Empire: Total War

Medlem
Skrivet av Namron:

Själv tänker jag inte ta i spelet med tång förrän listan med kända buggar går att ögna igenom på under tio minuter och någon riktigt bra mod kommit. Det tar kanske si så där två år, minst...

Min piratade version funkar prima. Bortsett från att deras story campaign inte funkar, men den skulle man ju ändå bara testa att köra en gång så lixom. /care så att säga. Annars har jag inga buggar per se.

Inaktiv

KÖP DET INTE ÄN

Detta är mitt första inlägg i hela mitt liv och anledningen till att jag gör detta inlägg är att jag är så besviken på Empire. Nej jag är inte besviken på konceptet utan på den patch som släpptes som gör spelet ospelbart. Spelet hårdkrashar titt som tätt och så du får starta om datorn. Det finns ingen information om när speltillverkaren tänker släpp nästa pactch eller om de tänker släppa en patch. Det är helt tyst från dem.
Empire var dock väldigt roligt fram till att patchen kom

Inaktiv

Det har krashat 1 gång för mig. Jag behövde inte starta om datorn.


signatur

Trä flis smakar trä!

Har inte krashat för mig alls. Ni har väl en dålig kopia antar jag.


signatur
Medlem

krashar allt för ofta...
orkar inte spela.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Jag har köpt spelet då jag har spelat detta spel sen shogun totalwar och köpt dem löpandes sen dess. Där är för mycket buggar för att man skall kunna spela det.
Helt allvarligt så funderar jag på att fixa det crackade spelet för att själv kunna styra uppdateringarna. Steam uppdaterar så fort du försöker spela.
Ni lyckliga människor som kan spela, har ni en "fixad version" eller köpt spelet.

Skrivet av Pelle73:

Jag har köpt spelet då jag har spelat detta spel sen shogun totalwar och köpt dem löpandes sen dess. Där är för mycket buggar för att man skall kunna spela det.
Helt allvarligt så funderar jag på att fixa det crackade spelet för att själv kunna styra uppdateringarna. Steam uppdaterar så fort du försöker spela.
Ni lyckliga människor som kan spela, har ni en "fixad version" eller köpt spelet.

Köpt spelet samt stängt av auto uppdateringar. Men har ändå inga krashar i spelet. Dock så hatar jag Steam.


signatur
Inaktiv
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Pelle73:

Jag har köpt spelet då jag har spelat detta spel sen shogun totalwar och köpt dem löpandes sen dess. Där är för mycket buggar för att man skall kunna spela det.
Helt allvarligt så funderar jag på att fixa det crackade spelet för att själv kunna styra uppdateringarna. Steam uppdaterar så fort du försöker spela.
Ni lyckliga människor som kan spela, har ni en "fixad version" eller köpt spelet.

Köpt spelet samt stängt av auto uppdateringar. Men har ändå inga krashar i spelet. Dock så hatar jag Steam.

Hur stänger du av autouppdateringar så de inte kör när du startar spelet. Får man bort uppdateringen så funkar spelet bra. Men jag kan inte stänga av uppdateringen. Jag har satt att jag inte vill få spelet uppdaterat automagiskt men det hindrar inte steam från att uppdatera när jag vill spela

Medlem

Herregud, först tar steam-skiten över dawn of war 2(skitspel enligt mig men ändå) och nu Empire?! Vart är världen på väg? snart måste man väl aktivera Minröj via steam också!!


signatur

Where are we runnin'?

Medlem
Skrivet av Namron:

Intressant tråd. Inleds med hur fantastiskt fantastiskt detta fantastiskt fantastiska spel fantastiskt nog är, men på sida tre är det mest prat och svordomar om buggar.

Varför det passerat kvalitetskontrollen? Därför bedömningen gjorts att alla hype-recensioner gör att spelet säljer som smör i vilket fall, med eller utan urkass AI, instabilitet etc.

Själv tänker jag inte ta i spelet med tång förrän listan med kända buggar går att ögna igenom på under tio minuter och någon riktigt bra mod kommit. Det tar kanske si så där två år, minst...

Tru dat


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Är själv lite konfunderad över hur detta spel kan ses som "färdigt". Krashar, buggar, usel AI, för att inte nämna den jubelidiot som kodat reinforcements delen.

Förstärkningar kommer ALLTID i röven på motståndaren och vice versa. De förstärkande arméerna kommer inte från den riktning dem borde på battle-kartan. Arméers position på kampanj kartan är inte i relation med vilken riktning arméerna kommer ifrån på battle-kartan. "Improved campaign map", skojar dem?

ediT: Och varför kan man inte spela som minor nations? WHAAAAAAAAAAAAAJJJ? DUMT SKIT.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Inaktiv
Skrivet av skauninG:

Är själv lite konfunderad över hur detta spel kan ses som "färdigt". Krashar, buggar, usel AI, för att inte nämna den jubelidiot som kodat reinforcements delen.

