Vad ska du rösta på i valet 2014?

Medlem
Vad ska du rösta på i valet 2014?

Omröstning för att se hur läget ligger till på FZ.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Intressant resultat minst sagt.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Om man kunde rösta på en hederlig knegarmacka ala ostmacka hade jag gjort det! De etablerade partierna känns inte trovärdiga åt något håll och speciellt inte de allra största där man för en politik som i stor utsträckning är riktad MOT (som i att nedprioritera) arbetarklassen.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Gjorde nästan ont att se resultaten... Trodde bättre om fz, men SD?!

Aja, alla har rätt till sin egen åsikt...


signatur

rock n roll aint noise pollution

Inaktiv

Klart SD är stora. Vi tar in mer och mer invandrare och skickar dom till Malmö och Södertälje, klart som fan Södertälje bor och Malmö kommer rösta på SD. Och eftersom inget annat parti har någon ordentlig invandrar politik förutom SD så ser jag det inte alls otroligt att många röstar på dessa.

Medlem
Skrivet av fall:

Klart SD är stora. Vi tar in mer och mer invandrare och skickar dom till Malmö och Södertälje, klart som fan Södertälje bor och Malmö kommer rösta på SD. Och eftersom inget annat parti har någon ordentlig invandrar politik förutom SD så ser jag det inte alls otroligt att många röstar på dessa.

Så invandringsfrågan är så viktig att man ska rösta på ett parti som i sin grund är moderaterna, som visat sin total inkompetens i det här landet de senaste fyra åren. Inte många nedanför den övremedelklassen som tycker det är så kul när alliansen gjort allt i sin makt för att slå undan benen för dem.
Nej tack till mer av den varan.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Inaktiv

Ja, invandringsfrågan är så viktig. SD kommer få många mandat och då kommer fler partier försöka bättra på sin invandringspolitik för att få flera enkla röster.

Medlem
Skrivet av fall:

Ja, invandringsfrågan är så viktig. SD kommer få många mandat och då kommer fler partier försöka bättra på sin invandringspolitik för att få flera enkla röster.

Jag får känslan av att man måste ogilla andra människor hårt om man tycker det är värt att försaka en hel befolkning för att få den synpunkten i rampljuset.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Inaktiv
Skrivet av SunShine:
Skrivet av fall:

Ja, invandringsfrågan är så viktig. SD kommer få många mandat och då kommer fler partier försöka bättra på sin invandringspolitik för att få flera enkla röster.

Jag får känslan av att man måste ogilla andra människor hårt om man tycker det är värt att försaka en hel befolkning för att få den synpunkten i rampljuset.

Du har inte koll på SD ser jag, läs på innan du fortsätter kommentera.

Medlem
Skrivet av fall:
Skrivet av SunShine:
Skrivet av fall:

Ja, invandringsfrågan är så viktig. SD kommer få många mandat och då kommer fler partier försöka bättra på sin invandringspolitik för att få flera enkla röster.

Jag får känslan av att man måste ogilla andra människor hårt om man tycker det är värt att försaka en hel befolkning för att få den synpunkten i rampljuset.

Du har inte koll på SD ser jag, läs på innan du fortsätter kommentera.

Förklara då för alla oss "okunniga" varför de röstar nästintill uteslutande som moderaterna i precis varenda fråga ? Jag personligen känner helt enkelt inte för att rösta på ett parti som för en politik som är snarlik den som redan förs här i landet av nuvarande regering, det gör mig inte till okunnig.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Om man kunde rösta på en hederlig knegarmacka ala ostmacka hade jag gjort det! De etablerade partierna känns inte trovärdiga åt något håll och speciellt inte de allra största där man för en politik som i stor utsträckning är riktad mot arbetarklassen.

Riktar sig mot arbetarklassen i vilket avseende? Inget av de stora partierna för en politik som är fördelaktig för arbetarklassen, men du kanske menade "mot" som i att man nedprioriterar arbetarklassens behov.

Skrivet av fall:
Skrivet av SunShine:
Skrivet av fall:

Ja, invandringsfrågan är så viktig. SD kommer få många mandat och då kommer fler partier försöka bättra på sin invandringspolitik för att få flera enkla röster.

Jag får känslan av att man måste ogilla andra människor hårt om man tycker det är värt att försaka en hel befolkning för att få den synpunkten i rampljuset.

