Jimmie Åkesson tar över svenska landslaget!

Medlem
Jimmie Åkesson tar över svenska landslaget!

Vår senaste animerade film, är själv ganska nöjd hur resultatet blev. En parodi kring Jimmie Åkesson och hur det skulle bli om han tog över svenska landslaget!

Ta gärna en titt!

#blogg


signatur

"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."

Medlem
Jimmie Åkesson tar över svenska landslaget!

Haha vad kass! Men lite kul var den ju ändå.

Fattas en tårta bara.

Medlem

Den där Jimmie alltså, verkar vara tapeten på hos alla. Uppenbarligen har han lyckas med all publicitet han får!
Livet är så orättvist eller hur killar?

Medlem
Skrivet av Fl3xus:

Den där Jimmie alltså, verkar vara tapeten på hos alla. Uppenbarligen har han lyckas med all publicitet han får!
Livet är så orättvist eller hur killar?

Tyfonen i Filippinerna får också mycket publicitet. Lyckats med nått den också!

Medlem
Skrivet av boneless:
Skrivet av Fl3xus:

Den där Jimmie alltså, verkar vara tapeten på hos alla. Uppenbarligen har han lyckas med all publicitet han får!
Livet är så orättvist eller hur killar?

Tyfonen i Filippinerna får också mycket publicitet. Lyckats med nått den också!

Den är ju SD:s fel helt klart! Det finns ett logiskt samband mellan stormar och SD efter senare tids forskningar. Tidigare har en präst i Svenska kyrkan gått ut med:" Stormen Per var Guds straff för att jag döpte SD-toppens barn".

Det underlättar vardagen när andra förklarar hur det egentligen ligger till.

Medlem

Jo SD kommer att lösa mycket.....not.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Det verkliga skämtet är ju att karln sitter i Riksdagen.

Medlem
Skrivet av boneless:

Det verkliga skämtet är ju att karln sitter i Riksdagen.

Ja fy fan för demokrati!

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av boneless:

Det verkliga skämtet är ju att karln sitter i Riksdagen.

Ja fy fan för demokrati!

Pretty sure boneless inte har något emot demokrati utan snarare kanske känner sig förbryllad över hur väljarna tänker.

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av boneless:

Det verkliga skämtet är ju att karln sitter i Riksdagen.

Ja fy fan för demokrati!

Gatustenar, och molotov cocktails, samt ständiga återkommande uttjatade ramsor är det nya istället:)

Helskön ramsa, borde vara ny nationalsång, Di Leva släng dig i rosa kuddlandet!

http://www.youtube.com/watch?v=0yDrtNEr_5M

Demokrati överskattat helt klart:)

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av boneless:

Det verkliga skämtet är ju att karln sitter i Riksdagen.

Ja fy fan för demokrati!

Fy fan för en stor del av befolkningen!

Medlem
Skrivet av Fl3xus:
Skrivet av Cane:
Skrivet av boneless:

Det verkliga skämtet är ju att karln sitter i Riksdagen.

Ja fy fan för demokrati!

Gatustenar, och molotov cocktails, samt ständiga återkommande uttjatade ramsor är det nya istället:)

Helskön ramsa, borde vara ny nationalsång, Di Leva släng dig i rosa kuddlandet!

http://www.youtube.com/watch?v=0yDrtNEr_5M

Demokrati överskattat helt klart:)

Vilka är det som härjar med järnrör på stan?

Medlem
Skrivet av boneless:
Skrivet av Fl3xus:
Skrivet av Cane:
Skrivet av boneless:

Det verkliga skämtet är ju att karln sitter i Riksdagen.

Ja fy fan för demokrati!

Gatustenar, och molotov cocktails, samt ständiga återkommande uttjatade ramsor är det nya istället:)

Helskön ramsa, borde vara ny nationalsång, Di Leva släng dig i rosa kuddlandet!

http://www.youtube.com/watch?v=0yDrtNEr_5M

Demokrati överskattat helt klart:)

Vilka är det som härjar med järnrör på stan?