Förstärkningar kommer ALLTID i röven på motståndaren och vice versa. De förstärkande arméerna kommer inte från den riktning dem borde på battle-kartan. Arméers position på kampanj kartan är inte i relation med vilken riktning arméerna kommer ifrån på battle-kartan. "Improved campaign map", skojar dem?

ediT: Och varför kan man inte spela som minor nations? WHAAAAAAAAAAAAAJJJ? DUMT SKIT.

Ännu värre, inte på custom, jag började fan gråta (inte bokstavligt) när jag såg att man inte kunde det

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

SÅ JÄVLA DÅLIGT att dem väljer sätta spelet via steam. Vill ju spela det!!

"dem"? "de" möjligtvis


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

Det ska gå och ändra någon fil så man kan spela som minor nations i kampanj och coustom battles.
Man ska även kunna låsa upp dom extra enheterna man kunde köpa till utan att betala.

Inaktiv

Steam är antagligen det nya sättet att försöka minimera
piratkopierandet av spelen.
Själv skall jag uppdatera datorn med både ramminne(från en gig till 4 gig) samt ett nytt kraftigt grafikkort.
Sedan kan man inhandla empire total war.........


signatur

Rest in Peace.............

Medlem
Skrivet av Thulo:

Steam är antagligen det nya sättet att försöka minimera
piratkopierandet av spelen.

Ja det är det som är dessa asgamars mål, men grejen är att det är folk som betalat för spelet som får sota för skiten.
Hackers har ju redan crackat sönder spelet och människor kommer alltid att ladda ner illegalt så länge möjligheten finns.


signatur

Where are we runnin'?

Inaktiv

Tyvärr är det vi oskyldiga
som får betala priset.
Jag hade inte haft något inom steam om
det funkat klanderfritt!
men när man ideligen stöter på prblem med att installera spel man köpt i affären
så är någonting allvarligt fel.
Risken är att alltfler försöker fixa piratkopior istället. Varför lägga ut pengar på spel när det ändå inte funkar?
Jag skall iallafall ge total war en chans när jag uppgraderat burken..............

Skrivet av ThinBoi:
Skrivet av Thulo:

Steam är antagligen det nya sättet att försöka minimera
piratkopierandet av spelen.

Ja det är det som är dessa asgamars mål, men grejen är att det är folk som betalat för spelet som får sota för skiten.
Hackers har ju redan crackat sönder spelet och människor kommer alltid att ladda ner illegalt så länge möjligheten finns.


signatur

Rest in Peace.............

Medlem
Skrivet av Thulo:

Tyvärr är det vi oskyldiga
som får betala priset...men när man ideligen stöter på prblem med att installera spel man köpt i affären
så är någonting allvarligt fel...Varför lägga ut pengar på spel när det ändå inte funkar?

Varför tror du jag blev pirat?
Ärligt talat är det alltid lättare att bara lägga in en crack oavsett om man köpt spelet eller inte. Det enda problemet är ju att man inte kan ta del av multiplayer-delen online.

Inaktiv

Nu vill vii ha några feta patchar, typ som warhammer får ( jag vet, det är ett online spel ).
Med det menar jag, nya kartor, nya units mm.
Sen är det nästan säkert om dom gör en expasion att den kommer den handla om napoleon, men det vill inte jag ha! Gå längre bak i tiden, till 1600-talet. Jag vill kämpa i europas största krig ( om man inte räknar med ww1 ). Trettiåriga kriget, och jag ska banne mig inte låta kungen dö i lutzen, han får dö senare.

Inaktiv

Hej allihopa, säkert den enda tjejen här men hoppas inte de gör nåt.
Men jag har fastnat i detta fantastiska spel empire total war men behöver lite tips me ekonomin. Jag har ju börjar fatta lite men är de någon som har några bra förslag hur man ökar sin inkomst??

annars tycker jag spelet funkar bra lite trögt ibland men tycker de kunde funkat bättre om man sluppit steam, tycker de skulle va frivilligt men ett bra tips är att blocker programmet på era brandväggar.

Medlem
Skrivet av eva-m:

Men jag har fastnat i detta fantastiska spel empire total war men behöver lite tips me ekonomin. Jag har ju börjar fatta lite men är de någon som har några bra förslag hur man ökar sin inkomst??