Du har inte koll på SD ser jag, läs på innan du fortsätter kommentera.

SunShine ser ut att ha bra koll på SD, det är ett riktigt rasistiskt parti som bygger sina siffror på rena lögner om att invandrare skulle vara onda människor.

Medlem
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av SunShine:

Om man kunde rösta på en hederlig knegarmacka ala ostmacka hade jag gjort det! De etablerade partierna känns inte trovärdiga åt något håll och speciellt inte de allra största där man för en politik som i stor utsträckning är riktad mot arbetarklassen.

Riktar sig mot arbetarklassen i vilket avseende? Inget av de stora partierna för en politik som är fördelaktig för arbetarklassen, men du kanske menade "mot" som i att man nedprioriterar arbetarklassens behov.

Japp så menade jag. Det är inte lätt här på nätet då man inte hör några betoningar på ord osv. bra du var uppmärksam där!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Är inte förvånad över resultatet. Nu är det ju inte många som deltagit i statistiken här så... inga förhastade slutsatser


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag lämnar röstandet till er andra så slipper jag bära ansvar för allt som tydligen bara blir sämre och sämre för varje mandatperiod, oavsett vem som vinner.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Oj, intressant.

Själv kommer jag förmodligen rösta på sossarna.

Glöm inte att många invandrare också röstar på SD.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Sergeant Jonsson:

Gjorde nästan ont att se resultaten... Trodde bättre om fz, men SD?!

Aja, alla har rätt till sin egen åsikt...

Internet


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

phi
Medlem

Jag röstar blankt och bevittnar sedan all politisk demagogi på avstånd och med vetskapen om att det kvittar vilket parti som sitter vid rodret den kommande mandatperioden.

Inaktiv
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av SunShine:

Om man kunde rösta på en hederlig knegarmacka ala ostmacka hade jag gjort det! De etablerade partierna känns inte trovärdiga åt något håll och speciellt inte de allra största där man för en politik som i stor utsträckning är riktad mot arbetarklassen.

Riktar sig mot arbetarklassen i vilket avseende? Inget av de stora partierna för en politik som är fördelaktig för arbetarklassen, men du kanske menade "mot" som i att man nedprioriterar arbetarklassens behov.

Skrivet av fall:
Skrivet av SunShine:
Skrivet av fall:

Ja, invandringsfrågan är så viktig. SD kommer få många mandat och då kommer fler partier försöka bättra på sin invandringspolitik för att få flera enkla röster.

Jag får känslan av att man måste ogilla andra människor hårt om man tycker det är värt att försaka en hel befolkning för att få den synpunkten i rampljuset.

Du har inte koll på SD ser jag, läs på innan du fortsätter kommentera.

SunShine ser ut att ha bra koll på SD, det är ett riktigt rasistiskt parti som bygger sina siffror på rena lögner om att invandrare skulle vara onda människor.

Jupps visst är det så, verkar också som att "fall" är den som inte har koll.

För dom som inte hängt med i nyheterna de senaste åren, och för dom som har gjort det finns här en purfärsk nyhet, där SD helt enkelt vill registrera flyktingar för att dom just är flyktingar.

Problemet med detta då (för de som inte förstår) är att man direkt från början antar att vissa människor är kriminella, eller kommer att orsaka problem.

http://www.nsk.se/article/20131005/OSTRAGOINGE/131009624/-/sd...

"Det hade varit en bra lösning, då har vi bättre koll på invandrare. Men det kanske är för sent, vi vet ju inte vilka de är, de kan vara vilka som helst. Det skulle gjorts från början."

"Vad ska vi göra med flyktingarna?
– Skicka hem dem. Till Syrien eller var som helst
Men det är ju krig i Syrien?
– Är det vårt problem att de krigar? Man flyttar problemet till Sverige. De är ingen tillgång, de är en kostnad, säger Listerud."

Men visst...verkar ju inte alls vara rasister, homofober eller främlingsfientliga...inte alls....