Kongolesen Doudou Yembadjunga Ahoka? Googla gärna namnet se vad du får upp:)

Medlem

Ska jag försvara honom nu eller?

Zzzzzzz

Lite som att läsa om vargen enbart i en värmländsk jakttidningar om du fattar. Tycker inte det är relevant vart han kommer ifrån, än mindre hudfärg.

Han är väl en individ med egna erfarenheter och i det här fallet psykiska problem? Tycker han får bära hundhuvudet själv.

När du gör något tokigt är väl inte alla svenskar medansvariga eller?

Medlem
Skrivet av boneless:

Ska jag försvara honom nu eller?

Zzzzzzz

Lite som att läsa om vargen enbart i en värmländsk jakttidningar om du fattar. Tycker inte det är relevant vart han kommer ifrån, än mindre hudfärg.

Han är väl en individ med egna erfarenheter och i det här fallet psykiska problem? Tycker han får bära hundhuvudet själv.

När du gör något tokigt är väl inte alla svenskar medansvariga eller?

Varför så butter? Du snackar ju om järnrör, du fick vad du ville ha:)

Skall det skyllas på psykiska problem på bussen i Norge också? Verkar varar ett mantra, att det är alltid en bakomliggande orsak när det gäller invandrare som begår grova våldsdåd, mord, gruppvåldtäkter:) "Psykiska problem" Om de är just de som är överrepresenterade i brottsstatistiken så är det tämligen intressant att dokumentera etnicitet och härkomst. Enkel kausalitet. Och deras så kallade "psykiska problem"...

Hur många fler sådana här "psykiska fall" går omkring på våra gator i skrivande stund just nu som kan potentiellt explodera och mörda? Låter oerhört oroväckande, vem blir näste svensk som faller offer?

Visst du får stå ditt kast ,om det får dig sova bättre på natten så visst:)

Medlem
Skrivet av Fl3xus:
Skrivet av boneless:

Ska jag försvara honom nu eller?

Zzzzzzz

Lite som att läsa om vargen enbart i en värmländsk jakttidningar om du fattar. Tycker inte det är relevant vart han kommer ifrån, än mindre hudfärg.

Han är väl en individ med egna erfarenheter och i det här fallet psykiska problem? Tycker han får bära hundhuvudet själv.

När du gör något tokigt är väl inte alla svenskar medansvariga eller?

Varför så butter? Du snackar ju om järnrör, du fick vad du ville ha:)

Skall det skyllas på psykiska problem på bussen i Norge också? Verkar varar ett mantra, att det är alltid en bakomliggande orsak när det gäller invandrare som begår grova våldsdåd, mord, gruppvåldtäkter:) "Psykiska problem" Om de är just de som är överrepresenterade i brottsstatistiken så är det tämligen intressant att dokumentera etnicitet och härkomst. Enkel kausalitet. Och deras så kallade "psykiska problem"...

Hur många fler sådana här "psykiska fall" går omkring på våra gator i skrivande stund just nu som kan potentiellt explodera och mörda? Låter oerhört oroväckande, vem blir näste svensk som faller offer?

Visst du får stå ditt kast ,om det får dig sova bättre på natten så visst:)

Trots att jag är småbarnsförälder sover jag strålande. Men då är jag också vit man i medelklassen

Jo du verkar ju vara svag för det där med enkelhet. Det kanske är lätt. Den stora majoriteten av invandrare, som förövrigt inte ens är en grupp, utan folk med alla möjliga etniciteter, kulturer, ur alla socioekonomiska klasser som faktiskt bidrar med massvis med bra saker till samhället. Alla de gör du i en handvändning till rötäggens medbrottslingar. Du gör dem alla till ett problem men det kanske inte skulle skada med en titt spegeln. Är det inte lika mycket du som är problemet om vi ska lära oss leva tillsammans?

Medlem
Skrivet av boneless:
Skrivet av Fl3xus:
Skrivet av boneless:

Ska jag försvara honom nu eller?

