Lucas håller koll på The Old Republic

Robot
Medlem
Lucas håller koll på The Old Republic

Fantastisk trailer! Jag vill se mera! Gör en långfilm såhär!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Bland det snyggaste jag sett

Medlem

Snälla, Ingen Jar-jar


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Skägg.
10 Chambers

Jag skulle hellre se att Lucas höll sig borta, med tanke på ep 1-3 och de senaste serierna.


signatur
Medlem

Grym film, men den säger ju absolut ingenting om spelet egentligen

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Bland det snyggaste jag sett

Håller med! :D:up:


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Skitsnygg film men...är det bara jag som är lite småtrött på Star Wars?


signatur
Inaktiv

Damn you Lucas! Stay the F**k away!

Medlem
Skrivet av spiken:

Jag skulle hellre se att Lucas höll sig borta, med tanke på ep 1-3 och de senaste serierna.

This.

Släpp honom inte nära alltså.. Det här spelet kan bli riktigt bra, men det grämer mig fortfarande att vi inte fick ett KotOR 3 istället. Jag vill ju veta vad som händer! ;/

Medlem
Skrivet av spiken:

Jag skulle hellre se att Lucas höll sig borta, med tanke på ep 1-3 och de senaste serierna.

Men gå och gräv ner dig. De nya filmerna är bättre än de gamla på många punkter. Man får mer fördjupning i vad Kraften är, lightsaber-striderna är mycket skönare och så vidare...

De nya filmerna har ett djup som inte de gamla har. Å andra sidan har de gamla filmerna skönare humor, m.m...

Men att säga att de nya filmerna är dåliga är skitsnack.

/Ett Star Wars-fan.

Btw... Lucasarts har redan uttalat sig många gånger om att George Lucas himself håller ett öga på varje Star Wars-spel de producerar. De heter ju till och med LUCASarts.

Och det är givetvis bra.

Medlem

Nja.. överlag så är ingen av filmerna särskilt bra men de är åtminstone sevärda, det är ju mer intressant med själva bakgrunden tycker jag själv.. därför har jag uppskattat b.la. KOtoR-spelen mer än filmerna.

Medlem

Bra. Jag hoppas han kollar riktigt noga också, men kanske inte lägger sig i alltför mycket.


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem

Är det bara jag som tänker spela RP? Det måste betyda att man är en nörd om man vill spela RP i Star Wars spel hehe well thats me.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av spiken:

Jag skulle hellre se att Lucas höll sig borta, med tanke på ep 1-3 och de senaste serierna.

Men gå och gräv ner dig. De nya filmerna är bättre än de gamla på många punkter. Man får mer fördjupning i vad Kraften är, lightsaber-striderna är mycket skönare och så vidare...

De nya filmerna har ett djup som inte de gamla har. Å andra sidan har de gamla filmerna skönare humor, m.m...

Men att säga att de nya filmerna är dåliga är skitsnack.

/Ett Star Wars-fan.

De nya filmerna har jar jar, comic relief som endast förlorar till sin mästare transformers. Enbart han drar ner filmerna till rent skräp.

Man får inte fördjupning av vad kraften är, lucas knullade i princip hela the extended universe och mystiken kring kraften genom att komma med en sån "enkel" förklaring att det är bakterier som på något konstigt sätt skulle kunna påverka omgivningen runt folk. Tror du är den enda eller en av få "star wars" fans som tycker att detta var ett bra beslut.

Ah, ser att du är också hollywood skadad. Flashigare + mer ljudeffekter = måste betyda bättre!

Nä lucas förpestar allt han rör nu förtiden för att tjäna pengar. Bara kolla på senaste animerade filmen(ryser) plus allt annat skräp han godkänt. Ett ännu bättre exampel är ju Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull, där han också var inne med sina pekfinger och pillade.

tfp
Medlem

Modeller > Renderingar. ep4-ep6 hade mycket läckra modeller. Renderingstekniken var inte riktigt uppfunnen då. Remakesen ändrade och fick det att se mer levande ut men lade samtidigt till en massa halvdana renderingar och en del comic relief som inte behövdes (exempelvis de bråkande robotarna i Mos Eisley).

ep1 är helt klart en barnfilm. Det inte på långa vägar bara för Jar-Jar.

