FZ Community Summer Challenge 2013! *Diskussionstråd*

FZ Community Summer Challenge 2013! *Diskussionstråd*

Länk till Huvudtråden

Utmaningen är officiellt igång! Sommaren är räddad!

Vad skall ni spela?
Vad kommer vi upp i?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Imorgon börjar jag med Rune Factory 3: A Fantasy Harvest Moon.

Sen tänker jag spela "Ghostbusters: The Video Game" i år igen, för jag gillar Ghostbusters, nästan opassande mycket.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Jag påbörjar Mirror's Edge imorgon, och därefter Crysis 3.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Gills spel som man redan klarat ut en gång och kör igenom en gång till?
Isåfall blir det en maraton sittning med amnesia och livestream på det

Oh har även påbörjat the walking dead. Får se när jag orkar spela ut det.

Medlem

Hm ja det är en bra fråga. Gäller det bara spel man inte spelat ut förut?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

nej det behöver inte vara nytt, men det finns 1/3 regeln som säger att du får bara vara högst en tredjedel in i spelet för att det ska gälla.
Annars är meningen att man ska spela från början till slut.
WildThing förklarar lite mer i huvudtråden.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Det missade jag helt när jag läste igenom den! Men det låter bra, då trillar Mirror's Edge och Crysis 3 in under morgondagen och tisdagen!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Jag ska köra the witcher 2, har tyvär redan påbörjat ettan och kommit till kapitel tre och antar att jag är halvvägs genom spelet och får ej räknas med.

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

nej det behöver inte vara nytt, men det finns 1/3 regeln som säger att du får bara vara högst en tredjedel in i spelet för att det ska gälla.
Annars är meningen att man ska spela från början till slut.
WildThing förklarar lite mer i huvudtråden.

Coolt, då kommer Amnesia in i slutet av veckan då!

Medlem

Påbörjat Okami till Playstation 2, dödat första bossen så har inte kommit långt.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Skrivet av Mellansalt:

Påbörjat Okami till Playstation 2, dödat första bossen så har inte kommit långt.

Inga problem! jag vet hur långt det har kvar, så lira på, det är godkänt.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Håller på med Assassin's Creed 2, precis börjat på sequence 4 av 14 totala så det borde räknas eftersom mer än 2/3 kvar.

Även köpt och testat Rogue Legacy och New Super Luigi U, båda dessa har jag bara hunnit testa så får se vilken av dessa 3 spel som jag först blir klar med

Medlem

Påbörjat:

L.A. Noire
Tom Clancy's: Splinter Cell Conviction
The Witcher
Dishonored

Medlem

Håller på med att köra Ground Control och sedan funderar jag på att spela Codename Silver som jag köpte billigt på Ginza för ett bra tag sedan. Får nog bli lite Sacrifice igen, har ju gått ett helt år sedan sist=). Påbörjade Blade Runner förra året och jag tror inte jag körde klart 1/3 av det då jag fastnade i det och slopade det på grund av tidsbrist. Länge sedan jag körde Splinter Cell så det får nog bli att jag kör första och andra spelet igen.

Edit:
Många känner säkerligen redan till detta men till er som inte gör det så kan jag rekommendera HumbleBundle som nu har två aktiva bundles igång (Klei Entertainment och Android 6). Där får man själv bestämma hur mycket man vill betala för spelen som ingår i bundlen. Betalar man mer än medlet så får man även tillgång till spelen som är låsta ($4.90 när detta skrivs). Pengarna man betalar går till välgörenhet, utvecklarna samt Humble Bundle och man kan själv välja hur man vill att fördelningen ska ske.

Man kan aldrig få nog av spel och framför allt inte bra sådana till ett bra pris, oftast är spelen helt fria från DRM och betalar man mer än en dollar så får man oftast även en kod för Steam.

inK
Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Påbörjat:

L.A. Noire
Tom Clancy's: Splinter Cell Conviction
The Witcher
Dishonored

En enklare väg på L.A. Noire - Bryt skivan!


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Kan man spela större moddar?
Exempelvis: Nehrim till Oblivion eller The Nameless Mod till Deux Ex.

Jag har förövrigt påbörjat Deus Ex: Human Revolution.
Började för några dagar sedan och blev precis klar med

polis stationen

och det bör vara ok.

Medlem
Skrivet av omgponies:

Kan man spela större moddar?
Exempelvis: Nehrim till Oblivion eller The Nameless Mod till Deux Ex.

Borde inte var några problem så länge det rör sig om SP mods som de nu nämner.

Quake-konnässsör

God förmiddag ärade medspelare! Har en fråga angående beviset, räcker det som sagt enbart med en bild på "eftertexterna" eller ska man anordna något annat? Jag förstår att man inte ska framför några spoilers

Jag hade tänkte försöka köra igenom dessa spel ändå i väntan på MGS The Phantom Pain

Jag börjar lite förvånat med Metal Gear Rising Revengeance, eftersom det är mitt nyaste inköp och inte hunnit spelat det ännu.

För att sedan gå vidare med:
Metal Gear (Nes)
Metal Gear 2 Snakes Revenge (Nes)
Metal Gear Solid
Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty
Metal Gear Solid 3: Snake Eater
Metal Gear Solid 4: Guns of Patriots

GL HF alla

EDIT: Någon som vet fler bra "stealth" spel är ni välkomna att rekommendera. Tack.

Skrivet av omgponies:

Kan man spela större moddar?
Exempelvis: Nehrim till Oblivion eller The Nameless Mod till Deux Ex.

Jag har förövrigt påbörjat Deus Ex: Human Revolution.
Började för några dagar sedan och blev precis klar med

polis stationen

och det bör vara ok.

