Men of War, det mest realistiska RTS spelet

Inaktiv

Håller med Harmless, särskilt såna här relativt små spelföretag måte man stötta, banne den so tankar ner ett paradox spel!

Medlem

Har fått mitt spel nu men behöver en patch för att spela online, har kollat på hemsidan och forumet deras, och som jag förstod det så ska det komma en patch som gör så att både den ryska och "västra" versionen blir lika. Någon som vet något om det?


signatur

Solo indie utvecklare - https://www.frostward.com/

Medlem

Har precis börjat med ryska kampanjen. I like.

Medlem

åh vad dum jag är, kollade webhallen för några dagar sen ganska sent på natten, då hade dem 2 på lager.. jag tänkte äh fan jag hinner beställa dem där på morgonen

morgonen därpå vad det helt slut, varför la jag inte bara en beställning på det??

ska i alla fall lägga en nu. och hoppas det kommer snart, som några nämnt så ska man fan supporta såna här företag, dem ger ju ut kvalitets spel!

Medlem

Har lirat det i ett par dagar nu med lite SP och MP. Måste säga att det känns mer som Faces of War än som Soldiers: Heroes of World War II, vilket är till mitt missnöje. Faces of War var så jävla rörigt och detta är lite däråt också. Voice-actingen är absolut det sämta jag påträffat, men motorn flyter på bättre än i Soldiers of Faces of War. Annars är det same same i min mening.

Medlem

Nån som vet var man kan köpa Men of war? Webbhallen har inte i lager å inga affärer verkar sälja de.

Medlem

lägg en beställning på det, ju mer som lägger en, desto snabbare fixar dem fram det, antar jag ?

är det många som spelar det online?
hoppas verkligen det inte är helt dött, det är ju egentligen ett ganska okänt spel

Medlem

Måste säga att början av den ryska kampanjen var bra, men dem tre sista uppdragen var typ bara smyga runt, och "smyga runt" är ingen spelstil som passar det här spelet för fem öre.

När jag försöker logga in online säger den bara invalid email adress hela tiden...konstigt.

Förresten AI:n verkar lika dum som i demot.

Fast när det riktigt hettar till är det rolig action. Bara lite väl få uppdrag där det "hettar till".

Medlem

Håller med, de första ryska uppdragen är mästerliga men sedan känns de lite slarvigt gjorda.


signatur

Sånt e livet

Medlem

Tycker det är hel ballt, älskar det fortfarande.
Har inte haft några problem med varken online spelandet eller prestanda, det mesta flyter på helt okej & kul som fan är det iaf.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Tycker det är hel ballt, älskar det fortfarande.
Har inte haft några problem med varken online spelandet eller prestanda, det mesta flyter på helt okej & kul som fan är det iaf.

är det många som spelar det online? är mest intresserad av mp delen, då jag körde en hel del av MP betan av MoW, då var det väl sådär, mest ryssar och tyskar tror jag,

hoppas det är lätt att hitta servers och seriösa spelare

/edit/

vill bara dela med mig att min beställning som jag la i fredags har nu kommit från webhallen, synd att jag glömde kolla mailet imorse, blir så att jag hämtar det imorgon, dem verkar fortfarande inte ha updaterat statusen på lagret i webhallen, kan vara så att man kanske måste beställa det för att ens få det! men ni som tvekar eller fortfarande letar efter en återförsäljare, så rekomenderar jag att beställa det från webbis på en gång

Medlem

hade aldrig hört talas om spelen (serien) men så testade jag demot och blev helt såld! underbart o roligt.

