köpa 360 eller PS3 ?

Medlem

Xbox360


signatur

You can't win the game...

Medlem

Köp både, de har jag gjort, är super nöjd! Förutom att 360n har gått sönder för andra gången nu.

Medlem

seriöst, vad är det som är "pure pwnage" med ps3? hahah

Medlem

Att se två fanbois diskutera är ungefär som att höra en svensk och en norrman diskutera om vilket land som är bäst.

Man kommer ingenstans helt enkelt.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Att se två fanbois diskutera är ungefär som att höra en svensk och en norrman diskutera om vilket land som är bäst.

Man kommer ingenstans helt enkelt.

Eller som Mac och PC


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Youtube-proffs
Skrivet av cribba:
Skrivet av Zelaxe:

Att se två fanbois diskutera är ungefär som att höra en svensk och en norrman diskutera om vilket land som är bäst.

Man kommer ingenstans helt enkelt.

Eller som Mac och PC

PC o Mac är ju bra till olika saker .


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

1) Kolla på spelen, de som finns och kommer.
2) Ta dig en funderare vilka spel du tycker bäst om.
3) Välj konsol.
4) Om du tycker de har likvärdiga spel, kolla på konsolen vad den kan ge, ex ps3 = blu-ray xbox = online som är mkt bra.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv
Skrivet av fanboy:

1) Kolla på spelen, de som finns och kommer.
2) Ta dig en funderare vilka spel du tycker bäst om.
3) Välj konsol.
4) Om du tycker de har likvärdiga spel, kolla på konsolen vad den kan ge, ex ps3 = blu-ray xbox = online som är mkt bra.

E3 mässan håller inte med dig..
http://www.gametrailers.com/player/22628.html

ska bli kul att alltid slänga det i ansiktet på ps3 tomtar hela året

Medlem

^- Men nu är du ute och cyklar va?

Det jag skrev var ju att man ska SJÄLV bilda en uppfattning om vad man själv vill få ut av sin konsol.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv
Skrivet av fanboy:

^- Men nu är du ute och cyklar va?

Det jag skrev var ju att man ska SJÄLV bilda en uppfattning om vad man själv vill få ut av sin konsol.

jepp och man får mest ut av en 360, det vet jag och dom på E3 mässan.

online tjänsten på ps3 kommer inte komma i närheten av 360s.

var tror du man kommer kunna tanka ner massvis med film och serier snart i HD ?

jo på 360.

och det säger sig självt, en gratis online tjänst som på ps3 kommer aldrig kunna mäta sig med en betald online tjänst som den på 360.

för man får ju vad man betalar för när det gäller online tjänst.

och det att 360 vann på best hårdvara nu igen på E3 mässan underlättar ju för folk så att dom vet vad som är bäst.

360 vann så den är bäst, så då kan folk fundera på vad dom ska köpa, det som är näst bäst eller det som är bäst.

Medlem

Om du lyssnade lite på trailern sa dom att dom utgick från hårdvaran med bäst titlar.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:
Skrivet av fanboy:

^- Men nu är du ute och cyklar va?

Det jag skrev var ju att man ska SJÄLV bilda en uppfattning om vad man själv vill få ut av sin konsol.

jepp och man får mest ut av en 360, det vet jag och dom på E3 mässan.

online tjänsten på ps3 kommer inte komma i närheten av 360s.

var tror du man kommer kunna tanka ner massvis med film och serier snart i HD ?

jo på 360.

och det säger sig självt, en gratis online tjänst som på ps3 kommer aldrig kunna mäta sig med en betald online tjänst som den på 360.

för man får ju vad man betalar för när det gäller online tjänst.

och det att 360 vann på best hårdvara nu igen på E3 mässan underlättar ju för folk så att dom vet vad som är bäst.

360 vann så den är bäst, så då kan folk fundera på vad dom ska köpa, det som är näst bäst eller det som är bäst.

Du vet att Sony är också ett filmbolag, och inte ett litet sådant. De kommer komma filmer osv till PS3:an med.

Men som du säger är Xbox Live bättre i dagensläge.

Sedan att de på E3 mässan vet att man får mest ut osv, det är ju DERAS åsikt. Om vi återgår till det jag skrev, så ska man bilda sig en EGEN uppfattning.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv

Jag personligen tänker vänta tills Final Fantasy XIII släpps och köpa en PS3 tillsammans med det. Då har nog priset sjunkit en del också, plus att man kanske har hunnit skaffa Full HD-TV.

Edit: Glömde nästan nämna hur mycket jag ser fram emot God of War 3, kommer bli underbart.

För övrigt hade jag köpt båda konsolerna om jag hade haft råd och plats.