Är modden kopplad till huvudspelet, annars krävs att "Main story" klaras av. Så om du klarar sista uppdraget i Oblivion så räknas det.
Det är svårt med just hur moddar ska bedömas, då de varierar stort i sitt utförande.

Deus Ex: HR, kör på


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skrivet av almblad:

God förmiddag ärade medspelare! Har en fråga angående beviset, räcker det som sagt enbart med en bild på "eftertexterna" eller ska man anordna något annat? Jag förstår att man inte ska framför några spoilers

Det räcker med en bild, men om det inte går eller känns för jobbigt så går det att länka till sin Steam eller liknande.

"För att vi ska kunna veta att ni klarat av ett spel så kräver vi någon sorts bevis. Detta kan vara en Screenshot eller foto (fram med telefonerna!) på eftertexterna eller slutscenen av ett spel eller en länk till din Xbox live, PSN eller steamprofil som via achievments visar att du klarat spelet. Detta görs för att minska riskerna för fusk och dylikt (något som var ett problem första gången vi körde detta)."


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Ska påbörja Assassin's Creed 2 idag. Köpte 2:an, Brotherhood och Revelations igår när Amazon påbörjade sin rea.


signatur

The cake is a lie...

Medlem
Skrivet av almblad:

EDIT: Någon som vet fler bra "stealth" spel är ni välkomna att rekommendera. Tack.

Thief spelen anses ju vara bland de bästa (de första två), annars så har vi ju Splinter Cell spelen som jag själv överväger att spela de två första delarna på. Commandos är ju annars en serie som anses vara Stealth men vara beredd på att det inte är det enklaste spelet. Hidden & Dangerous är lite i samma stil som Commandos men spelas mer som MGS (i Commandos styr man spelet med musen och ser spelet från en isometrisk vy).

Ett spel jag verkligen kan rekommendera är Deus Ex, det spelet går att spela så som man själv vill, vill man leka Rambo så fungerar det alldeles utmärkt och vill man spela det mer i stil med MGS så är inte heller det några problem. Utan tvekan ett av de bästa FPS spelen jag kört men det är ett ganska tidskrävande spel om man väljer att spela det på svåraste och att undvika att bli sedd.

Deus Ex och Thief spelen var med på GoG´s rea förra fredagen och kan mycket väl återkomma vid reans slut så det kan vara värt att kolla deras sida varje dag efter 15 om du inte äger dessa spelen och är intresserad av att spela dem.

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Är modden kopplad till huvudspelet, annars krävs att "Main story" klaras av. Så om du klarar sista uppdraget i Oblivion så räknas det.
Det är svårt med just hur moddar ska bedömas, då de varierar stort i sitt utförande.

När det gäller just de två som han tar upp som exempel så verkar det röra sig om rätt så stora mods och modden för Deus Ex är ett eget spel, det vill säga att den inte är en del av grundspelet utan använder bara motorn och annat från det spelet.

Medlem

HELSIKE vilket kompetent och genomtänkt trådstartande inlägg av WildThing i rapporttråden. Jag blir nästan rörd till tårar

Håller på att välja titlar nu. Jag kollar ganska mycket på vad andra startar för det är alltid lite roligare om det blir fler unika titlar. Det kommer nog bli nytt försök på Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay då det krashade förra året och gick inte spela vidare. Nu så har jag ny dator och nytt grafikkort (tror det var problemet) så hoppas det går bra nu.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Provar här: Kan jag spela på Emulator? T.ex. gamla SNES spel?

Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Provar här: Kan jag spela på Emulator? T.ex. gamla SNES spel?

Det skulle jag absolut tro går bra. Det handlar inte så mycket om plattform som att spela ut hela eller nästan hela spel.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Traveller in time:

Är modden kopplad till huvudspelet, annars krävs att "Main story" klaras av. Så om du klarar sista uppdraget i Oblivion så räknas det.
Det är svårt med just hur moddar ska bedömas, då de varierar stort i sitt utförande.

När det gäller just de två som han tar upp som exempel så verkar det röra sig om rätt så stora mods och modden för Deus Ex är ett eget spel, det vill säga att den inte är en del av grundspelet utan använder bara motorn och annat från det spelet.

Precis, Moddarna jag gav som förslag är total conversion moddar som skulle kvalificeras som egna spel ifall de gick att spela separat utan original spelet. De har inget med main quest i original spelet att göra utan har egna main quests. Så om jag klarar av moddarnas main quest så borde det väl räknas som ett eget bidrag? Man kan ju göra som med DLC och lägga till MOD suffix till original spelet och sedan titeln på modden.
Exempelvis: Oblivion [MOD] - Nehrim

Medlem

Det är nu jag känner att jag borde passa på att nöta igenom ett par spel, men vet inte om jag kommer ha td/ork att satsa på det just nu. Har precis spelat igenom GTA3 och är snart klar med Vice City, så om något blir det troligtvis San Andreas denna månaden. Det dumma med spel som tillåter en att leka i sandlådan är att jag inte kan låta bli att spendera minst lika många timmar på det som på huvudstoryn... Ohwell, rapporterar i den andra tråden när jag sätter igång, oavsett om jag tror att jag kommer hinna klart eller inte

Sedan har jag också New Super Mario Bros. 2 som jag aldrig körde färdigt, samt Mario Kart DS som jag nyss införskaffat. Kan säga direkt att jag satsar på dessa två titlar i första hand. Rapporterar i huvudtråden! Tur att jag kom på det


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem

Ska försöka ta mig igenom kampanjen till company of heroes 2 i sommar. Postar det isåfall.

Inaktiv

Jag köpte Super Street Fighter IV idag på Steam, är det något man kan lägga in i detta? Om jag t.ex. klarar det på svåraste svårighetsgraden mot CPU:n?

Skriv svar