Medlem

Nya Gallente Tier2 Battlecruiser:
http://www.asgeirjon.com/gallery/displayimage.php?album=5&pos...

Yummy! me want! Min brutix känns så gammal nu

Medlem

snygg som faan!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Pr1ntscreen:

Nya Gallente Tier2 Battlecruiser:
http://www.asgeirjon.com/gallery/displayimage.php?album=5&pos...

Yummy! me want! Min brutix känns så gammal nu

Varför skaffar du dig inte nåt fint t2-skepp istället, då? T.ex. en HAC eller så?

Men när [http://www.asgeirjon.com/gallery/displayimage.php?album=5&pos...] kommer, då kommer jag definivt skaffa BS


signatur

www.anrop.se - Anrop - Sveriges community för virtuella soldater

Medlem
Skrivet av RPGprayer:
Skrivet av Pr1ntscreen:

Nya Gallente Tier2 Battlecruiser:
http://www.asgeirjon.com/gallery/displayimage.php?album=5&pos...

Yummy! me want! Min brutix känns så gammal nu

Varför skaffar du dig inte nåt fint t2-skepp istället, då? T.ex. en HAC eller så?

Men när [http://www.asgeirjon.com/gallery/displayimage.php?album=5&pos...] kommer, då kommer jag definivt skaffa BS

Ah, du gillar rails mao.

Det där skeppet blir ett railship som heter duga


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Nej, ärligt talat är jag missile-user Men det där skeppet ger mig en anledning att träna på mina gunnery skills


signatur

www.anrop.se - Anrop - Sveriges community för virtuella soldater

Medlem

Amarrs BC ser helt enormt grym ut..Nosen ser ju ut som en Alien..Dags att träna Laser??

Medlem

Köpte megathron BPC igår... ska fixa en jäkla massa mineraler nu och bygga en själv, mycket häftigare ju

Medlem

grattis


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Trodde jag aldrig skulle få se detta men:
n00b: -"Hur kopplar jag upp mig mot TS servern?"
Jag: -"Du klickar Connections->Connect->Add server och skriver in adress, lösen osv"
n00b: - "Funkar inte... fel pass/lösen"
*många minuter av felsökning och brydderier*
n00b: -"Men vars finns Connections?"
Jag: -"??? När du startar Teamspeak så titta längst upp så finns den en panel där det står Connections, Channels Self osv"
n00b: -"Måste man ha ett speciellt program?"

Inte enda pannslagshändelse man upplevt de senaste veckorna...


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

n00b: -"Måste man ha ett speciellt program?"

hehe va?? :DD


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Tror jag börjar få fjong på detta nu. Minade en timme i en Brutix med 7st miners (blandat II och bra named) och fick ihop runt 20 mille. Covetor=bra sen

Medlem
Medlem

Men alla nebulosor tänder mig...

Medlem

Heh. Vi har varit fullt upptagna med ett krig mot Imperial Order på sistone, och många av dem är rätt noob-aktiga. Tex så plockade jag en AC-Cyclone och en AC-Tempest solo med min Deimos. Hade piloterna varit lite skickligare så hade de plockat mig.

Sen så lönar sig tålamod. Vi såg att en av deras piloter loggade in, och vi visste att han brukar flyga en Machariel, så vi stack direkt till bas och hämtade mer lämpliga skepp, 3 av oss. Sagt och gjort, vår Machariel satt som bete utanför hans station i nästan en timme, medans den fientliga piloten hoppade in och ut ur stationen. Till slut kom han ut och attackerade vår Machariel, varpå två av hans vänner hoppade in från ett annat system, båda i Cyclones. Men men, skrattar bäst som skrattar sist, för då hoppade jag och den tredje piloten in, jag i Vindicator med Neutron Blaster Cannon II och den tredje personen i en Rail-Thron. Tyvärr så förstördes den riktigt bra loot:en

Medlem

Spelade lite sisi idag... Köpte en megathron och svinfet fitting. Röjde stenhårt! Till skillnad från den pissiga brutix jag har nu...

Så ge mig 200 miljoner tack

Vidare fick vi besök av en Carrier från RA idag Äckligt som fan, de sätter verkligen skräck... sitter vid sin äckliga SS och skickar drones

Medlem

Hade en grymt lyckad dag.
Först så fick jag ett storyline just innan DT som gav mig ett implant värt 112 mille.
Standingen ökade med 32.2% mot Fed.Intel
På väg tebax så var en agent vänlig nog att ge mig High Tech Connections.
Och när jag börjat träna den skillen så ger en annan agent mig ett +3 Willpower.