Zzzzzzz

Lite som att läsa om vargen enbart i en värmländsk jakttidningar om du fattar. Tycker inte det är relevant vart han kommer ifrån, än mindre hudfärg.

Han är väl en individ med egna erfarenheter och i det här fallet psykiska problem? Tycker han får bära hundhuvudet själv.

När du gör något tokigt är väl inte alla svenskar medansvariga eller?

Varför så butter? Du snackar ju om järnrör, du fick vad du ville ha:)

Skall det skyllas på psykiska problem på bussen i Norge också? Verkar varar ett mantra, att det är alltid en bakomliggande orsak när det gäller invandrare som begår grova våldsdåd, mord, gruppvåldtäkter:) "Psykiska problem" Om de är just de som är överrepresenterade i brottsstatistiken så är det tämligen intressant att dokumentera etnicitet och härkomst. Enkel kausalitet. Och deras så kallade "psykiska problem"...

Hur många fler sådana här "psykiska fall" går omkring på våra gator i skrivande stund just nu som kan potentiellt explodera och mörda? Låter oerhört oroväckande, vem blir näste svensk som faller offer?

Visst du får stå ditt kast ,om det får dig sova bättre på natten så visst:)

Trots att jag är småbarnsförälder sover jag strålande. Men då är jag också vit man i medelklassen

Jo du verkar ju vara svag för det där med enkelhet. Det kanske är lätt. Den stora majoriteten av invandrare, som förövrigt inte ens är en grupp, utan folk med alla möjliga etniciteter, kulturer, ur alla socioekonomiska klasser som faktiskt bidrar med massvis med bra saker till samhället. Alla de gör du i en handvändning till rötäggens medbrottslingar. Du gör dem alla till ett problem men det kanske inte skulle skada med en titt spegeln. Är det inte lika mycket du som är problemet om vi ska lära oss leva tillsammans?

Vilka är det som klumpar ihop invandrare till en homogen grupp? Vilka är det som indoktrinerar hur bra det är med massinvandring? Vilka går över lik för att få invandrare framstå som de vore frälsare à la Jesus? Eller censurera etnicitet och signalement i gällande brottslingar vardagligen? Vilka är det som gör en systematisk smutskastning av ett demokratiskt folkvalt parti, och vill avhumanisera dessa folkvalda?

Jag tycker du borde ställa de grundfrågorna först.

Du försökte göra narr av Jimme Åkesson, som är ansedd även av folk med helt andra politiska åsikter som en av Sveriges bästa debattörer bland politiker( om inte den bäste), med lite billiga skämt men det sket sig. Verkligheten var ju inte lika rolig när det kom mothugg:)

Vad är det t ex islam gör så bra med vårt samhälle tycker du? Olika badtider för män och kvinnor? Att det serveras religiös mat så kallad halal till svenska skolungdomar och pensionärer som inte är det minsta religiösa och inte ens får reda på att det är religiös muslimsk mat. Att Sverige har vidöppna gränser och alla som kan påstå att de är från Syrien får gratis uppehåll trots att de inte kan styrka att de är riktiga flyktingar. Medan riktiga pensionärer som har bidragit till välfärden får se sin pension försämras och får mindre matransoner/ eller inte ens riktigt mat, som kontrast?

Är det ngt att vara stolt över att ett land som varit ett av världs mest jämlika och utvecklade i-länder med fungerande välfärd håller på att rasera till en bananrepublik?

Vad var det så bra som centerpartisten och riksdagsledamoten Abir Al-Sahlan gjorde när hon förskingrade svenska skattepengar till ett nationalistiskt parti i Irak, bara några miljoner? Du kanske kan nämna lite av alla dem där jättebra sakerna som invandrare utav utomeuropeisk härkomst bidrar med? Jag tänker på främst mellanöstern och Afrika, för det är just de länder främst vi tar in mestadels invandrare från utan utbildning eller intresse bli en del av Sverige och skickar ut dem till de redan sprängfyllda förorterna med minimal integration (större delen). Den invandring som skapat begreppet massinvandring!