Inaktiv
Skrivet av Hardboiled15:

Är det bara jag som tänker spela RP? Det måste betyda att man är en nörd om man vill spela RP i Star Wars spel hehe well thats me.

RP? Jag kommer spela Sith mest för att man bara får spela jedi i dom flesta star wars spelen förutom The Force Unleashed och Jedi Academy. Jag kommer även spela Sith eftersom jag tycker dom röda lightsabers är dom snyggaste

Medlem

Jag lovar att det sista namnet som dyker upp i eftertexterna till spelet är: Very Special Thanks to GEORGE LUCAS

Även om han inte haft ett skit med spelet att göra så verkar det vara obligatoriskt i SW spel. Nej jag klagar inte eller så, tycker bara det är kul att poängtera att han dyrkas som en gud.

Medlem

Ah, sith eller RP kommer jag att vara! Ingen tråkig Jedi här inte!

Inaktiv

Ifall jag testar detta så blir det nog att spela Jedi, men har inte direkt höga förhoppningar om att spelet kommer bli bra.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av spiken:

Jag skulle hellre se att Lucas höll sig borta, med tanke på ep 1-3 och de senaste serierna.

Men gå och gräv ner dig. De nya filmerna är bättre än de gamla på många punkter. Man får mer fördjupning i vad Kraften är, lightsaber-striderna är mycket skönare och så vidare...

De nya filmerna har ett djup som inte de gamla har. Å andra sidan har de gamla filmerna skönare humor, m.m...

Men att säga att de nya filmerna är dåliga är skitsnack.

/Ett Star Wars-fan.

Btw... Lucasarts har redan uttalat sig många gånger om att George Lucas himself håller ett öga på varje Star Wars-spel de producerar. De heter ju till och med LUCASarts.

Och det är givetvis bra.

Ja, de tre nya filmerna är bra om du tillhör målgruppen, vilket är små barn.

Medlem
Skrivet av reVVe:

Jag lovar att det sista namnet som dyker upp i eftertexterna till spelet är: Very Special Thanks to GEORGE LUCAS

Även om han inte haft ett skit med spelet att göra så verkar det vara obligatoriskt i SW spel. Nej jag klagar inte eller så, tycker bara det är kul att poängtera att han dyrkas som en gud.

Och när har du tänkt att dom ska dyka upp? När man klarat spelet eller?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Ah, sith eller RP kommer jag att vara! Ingen tråkig Jedi här inte!

RP?

Medlem

Trailers gör inte spelet bra väntar på några längre ingame videos.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

En jävla massa dumheter om att de nya filmerna är bra

Våga inte kalla dig en star wars film om du bara titta på skitfilmerna för att du gillar allt flashigt skit och jar jar, du förolämpar alla riktiga fans.

Skrivet av Hardboiled15:

Är det bara jag som tänker spela RP? Det måste betyda att man är en nörd om man vill spela RP i Star Wars spel hehe well thats me.

Hoppas att du menar roleplay och att alla andra missuppfattar vad du menar, för RP enligt mig är just RolePlay.
Och självklart ska man rollspela, kan förgylla allt så förbaskat mycket.

Medlem
Skrivet av Jokkocze:
Skrivet av Mikaelh:

En jävla massa dumheter om att de nya filmerna är bra

Våga inte kalla dig en star wars film om du bara titta på skitfilmerna för att du gillar allt flashigt skit och jar jar, du förolämpar alla riktiga fans.

Skrivet av Hardboiled15:

Är det bara jag som tänker spela RP? Det måste betyda att man är en nörd om man vill spela RP i Star Wars spel hehe well thats me.

Hoppas att du menar roleplay och att alla andra missuppfattar vad du menar, för RP enligt mig är just RolePlay.
Och självklart ska man rollspela, kan förgylla allt så förbaskat mycket.

Haha... ska vi tävla? Hur mycket kan du om expanded universe? Hur många Star Wars-spel har du? Hur många gånger har du sett filmerna? Hur många Star Wars-utställningar har du varit på? (Var du på den i Ö-vik?) Etc etc...

