Medieval 2:Total War

Inaktiv

Får inte igång Total Realism. Jag har gjort precis som det står på hemsidan, d.v.s. först installerat spelet, sen installerat patch 1.3, sen installerat Total Realism 6.0 Gold och sen installerat Total Realism Music addon.

Men när jag sen ska starta spelet så kommer det upp ett meddelande som säger "Error: Filename doesn't exist : éÖã?"

Vad kan det vara för fel?

Inaktiv
Skrivet av Denari:

Får inte igång Total Realism. Jag har gjort precis som det står på hemsidan, d.v.s. först installerat spelet, sen installerat patch 1.3, sen installerat Total Realism 6.0 Gold och sen installerat Total Realism Music addon.

Men när jag sen ska starta spelet så kommer det upp ett meddelande som säger "Error: Filename doesn't exist : éÖã?"

Vad kan det vara för fel?

Har du rätt spel? =P

Inaktiv

Har kommit på vad felet är nu. Realism modden fungerar inte med 1.3 patchen.

Inaktiv

Kommer lätt köpa det när min nya dator kommer. Min nuvarande har varken utrymme eller prestanda.

Inaktiv
Skrivet av Denari:

Vad innebär hjärtklappningen när man tittar på vissa nationer?

Btw, ska testa Rome Total Realism för första gången nu. Wish me luck.

Hjärtklappning har väl med spioner att göra, som gömmer sig i dina städer.

Men en annan fråga, nån som har märkt att diplomater från andra länder bugar ibland framför fort och städer, eller andra enheter som tillhör en själv men att det inte kommer upp nån diplomat-dialog? Skumt värre.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv

Förmodligen försöker dom muta sig fram.

Inaktiv

Ja, så är det nog, tänkte på det. De verkar inte lyckas så ofta dock.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv
Skrivet av reset2:

Men en annan fråga, nån som har märkt att diplomater från andra länder bugar ibland framför fort och städer, eller andra enheter som tillhör en själv men att det inte kommer upp nån diplomat-dialog? Skumt värre.

Har tänkt på det jag också.

Medlem

Patchen har kommit nu, ska bli intressant och se om kavalleriet funkar lite bättre.

www.totalwar.com

Inaktiv

Någon som varit med om att AIn har kommit överens med deals själv? Så har det varit för mej, fullt krig med en, och så vips ser jag en bugande diplomat fram min stad, och nästa runda har vi fred. Har hänt liknande såna några gånger.

Medlem

Jag har problem med att installera patchen...

Någon som kan råda vilken directory den skall ligga i?

Inaktiv

Lägg den i SEGA total war, tryck bläddra osv. Sen kör du "setup" i total war mappen så installerar du patchen.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv

Yay! Första segern! Holy Roman Empire rules all of Europe ^^.

Inaktiv

Det är sådant jag ogillar med M2:TW: Det är alldeles för lätt att ta över hela spelvärlden. I R:TW var det åtminstone någorlunda realistiskt om man spelade som romarna, men att ta över "världen" som engelsmän, fransoser eller tyskar känns bara löjligt.

Inaktiv

Testa Europa Barbarorum modden till RTW. Att ta över världen där är inget man gör på en eftermiddag.

Var på snudden att ta över hela kartan i R:TR nyligen men jag tröttnade eftersom det knappt existerade något motstånd längre.
Tyvärr är det bara ett par faktioner som verkligen kan bli mäktiga och bjuda på motstånd (exempelvis makedonerna och egyptierna) och när dessa är slagna är ordning i avlägsna provinser det enda som sätter pinnar i hjulet.

Inaktiv

Spela som Moors på VH så blir det klurigt.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv

Britterna hade faktiskt en fjärddel av HELA världen som mest.

Hur ändrar man namn på gubbarna? Gick in i descr_strat eller vad den heter och försökte ändra ett namn. Sen när jag gick in och startade nytt, så var det inget namn överhuvudtaget.

Hjälp plx

Inaktiv

BTW, har en till fråga. Jag laddade ner det här spelet, men är det värt att köpa för Multiplayer delen?

Inaktiv
Skrivet av Paxdax:

Britterna hade faktiskt en fjärddel av HELA världen som mest.

