Medlem
Skrivet av HataMoto_:

Spelet fick 90% i PC-gamer .. hade det varit så bra som hypen försökt pumpa upp det till hade det fått mer?

Är inte, som folk nämnt gång på gång, en recension högst personlig? Jag menar, personen ifråga kanske helt sonika inte tycker att spelet tillförde något nytt som inte redan ME1 hade. Alla gillar inte samma saker, alla håller exempelvis inte med mig om att ME1 är denna generations bästa spel, det gör det inte mindre rätt hos mig.

Inaktiv
Medlem

det är ruggit kort ... sure bra story ... men kunde varit en expantion till me 1

Medlem
Skrivet av Exim:

det är ruggit kort ... sure bra story ... men kunde varit en expantion till me 1

Kallar du 30 timmar för kort?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Jag tycker också att det var lite kort kanske, men det var riktigt bra ändå! Storyn kunde förbättras på vissa delar, tyckte den inte var det starkaste....

Medlem

Tog ca 35h~ att varva det på normal, gjorde alla quests och utforskade alla solsystem/planeter till 100%, riktigt kul och ser framemot att spela igenom det på insane snart

Medlem
Skrivet av Rappakalja:

Jag tycker också att det var lite kort kanske, men det var riktigt bra ändå! Storyn kunde förbättras på vissa delar, tyckte den inte var det starkaste....

Förhoppningsvis lever de upp till de utlovade påbyggnaderna i form av bra DLC och möjligen expansioner dock, vilket det saknades till ettan.

Inaktiv
Skrivet av Lowaim:

Tog ca 35h~ att varva det på normal, gjorde alla quests och utforskade alla solsystem/planeter till 100%, riktigt kul och ser framemot att spela igenom det på insane snart

Kommer ju ett par DLC nu när det släpps så då får du spela dem också
Vilken class körde du?

Inaktiv
Skrivet av Exim:

det är ruggit kort ... sure bra story ... men kunde varit en expantion till me 1

Ruggigt kort? 25-30 timmar är vad jag hör från alla som spelat igenom det. Det är längre än Mass Effect 1.

Medlem

Ur perspektivet av tid det tar är det väll ungefär 18-25 timmar att klara det. det som jag ser är det stora problemet med det är att det är egentligen bara ett uppdrag och det du gör är att rekryterar folk till det i 90% av spelet ...

När jag klarat det trodde jag faktiskt att det bara var akt 1...

Medlem
Skrivet av Exim:

det är ruggit kort ... sure bra story ... men kunde varit en expantion till me 1

Skitsnack.

De flesta recensenterna har sin första playthrough på 30+ timmar vilket är längre än Mass Effect 1.

Medlem

Bra, då tar det 50h för långsamma mig..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Bästa spelet än i år , Inne på min andra om gång på det

Medlem

alltså någon skrev "det känns mer som en exp till me1" men är det inte det då? Det är ju trotts allt fortsättning på den trilogi de skapar i ME-världen. jag sitter som på nålar i väntan att få spela vidare och se hur storyn blir. kör igenom ettan med en andra char nu bara för att ha 2 olika att köra igenom 2an med

Medlem

När kommer FZ´s recension då?


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Inaktiv

Den fick full pott av SVD (6/6) http://www.svd.se/kulturnoje/spel/nyheter/moraliska-vagval-i-...
Vid resencionen står det: "Spel - XBox 360, PS3, PC" är det bara ett tryckfel eller är det en till hint om att ME2 kommer till PS3 också?

Medlem

Skulle inte tro att SvD är först med att hinta om något så stort.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv
Skrivet av v1ctory:

Skulle inte tro att SvD är först med att hinta om något så stort.

Jaja, kommer gör det i alla fall, EA och Bioware skulle aldrig gå miste om ett tillfälle att tjäna pengar genom att inte släppa ett spel till en konsol, får väl hålla sig och hoppas på en collector's edition när det släpps med ettan och tvåan + alla expansioner.

