt förståelse varför folk skulle vela rösta på SD. I det senaste området jag var bebodd i så blev en god granne till mig sönderslagen för att ha burit en t-shirt med "SWE" på. Sådana saker har en tendens att påverka opinionen.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av matte89:

Spelar absolut igen roll varför han gör föreläsningen, det är hans grundläggande rättighet. Sverige tillåter likaså nazister demonstrera under yttrandefriheten "med polis". Han utövar sin demokratiska rätt för att föreläsa och "visa" sin åsikt. Självklart skall han försvaras med en hel bataljon med poliser om det så krävs. Det räcker med undantag för en "viss" religion i detta land. Sverige är lutheran och min personliga åsikt är att det är våra värderingar som ska gälla först utan undantag.

Så jag tycker det bara är en bra sak att han provocerar, det är viktigt att se reaktionen.

Som jag har sagt flera gånger om, men som du kanske inte läst, så anser jag inte att våld är okej. Men jag tror inte många människor hade gått ut och startat facebook-grupper om jag blir skallad i bröstet efter att ha skanderat "HATA AIK!" iklädd min GAIS-halsduk, stående i mitten av Black Army. Hur mycket det är min rättighet eller inte.

Citat:

Får jag fråga vart du bor? Människor som försvarar islams beteende/invandrare har ofta inte bott och levt bland invandrare, jag har själv goda muslimska vänner men jag har helt förståelse varför folk skulle vela rösta på SD.

För det första tycker jag att det här argumentet är väldigt löjligt, du insinuerar att många (icke-invandrande) människor som bor i invandrartäta områden per automatik ogillar invandrare?
Jag är uppväxt i en "white trash"-förort. Flyttade till Angered under gymnasiet. Flyttade till Hisingen samtidigt som jag pluggade på universitetet. Och just nu bor jag något mer centralt. Jag har aldrig blivit hotad pga. jag var "svensk", eller hotad alls för den delen. Har många vänner, araber, iranier, libaneser, egyptier, judar, finnar, och såklart en hel del svenskar.

Citat:

I det senaste området jag var bebodd i så blev en god granne till mig sönderslagen för att ha burit en t-shirt med "SWE" på. Sådana saker har en tendens att påverka opinionen.

I staden där jag bor blev punkare nedslagna och jagade med baseboll-trän endast för att de kom ut från en punk-spelning.
I samma stad där jag bor blev killar nedslagna endast för att de lämnade en s.k. "gayklubb".
I samma stad där jag bor blev en mörk man jagad flera kilometer, till synes pga. hans hudfärg.
I alla fallen var de utpekade, och även dömda, självutnämnda "etnisk svenska".


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Tycker detta är en löjlig diskussion.. Såklart dom blir förbannade, vad tror ni muhammed betyder för dom här människorna? Att visa bögporrbilder med honom i är såklart väldigt provocerande för människor som kommer och har växt upp i ett land där han är helig. Provocerar man folk så får man oftast en motreaktion.

Sen tycker jag inte beteendet är okej för någon grupp eller på någon plats på planeten. Men i vår verklighet så kan ja förstå om man blir förbannad över detta.

Och de här snacket om vårt land och deras land, serious tror ni att det är nån unviversiell lag att det finns länder elelr att vi är biologiskt menade att ha dom gränser vi har. Vi tillhör alla samma planet och alla har lika stor rätt att befinna sig på alla platser.

Medlem
Skrivet av jucyfer:

...Vi tillhör alla samma planet och alla har lika stor rätt att befinna sig på alla platser.

Mjo det stämmer ju, vi är ju på samma planet, men vissa personer ska inte få befinna sig på samma plats som andra, därav fängelse, psykvård etc.

Ja Jag vet att jag munhögg på orden här men jag tyckte iaf. att jag skulle få säga mitt.

Ang. OT. Jag tycker oavsett att personernas agerande var fel.

Om någon visar något provocerande till mig så betyder det inte att jag ska hoppa på personen och få en hel "mob" att ropa "hejja hejja" efter en bara för man gjort nått våldsamt.

Vet inte om ni sett vad dom gjorde mot folk i publiken som ville upplysa om att presentationen var i "Free speach" anda..... Vill inte ens ta upp det.

Skit samma, "dom, vi" jag ville inte vara med i en sådan discussion, jag vill bara yttra MIN synpunkt i detta.

Medlem

för det första han blev redan hotat för denna bild.http://conservablogs.com/velvethammer/wp-content/uploads...

Sedan en video på 2 män i underkläder är en bögsexfilm???

Skriv svar