Jag tycker du skall läsa detta inlägget varför Sverige så fatalt misslyckas med sin integration och massinvandringspolitik!
http://freedomofspeech2014.blogspot.se/2013/10/integration-ut...

Kanske du får dig en tankeställare, hoppas kan man alltid göra:) Du tycker alltså att det svenska samhället har formats till någonting mycket tryggare än det var för t ex 10 år sedan? Som dina barn skall växa upp i!

Medlem

Handlar väl inte om att någon ska helgonförklaras.Det handlar om att inte demonisera. De fattigaste och mest utsatta kommer alltid vara det socioekonomiska skikt som är mest benäget att begå brott. Det är därför vi behöver ta större ansvar för integrationen och motverka ökad fattigdom.

Du ger en massa unika exempel som ska statuera att du har rätt men det är fortfarande de själva som individer som får ta ansvar för sina handlingar. Så måste det vara. Hur skulle du känna om jag och en stor del av samhället straffade ut dig utifrån vart du kommer ifrån, familj eller klass. Sätta dig i en situation där du aldrig får möjlighet att visa vad just du kan på grund av att folk har lågt ställda förväntningar. Hur tror du det känns? Skulle du bli förbannad och ledsen?

Folk bidrar med bra saker om man låter dem. Om man tillåter sig att förvänta sig bra saker av dem. Går vi istället in med inställningen att vi tänker se flyktingar inte som medmänniskor som haft det väldigt svårt utan som en ekonomisk belastning så ger vi dem förstås oerhört svåra förutsättningar att bli något annat. Samtidigt tänker jag inte förneka att det finns massvis med saker vi kan göra för att få integrationen att fungera bättre. Flyktingar fastnar t.ex. lätt i kortsiktiga boenden under allt för lång tid. Samtidigt behövs det smarta lösningar inte mer motstånd.

Sveriges bästa debattör om man vill koppla alla samhällsproblem till integrationen kanske. Klart man kan bli stor på att folk söker enkla lösningar på komplicerade problem. Storhet är inte samma sak som att gör man gör något rätt utan att bara att det utmärker sig. Det var liksom poängen med orkanliknelsen.

Vadå jämlikhet? Jämlik med vem? Etniska svenskar? Så det går en linje vid rikets gränser där den normen inte gäller längre? Där folk genast bör betraktas som mindre jämlika?

Nästan oavsett vad du mäter är Sverige bland de tio bästa länderna i världen. Visst har vi, som alla andra problem men att kalla Sverige för en bananrepublik är bara löjligt. Det saknar helt verklighetsförankring.

Medlem

>Du försökte göra narr av Jimme Åkesson, som är ansedd även av folk med helt andra politiska åsikter som en av Sveriges bästa debattörer bland politiker( om inte den bäste)
>Jimme Åkesson, en av sveriges bästa debattörer
>Jimmie Åkesson

Wow... Fl3xus, du har verkligen ingen verklighetsuppfattning överhuvudtaget. Har du ens sett mannen i debatt? Och nej, där är ingen i de andra partierna som tycker att han debatterar bra, han är ju snubben som alla andra bara rycker axlarna åt och skakar huvudet åt.

Den där meningen du skrev får mina ögon blöda och min hjärna förlora hopp om all mänsklighet

Medlem

De handlar inte om demonisering det handlar om ta fram orsaken varför vissa sociala grupper utan utbildning kanske aldrig kommer integreras i svenska samhället, skulle det kunna vara så att de föredrar leva i ett paraply samhälle och leva efter sina egna regler, moral och lagar? Och mycket visar att de med en helt annan religion/kultur, en viss religion som bör tas som politisk ideologi än religion faktiskt. Islam givetvis syftar jag på. De vill anpassa sig till oss efter våra lagar,etik och seder men de vill att vi skall anpassa oss efter dem den enda rätta läran och tron, islam. Eftersom den dikterar i det minsta hur du skall leva, och hur samhället skall se ut så skall den ses som en politik och inte religion. Jag kallar inte Sverige sekulärt religionsfritt, när det byggs nya moskéer hela tiden, olika badtider för män och kvinnor, halal mat! Att muslimska högtider skall bli röda dagar etc Så här går en halalslakt till http://www.youtube.com/watch?v=h_bZzxep87c&oref=http%3A%2F%2F...