Glöm för all del inte bort järnrörskandalen, Söders uttalanden om homosexuella, sympatiseringen med svenskarnas parti, Ekeroths koppling till avpixlat (själv är han polisanmäld för hets mot folkgrupp pga sina egna blogginlägg), riksdagsledamöters delning av nazistbloggar på fejjan, Åkessons yrande om hotet mot vår kultur och den kommande islamiseringen, politikers utspel om att invandrare är genetiskt knutna till våld...ja vi kan väl hålla oss där för idag, men det finns mer såklart.

För er som är nyfikna, eller som tror att detta inte har hänt får gärna googla, eller kolla SDs egna twitterflöden, där händer det alltid spännande saker.

Så jag ställer mig fortfarande frågande varför man röstar på ett parti som har dessa värderingar, vad är det med er som gör att ni inte tycker att detta är obehagligt? Varför rösta på ett parti som gör såhär? Kom nu inte och säg att jag kör något PK drev eller liknande, många uttalanden och liknande kommer från SD själva, både i "PK-media"; men även via sina egna kanaler. Det är inget som dom heller förnekar.

edit: dags för en disclaimer innan helvetet bryter ut; bara för att andra partier också har tveksamheter i sina bagage, gör inte att två fel blir rätt. Därtill har vi i många fall här partiets ledning och riksdagsledamöter med tveksamma åsikter, det är alltså inte (dock ej begränsat till) löst fotfolk/skrivbordskrigare vi pratar om.

Man vill ha en snabb lösning på "problemet" Aresz, men människor har aldrig kommit överens helt och hållet de senaste 5000 åren, och det kommer inte hända nu bara för att ett par kostym-muppar i Stockholm har fått för sig att man kan få makt genom att lisma det svenska folket.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:

Man vill ha en snabb lösning på "problemet" Aresz, men människor har aldrig kommit överens helt och hållet de senaste 5000 åren, och det kommer inte hända nu bara för att ett par kostym-muppar i Stockholm har fått för sig att man kan få makt genom att lisma det svenska folket.

Du har nog rätt, och överens kommer vi aldrig att bli. Men det är skillnad på att döma ut någon individ på förhand, vi borde åtminstone kunna enas om att det är fel och orättvist med rasism, främlingsfientlighet och sexuellt förtryck. Det kan vi ju uppenbarligen inte, och det gör mig ledsen.

Medlem

Har aldrig röstat och kommer nog heller aldrig att göra det.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Skrivet av Aresz:
Skrivet av walter_iego:

Man vill ha en snabb lösning på "problemet" Aresz, men människor har aldrig kommit överens helt och hållet de senaste 5000 åren, och det kommer inte hända nu bara för att ett par kostym-muppar i Stockholm har fått för sig att man kan få makt genom att lisma det svenska folket.

Du har nog rätt, och överens kommer vi aldrig att bli. Men det är skillnad på att döma ut någon individ på förhand, vi borde åtminstone kunna enas om att det är fel och orättvist med rasism, främlingsfientlighet och sexuellt förtryck. Det kan vi ju uppenbarligen inte, och det gör mig ledsen.

Tyvärr är inte människor lika värda någonstans, men det skönt att det fortfarande finns folk som tänker på det här och det ger i varje fall mig lite hopp


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av SunShine:

Om man kunde rösta på en hederlig knegarmacka ala ostmacka hade jag gjort det! De etablerade partierna känns inte trovärdiga åt något håll och speciellt inte de allra största där man för en politik som i stor utsträckning är riktad mot arbetarklassen.

Riktar sig mot arbetarklassen i vilket avseende? Inget av de stora partierna för en politik som är fördelaktig för arbetarklassen, men du kanske menade "mot" som i att man nedprioriterar arbetarklassens behov.

Skrivet av fall:
Skrivet av SunShine:
Skrivet av fall:

Ja, invandringsfrågan är så viktig. SD kommer få många mandat och då kommer fler partier försöka bättra på sin invandringspolitik för att få flera enkla röster.

Jag får känslan av att man måste ogilla andra människor hårt om man tycker det är värt att försaka en hel befolkning för att få den synpunkten i rampljuset.

Du har inte koll på SD ser jag, läs på innan du fortsätter kommentera.

SunShine ser ut att ha bra koll på SD, det är ett riktigt rasistiskt parti som bygger sina siffror på rena lögner om att invandrare skulle vara onda människor.