Brittiska öarna, Indien, och mellan 1/4 och 1/3 av Afrika blir knappast en fjärdedel av hela jorden, och motståndet i de områden de tog över var knappast något att hurra över (45-minuterskriget mot Zanzibar, någon?).

Men detta spel utspelas på medeltiden, inte på 1800-talet.

Inaktiv
Skrivet av KazikluBey:
Skrivet av Paxdax:

Britterna hade faktiskt en fjärddel av HELA världen som mest.

Brittiska öarna, Indien, och mellan 1/4 och 1/3 av Afrika blir knappast en fjärdedel av hela jorden

Läs på!

"By 1913, the British Empire held sway over a population of about 458 million people, approximately one-quarter of the world's population.[1] It covered about 36.6 million km² (14.2 million square miles)[2], about a quarter of Earth's total land area"

JÄMFÖR!

"Men detta spel utspelas på medeltiden, inte på 1800-talet."

Sant, men du sa att det var totalt orealistiskt att t ex britterna tog över kartan.

Inaktiv

Är inte en expert på brittisk historia men var hela nuvarande canada och alaska verkligen brittiskt så sent som 1913?

Inaktiv
Skrivet av Paxdax:

"By 1913, the British Empire held sway over a population of about 458 million people, approximately one-quarter of the world's population.[1] It covered about 36.6 million km² (14.2 million square miles)[2], about a quarter of Earth's total land area"

(tyckte att det var något som saknades, men jag hade helt glömt bort Kanada och Australien)

Beror dock lite på hur man räknar. Kanada och Australien var självregerande från 1867/1880 respektive 1901, även om de fortfarande räknades som satellitstater.

Faktum kvarstår dock, det var knappast några storslagna militära erövringar Storbrittanien pysslade med, utan kolonisering, som inte finns med i TW-spelen. Det finns en anledning till att de inte tog över Europa - det fanns helt enkelt motstånd här.

Rogge: Alaska har aldrig varit brittiskt, men Kanada blev automatiskt en part i första världskriget iom den brittiska krigsförklaringen, eftersom de fortfarande inte fick ha egen utrikespolitik.

Inaktiv

Med tanke på tidsperioden så utspelar sig det här spelet i ett avlägset hörn av världen. Den största händelsen i spelet är när mongolerna rekognoserar. M2TW är ett fantasyspel där varje fraktion är tänkt att vara balanserad (ha samma möjligheter att ta över hela kartan).

Skrivet av reset2:

Spela som Moors på VH så blir det klurigt.

Nej, det blir det inte. Jag är inget geni men det var busenkelt. Största problemet var kampen mot tristessen: alla upprepningar, alla slag man visste hur de skulle sluta, överflödet av pengar...

Inaktiv

Nja, det första som hände var att Sicily och Venice invaderade hem-provinserna där nere, plus Cordoba. Och Spanien och Portugal mot mig plus dem, är knappast lätt.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv

Ja, i och för sig. Jag kan tänka mig att det blir svårare i 1.1 när AI:n faktiskt använder fartyg. Körde i gång en kampanj som bysantinerna och blev häpen när Sicilien förklarade krig. Visserligen skickade de en ledarlös halv stack som revolterade efter några turns utanför ett av mina slott...

Med 1.1 och någon bra mod (Lands to Conquer verkar stabil?) så kan spelet nog vara en utmaning för annat än tålamodet.

Inaktiv

Jag undrar vad som är det roligaste ni har varit med om i medieval 2.

Medlem

Mitt blodbad utanför Hamburg, helt klart. Tyskarna trodde att de skulle kunna vinna med 400 man mer än mig... Oj va fel de hade. Vikingar slåss till döden, tyskar små. Slutade med att jag vann, och båda sidorna hade sisådär 120 man kvar. Eller, Tyskarna hade väl kanske 80 man. XD

Inaktiv

Går det att slippa se datorns drag?

Inaktiv

Har jag starkt för mig att det gör, både i M2:TW, och R:TW. Kolla Options.

Medlem

Kalla mig efterbliven, men jag fattar ingenting...

Jag lade mappen (Main) i Sega Total War mappen, men likförbaskat så skriker setupen fortfarande efter skiva 1, som redan ligger i datorn... Det är alltså patchen jag försöker installera.

Hjälp, någon?

Skriv svar