Warhammer - Figurspelet

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Decado:

Det är mycket snack om målning i tråden.
Men inte en enda bild ännu...kom igen nu, upp med alstren !

Skall lägga upp lite ikväll, då satan!

Hmm, tumme upp för bra försök.
Men bilderna syns ju inte, bara infogade bildikoner.
Testade med Chrome och IE och det är samma i båda...någon annan som har samma problem ?

Medlem
Skrivet av Decado:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Decado:

Det är mycket snack om målning i tråden.
Men inte en enda bild ännu...kom igen nu, upp med alstren !

Skall lägga upp lite ikväll, då satan!

Hmm, tumme upp för bra försök.
Men bilderna syns ju inte, bara infogade bildikoner.
Testade med Chrome och IE och det är samma i båda...någon annan som har samma problem ?

Kan se dem riktigt bra, använder Chrome. Fina är de!

Medlem

Riktigt snyggt målat. Önskar man vore i närheten lika duktig med penseln

Medlem
Skrivet av Dystopi:

Riktigt snyggt målat. Önskar man vore i närheten lika duktig med penseln

Tackar, men nu vill jag se dina alster! Kör du vanligt Cadian-färgschema eller något eget?


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Dystopi:

Riktigt snyggt målat. Önskar man vore i närheten lika duktig med penseln

Tackar, men nu vill jag se dina alster! Kör du vanligt Cadian-färgschema eller något eget?

Är på semester så det här är enda bilden jag har tillgänglig. Absolut inte supersnygga då jag är något av en nybörjare, men men

Medlem
Skrivet av Dystopi:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Dystopi:

Riktigt snyggt målat. Önskar man vore i närheten lika duktig med penseln

Tackar, men nu vill jag se dina alster! Kör du vanligt Cadian-färgschema eller något eget?

Är på semester så det här är enda bilden jag har tillgänglig. Absolut inte supersnygga då jag är något av en nybörjare, men men

Najsiga! Gillar detaljerna, noggrant målade indeed


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Dystopi:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Dystopi:

Riktigt snyggt målat. Önskar man vore i närheten lika duktig med penseln

Tackar, men nu vill jag se dina alster! Kör du vanligt Cadian-färgschema eller något eget?

Är på semester så det här är enda bilden jag har tillgänglig. Absolut inte supersnygga då jag är något av en nybörjare, men men

Najsiga! Gillar detaljerna, noggrant målade indeed

Tusen tack!

Medlem

Snygga bilder! Gott att se att det finns fler på FZ som målar. Själv har jag en skaven - armé till Warhammer Fantasy som ligger och väntar på att jag skall ha tid att sätta mig igen.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Hur förvarar ni era figurer? Är ju så lätt att dom går sönder
Själv kör jag på en hemmagjord budgetvariant

Medlem

Förvarar mina i en gammal skokartong. Endast de modeller som jag är riktigt rädd om (en Emperors Champion som jag har specialmoddat som exempel) packar jag in en massa papper så den ligger mjukare. Har fungerat bra i många härrans år nu :3

Medlem

Jag har två stycken Feldtherr väskor som jag kör med. Den lilla rymmer 32 småfigurer och den stora rymmer 108 (om jag minns rätt). Kör den lilla när jag ska bara måla hos en polare och den större när jag ska frakta hela alltet Sjukt praktiska och inte allt för dyra väskor. Rekomenderar dom väldigt varmt. Tycker att GWs egna väska är så jävla stor och ful, men dom här är perfekta.


signatur

Videomupp

Medlem

Jag spenderade en stor summa pengar för ett Chaos battlepack bara några år sedan.
Dock kom problemet av att jag inte har talangen att måla i så små detaljer så det slutade med att man tröttna innan man hann börja spela.

Pity, diggar Warhammer, men får hålla mig till PC spelen

Medlem

Nu satan blev man glad!

Jag skulle in och köpa lite färg och en Commisar till min arme, men när jag väl var där så beslutade jag mig att köpa en gåva åt en polare som tack för en tjänst hon gjort mig i form av en commander till hennes arme och en trupptransport till Dark Eldar som hon lirar. När jag går därifrån får jag se att expeditien gett mig fel paket, och istället för en Dark Eldar Raider hade han gett mig en Ravager, det vill säga deras version utav en tank! Lätt hänt, dom ser väldigt lika ut och har samma namn, men den ena är större och tyngre.

Men glad blev jag ändå då jag fick tanken för transportens pris Ibland har man lite flyt!


signatur

Videomupp

Medlem

Jag kan se om jag kan få en bild på min Emperors Champion som jag har specialmoddat. Tyvärr är den just nu i Sundsvall hos en polare. Den blev kvar där efter att jag var och spelade för några månader sedan och har sedan dess inte hämtat upp den. Ska se om jag kan få han att ta en bild på den och skicka så kan jag visa upp min stolthet här.

Medlem

Råkade köpa dom här idag, ooops
Äntligen en Valkyrie

Medlem

Naaajs kamrat! Ser fram emot när jag själv får måla en valkyrie. Men är någon tank bort innan jag kan påbörja en sådan


signatur

Videomupp

Medlem

Min ofärdiga warmaster arme

ursäkta den värdelösa bildkvaliten, enda kameran jag har!
Men lika bra det, det här är små jävla figurer och jag är fullständigt talanglös på att måla så lite suddigt gör det bara bättre


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Min ofärdiga warmaster arme
http://i.imgur.com/GcTTY0g.jpg

ursäkta den värdelösa bildkvaliten, enda kameran jag har!
Men lika bra det, det här är små jävla figurer och jag är fullständigt talanglös på att måla så lite suddigt gör det bara bättre

Snyggt! Absolut inget fel på dom figurerna

Medlem

Valkyrien uppackad! Då är det bara att börja limma då. Man kan ju få huvudvärk för mindre

Medlem
Skrivet av Dystopi:

Valkyrien uppackad! Då är det bara att börja limma då. Man kan ju få huvudvärk för mindre

http://i.imgur.com/FfXn8Nv.jpg

Åh nostalgi, minns när jag var liten och byggde modellflygplan!
Blev väl mest en limklump med utstickande flygplansdetaljer men kul var det

Men seriöst, hur stora spelbord används till 40k idag!!?? Måste ju vara enorma!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Liten uppdatering på Valkyriebygget.

