Inaktiv

betan är kul trist är att den kraschar lagom ofta.men annars är det coolt.hugga träd tex köra mining klappa till ett rådjur med en yxa.

Medlem

De ska snart släppa en ny patch som ska förbättra prestandan i spelet.

Medlem
Skrivet av Chibiz:

De ska snart släppa en ny patch som ska förbättra prestandan i spelet.

Den är på väg nu, blir intressant å se vad de lagt till...

Medlem

En liten artikel i SvD.
Intressantast är att i filmen står det att en open beta kommer snart. Får se om det stämmer
http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/artikel_3726599.svd

Medlem

Det var ett tag sedan man körde lite Mortal Online, kanske dags att ta ner senaste versionen och testa lite.

Medlem

Inte bara att ladda ner och testa, såvida du inte redan betalt för att få vara med i closed beta.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

[ia=17319]
Den första av utlovade uppdateringar på hemsidan, Nordveld lore.
http://www.mortalonline.com/nordveld

Medlem

Då var NDA lyft, förhoppningsvis betyder det att vi får se mer information om spelet.
http://www.mortalonline.com/forums/27227-lifting-nda.html

Henrik(Starvaults VD) bekräftar även att det kommer en öppen beta så om ni är sugna på att testa kommer ni få chansen.

Edit: Slänger upp lite länkar till screenshots.
[http://www.mortalonline.com/forums/attachments/mortal-online-...]

[http://www.mortalonline.com/forums/attachments/mortal-online-...]

[http://www.mortalonline.com/forums/attachments/mortal-online-...]

Edit2:
En liten Beta review:
[http://www.mortalonline.com/forums/27289-my-beta-review.html]

Tycker den är vettig och inte skriven av ett blåögt fan

Medlem
Medlem

Jag längtar!
Efter allt jag läst och dessa två assnygga videos kan jag inte annat än tro att det är DET mmorpg:t, det ultimata - just så som jag vill ha det.
Pvp, snyggt, bra crafting, förhoppningsvis bra ekonomi, fritt och massa olika föremål etc osv...

Medlem

En film från Khurites huvudstad Morin Khur:
[http://www.youtube.com/watch?v=ZJFXaYbdGwE]

Medlem

Jag har varit med i betan sen start, och jag kan säga att spelet har bara förbättrats för varje patch. Varje gång jag loggar in efter en ny patch så tappar jag nästan hakan. Nu ligger spelet i v0.91213 vilket betyder att spelet borde vara klart när som helst.
Det jag gillar mest är hur dev:sen lyssnar på communityn och uppfyller spelarna önskningar (om dem är rimliga). Tex min kompis startade en tråd på forumet om att alla skulle bygga en stad tillsammans när de la in player housing. Tråden fix över 150 svar på 3 dagar. Så när dev:sen märkte att många ville vara med på staden så la de in fler house spots.

Spelet kommer att bli grymt!

Juste, om ni vill ha video på något särskillt i spelet så är det bara att säga till.

Medlem

Senaste Patchloggen:
[info]
------ FEATURES ------
- The Thievery system is now implemented in the form of Snooping and Stealing. Skilled thieves will now be able to look through other players inventorys and if they find items of intrest, they can relieve their owners of the heavy burdens they carry. Keep in mind that thievery (if caught), is a criminal act.
(Please refer to the quick guide for more information on how these skills work: http://www.mortalonline.com/files/beta/MO-Quick_guide_0_8.rtf...
- Parts of the Huergar cave systems are now accessible.[/info]

------ ADDITIONS & CHANGES ------
- Racial caps are now implemented. Attributes will no longer cap at 100 across the board.
- Decreasing character attributes is now implemented. Please note that you won?t be able to decrease an attribute until you have depleted your attribute point pool.
- Reduced the bonus damage you get from mounted combat.
- The ?release? animation when swinging a melee weapon has been made faster. This does not affect the weapon swing charge animation. We would like input on how these changes ?feel? to you. Please post input here: WWW
- Added new options (MergeRange, MergeTimer) that can be used to help low-end graphic cards from crashing when there are a lot of players on the screen.
- Added support for "dummy-characters" that will be shown instead of the full character when you look at people that are very far away, and while loading textures and meshes.
- Added support in options to change "maxLod" for textures, setting these to a lower value might help if you run out of memory.
- Added support to turn on/off : Motion Blur, Smooth Frame Rate, Bloom and VSync.
- Changed health bar graphics for the target and player frame.
- Options Menu has been revamped (Please note: Options get saved, so you won?t need to reset them each time you start the client, HOWEVER, the options you have set won?t reflect in the GUI after a restart. It?s a known bug.)
- The chat window is now movable and has a scroll bar.
- Race symbols in the character creation have been added.
- Mounted combat now has sound.
- Added new type of world bridge.
- More vegetation added on the steppe outside Vadda.
- Minor face lift to Meduli.
- Pushing players now give 0.01 damage instead of 1.
- Added a timer for decaying houses. It should now show the numberr of hours until next state.
- Open/Close Door sounds have been added for player housing.
- Lock/Unlock Door sounds have been added for player housing.
- Unreal logo and Star Vault logo splash screens have been added.

