Youtube börjar bli ett trögt o j*vligt?

Medlem
Youtube börjar bli ett trögt o j*vligt?

Hej på er alla.

Är det bara jag som börjar bli trött på YT?

* Trögt.. sidan laddar typ inte. ibland måste man F5'a 10 gånger innan det händer något.
* upphovsrätt. Du kan inte ladda upp något tex, cs film med ett ljudklipp från något band..
* Sidan börjar bli riktigt jobbig. Svårt att hålla koll på sina subc osv.

Är det bara jag som märker av det här eller är det fler? Det värsta är då att det knappt går att se på videos längre. Skulle se ett klipp nu men det var bara att glömma... Ingen Video funkar för mig just nu..


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

känns som att det är dags att släppa youtube och vänta på att några gör en bättre variant. alltså som YT var innan google köpte det.

Medlem

YT har blivit en sida för företag mer eller mindre.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Videor funkar för mig, men blir så irriterad på all reklam ><

Medlem

Sidan är oftast snabb, hände någon gång ibland att det vägrar buffra. Upphovsrätt, ja det är upphovsrätt helt enkelt, det är förövrigt inte jättepetigt enligt mig. Sista punkten kan jag delvis hålla med om, den gamla sub boxen var bättre då såg man vem som hade lagt upp en video och ifall det var före eller efter annat klipp från prenumeration.


signatur
Medlem

Har problem med att filmer inte laddar, speciellt om man väljer att visa filmen i HD. Man tycker ju att de inte ska vara några problem när man sitter på en 100mbit lina, men Youtubes servrar pallar väl inte trycket från alla världens hörn.

Medlem
Skrivet av Burtas:

Videor funkar för mig, men blir så irriterad på all reklam ><

Rekommenderar verkligen adblock då. Vissa sidor ska man i sig stödja reklam på (fz )men youtube är en så otroligt stor sida att man enligt mig kan blocka reklamen därifrån ^^

Medlem
Skrivet av Posuic:
Skrivet av Burtas:

Videor funkar för mig, men blir så irriterad på all reklam ><

Rekommenderar verkligen adblock då. Vissa sidor ska man i sig stödja reklam på (fz )men youtube är en så otroligt stor sida att man enligt mig kan blocka reklamen därifrån ^^

Kör med adblock, men har endå reklam i själva youtube fönstret, vilket man kan klicka bort men orka göra det för ca5min film snuttar ^^

Medlem
Skrivet av Burtas:
Skrivet av Posuic:
Skrivet av Burtas:

Videor funkar för mig, men blir så irriterad på all reklam ><

Rekommenderar verkligen adblock då. Vissa sidor ska man i sig stödja reklam på (fz )men youtube är en så otroligt stor sida att man enligt mig kan blocka reklamen därifrån ^^

Kör med adblock, men har endå reklam i själva youtube fönstret, vilket man kan klicka bort men orka göra det för ca5min film snuttar ^^

ABP tar bort sån reklam för mig... eller e det noscript kanske.. hmmm


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jag har märkt av en extrem skillnad i bandbredd från youtube på senaste tiden. Ofta går det knappt att buffra ens när man väntar 5-10mins på att börja titta på halvlånga klipp.

Frågan är om det är youtube man ska beskylla eller mellanhänder/ISP:er som alla klagar högljutt över hur mycket bandbredd som går åt till alla klipp folk ser på numera. De kan ju ha strypt det hela på vägen också. Irriterande är det hur som helst.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv

Komihåg också att Youtube är Gratis. Dom skulle behöva mera pengar för att uppgradera servrar och allt sånt. Skulle dom börja ta betalt skulle det säkerligen bli mycket bättre. Men då skulle ingen använda det.

Köpte inte Google YouTube, eller la ett bud för något år sedan? De har ju verkligen en serverpark som heter duga.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Köpte inte Google YouTube, eller la ett bud för något år sedan? De har ju verkligen en serverpark som heter duga.

Jo, Youtube ägs av Google sedan 5 år tillbaks


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Låter ju lite konstigt. Det har aldrig varit något problem innan. Det är just nu som har blivit värre. förra året o detta. Sent på natten funkar det hyfsat.
showerguy. Google äger ca 40% av världens pengar.. dom borde ju ha bra servrar osv (överdrivet)


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Skrivet av Zymac:
Skrivet av walter_iego:

Köpte inte Google YouTube, eller la ett bud för något år sedan? De har ju verkligen en serverpark som heter duga.

Jo, Youtube ägs av Google sedan 5 år tillbaks

Tackar...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag hade YT på min XBMC HTPC ett tag men inte längre. Det är meningslöst. I princip alltid efter ~18 är det omöjligt att se 720p, oftast fungerar inte ens SD.
Jag bryr mig inte ens om att klicka på YT-filmer som postas längre. Det enda som kommer hända är ett evigt buffrade, eller några sekunders film och buffring.

Det har inget med ISPs att göra utan Googles servrar. Sök på nätet och det finns tusentals trådar om det, och det är inte endast Europa det är problem med.

Jag tycker det är komiskt när sajter och podcasts pratar entusiastiskt om YT.

Medlem

Lorq: Skönt att höra att man inte är ensam om det där.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Bort med YT och ge mig något bättre! Eller så fixar ni skitet... Och alla artister/Filmstjärnor/ osv, gå o göm er..


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

En grej jag har märkt är att reklam filmen innan klippet går hur bra som helst --__-- ""


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

tyvärr är det trögt med youtube även med 100mbits uppkoppling hemma. Firefox funkar dock bättre än Chrome av nån anledning


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

1
Skriv svar