Här har man förutfattade meningar haha Det skriks ju rasism i varje debatt så fort man kritiserar invandringspolitiken, inte invandrarna själva som i fokus, läs på-> ansvarslös migrationspolitik-> som ger utanförskap/hopplöshet-> mer brott. Har du sett en endaste debatt med Jimmie Åkesson om inte börja göra det.

Sedan till skillnad mot USA och andra europeiska länder, kollar man inte identitet på asylsökande som söker sig till Sverige, ställs det inga krav på några invandrare att bli en del av svenska samhället samt lära sig svenska till skillnad mot andra länder.

Analfabeter som kommer i massor till Sverige kan tyvärr inte bidra någonting i ett modern samhälle. De blir en börda och det märker dem själva sedan när det inte klarar skapa en behaglig framtid för de saknar vad som krävs och då börjar hatet odla mot den nationen som tog hand om dem. Du får en stor ökning av brottsvågor som inte bara är av socioekonomiska faktorer.

En sak till givetvis är det lätt att fiffla och komma in i landet trots att man kan ha ond uppsåt, dvs begå organiserad brottslig verksamhet, terrorverksamhet eller bidragsfusk. Ingen kollar identitet, att du säger att du är den du är, eller är med i ett brottsregister från ett annat land.

Jag tycker det är bara pinsamt av icke påläst folk, skrika rasism om allting gällande SD utan ha en koll vad dem menar.

SD beskriver sig själva som ett mittenparti dvs socialkonservativa och jag kan hålla med att de ligger åt det hållet.

Mvh

Medlem

Jag glömde nämna 25% av SD:s anhängare är invandrare själva, ganska komiskt då ifall det skulle vara främlingsfientlig,rasistiskt, samt homofobiskt.

Kolla gärna upp Islam vad de tycker om homosexuella, sedan varför så många homosexuella röstar på SD för att nuvarande regeringen importerar rasistiska och hatpredikande muslimer^10, gentemot homosexuella och judar.

Se gärna moderaternas Abdirizak Waberi, vad han tycker om diverse om Sverige och framför allt kvinnor. Finns lite sköna youtube klipp med denna begåvning. Han sitter i riksdagen och representerar moderaterna. Jag skulle säga detta är oerhört alarmerande med ett parti som tar in medeltida tänk in i riksdagen för att vinna billiga röster. http://www.youtube.com/watch?v=wNDeeoUNvAk

SD är ett mer liberalt parti om man skulle jämföra svenska partier med utrikes, snarare skulle de flesta om inte alla etablerade partier i riksdagen hamna på en vänsterskala. Man måste kunna vara kritisk och våga prata om problem i dagens svenska samhälle, utan någon lättkränk part utan valida argument vill lägga locket på genom använda rasistkortet och stänga debatten. Det är billigt samt förstör svensk politik och utvecklingen. Det är ingen slump att det brinner så mycket runtomkring överallt i Sverige. Eller att "bärplockare" lämnar så mkt skräp och kaos efter sig.

Trevlig fortsättning

Inaktiv
Skrivet av Fl3xus:

Här har man förutfattade meningar haha Det skriks ju rasism i varje debatt så fort man kritiserar invandringspolitiken, inte invandrarna själva som i fokus, läs på-> ansvarslös migrationspolitik-> som ger utanförskap/hopplöshet-> mer brott. Har du sett en endaste debatt med Jimmie Åkesson om inte börja göra det.

Nej det skriks rasism när SD är inblandade, att diskutera invandring är ok och något man får göra, men att säga att SD bedriver en ansvarsfull invandringspolitik bara för att dom själva säger det är fel. Att som SD anhängare anklaga andra för förutfattade meningar och direkt avfärda med "fniss och :)" leder inte någonstas.

Skrivet av Fl3xus:

Analfabeter som kommer i massor till Sverige kan tyvärr inte bidra någonting i ett modern samhälle. De blir en börda och det märker dem själva sedan när det inte klarar skapa en behaglig framtid för de saknar vad som krävs och då börjar hatet odla mot den nationen som tog hand om dem. Du får en stor ökning av brottsvågor som inte bara är av socioekonomiska faktorer.

Är det din åsikt eller ett faktum? När odlas hatet och hur? Vilka brottsvågor och socioekonomiska faktorer tänker du på? Källa på detta tack.