Det spelar ingen roll om de säger så envist men djuret är bedövat, det är fortfarande avskyvärt brott mot djur. Dessutom vet vi ju den rövarhistorian om nötkött som visar sig vara hästkött från Rumänien, tror knappast att alla halal slakterier kommer bedöva djuren.

Säg att de inte är intresserade att bli en del av svenska samhället, vill ej medverka till ngt gynnsamt och produktivt för alla, för sig själva och samhället. (inom lagens gränser.) Men staten låter dem leva och bygga sitt paraply samhälle samtidigt som man är generös och ger man bidrag till dem. Så stannar de nog kvar och fortsätter suger ut samhället och bidrar till en kriminellt samhälle om deras verksamhet går ut på det eller flyttar de snällt hem? Södertälje är ett utmärkt varnings exempel på detta.

Jag hoppas att du läste den krönikan, jag länkade och inte tänker att jag har rätt du har fel så i protest läser du den inte. Alternativt att du är rädd att du skulle hålla med mig/ eller snarare den som skrivit den.

Har du varit i Malmö, Göteborg, Stockholm senaste tiden? Tycker du det är normalt att ett samhälle där svenskar lever på ett ställe och främst invandrare på ett annat?

Jag tror inte lösningen att man bedriver en politik där man tvingar folk i ännu mer utanförskap, det är klart de "flyktingar" som kommer hit, när de får välja hur de skall bo att de vill bo med sina landsmän i t ex Malmö. Rosengård, Tensta och Bergsjön behöver knappt nämnas. Än komma i Svensk segregerat område.
Jag tror inte de flesta svenskar vill ha i sitt villa område, att det plötsligt dimper ner en muslimsk familj på 10 barn, och tro, ja detta blir ju jättespännande exotiska kulturella möten.

Eftersom invandring är så tabubelagt för er svenskar (om du kallar dig svensk) så pratar ni ogärna om det, eftersom det är en så känsligt och kanske kontroversiellt. För visst är man rasistisk om man påpekar något som skapar problem mot ett tidigare tryggt Sverige, där kvinnor inte behövde ha panik varje gång de gick själva igenom ett mörkt skogsparti.

Jag tror inte lösningen att svenska politiker blundar och svingar med trollspöt och tror att de nya uppenbara kulturbetvingade problem skall lösa sig av sig självt speciellt om man tar in fler dvs anrikar fler i utanförskap. (Hur skall de gamla integrera sig om det kommer nya som motverkar detta?)

Det säger sig självt det är ohållbart, en dag brister systemet och då går det utför alla. Då blir det adjöss med välfärden och givetvis är är det viktigt att poängtera migrationspolitiken inte helt avgörande faktor i denna ekonomiska ryska roulette, men den spelar stor roll, speciellt om vi lockar nya bidragsturister som skiter i totalt i Sverige och dess framtid.. Men gårdagens och dagens massinvandring löser ju knappast upp de gamla knutarna, de dras åt ännu hårdare.

Det måste ju finnas riktnormer samt lagar och sociala koder hur man lever beter sig här respekteras som de flesta svenskar har naturligt införstått man tar seden dit man kommer, istället för att förändra det samhället man kommer till som stora delar av de vi främst tar in nu.