men har läst lite om att dom andra spelet lidit av prestanda problem, jag har prestanda problem, har en q6600 4gig 1066mhz och ett gtx260, spelar ingen roll vilken grafik/upplösning ja kör på, laggar lika mkt ändå på enviss bana, tror de är ryska kampanjen när man ska skydda nått tåg som lastas o tyskarna väller in. där e de nästan ospelbart för mig skulle väll gissa på att fpsen ligger på 15-20 i bästa fall. lite tråkigt faktiskt. testade amerikanska kampanjen o den flöt på hur bra som helst. sen har ja märkt att de kan smålagga lite då o då oxå randomly! ska testa installera om windows för den går så jäkla segt atm men men får se

nån som kan tänka sig ha nån tjing om va de kan vara som spökar? tycker inte att de borde lagga alls då allt annat funkar på högsta utan lagg som ja provat hitills o ni kan ju gissa va de är för spel som finns just nu.

men att detta just detta ska lagga gör mig lessen är ju grymt kul! hjälp önskas tack

/Jonathan

Medlem

Om de kör på samma kopieringsskydd som i Faces of War kan det vara implementeringen av SecuROM som spökar. Den komplexa fysikmotorn tillsammans med SecuROM var en rätt så hisklig soppa i Faces of War. Blev lindrat med en patch, men aldrig bra. Antar att uppföljaren ärvde problemet?

Medlem

Det var någon som nämnde moddar tidigare, ja det finns några moddar, men fler stora är på väg.

Här kan man hitta några moddar till MoW (notera att de flesta trådarna inte är markerade med spelets namn, utan FoW, föregångaren.)
http://www.digitalmindsoft.eu/forums/viewforum.php?f=15

Annars kan man hitta diverse moddar under den nedre delen av forumet här:
http://www.digitalmindsoft.eu/forums/viewforum.php?f=8

Själv håller jag på med att designa en bana inför ett COOP uppdrag som jag testar då och då med vänner! Om någon här är en schyst COOP-lirare så är det bara att lägga till mig på xfire så kan vi testa! (observera att min bana är under konstruktion, men fullt spelbar).

Beställde också mitt exemplar från Webbhallen btw.

- Shroom:)

Medlem

Argh är ju inte lätt att fixa lagliga versionen av MoW.
Beställde den från webbhallen för typ över en vecka sedan å de har inte kommit. Men nu står de att spelet inte ens är en beställningsvara till Göteborg.

Hur har ni skaffat spelet?

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Argh är ju inte lätt att fixa lagliga versionen av MoW.
Beställde den från webbhallen för typ över en vecka sedan å de har inte kommit. Men nu står de att spelet inte ens är en beställningsvara till Göteborg.

Hur har ni skaffat spelet?

beställde den från webhallen, det var slut i lagret men jag verkade ha tur,

testa att ringa in eller skicka mail till dem och fråga när eller hur du kan få hem men of war, webhallen brukar ha en jävligt bra support så jag blir inte förvånad om dem fixar fram ett till dig

annars verkar det vara samma problem överallt, inte många återsäljare som köpt in men of war tydlingen, går ju att köpa via internet från internationella sidor i värsta fall

Medlem

Vet någon vart man kan hitta guider till mapeditorn?

Har ett litet problem. Hur sätter man ut gubbar som ska tillhöra en själv och gubbar som ska tillhöra datorn? Man kan ju välja vem som ska kunna kontrollera gubbarna (AI eller user) men grejen är att i spelläge kan man inte göra något alls överhuvudtaget. Jag har öppnat upp SP-banorna och hkollat, gjort likadant men får ändå inte samma resultat. Någon som har lite mer kunskaper i detta?

Medlem

Du måste select enheterna å där så finns möjligtheten att ändra lag på dem. Avmarkera också Unmask player på dem.

För att kontrollera de olika lagen i editorn. Tex berodra dem att gå in i en stridsvagn. Så klickar du f1 å sen 0-9 på numpaden(beroend på vilket lag de är).

Mer info finns hära:
http://digitalmindsoft.eu/forums/viewtopic.php?f=16&t=59

Medlem

Tack så mycket, ska kolla igenom det strax

Medlem

Hur gör man fiendesoldater? Just nu står dem bara och glort och blir nedskjutna av mina egna.

Medlem

Lite trisst att alla MP spelare är Ryssar.