Efter lite svordomar och envishet så är den monterad och grundmålad med Army painter's Uniform Grey.

Medlem

Här har vi en bild på min specialmoddade Emperors Champion.
Bilden är inte av bästa kvaliten och han är inte riktigt färdigmålad och är rätt så kantstött då jag kom av mig från Warhammer strax efter att jag hade moddat honom färdigt. Kommer måla klart honom någon dag då jag får tid och pengar över att skaffa nya färger då jag har fått tillbaka min vilja för att fortsätta med min dyra hobby =P

Medlem

Snygg bunisher! Men jag måste fråga, vad är moddat på den? Vet inte hur originalmodellen ser ut nämligen men det ser ut som en greenstuffkrans, eller ser jag fel? Är manteldelen från en dark angel modell? Tycker jag känner igen den


signatur

Videomupp

Medlem

Tackar!

Vingarna/manteln och halon, tror den heter så, är från St Celestine. En Sisters of Battle enhet. Tyckte den passade bra in på min Champion som leder mina trupper på slagfältet och jagar ner fiendens ledare. Det gör att han står ut mycket mer som en Campion i min armé. Kransen runt huvudet är orginal på karaktären i sig. Jag har bara varit dålig på att måla den biten och ska göra om den någon dag... När jag äntligen lyckas ta mig till Sundsvall för att hämta upp honom... Och skaffa lite färger =P

Det är bara synd att de nerfade honom i senaste uppdateringen till regelboken. Så han är inte lika bra längre. Men jag ska nog kunna hitta ett syfte till att ha med honom i min armé igen.

Tog fram några av de målade figurer som jag faktiskt har här hos mig och tog ett kort på dem. Jag är mest nöjd med min Dreadnought. Har spenderat otaliga många timmar på den. I fronten har jag 2st Sword Brethren, de är relativt färdigmålade även fast det är några saker jag tänker göra om på dem. Jag har även en Captain som står i bakgrunden utan en banner och en Assault Marine som jag är riktigt nöjd med. Man kan inte riktigt se målningen på den på bilden dock. Har även en scout (som jag nu använder som Neophytes i mina grupper ... Typ cannon fodders =P). Min Land Raider är dock extremt oklar. Jag är bara nöjd med det jag har gjort på den hitintills... Kom precis på att jag faktiskt har målat insidan på den med... Varför vet jag inte... Såklart syns inte det på bilden =P

Medlem

Jag har varit intresserad av 40K ända sedan 80-talet. Men jag har aldrig kommit igång och spelat regelbundet. Universum, byggande och målande var grejen då men jag tog en gång beslutet att tid och pengar inte räcker till.

Jag skulle nog spela om det fanns en färdigmålad serie att iaf starta med. Jag har lite modeller från franska AT-43 som tyvärr lades ner.

Jag är för övrigt ett fan av Dark Angels, Tau, Imperial guard och Orks. Jag ska sätta tänderna i boken "Commissaar" när semestern slutar.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Jag har varit intresserad av 40K ända sedan 80-talet. Men jag har aldrig kommit igång och spelat regelbundet. Universum, byggande och målande var grejen då men jag tog en gång beslutet att tid och pengar inte räcker till.

Jag skulle nog spela om det fanns en färdigmålad serie att iaf starta med. Jag har lite modeller från franska AT-43 som tyvärr lades ner.

Finns de som säljer hela färdigmålade arméer på tradera/ebay som de vill bli av med om du verkligen vill ha en armé att börja med. De brukar vara rätt dyra dock eftersom de troligtvis har lagt ner extremt myckt tid på att bygga/måla dem.

Medlem

Har hört men tack för tips!

Medlem

Åh Gud, strippa en saint celestine var djärvt den modellen har blivit tämligen sällsynt nuförtiden då Sisters of battle har blivit en sån bortglömd arme. Min polare lirar dom dock, men han fick proxya sin celestine med en warmachinemodell


signatur

Videomupp

Medlem

Detta var dock många år sedan. Tror jag moddade honom för kanske... 7-8ish år sedan. Fanns rätt många Celesties som hängde bland de andra figurerna då jag skaffade henne för att modda min Champion. Har inte de fått en uppdatering nyligen eller har jag hört helt fel?

Hittade förövrigt den strippade modellen liggandes för ett par dagar sedan. Den ligger just nu bredvid skärmen på mitt skrivbord =P

Edit: Hittade faktiskt Celestine på GWs hemsida. Kostar bara 12.3 pund. Var inte så farligt faktiskt.

Medlem

Ah, sedär. Sainten gick att få tag i, men jag har blivit van att allt annorlunda med sisters of battle är sjukt svårt att få tag i Den om någon arme är väldigt eftersatt. Alla modeller är i metall och är svåra att få tag i rent generellt Tur nog fick min polare ett erbjudande att köpa en stort tjok riiiiiktigt billigt av en polare, annars vette fan om det hade blivit något


signatur

Videomupp

Skriv svar