Tycker du det är ett gynnsamt för ett samhälle och de folk som är skötsamma och vid sidan om tillåts det en livsstil som går ut på tigga i varje gatuhörn ifall det är kriminellt organiserat bakom denna fasad? Säg att pengarna skickas ner till Rumänien för att bygga upp villor för zigenerska maffiabossar?
Ta en titt in den här hur de utnyttjar sina egna eller släktingars barn i omfattande tiggeri som bekostar deras villor i Rumänien http://www.youtube.com/watch?v=LGDj0B5WQaA

Jag kan skriva så mycket om detta, jag visar om vi fortsätter denna destruktiva färd med vårt samhälle så ja då blir vi en bananrepublik till slut, utan att ansvar hur många och vilka slags invandrare vi tar in. Så du hade fel, jag skriver inte att vi är en bananrepublik i dagens tillstånd, stor skillnad.

Se skillnad på arbetsinvandring från nära betingat i-land med akademisk examen på den kompetens som behövs för de jobb istället för 90 000 analfabetiska somalier utan utbildning. Jag behöver inte ha magister examen i nationalekonomi för att förstå att det är ett ohållbart att hålla på så här.

Du snackar om flyktingar, men du kanske inte vet alla som kommer hit klassas inte som flyktingar och flera ljuger om sin nationella identitet. Man har funnit att folk kommer gärna från grannländer för att ta del av det svenska naiva bidragsparadiset. Genom att de pratar franska i grannländer runtom Somalia men just i Somalia gör man det inte som ex. Du klassas inte som flykting om de ansöker om asyl i ett annat land för att du flyr från fattigdom eller vill ha hjälp att bekosta sjukvård.
Tror du det är gratis för flyktingar som kommer hit? Givetvis är de relativt rika, och betalar människosmugglare ganska stora belopp för att illegalt smugglas till Sverige. De verkliga flyktingarna är de som inte har råd med detta och är fast i flyktingläger. Jag tycker det är mer medmänskligt att vi hjälper fler riktiga utsatta flyktingar än ta hit en liten del människor som inte klassas som riktiga flyktingar. Vi kan hjälpa fler med mindre medel, utan att riskera bilda paraplysamhälle eller försämra kraftigt Sveriges ekonomi som vi gör i dagläget. Eller är det rasistiskt att hjälpa fler? Skall vi öppna våra gränser som Centerpartiet och Vänsterpartiet, miljöpartiet och ta in hela världen? Vad händer då?

Jag har växt upp i ett homogent tryggt Sverige som liten med främst svenskar omkring mig ( jag är invandrad), och de senaste åren till min stora chock fått ta del av denna mångkulturella smältdegel, med folk som blir skjutna i mitt bostadsområde, bilbränder etc.

Jag upplever att jag är väldigt verklighetsförankrad och för jag får ta del av så mycket den "spännande" mångkulturen har att erbjuda mig varje dag och det slipper jag helst. Den stora frågan är snarare om du har tagit bort skygglapparna och kollat ut?

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

>Du försökte göra narr av Jimme Åkesson, som är ansedd även av folk med helt andra politiska åsikter som en av Sveriges bästa debattörer bland politiker( om inte den bäste)
>Jimme Åkesson, en av sveriges bästa debattörer
>Jimmie Åkesson

Wow... Fl3xus, du har verkligen ingen verklighetsuppfattning överhuvudtaget. Har du ens sett mannen i debatt? Och nej, där är ingen i de andra partierna som tycker att han debatterar bra, han är ju snubben som alla andra bara rycker axlarna åt och skakar huvudet åt.

Den där meningen du skrev får mina ögon blöda och min hjärna förlora hopp om all mänsklighet

Jag har sett honom i debatt där han maler ner motståndet till nano stora gruskorn, där alla debattörer är främst medtagna i debatten för att kasta skit på honom, han lyckas förträffligt bra att debattera sin politik sak enligt istället för bli upprörd som hans antagonister skrika rasist,nazist, främlingsfientlig. För jävla komiskt:) http://www.youtube.com/watch?v=g-i4xASS0lI

Får man tegelstenar, ägg, tårtor kastade på sig, eller har meningsmotståndare trots att de sitter i samma riksdag som leker att de är för fina att ta debatt med honom, ja då kanske man kollar en extra gång att inga otrevliga överraskningar inträffar eller undrar var är det för hjärndöda meningsmotståndare som alltid snubblar på RSISM!

