Godaste ölen?

Medlem

Just nu är det Nils Oskar Kalaspåsköl. Men det gäller ju bara medan den faktiskt säljs. Synd bara att den bryggs i så liten upplaga, svinigt svår att få tag i. Fast å andra sidan, det kanske gör att den smakar ännu godare när man väl får tag i den.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

du får helt enkelt nöja dig med vanlig Nils Oscar Kalasöl när påsken är över


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Svårt att ha någon favorit dricker det mesta, drack en gång i tiden även mäsk inte nyttigt alls.

Men de som funkar bäst för mig är Bellman, Staropramen, Norrlands guld, Lapin Kulta.

Men som någon sade tidigare i tråden det finns en öl för varje tillfälle.


signatur
Inaktiv

zywiec , polsk öl owns allt


signatur

R.i.p för Amerikanska soldater som dör i Irak

Medlem

Provade Nils Oskar Kalaspåsköl igår , det var ingen hit vill jag påstå.

Däremot Pumpvikens Påsköl var en hit


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Pansarknekt

Zywiec är den bästa. Polsk öl är god rent allmänt. Sen gillar jag Carlsberg, Corona, Heineken... ja de flesta vanliga helt enkelt. När det gäller fulöl så är det Kung som går hem även om man blandar ner ett par Lucky Star ^^. Dryg tråd detta man blir ju helt suuugen!!


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Vad är öl?


signatur

// Peace

Medlem

Precis, Vad är öl för nåt? Är det nå godis


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Tänkte bara tillägga att man blir tjock av öl.

Bara så ni vet... innan det är försent

Medlem

inte att man blir tjock då. min diet består bara av öl och jag är smalare än på länge

Medlem

vem har någonsin sett en tjock parkbänkslodis?!


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Dricker nästan bara Tjeckiskt & så någon Guiness då o då.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Inaktiv

gillar miller bäst just nu, skruvkork for teh win. annars så funkar alltid mariestad och corona. eller om den kostar runt 30:- på krogen så är den god också.

Medlem

Gillar ljusa öl bäst, Heineken och Becks är två favoriter. Nån nämnde även den svenska Hell i början, den är rätt trevlig fast tyvärr är ju sån lite mer speciell öl rätt dyr så det är inget jag köper ofta då man är student

Av dom så kallade fulölen under 10kr så tycker jag att Harboe är riktigt fin, inga fel alls på den faktiskt

Medlem

Har en smårolig historia kring öl.
Jag var med ett kompisgäng på besök i Malmö, vi gick in på en liten pub för att ta några öl och snacka skit.
jag ställde mej i kön för att beställa en öl, killen framför mej beställde "samma som han" (som snubben före honom).
Så kom det sej att alla beställde "samma som han", och vi gjorde det resten av kvällen; "samma som innan". Jävligt god öl var det, tyckte vi, stämningen var på topp och vi drack en hel del.
På vägen hem snackade vi om öl, killen som hade beställt öl frågade om vi hade beställt samma som han hela kvällen, ja, det hade vi ju.
Vad beställde du? frågade jag.
"Nåt lättdrucket", sa han. "Tror jag fick Bud". :baby:
Det visade sej att vi hade druckit kiss hela kvällen och tyckt att det var gott. :$
Annars gillar jag halvmörkt öl, på vintern. På sommaren vill jag ha nåt ljust, kallt och läskande. Mera ölkunskaper än så låtsas jag inte ha nuförtiden


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av hunden:

Gillar ljusa öl bäst, Heineken och Becks är två favoriter. Nån nämnde även den svenska Hell i början, den är rätt trevlig fast tyvärr är ju sån lite mer speciell öl rätt dyr så det är inget jag köper ofta då man är student

Av dom så kallade fulölen under 10kr så tycker jag att Harboe är riktigt fin, inga fel alls på den faktiskt

hur lyckas man ha dålig ekonomi som student?
själv drack man finöl och åt ute ett otal gånger i veckan, gick på spelningar och reste runt så fort man fick chansen, och ändå räckte pengarna till datorprylar, tatueringar och skräp.

Inaktiv

studiebidrag 2300 + lån 4700 bli 7000 spänn att spendera för unge herr/fröken stundent.

3000 hyra
1200 resor hem till polarna/familjen över helgerna
1000 mat

det är väl ungefär mina fasta kostnader, kvar blir runt 2000 spänn i månaden för: kursliteratur, kläder, utgång/alkohol, mobilpengar, linser, hygienartiklar etc. Plus oväntade betalningar så som min tandköttsinflammation härom månaden som gick på 800 pix. Sen ska man ha stålar till juni/juli också, har man inget jobb då så får man spara ganska bra hela året och att resa nånting utomlands kommer inte på fråga.

Inte en chans att ja hade kunnat leva ens i närheten så roligt som mina kompisar som jobbar heltid, om jag inte hade jobbat på loven för att få lite extra mynt att spendera. Ursäkta att jag snodde tråden för att svara på misaers fråga

Medlem

TT på flaska är ju helt klart både billig o god

Medlem

Ljus ÖL : Staropramen Granat / Staropramen Prauge / Millers / Nills Oskar India / Leffe / Cobra
Mörk ÖL : Leffe Brown / Spendrups Julöl
Ljus/coppar Ale : KilKenny / Boddington pub ale / Innis & Gunn / Cafferys
Mörk Ale : Guinness / Murphys / Staropramen Dark


signatur

Im a First Person Killer

Medlem

Falcon Export, Falkon Eko, Åbro Sigill, Hell, Red Stripe FINNS MASSOR GODA ÖL JU!


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Inaktiv
Medlem

AAAAAAAH!! burn it with flame!!!!

var de verkligen nödvändigt att gräva upp en mer än två är gammal tråd?


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Öl är, i och för sig, ett viktigt ämne som borde debatteras mer.


signatur
Medlem

Självklart så är Pißwasser den godaste ölen!

http://www.youtube.com/watch?v=SleAycCurQQ

http://www.wired.com/images_blogs/photos/uncategorized/2008/0...

Drick och njut, det du dricker upp är samma som du pissar ut!


signatur
Medlem

fan vad jag minns denna tråd, och jag var helt säker på att jag hade skrivit ett inlägg här, men tydligen inte lol

aja när den ändå är bumpad så kan jag väl tillägga

att den godaste ölen enligt mig i nuläget är San Miguel Red Horse - men lycka till att hitta den i sverige fan systembolaget borde importera mer från asien

Medlem

Carlsberg Sort Guld brukar vara klassikern.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av Gortie:

Öl är, i och för sig, ett viktigt ämne som borde debatteras mer.

Wöörd.

Chimay Blue är förövrigt skiten. Dricker knappt något annat i öl-väg längre.

En riktigt god öl är Kirin Ichiban från japan. Men det bästa ölet kommer från Sverige


signatur

Tuba mirum spargens sonum per sepulcra regionum, coget omnes ante thronum.

Medlem
Skrivet av psykotisk:
Skrivet av Gortie:

Öl är, i och för sig, ett viktigt ämne som borde debatteras mer.

Wöörd.

Chimay Blue är förövrigt skiten. Dricker knappt något annat i öl-väg längre.

Chimay är riktigt najs! Synd att den kostar skjortan


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av Efraim:

en kall öl


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Skriv svar