Battlefield: Bad Company

Medlem
Battlefield: Bad Company

Efter att ha spenderat ett par tim med med här liret så måste jag säga att jag är grymt besviken.

Banorna är väldigt stora och tomma, grafiken är grynig och ser ut som skit i gämförelse med COD4.

Det maximala antalet spelare per server är aldeles för lite för att det ska bli något röjj som det var i Battlefield 2.

Att man kan blåsa bort byggnader vart lite festligt i början men det blev snabbt iriterande då det inte längre går att gömma sig för de bepansrade styrkorna.

Om jag skulle ge det ett betyg mellan 1-10 så skulle det hamna runt 3-4.

Medlem

tycker bad company är underbart dom har anpassat spelarantalet och banorna bra tycker jag.
längtar tills jag kan spela igen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

jag tycker de är skit bra både grafik o allt, men bf2 va de lite skönare känsla på nå sätt

Medlem

Tyckte det gick väldigt långsamt och det grafiska var fruktansvärt, tycker det ser bättre ut i SP än i MP.

Spelar man BF:BC i säg 30 min och sen går över till COD4 så är det som att torka ögonen med silke i gämförelse då allt ser så mycket renare och skarpare ut.

Medlem

cod4 är klart mkt bättre än bf:bc. Tyvärr hade jag väntat mig bf:bc mkt bättre än vad det blev :evil::down: jag hade stora förväntningar på spelet och tyvärr lever spelet inte upp till alla:\

Inaktiv

Blev också ganska besviken. Har spelat CoD4 nonstop nu sen det släpptes, och det går att att jämföra. Det var skoj o panga hål i husen i början, men som redan sagt är det irriterande när man aldrig kan gömma sig från tanksen.

Inaktiv
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av Jericho:

Finns ett helt forum med bara Battlefield!!!!!!

Skriv där då.

Du kanske ska göra det med.

Medlem

Flyttad och upprensad.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Egenetligen så är 24 spelare per server mycket på en konsol, för vanligtvis så kan man bara vara max 16 spelare online på samma server, iallafall vad jag sett på de flesta xbx 360 spelen som går att lira online.

Medlem
Skrivet av LyktstolpeN:

Egenetligen så är 24 spelare per server mycket på en konsol, för vanligtvis så kan man bara vara max 16 spelare online på samma server, iallafall vad jag sett på de flesta xbx 360 spelen som går att lira online.

Det må vara mycket på en konsoll, men när man spelar en map som är tre gånger så stor som det brukar vara så blir det rätt öde.

Medlem
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av LyktstolpeN:

Egenetligen så är 24 spelare per server mycket på en konsol, för vanligtvis så kan man bara vara max 16 spelare online på samma server, iallafall vad jag sett på de flesta xbx 360 spelen som går att lira online.

Det må vara mycket på en konsoll, men när man spelar en map som är tre gånger så stor som det brukar vara så blir det rätt öde.

Nej igentligen inte då striden alltid fokuseras kring ett område och spawnpunkterna hela tiden flyttas ju längre anfallarna lyckas ta sig.

Men när conquest kommer så får vi nog se lite ändring, för det kommer inte gå att ha hela kartan "upplåst" och en massa flaggor överallt då det inte kommer bli någon strid.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Det är ju det jag menar, resterande av kartan är ju helt bortkastad.

Får man inte tag i ett fordon så tar det väldigt långt tid att ta sig till platsen och påvägen ser man träd och tomt landskap, har du tur kan du träffa på en sniper vid kartans rödmarkerade kant.

Jag vet mycket väl hur spelet fungerar då jag har det så du behöver inte förklara för mig att spawnpunkterna flyttas då jag är medveten om det. Grejjen är den att det bara är folk runt området som ska beskyddas och det blir på så sätt ingen strid på något annat ställe på kartan, med andra ord kan man säga att det är väldigt mycket yta som går till spillo eller helt enkelt är död på spelare.

Sen om Conquest blir bättre får man allt hoppas då det förhoppningsvis finns fler mål som ligger lite tätare så att man kanske kan få en strid när man är påväg från ett mål till ett annat. Som det är nu är det ju bara öde och trist.

Medlem

Varför skapar du en ny bf:bc tråd??

Medlem
Skrivet av Alesi09:

Varför skapar du en ny bf:bc tråd??

För att den var postad i Xbox delen av forumet som är den enda del jag läser, nu blev den flyttat hit och därför finns det nu två.

1
Skriv svar