Nog finns det hopp för mänskligheten, det verkar vara mer än 10% av Sveriges befolkning som vaknat!

Medlem

Så nu handlar det om djurens rätt? Jag hoppas att du är vegetarian om det är djuren du brinner för. Industriell slakt är inte mycket bättre.

En sekulär stat bryr sig inte vilken tro folk har och religions frihet betyder inte att vi inte ska ha religioner. SD vill väl ge större utrymme åt kristendomen, det är väl inte sekulärt det heller?

"Har du varit i Malmö, Göteborg, Stockholm senaste tiden? Tycker du det är normalt att ett samhälle där svenskar lever på ett ställe och främst invandrare på ett annat?"

Ett problem vi är överens om, är det inte så du vill ha det?

"Eftersom invandring är så tabubelagt för er svenskar (om du kallar dig svensk) så pratar ni ogärna om det, eftersom det är en så känsligt och kanske kontroversiellt. För visst är man rasistisk om man påpekar något som skapar problem mot ett tidigare tryggt Sverige, där kvinnor inte behövde ha panik varje gång de gick själva igenom ett mörkt skogsparti."

1. Jag har inte kallat dig rasist, eftersom du inte använder termen raser. Det handlar snarare om etnocentrism.
2. Jag pratar för fullt och det gör resten av samhället också
3. Visst brottsligheten har nog ökat, svårt att säga hur mycket eftersom man misstänker att det är betydligt vanligare att vi anmäler brott idag än vi gjorde på 50-talet. Speciellt sexbrott var betydligt ovanligare att man anmälde förr eftersom det var mer tabubelagt.

Är Sverige ett bidragsparadis!? Nu får du fan ge dig! Klart folk vill göra rätt för sig men det är väl inte så lätt om man inte får chansen.

Medlem
Skrivet av boneless:

Så nu handlar det om djurens rätt? Jag hoppas att du är vegetarian om det är djuren du brinner för. Industriell slakt är inte mycket bättre.

En sekulär stat bryr sig inte vilken tro folk har och religions frihet betyder inte att vi inte ska ha religioner. SD vill väl ge större utrymme åt kristendomen, det är väl inte sekulärt det heller?

"Har du varit i Malmö, Göteborg, Stockholm senaste tiden? Tycker du det är normalt att ett samhälle där svenskar lever på ett ställe och främst invandrare på ett annat?"

Ett problem vi är överens om, är det inte så du vill ha det?

"Eftersom invandring är så tabubelagt för er svenskar (om du kallar dig svensk) så pratar ni ogärna om det, eftersom det är en så känsligt och kanske kontroversiellt. För visst är man rasistisk om man påpekar något som skapar problem mot ett tidigare tryggt Sverige, där kvinnor inte behövde ha panik varje gång de gick själva igenom ett mörkt skogsparti."

1. Jag har inte kallat dig rasist, eftersom du inte använder termen raser. Det handlar snarare om etnocentrism.
2. Jag pratar för fullt och det gör resten av samhället också
3. Visst brottsligheten har nog ökat, svårt att säga hur mycket eftersom man misstänker att det är betydligt vanligare att vi anmäler brott idag än vi gjorde på 50-talet. Speciellt sexbrott var betydligt ovanligare att man anmälde förr eftersom det var mer tabubelagt.

Är Sverige ett bidragsparadis!? Nu får du fan ge dig! Klart folk vill göra rätt för sig men det är väl inte så lätt om man inte får chansen.

Intressant att höra dina synpunkter, du verkar vara en vettig individ trots allt, även om jag nog skulle kalla dig halvt sovande. Jag hoppas att du tar dig friheten, att kolla igenom det materialet jag hänvisar dig till för att styrka min fakta och mitt resonemang.