------ BUG FIXES ------

General:
- Fixed faulty materials on torches.
- Fabernum guard zone slightly expanded to prevent people standing on walls and guards not being able to reach them.

Combat:
- Fixed invisible weapons. Please report if you notice anymore of these in the bug-tracker.
- Perfect-blocking should now reduce the correct amount of damage.
- You can no longer get weak-spot hits on shields and weapons.

Creatures & AI:
- Fixed sync on horses that move real fast, they should now be more exact and teleport/rubber-band less.
- Limping horses while riding with a female character has been fixed.

Housing:
- You should no longer be able to use the stuck command to enter a house.
- Demolished houses should now decay properly.
- Interaction with the house bank window is now working as intended, while beeing overlayed by the player inventory window.
- Houses will now correctly register when a player leaves a house.
- Locked doors can no longer be opened by players without keys.
- Guild stone should now be usable even when really really (really) close.

Skills & Attributes:
- Attribute gain will now only be triggered by the skill you use and not all its parents.

Vendors:
- Right clicking an item in the bank should no longer cause the client to crash.

Art & Sound:
- Blainn Robe skinning problem fixed.
- Minor issues with One Handed Sword / Shield / Dual animations fixed.

UI:
- Fixed so that the text input and chat window are now connected.

Medlem

kikat ¨på detta ett bra tag nu. har varit skeptisk till att de verkligen kommer lyckas men börjar lyckligtvis känna mig motbevisad nu

är det fortfarande så att om jag förköper och betalar för spelet nu så får jag direkt tillgång till betan?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

kikat ¨på detta ett bra tag nu. har varit skeptisk till att de verkligen kommer lyckas men börjar lyckligtvis känna mig motbevisad nu

är det fortfarande så att om jag förköper och betalar för spelet nu så får jag direkt tillgång till betan?

Japp, det är fortfarande så men tänk på att spelet är fortfarande i beta så du inte förväntar dig ett klart spel och blir besviken.

Edit:
Slänger upp en video på nya grottsystemet som kom igår:
http://www.youtube.com/watch?v=pNWjhX1_COU

Glöm inte och ta med er facklor om ni ska dit

Medlem

hmmm...
förstår att det är långt ifrån klart men visst finns det nått att göra i spelet som det är nu? eller kan man bara gå runt och kika på saker?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

hmmm...
förstår att det är långt ifrån klart men visst finns det nått att göra i spelet som det är nu? eller kan man bara gå runt och kika på saker?

Nej fan, inte bara gå och kika
Men inte mycke PvE än så länge men PvP finns det så det räcker
Sen kommer det en större patch varannan vecka så det läggs ju till saker hela tiden.

Medlem

nice. jamen jag kanske måste slå till endå.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Recsu:

vafan det ser ju helt episkt ut.

alltså jag vågar nog inte detta spel. Jag kommer ruttna i data stolen

Medlem
Skrivet av Recsu:

åååh faan va nice!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

MO låter ju kul på pappret, men tror inte att det finns en chans i helvetet att det faktiskt blir ett roligt spel utav det, tyvärr.

Medlem

Grafik, frihet, gör vad du vill osv... Har vi inte hört det förut? Darkfall utlovade samma sak, men föll på en del bristande punkter som gjorde att spelare kunde exploita och afk-macro sig till nivåer som vanliga spelare aldrig kunde komma upp till.

Det är inte spelen som sådan det är fel på, det är spelarna som inte kan acceptera spelets ramar utan måste fuska sig till framgång som det är fel på. De spelarna brukar dessutom ha en tendens att röra sig som öknens gräshoppor, de tar sig till nyasläppta grönområden med många nybörjare, för att sedan ta sig vidare när alla casualspelare har tröttnat på fusket och det bara är fuskare mot fuskare som återstår.

Hur stort kommer fuskandet vara i Mortal? Kan man skilla upp afk? Blir man t.ex. bättre på bågskytte genom att skjuta 10 000 pilar upp i luften?

Medlem
Skrivet av Zedrix:

Hur stort kommer fuskandet vara i Mortal? Kan man skilla upp afk? Blir man t.ex. bättre på bågskytte genom att skjuta 10 000 pilar upp i luften?

