Hjälp mig komma på vilket spel...

Medlem
Hjälp mig komma på vilket spel...

Måste ha hjälp med namnet på ett gammalt retrospel. Kanske till och med finns någon modern version.
Hur som helst så skulle man "gränsa av" en fyrkantig spelplan där en plupp/boll/stjärna/fiende rörde sig. Gränsen kunde bara utgå från en tidigare dragen gräns och "träffades" man av pluppen när man drog den nya gränsen så förlorade man ett liv. Uppgiften kunde vara att exempelvis spärra av 75% av spelplanen.
Tillräckligt luddig förklaring? Nån kanske fattar med en gång!
Själv spelade jag spelet på antingen amiga eller PC nån gång på 90-talet. Drömmen hade varit en bra Android- eller Pcversion.

Tack på förhand

Medlem
Medlem

Ser inte helt rätt ut men spelidén kanske är nåt liknande. Du har dock rätt i att det även kan ha varit ett c64-spel.

Inaktiv

Är det de där spelen där man ritar igen bilden så det blir en tavla till slut? Så är det spindlar och sånt som ej får röra linjen där man försöker täppa igen "tavlan" ?

Om det är ett sånt spel så finns det ett flertal jag har spelat men minns inget namn:)

Medlem
Medlem

Där har vi det! Jezzball var det första och sen kom det "mer avancerade" versioner där man bara kunde dra en ny gräns från tidigare dragen precis som bleak syftade på. Hittade precis Jezzball till Android!
Ni ska ha ett stort tack!

Ah det där kommer jag ihåg. Riktig gammal goding


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Lätt att hitta varianter nu när ni hjälpt mig med första biten. Qix är namnet på spelet jag var ute efter från första början Tack än en gång
http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Qix

1
Skriv svar