Klart att det finns invandrargrupper som vill göra rätt för sig, och det är just de som kan och har den utbildning/kunskap/kompetens som vi är behov av som, vi skall värna om ta emot utav. Jag ser främst det är folk från västliga länder, samt östra Asien, t ex Japan och Sydkorea som kommer hit som arbetskraft invandrare och fyller de eventuella tomrum på den kompetens vi behöver.

Men idag tyvärr har regeringen fått storhets vansinne, och tar hit asylturister utan någon egentlig utbildning, dessutom räknas flertal in i gruppen som analfabeter och jag förstår inte tanken med att fylla på dessa invandrartäta orter med ännu fler som kommer ha det svårt att ta sig in i Svenska samhället där folk redan har det svårt att göra. Både för deras egen skull, samt att deras ev. drömma kan komma att krossas och med detta leda in dem i ett utanförskap för att kvantiteten är så stor också och det gör att vi ofta just misslyckas med integrationen.

Svenskar lever på en sida och invandrarna på en annan, om man skall dra det i stora drag, det leder till ett mångkulturellt splittrings samhälle.

Jag hävdar och menar med all bevis och alla problem som dagligen uppstår samt har uppstått lex Husby att Sverige med nuvarande politik ( en politik som fanns även innan Reinfeldt tillträde makten för 8 år sedan), inte kan eller har råd att leka hela världens samvete och sjukhus. När inte polis, brandmän eller ambulanspersonal kan göra sitt jobb utan att bli attackerade, då är det en mycket stark varnings signal!!

Och jag tycker det blir mer påtagligt ju längre tid det går, det är våra egna mest utsatta grupper i samhället som far illa för att vi skall leka hela världens samariter. Det är långtids sjuka, folk med funktionshinder, äldre och pensionärer även vissa låginkomst grupper samt riktiga hemlösa som tar den riktiga smällen, där mycket hjälp insatser som borde gå till dessa människor konsumeras av andra som enligt internationella flyktingkonventionen inte definieras som riktiga flyktingar. Återigen att fly från fattigdom eller söka sig till rika länder som skall bekosta sjukvård räcker inte för att klassas som riktig flykting.

Det blir ju inte hållbart i längden, se på våra nordiska grannländer t ex Finland som tar emot vad är det 3000 asylsökande varje år och de har väldigt mycket låg brottsligt jämfört med oss och har en mycket bättre integration, där just problem grupper får chans att komma in i samhället. Vi tar emot ca 100 000 varje år och det ökar, en del är är återvändande etniska svenskar med de flesta är från mellanöstern samt Afrika.

Jag kan säga att det är kaos på migrationsverket efter att vår regering beslutat att vi skulle ta emot alla som påstådd att de kommer från Syrien. Här är en twitter från ngn som läcker information hur det går till på migrationsverket som jobbar inom detta område och vill att omvärlden skall veta, vafan är det som händer egentligen med vårt Sverige.

https://twitter.com/migga_x

Vi var ett land, med en skola som klassades som bland de bästa världen, vi låg bland toppen utav IT-länder, vi hade en bra sjukvård och välfärd som hjälpte våra fattiga svaga, som vi kunde vara stolt över.

Idag faller allt mer från toppen, och stor del är tack vare massinvandringen, tyvärr. Jag har jobbat för ett halvt år sedan i den offentliga sektorn, både inom skola, och sociala förvaltningar, jag blev inte precis överraskad av det jag såg, det stämde upp med det jag fått läsa och höra om.

Sverige är egentligen ett unikt land med unik kultur och jag upplever etniska minoriteter vill inskränka på den för de vill ha sitt egna samhälle med sina egna människovärderingar och lagar, och ni anpassar er alltför ofta efter detta för vara tillmötesgående och för att inte väcka missnöje. Ibland glömmer ni att tänka på konsekvenserna eller om anpassningen är ett steg bort från era egna demokratiska värderingar, och är i konflikt med detta. Jag tycker ni skall vara rädda om ert land och kultur, det är mycket fin och ack så unik även om ni själva kanske upplever den ibland som tråkig ibland, jag kan bara säga gör det inte!

1
Skriv svar