Öka skatterna till max folket blir nog inte glada, men det får de leva med:D annars finns de trainers men det ska man inte tala högt om här inne;)

Medlem

Är det någon som har lite sköna tips kring detta sjukt roliga men ack så buggiga spel? Jag har problem med folk som gör revolt, de skriver brev och klagar på "landets ledning" - jag sänker skatten men det tyck inte hjälpa... Jävla polacker (nudge, nudge, polish)

Hjälp mig!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av eva-m:

Hej allihopa, säkert den enda tjejen här men hoppas inte de gör nåt.
Men jag har fastnat i detta fantastiska spel empire total war men behöver lite tips me ekonomin. Jag har ju börjar fatta lite men är de någon som har några bra förslag hur man ökar sin inkomst??

annars tycker jag spelet funkar bra lite trögt ibland men tycker de kunde funkat bättre om man sluppit steam, tycker de skulle va frivilligt men ett bra tips är att blocker programmet på era brandväggar.

Jag tror faktiskt att det är några till tjejer här, välkommen btw!

Man kan ju höja skatterna, ( se till bara så inte provinserna blir röda)

Sen kan man ju sluta handelsavtal med andra länder.
Det finns ju små "samhällen" utanför städerna, med fabriker i, om du utvecklar dom sså blir det mer pengar som du tjänar.

Inaktiv

Hehe jag spelar som Sverige, håller de 'vanliga' taxerna snäppet under medium och adelns skatter snäppet över medium.

Det jag får mest från är 'trade' då jag har flera fartyg i älfenbens kusten och i American har jag massa öar med socker och tobak, tror jag får 200000 i bara trade.

Inaktiv

jag brukar höja och sänka skatterna efter behov och jag har "trade" med alla länder jag kan. Men jag ska testa de där me att skicka ner mina skepp till elfenbenskusten men är de något särskilt skepp man ska ha då eller??

Men jag har kommit på att när de gör revolt brukar jag befria de landet från skatt tills de fått sånt som gör de nöjda sen så sätter jag på skatterna igen. ett bra tips.

Medlem
Skrivet av eva-m:

jag brukar höja och sänka skatterna efter behov och jag har "trade" med alla länder jag kan. Men jag ska testa de där me att skicka ner mina skepp till elfenbenskusten men är de något särskilt skepp man ska ha då eller??

Men jag har kommit på att när de gör revolt brukar jag befria de landet från skatt tills de fått sånt som gör de nöjda sen så sätter jag på skatterna igen. ett bra tips.

Indiaman ska du leta efter, är du spanien ska de leta efter Galleon.

kanske ska tilläga att de inte funkar om du är Sverige eller Preussen, men de kanske fixas i nästa patch.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av eva-m:

jag brukar höja och sänka skatterna efter behov och jag har "trade" med alla länder jag kan. Men jag ska testa de där me att skicka ner mina skepp till elfenbenskusten men är de något särskilt skepp man ska ha då eller??

Men jag har kommit på att när de gör revolt brukar jag befria de landet från skatt tills de fått sånt som gör de nöjda sen så sätter jag på skatterna igen. ett bra tips.

Jag trodde inte man kunde befria enskilda regioner från skatt?

När de klagar på regeringen, styret eller kungen... vad gör man då? Jag menar man kan ju kicka någon men vem och varför?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Jag trodde inte man kunde befria enskilda regioner från skatt?

När de klagar på regeringen, styret eller kungen... vad gör man då? Jag menar man kan ju kicka någon men vem och varför?

Det finns en liten ruta att bocka i/ur. "Exempt region from tax" eller något liknande står det vid den. I regionens översiktfönster hittar du det.

När adeln skickar brev så är det ju för att de är olyckliga, du ser ju även det i regionens översiktsfönster varför de inte är happy happy happy.. Så åtgärden beror ju på varför de inte är glada. Men visst, en del ministrar får ju "traits" som gör att adeln eller folket blir lyckligare respektive olyckligare.
De kan du ju kolla på under "Government".

Medlem
Skrivet av Thumba:

Indiaman ska du leta efter, är du spanien ska de leta efter Galleon.

kanske ska tilläga att de inte funkar om du är Sverige eller Preussen, men de kanske fixas i nästa patch.

Fixade dom inte det i denna patchen som kom nyss?


signatur

I am the liquor

Medlem
Skrivet av brundo:
Skrivet av Thumba:

Indiaman ska du leta efter, är du spanien ska de leta efter Galleon.

kanske ska tilläga att de inte funkar om du är Sverige eller Preussen, men de kanske fixas i nästa patch.

Fixade dom inte det i denna patchen som kom nyss?

jag vet inte riktigt, jag kommer inte ihåg vad de var dom fixade i patchen sen har jag inte spelat dom två faktionerna på ett tag.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Skriv svar