Skrivet av Fl3xus:

Jag tycker det är bara pinsamt av icke påläst folk, skrika rasism om allting gällande SD utan ha en koll vad dem menar.

Jag vet vad jag menar, men du kanske vill använda ordet främlingsfientlig istället?

Hur ställer du dig till de påståenden jag skrev i mitt inlägg ovanför?

Skrivet av Fl3xus:

Jag glömde nämna 25% av SD:s anhängare är invandrare själva, ganska komiskt då ifall det skulle vara främlingsfientlig,rasistiskt, samt homofobiskt.

Källa? Och kan inte invandrare vara främlingsfientliga, rasistiska eller homofobiska, som alla andra?

Skrivet av Fl3xus:

Kolla gärna upp Islam vad de tycker om homosexuella, sedan varför så många homosexuella röstar på SD för att nuvarande regeringen importerar rasistiska och hatpredikande muslimer^10, gentemot homosexuella och judar.

Varför just kolla upp vad islam tycker? Vet du vad herr Thoralf och herr Söder har sagt, när vi ändå pratar om homosexuella? Vi kan ta Bengt Lindahl och Tommy Hansson i samma veva. (googla deras bloggar och vad dom själva har sagt)

"Det är alldeles tydligt att vi lever i vad Bibeln kallar de yttersta dagarna då allt vänds upp och ner och välts över ända och då upplysningstid blir till upplösningstid."

(http://tommyhansson.wordpress.com/2013/08/03/pride-nar-upplys...)

Skrivet av Fl3xus:

Se gärna moderaternas Abdirizak Waberi, vad han tycker om diverse om Sverige och framför allt kvinnor. Finns lite sköna youtube klipp med denna begåvning. Han sitter i riksdagen och representerar moderaterna. Jag skulle säga detta är oerhört alarmerande med ett parti som tar in medeltida tänk in i riksdagen för att vinna billiga röster. http://www.youtube.com/watch?v=wNDeeoUNvAk

Ja religion och politik borde verkligen hållas isär, staten och religiösa samfund/kyrkor och moskéer åtskilda, håller du inte med?

Skrivet av Fl3xus:

Man måste kunna vara kritisk och våga prata om problem i dagens svenska samhälle, utan någon lättkränk part utan valida argument vill lägga locket på genom använda rasistkortet och stänga debatten. Det är billigt samt förstör svensk politik och utvecklingen. Det är ingen slump att det brinner så mycket runtomkring överallt i Sverige. Eller att "bärplockare" lämnar så mkt skräp och kaos efter sig.

Absolut måste vi det, men att inte få kalla SD för rasister eller främlingsfientliga är konstigt. Locket är inte på bara för att rasistkortet spelas, hur gör du den tolkningen? Verkar vara en vanlig föreställning hos SD-förespråkare att invandring inte får diskuteras? Min uppfattning är att invandring diskuteras som aldrig förr, och det är väl bra?

Vad som är billigt är att direkt anta att debatten är över för att någon säger "rasist". Både du och jag får säga vad vi vill i detta land, men får också räkna med att mötas av motargument.

Att du sen använder ordet "bärplockare" förstår jag inte, tänker du på de människor som kom hit med löfte om arbete och lön, som därefter fick åka hem tomhänta, och där en till och med tog livet av sig? Den kaosen skapades väl ändå av oseriösa företagare, som jag chansar på är svenskar? Inte orsakades kaoset av bärplockarna iaf. Eller använder du ordet "bärplockare" som något skällsord för invandrare?

En fråga till dig: varför ska SD ha ensamrätt på att bestämma vad som är svenskt och inte? Tänker på detta: https://sverigedemokraterna.se/var-politik/nationen/

"På samma sätt som den som är född in i en annan nation senare i livet kan bli en del av den svenska nationen menar vi också att man även som infödd svensk kan upphöra att vara en del av den svenska nationen genom att byta lojalitet, språk, identitet eller kultur."

Vi har också det här med essensen, vad menas egentligen? Är det rasteori som förespråkas?
Vad är din tolkning?

"Det finns dock också en nedärvd essens hos varje människa som man inte kan undertryckas i hur hög utsträckning som helst utan att det får konsekvenser.”