Inaktiv

ps3 har för lite exklusiva titlar för att behållas.

bluray är inget för mig för filmerna är svindyra.
och nuförtiden köper ju mer och mer folk film och laddar ner till en hård disk i HD på både konsoll och på diverse satelitmottagare.
och så billig HD film kommer det aldrig bli på blu ray dvd.

en film som kostar mer än 200 är rena rånet.

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

ps3 har för lite exklusiva titlar för att behållas.

bluray är inget för mig för filmerna är svindyra.
och nuförtiden köper ju mer och mer folk film och laddar ner till en hård disk i HD på både konsoll och på diverse satelitmottagare.
och så billig HD film kommer det aldrig bli på blu ray dvd.

en film som kostar mer än 200 är rena rånet.

Med tanke på att en CD-skiva kostar ~150:- så tycker inte jag att det låter så dyrt för 200 kronor per film.

Men så kvittar det för mig att det är BluRay i PS3:an. Det är bara Final Fantasy 13 jag är ute efter. Det närmaste jag kommit Xbox 360 är 360-handkontrollen jag har till min PC.

Inaktiv

BBB, du vänte dig till oss ganska snabbt :P. Inte för man tycker det e dåligt :). Snälla bara låt ps3 fanboys va, det händer inget i en convo me dom.

Inaktiv
Skrivet av Isaz:
Skrivet av BangBoomBang:

ps3 har för lite exklusiva titlar för att behållas.

bluray är inget för mig för filmerna är svindyra.
och nuförtiden köper ju mer och mer folk film och laddar ner till en hård disk i HD på både konsoll och på diverse satelitmottagare.
och så billig HD film kommer det aldrig bli på blu ray dvd.

en film som kostar mer än 200 är rena rånet.

Med tanke på att en CD-skiva kostar ~150:- så tycker inte jag att det låter så dyrt för 200 kronor per film.

Men så kvittar det för mig att det är BluRay i PS3:an. Det är bara Final Fantasy 13 jag är ute efter. Det närmaste jag kommit Xbox 360 är 360-handkontrollen jag har till min PC.

hehe,, hrrm 200 kr för en film är inte så dyrt ?

jadu.. jag köper hellre 2 eller 3 filmer med HD bild som jag tankar till en hård disk än köper en film som ligger på bluray och också är HD.

fast vill folk hellre ha en film för 200 när dom kan få minst 2 filmer för 200 så är det deras problem

Inaktiv
Skrivet av Zelaxe:

Att se två fanbois diskutera är ungefär som att höra en svensk och en norrman diskutera om vilket land som är bäst.

Man kommer ingenstans helt enkelt.

Joo precis! Lika som att alla här vet att sverige är bättre så är 360 bättre

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Att se två fanbois diskutera är ungefär som att höra en svensk och en norrman diskutera om vilket land som är bäst.

Man kommer ingenstans helt enkelt.

Vad i helvete Sverige är bäst :evil:


signatur

yolo

Medlem

Eller så kan man lägga ner båda två och köpa en Wii

Medlem

Det skrämmande är att jag inte vet om folk är seriösa eller skojjar när de kommenterar här. Jag kan rada upp flera fördelar med båda konsollerna men om 1-2 år är alla fördelar på sonys sida, därför skulle jag rekommendera en PS3.
Men vill du få ut så mycket som möjligt av pengarna så är en 360 idag det självklara valet.

Förresten, Gametrailern hårdvarupris baserades på mjukvara och tydligen finner Gametrailers rescensenter Halo3 mer imponerande än MGS4 och Killzone2.

Och sonys onlinetjänst kan mycket väl komma att matcha och även passera xboxlive, det återstår väl att se, men oavsett vad så kostar ju xboxlive typ 60kr/månad och om någon tycker det är ett skäl att inte skaffa en 360 så får de ju ta och se över sitt liv och ekonomi. 60 kr är ju för faan ingenting.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

men om 1-2 år är alla fördelar på sonys sida, därför skulle jag rekommendera en PS3.

Det beror ju helt och hållet på vad du är ute efter. Skälet till att jag köpte en 360 var för att jag skulle kunna spela spel och jag ser då ingen anledning till att PS3:an skulle vara bättre på den fronten, vare sig det gäller 2 veckor eller 2 år.

Själv har jag inte sett mer än 1 - 2 spel till PS3:an som jag skulle kunna tänka mig att köpa medans det finns uppemot 10 spel till 360 som intresserar mig. Är man däremot ute eftemaskin som ska kunna agera mediacenter är ju PS3:an en självklar vinnare enligt mig. Så... det beror ju som sagt helt och hållet på vad du är ute efter och vilken smak du har.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

PC


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Inaktiv

PC är bara segt, måste upptatera, ladda ner drivrutiner, dyrare m.m. Konsol is the shit !


signatur

Sony, you went wrong with your ps3

Inaktiv
Skrivet av Soulless:

Det skrämmande är att jag inte vet om folk är seriösa eller skojjar när de kommenterar här. Jag kan rada upp flera fördelar med båda konsollerna men om 1-2 år är alla fördelar på sonys sida, därför skulle jag rekommendera en PS3.
Men vill du få ut så mycket som möjligt av pengarna så är en 360 idag det självklara valet.