Medlem

Att söka efter resurser var intressant den första gången, dödstråkigt de andra 99 gångerna. Sedan var det lite trist att det fanns så lite att göra i citadellen... men det är nog det enda negativa jag kan tänka på.

Underbara effekter, snyggaste grafiken jag någonsin sett på Xbox 360, roliga attacker och egenskaper, intressant journal, fräna vapen och fantastiska strider är allt jag kan säga.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

En bra kandidat för årets 2010 spel än så länge.

Medlem

Definitivt årets spel - ja, jag kan säga det redan nu.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Håller med er, konkurrensen blir dock mördande. Men det ska man väl bara se som något positivt.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Lika bra att posta det här också:

Ifall ni inte redan sett det så kommer här en liten present.

CBEEAAAE98ZV

Gå in här http://www.drpepper.com/
och skapa ett konto och välj sedan Mass Effect 2 promotion, skriv in koden och voila! Extra stuff till Mass Effect 2!
Det går att använda koden hur många gånger som helst bara det inte är med samma konto, så se till att skapa 3st olika konton så får ni samtliga bonusföremål.

Ha det så kul


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Inaktiv

Rumors of Mass Effect coming to the PlayStation 3 have been given a fresh dose of fuel thanks to some new source code dug out of the PC version of Mass Effect 2. According to Polish site Kikoo, the code suggests that a PS3 version of the game exists somewhere, perhaps locked away in a golden vault in the polar region.

Electronic Arts has offered a staunch "no comment" on the situation, neither confirming nor denying the code and what it might mean. For what it's worth, here is the code itself:

[SFXGame.BioSFHandler_CharacterR?ecord2]m_nMaxRenegade=1900
m_nMaxParagon=1957
m_srXPFormat=340881
m_srSpendTalentPointsMessageXBox?=348754
m_srParagonRenegadeMessageXBox=3?48755
m_srSpendTalentPointsMessagePC=3?48753
m_srParagonRenegadeMessagePC=348?755
m_srSpendTalentPointsMessagePS3=?348755
m_srParagonRenegadeMessagePS3=15?3007

So, what does this all mean? Possibly something, possibly nothing at all. Still, rudderless conjecture is loads of fun, so let's all set about doing that, shall we?

Medlem

It's a conspiracy!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

troligen men det kommer ju minst ett rykte i månaden om en ps3 verision så den kommer men troligen inte förän efter ME3 tillsammans med 1an och 3an + alla expansioner, men hoppas kan man i alla fall. Jävla M$

Medlem

BioWare har nyligen själva sagt att det INTE kommer en PS3 version av Mass Effect i deras forum. Det har någonting med grafikmotorn att göra också som gör det nästan omöjligt.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

BioWare har nyligen själva sagt att det INTE kommer en PS3 version av Mass Effect i deras forum. Det har någonting med grafikmotorn att göra också som gör det nästan omöjligt.

Det är ingenting som gör det omöjligt att använda UE3 på PS3, om något så är det tvärtom. UE3 är en cross-plattform-motor i bästa anda, vilket är varför det finns spår av PS3-kod. Precis som Bioware har nämnt så påpekades även samma grej efter att ME1 hade släppts. Inget nytt med andra ord.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Är det nån bilkörning i 2an ?
Har en del problem att köra med bilen i ettan, blir lite väl jobbigt när man blir beskjuten och ska skjuta tillbaks och köra den lite fladdriga styrningen,

just bilkörningen lite smådåliga kontroll drar ner betyget på Massa Effect för mig, för övrigt är det ett av dom bästa spel man lirat,
så man hoppas man får lika kul i 2an.

Medlem
Skrivet av Skummis:

Är det nån bilkörning i 2an ?
Har en del problem att köra med bilen i ettan, blir lite väl jobbigt när man blir beskjuten och ska skjuta tillbaks och köra den lite fladdriga styrningen,

just bilkörningen lite smådåliga kontroll drar ner betyget på Massa Effect för mig, för övrigt är det ett av dom bästa spel man lirat,
så man hoppas man får lika kul i 2an.

Nix, ingen bilkörning.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

123
Skriv svar