Den nya patchen finns i deras forum btw, en MP only patch
dvs man får återställa för att kunna spela SP efter man patchat.

Någon som vill spela? Skicka ett PM vet jag.

Medlem
Skrivet av Bobbey:

Lite trisst att alla MP spelare är Ryssar.

Den nya patchen finns i deras forum btw, en MP only patch
dvs man får återställa för att kunna spela SP efter man patchat.

Någon som vill spela? Skicka ett PM vet jag.

jag skapade en tråd där lite längre ner under strategi där folk kan skriva upp om dem vill spela med någon här från FZ, vi var två som körde för några dagar sen, och helt otroligt så mötte vi även helt slumpvist 3 andra svenskar när jag skapade en server, vi var väl 8 st totalt blandat med tyskar ryssar och svenskar, och körde ett par timmar med bara infantries, jag hade i alla fall jätte kul

och det blev ganska kul med tyskarna också
dem kan i alla fall skriva på engelska

körde lite igår sent också, tydligen så har det kommit in en del amerikaner nu också, så hade några trevliga timmar med blandat folk, hoppas ryssarna blir en minioritet nu, inget illa menat, men man kan ju inte kommunicera med dem alls när dem skriver på cyrillic?

aja jag skickar dig min msn adress så kan vi lira någon gång, jag har inte kört så mycket dem senaste dagarna tack vare resident evil 5, men nu har jag klart det

Medlem

Jag lirar mer än gärna ett game med lite svennar då och då , bara adda mig på xfire: heady89

Har också haft lite issues med fpsen från gång till gång och om jag inte misstar mig så beror det på q6600 processorn från INTEL, inte att den är för svag men att något är vajsing med kommunikationen vs spelet.

Medlem
Skrivet av Element_Five:

Aldrig funnits skirmish till dessa spelen, fanns däremot moddar som gav en något liknande och som fungerade tämligen väl. Där man kunde ställa in årtal, fiender, kartor etc.

Låter gött. Får hoppas att nån vänlig själ skapar nåt liknande till MoW.
Det jag letar efter i ett strategispel är ett bra skirmish/custom-game läge. Jag är ingen fan av kampanjer och 'single-scenarios' i RTS, och multiplayer är inte heller min grej. Brukar LANa med några polare i ett internet-café på håltimmarna, thats it:$
Alla har sina preferenser liksom:P


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Någon som vet hur man får waypoints och missions att fungera?

Medlem
Skrivet av ThinBoi:
Skrivet av Element_Five:

Aldrig funnits skirmish till dessa spelen, fanns däremot moddar som gav en något liknande och som fungerade tämligen väl. Där man kunde ställa in årtal, fiender, kartor etc.

Låter gött. Får hoppas att nån vänlig själ skapar nåt liknande till MoW.
Det jag letar efter i ett strategispel är ett bra skirmish/custom-game läge. Jag är ingen fan av kampanjer och 'single-scenarios' i RTS, och multiplayer är inte heller min grej. Brukar LANa med några polare i ett internet-café på håltimmarna, thats it:$
Alla har sina preferenser liksom:P

Har redan kommit en Beta till ett skirmish läge i MoW. Inte testa de än, men folket verkar gilla de.

http://www.digitalmindsoft.eu/forums/viewtopic.php?f=15&t=277...

Medlem

Campaign generator?! Fan ska det betyda?


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

jävlar vad jag har längtat till det där, synd att jag bara inte orka trixa så mycket då jag har mp beta patchen installerad, och dem ska ju tydligen släppa den riktiga patchen om någon dag.. fast det har dem ju sagt ett bra tag nu !

får se hur länge jag orkar vänta tills jag testar det, ska tydligen vara riktigt grymt till faces of war så

Inaktiv

Årets bästa spel* enligt mitt tycke. Spelat lan några dagar och min första onlinematch idag. Fantastiskt!

* Visserligen är inte året till ända, men det känns inte som ett omöjligt uttalande

Medlem
Skriv svar