Citat:

Ja, de tre nya filmerna är bra om du tillhör målgruppen, vilket är små barn.

Skulle du verkligen Episode III för dina småbarn? Bra förälder... :/

Episode I: "Nominated for 3 Oscars. Another 11 wins & 49 nominations"
Episode II: "Nominated for Oscar. Another 10 wins & 35 nominations"
Episode III: "Nominated for Oscar. Another 13 wins & 26 nominations"
/imdb

Inte ens enligt imdb är filmerna skräpfilmer.

*EDIT*
Här kan diskussionen fortsättas:

http://www.fz.se/forum/thread.php?id=79687

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Skulle du verkligen Episode III för dina småbarn? Bra förälder... :/

Kanske inte stridsscenerna men dialogerna och skådespelarinsatserna hör hemma i en barnfilm.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av spiken:

Jag skulle hellre se att Lucas höll sig borta, med tanke på ep 1-3 och de senaste serierna.

Men gå och gräv ner dig. De nya filmerna är bättre än de gamla på många punkter. Man får mer fördjupning i vad Kraften är, lightsaber-striderna är mycket skönare och så vidare...

Har du förslag på var? Kanske en frodig blomsterrabatt, Sahara-öknen eller kanske under en vinranka i Frankrike. Jag kommer fortfarande att tycka del 1-3 är sämre än 4-6, den nya trilogin är ok som helhet mycket tack vare den tredje delen men individuellt... nah.

Skämt åsido Mikael, eftersom du så många gånger har fått försvara dina åsikter här på FZ kanske du inte borde vara så snabb att hacka på andras. Detsamma gäller såklart även de som trampar på dina.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Jokkocze:
Skrivet av Mikaelh:

En jävla massa dumheter om att de nya filmerna är bra

Våga inte kalla dig en star wars film om du bara titta på skitfilmerna för att du gillar allt flashigt skit och jar jar, du förolämpar alla riktiga fans.

Skrivet av Hardboiled15:

Är det bara jag som tänker spela RP? Det måste betyda att man är en nörd om man vill spela RP i Star Wars spel hehe well thats me.

Hoppas att du menar roleplay och att alla andra missuppfattar vad du menar, för RP enligt mig är just RolePlay.
Och självklart ska man rollspela, kan förgylla allt så förbaskat mycket.

Haha... ska vi tävla? Hur mycket kan du om expanded universe? Hur många Star Wars-spel har du? Hur många gånger har du sett filmerna? Hur många Star Wars-utställningar har du varit på? (Var du på den i Ö-vik?) Etc etc...

Citat:

Ja, de tre nya filmerna är bra om du tillhör målgruppen, vilket är små barn.

Skulle du verkligen Episode III för dina småbarn? Bra förälder... :/

Episode I: "Nominated for 3 Oscars. Another 11 wins & 49 nominations"
Episode II: "Nominated for Oscar. Another 10 wins & 35 nominations"
Episode III: "Nominated for Oscar. Another 13 wins & 26 nominations"
/imdb

Inte ens enligt imdb är filmerna skräpfilmer.

*EDIT*
Här kan diskussionen fortsättas:

http://www.fz.se/forum/thread.php?id=79687

Att hänga upp sig på hur många nomineringar en film har fått, eller inte fått. Avgör ju inte om den är bra eller dålig.

Bilda dig en egen uppfattning istället.

Själv tycker jag filmerna är totalt värdelösa. Riktade mot en yngre målgrupp (11-13 åringar). Lucas har förstört mystiken kring dom gamle.

Inaktiv

OMG EPISODE 1-3 SUCKS GTFO LUCAS LOOL. Sluta snälla, episode 3 var fan den bästa filmen av alla 6, och jag tror att många har min back ang det. Skit samma också tbh, det är ju spelet det handlar om nu, Lucas har ju varit inbladad i TFU med, och vi såg ju alla vilken story det blev. Fick det inte ett pris för bästa story '08? Han har liksom GANSKA stor rätt att vaka över det.

12
Skriv svar