Äsch... är det bara jag som saknar macroing? Det är ju nästan det som måste till om det tar ett år att få upp sin char till maxlvl

Medlem
Skrivet av SpiroTris:
Skrivet av Zedrix:

Hur stort kommer fuskandet vara i Mortal? Kan man skilla upp afk? Blir man t.ex. bättre på bågskytte genom att skjuta 10 000 pilar upp i luften?

Äsch... är det bara jag som saknar macroing? Det är ju nästan det som måste till om det tar ett år att få upp sin char till maxlvl

Man kommer inte behöva macra skills för det kommer gå snabbt att öka. I MO finns det en skillcap, för tillfället 800, så det handlar mer om hur man bygger sin gubbe än att bli Grandmaster i alla skill som i DFO.

Medlem

Tanken var ju att det skulle finnas en skillcap i DF också.

Men jo, jag förstår att det finns en skillcap... allt annat är ju också precis som i UO hehe...

Jag har läst att det går snabbt att träna upp skills i MO just nu men det är ju bara för att betan ska testa alla nivåer... I DF fick vi ju inte testa några highend spells för ingen kom upp till de högre nivåerna så det fick bli testat ordentligt.. sen hade dom feta balancing problem efter release istället.. smart..

Finns det några devs som kommenterat om skillgains efter release och var kan jag läsa det såfall?? Vore ju onekligen rätt intressant om man kan levela upp en gubbe på två månader eller så....

Kan man ha fler än en gubbe? Så man kan ha sin crafter/miner, thief, mage, fighter etc etc.... som i uo?? :):)

Medlem
Skrivet av SpiroTris:

Tanken var ju att det skulle finnas en skillcap i DF också.

Men jo, jag förstår att det finns en skillcap... allt annat är ju också precis som i UO hehe...

Jag har läst att det går snabbt att träna upp skills i MO just nu men det är ju bara för att betan ska testa alla nivåer... I DF fick vi ju inte testa några highend spells för ingen kom upp till de högre nivåerna så det fick bli testat ordentligt.. sen hade dom feta balancing problem efter release istället.. smart..

Finns det några devs som kommenterat om skillgains efter release och var kan jag läsa det såfall?? Vore ju onekligen rätt intressant om man kan levela upp en gubbe på två månader eller så....

Kan man ha fler än en gubbe? Så man kan ha sin crafter/miner, thief, mage, fighter etc etc.... som i uo?? :):)

Japp, just nu går det väldigt fort för att vi ska kunna testa mer. Tyvärr hittar jag ingen länk just för tillfället för hur snabbt det kommer att gå vid release och jag kommer tyvärr inte ihåg vad som sagts. Antingen är det 2 veckor eller 2 månader för att levla upp en gubbe...

Flera chars, japp.

Edit:
En tråd om skillsystem som besvaras av Mats, dev.
Det är lite invecklat med Primary, secondary och parental skill.

[http://www.mortalonline.com/forums/26946-new-skill-system-exp...]

Medlem

Fan ja vill också ha MO beta...... Läste tråden som hastigast men det är väl mer eller mindre samma upplägg som förut... Orkar inte lägga mig i det för mycket innan release... Håller tummarna för att MO inte ska bli sån epic fail som DF blev bara..

Medlem

Release uppskjuten en månad:
[http://www.aktietorget.se/pressdocs/StarVault/53431/STVA%20B%...]

Grymt skönt att se faktiskt. Om ni har missat det så har ju denna veckas patch blivit uppskjuten tills torsdag och återigen ryktas om en riktigt stor patch. Väntar på patchnotes...

Edit:
Jo, om man läser pressrealesen så står det faktiskt att alla features ska komma i nästa patch

Edit2:
Newsletter:
[http://www.mortalonline.com/newsletter/16december2009/newslet...]
Patchen uppskjuten tills måndag.

Medlem

Köpte digital download versionen nu med julpris för par dagar sedan. Har varit inne å testat betan lite.
Jag har lirat darkfall och visst är likheterna stora. Jag har spelat för lite för att avgöra om jag gillar det eller inte.
Det känns väldigt mkt "beta" och hoppas det verkligen blir mkt bättre med den kommanden patchen.

Jag skulle gärna vilja se lite länkar, till bra guider, maps, mods, allt nyttigt! Så länka gärna i denna tråden om ni har sådana, vore sjysst.
Man känner sig verkligen noob i detta spelet då det knappt står nått om något någonstans:)
Man orkar inte kolla i forumet varje gång man ska göra nått, och fråga andra spelare funkar heller inte vidare bra då man först måste hitta åt en annan spelare. Chatten är ju bara direkt mot de som står nära en, och ingen general/main/location-typ av chat.

Btw, varför springer 90% av alla spelare man ser omkring nakna?! haha

Skriv svar