”Någon komplett förteckning över vad som ingår i denna mänskliga essens har vi ännu inte och kommer kanske heller aldrig att få. Till hjälp att skapa en grovkornig bild kan vi dock ta den moderna vetenskapen och den mänskliga historien”

https://sverigedemokraterna.se/var-politik/asiktsdokument-2/ (se 2011 års principprogram)

Här känner jag en oro för att något parti ska få säga vad som är svenskt eller inte, och att man, på deras initiativ antar jag, kan sluta att vara svensk. Är jag illojal för att jag inte röstar på SD? För att jag kritiserar SD öppet?

Har du nu läst mitt inlägg, och mitt tidigare i denna tråd, så kanske du förstår att den bilden som SD på egen hand skapar av sig själva gör att många känner sig tveksamma inför partiet? Detta är inget personligt mot dig, men jag hoppas att du förstår varför alla inte omfamnar SDs politik, och varför inget annat parti önskar samarbeta med dom.

(den som känner sig manad att endast svara på mitt inlägg i form av "PK", "vänsterflum", "sanningen", "mörkläggning", "hjärntvätt" osv får gärna formulera sig annorlunda om debatten ska kunna gå vidare)

Trevlig dag!

Quake-konnässsör

Det är roligt och läsa hur diskussionerna flödar så fort man nämner SD. Är det här inte hela meningen med just att man röstar på SD, att dessa diskussioner kommer upp till ytan. De flesta verkar vilja ha ganska hårda bevis när man börjar diskutera för / emot SD. Men de andra partierna dömer man inte lika hårt mot?

Egentligen är det nog sak samma vilket parti som har makten i det här landet, de får smutskastning på sig ändå efter ett par omgångar de blir invalda. Sen kommer det ett annat parti som verkar ha bättre idéer på hur landet ska styras konstigt nog blir det alltid Moderaterna eller Sossarna. Skulle vara kul för en gång skull och kanske se MP eller något annat "mindre" parti sitta som makthavare, hur skulle det ske och vad skulle det göra för "skada".

För det är det ända folk verkar se, inte vad de har gjort för nytta. I det stora hela försöker varje parti göra sitt bästa för att styra landet, om de blir invalda är det för att folk litar på dem.

Medlem

Något som salongs-rasisterna här på FZ brukar glömma är att vi är beroende av arbetskraftsinvandring för att kunna ta hand om vår åldrande befolkning, och en stor del av invandrarna är just unga, driftiga personer som har lyckats lämna sitt hemland.

Medlem

Inte så många som röstat än här på FZ, men ser rätt ljust ut.


signatur

Man måste klippa det långa strået långsamt, annars halkar man i hinken.

Medlem
Skrivet av Athaleos:

Något som salongs-rasisterna här på FZ brukar glömma är att vi är beroende av arbetskraftsinvandring för att kunna ta hand om vår åldrande befolkning, och en stor del av invandrarna är just unga, driftiga personer som har lyckats lämna sitt hemland.

Japp, våran väladministrerade invandring där alla som kommer hit vill jobba på ålderdomshem.

Edit: Det räcker inte med arbetskraft för att fixa äldrevården, det behövs en viss grej som kallas "tillräcklig finansiering" också


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av Athaleos:

Något som salongs-rasisterna här på FZ brukar glömma är att vi är beroende av arbetskraftsinvandring för att kunna ta hand om vår åldrande befolkning, och en stor del av invandrarna är just unga, driftiga personer som har lyckats lämna sitt hemland.

Japp, våran väladministrerade invandring där alla som kommer hit vill jobba på ålderdomshem.

Edit: Det räcker inte med arbetskraft för att fixa äldrevården, det behövs en viss grej som kallas "tillräcklig finansiering" också

Jag har inte påstått något av det du säger, men invandrare är ofta villiga att ta de jobb som svenskar vägrar syssla med, titta bara på nationerna här i uppsala(där du jobbar för drygt 30-40 kr i timmen) där alla som jobbar motsvarande heltid i princip är invandrare,så är det iallafall på de nationerna jag har jobbat på.

Det jag syftade på när jag nämnde en åldrande befolkning är för övrigt inte att "invandrare ska jobba på ålderdomshem" utan att det ekonomiska systemet behöver arbetskraften för att få in tillräckligt med skattepengar så att vi kan finansiera äldreomsorgen och sköta de arbeten som landet kräver för att fungera.

Skriv svar