Kommer att sova bra inatt. 8)


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

RA är evil! sega som fasen ju, hur länge ska "värdlens" slåss imot dem innan de ger sig!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Kan flyga retriever nu, så jag kan idka lite seriös mining. Med min brutix (BC) fick jag 20mille i timmen med 450m3/minuten så med min retriever borde det öka iaf lite. Sen får vi se om jag siktar på covetor eller megathron...

Medlem

wtf? jag gör lätt 630m³/minut med min brutix.
7xMiner II, 1xMiner Upgrade, 4xCo-processor II

Om du räknar lite på det så är det inte långt ifrån vad en retriver gör. Enda som kan knäcka en Brutix/Dominix i mining är Covetor.
Så spara dina pengar tills du tränat Covetor.


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

Jag har svårt att hitta co-pro II där jag är, Hittar inte ens T1-varianten Lust att flyga ner 4st t2-or till Wicked creek?

edit: Äh, hittade 4st Co-pro I här nere. Rätt sjysst, väntar på mining upgrades 1 bara, får se totala yielden sen. Vafan tränade jag till retriever för, nu måste jag ju fullfölja till en covetor

edit2: lite småfix; får nu ut 665m3/min, tack för tipset!

Retriever känns onödig nu Förutom när det gäller lastutrymme. Kan inte starta alla mina miners på samma gång, måste köra 4 st, sen 3 till efter 30 sekunder, annars hinner jag inte slänga all ore i min can

Medlem

630m³ vaddå?

Såvitt jag vet så är det lättare att fylla upp 630m³ med t.ex. Hemorphite än det är att göra med andra mineraler.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Det beror väl på hur stora enheterna är. En enhet arkanor är ju 16m3 så om du har 159m3 i cargo får du bara in 9 enheter vilket blir 144m3. Eller vad menar du?

Medlem

kolla på en laser, den visar den antal m³ per cykel.
ta cykeln gånger antalet lasrar. det är vad du får per minut med alla lasrar.
En Dominix med 7 Miner II, 3 Miner Upgrades ger ~2300 per 3 minuter.
En Brutix, med den setting jag sa, ger ~1890 per 3 minuter.

En retriver ger ~1800-1900 per 3 minuter.

Ang Co-processor II så finns dom lite överallt men billigast i Jita. Där kan du hitta ett pris under 500K

Skillnaden per ore är hur många enheter det finns i per m³


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

Jo, 90.72*7 är 635m3 per minut eller 1905 m3 per tre minuter (en stripcycle)

Detta med mina skills då, och 7xminer II plus mining laser upgrade.

Medlem

Verkar ju skadat att de mining-fokuserade skeppen är sämre på att mine:a.

Men OK.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Dom tänkte nog inte tanken att folk skulle utnyttja de high slots som en BC/BS har för att kräma in så mycket mining utrustning som möjligt.

Enda lösningen är att göra miningbarges mer specialicerade mot t.ex ice mining. Ge dom en 2% reduction i cycle time eller nått.


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

Haft några hyggliga dagar..Blev inbjuden till ett LVL4 mission..Schyssta bountys..:up:
Sen fick jag ett lvl 2 mission idag, fick loot för 7.5 mille..Har gått från 27 till 42 mille på 4 dagar..Känns hyggligt för en icke miner..:)

Medlem

Snacka om att spelet tog en tvärdykning för det sämre.
Saken är den att jag är inne på mitt 3e corp på en månad och jag lyckas då alltid hitta ett som antingen är för statiskt, för stort och ovänligt eller är på väg att läggas ner.

Har gjort missions till de 3 R&D gallente corpsen så man har tillgång till alla deras agenter.
Mining är man smått less på eftersom man måste göra allt med en char.

Verkar som det enda som man inte testat helt är PvP...
Nån som har lust att ha med en pvpn00b och visa hur blastern fungerar?


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

Kom ner till Khanid (Gehi), om du känner för att bli pirat.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Nja, skulle vilja ha möjligheten att flyga in i high sec emellanåt och fippla runt.
Om man inte ska flytta rubbet till low sec fast då är man ju som fast där nere...


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Skriv svar