Förresten, Gametrailern hårdvarupris baserades på mjukvara och tydligen finner Gametrailers rescensenter Halo3 mer imponerande än MGS4 och Killzone2.

Och sonys onlinetjänst kan mycket väl komma att matcha och även passera xboxlive, det återstår väl att se, men oavsett vad så kostar ju xboxlive typ 60kr/månad och om någon tycker det är ett skäl att inte skaffa en 360 så får de ju ta och se över sitt liv och ekonomi. 60 kr är ju för faan ingenting.

lol, taskigt för dig men då har 360 ännu mer bra spel och snott ännu mer exklusiva titlar från ps3 om 1 eller 2 år.

mohaha

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:
Skrivet av Soulless:

Det skrämmande är att jag inte vet om folk är seriösa eller skojjar när de kommenterar här. Jag kan rada upp flera fördelar med båda konsollerna men om 1-2 år är alla fördelar på sonys sida, därför skulle jag rekommendera en PS3.
Men vill du få ut så mycket som möjligt av pengarna så är en 360 idag det självklara valet.

Förresten, Gametrailern hårdvarupris baserades på mjukvara och tydligen finner Gametrailers rescensenter Halo3 mer imponerande än MGS4 och Killzone2.

Och sonys onlinetjänst kan mycket väl komma att matcha och även passera xboxlive, det återstår väl att se, men oavsett vad så kostar ju xboxlive typ 60kr/månad och om någon tycker det är ett skäl att inte skaffa en 360 så får de ju ta och se över sitt liv och ekonomi. 60 kr är ju för faan ingenting.

lol, taskigt för dig men då har 360 ännu mer bra spel och snott ännu mer exklusiva titlar från ps3 om 1 eller 2 år.

mohaha

möjligt. ett annat scenario är att spelen som ps3 då klarar av är för krävande och för stora för att spelas på en 360. Då blir det svårt att "sno exklusiva titlar", även om jag själv inte bryr mig föga om spelen är exklusiva eller multiplatform.
Jag säger inte att det blir så, men det är definitivt en möjlighet.

Jag håller dock med om att spelutbudet till ps3 idag är rätt fattigt, men det är många intressanta titlar på väg. Men eftersom vi alla har olika smak, och sålunda finner olika spel "värda" att spelas så är det ju svårt att döma hurvida en konsolls spelutbud är bra eller dåligt.

T.ex. 360n som har TONVIS med spel, men det mesta är värdelöst skräp, och jag finner endast ett fåtal intressanta titlar. Ungefär lika många som PS3 kommer ha innan årets slut. Många spel är inte en nackdel, men det behöver inte vara en fördel heller.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Svangiis:

PC är bara segt, måste upptatera, ladda ner drivrutiner, dyrare m.m. Konsol is the shit !

Eller rättare sagt, Konsol is shit.


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Inaktiv

Blir till att singla slant...

Inaktiv
Skrivet av Soulless:

Det skrämmande är att jag inte vet om folk är seriösa eller skojjar när de kommenterar här. Jag kan rada upp flera fördelar med båda konsollerna men om 1-2 år är alla fördelar på sonys sida, därför skulle jag rekommendera en PS3.
Men vill du få ut så mycket som möjligt av pengarna så är en 360 idag det självklara valet.

Förresten, Gametrailern hårdvarupris baserades på mjukvara och tydligen finner Gametrailers rescensenter Halo3 mer imponerande än MGS4 och Killzone2.

Och sonys onlinetjänst kan mycket väl komma att matcha och även passera xboxlive, det återstår väl att se, men oavsett vad så kostar ju xboxlive typ 60kr/månad och om någon tycker det är ett skäl att inte skaffa en 360 så får de ju ta och se över sitt liv och ekonomi. 60 kr är ju för faan ingenting.

Jag kan säga det rakt ut, jag tror inte på sony´s försök att efterlikna microsofts onlinesystem live. Home kan möjligtvis funka för ensamma fruntimmer som ingen älskar. Men snälla, jag vill ha mer. Helst en spelkontroll som man kan spela på, inte ett missfoster som man får musarm av. Kan man få lov borde man skrota hela jävla PS idéen

Inaktiv

Gravida japaner från ja ni vet ju redan ifrån vart kan vi vara utan

Skriv svar