spel som alla borde ha kört ??

Medlem
Skrivet av Tybalt:

MW3!

Ledsen. Jag är på skämthumör.

Annars tycker jag att Dungeon Keeper är ett spel som man måste ha testat.

Crimson Skies är ett trevligt spel. Jag gillar även Flatout.

Ah älskar Crimson Skies, däremot vet ja inte om det är ett spel man "måste lira"


signatur

Rwa?

Medlem

Nja, tycker mest att N&S är fullt av så mycket löjligheter men ändå är rätt roligt att det kan vara värt att ha spelat. Att det inte har så mycket relevans i dagens läge är på sätt och vis synd eftersom det gick att ha mycket roligt med väldigt simpla idéer med


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av albin_s:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av albin_s:

finns det nåt spel som alla borde ha kört ?? nåt riktigt bra spel ex bioshock,mw2 och hl2 men annars vad finns det mer för spel som är extremt bra som alla borde ha kört ??

Nämnde du just Modern Warfare 2 som ett "spel som alla borde ha kört"? Bojkott snarare.

mw2 är min favorit av cod serien vrf skulle det va bojkottat ??

Det var generiskt, förstörde det färdighetsbaserade tävlingsmomentet med absurt mycket rollspelsinfluerade system såsom perks, acievements och kill streaks som motverkar samverkan.

De utplånade dedikerade servrar från jordens yta. Har du missat hela debatten kring denna spelserie?

Edit: Som ett single player-spel har jag inga större invändningar. Det är ett spel på "räls" utan valmöjligheter. Frågan är hur stor del av tiden man sitter och tittar på cut scenes? Räcker 60%? Å andra sidan, hur lång tid tar det att spela igenom SP? Tre eller fyra timmar?

https://www.youtube.com/embed/W1ZtBCpo0eU

dom failade ju stort på rage också ju id som har gjort så många bra spel ( har dock alldrig spelat quake ) doom va grymt bra men rage fick mig att vilja döda alla på betshade och id -.-

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av albin_s:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av albin_s:

finns det nåt spel som alla borde ha kört ?? nåt riktigt bra spel ex bioshock,mw2 och hl2 men annars vad finns det mer för spel som är extremt bra som alla borde ha kört ??

Nämnde du just Modern Warfare 2 som ett "spel som alla borde ha kört"? Bojkott snarare.

mw2 är min favorit av cod serien vrf skulle det va bojkottat ??

Det var generiskt, förstörde det färdighetsbaserade tävlingsmomentet med absurt mycket rollspelsinfluerade system såsom perks, acievements och kill streaks som motverkar samverkan.

De utplånade dedikerade servrar från jordens yta. Har du missat hela debatten kring denna spelserie?

Edit: Som ett single player-spel har jag inga större invändningar. Det är ett spel på "räls" utan valmöjligheter. Frågan är hur stor del av tiden man sitter och tittar på cut scenes? Räcker 60%? Å andra sidan, hur lång tid tar det att spela igenom SP? Tre eller fyra timmar?

https://www.youtube.com/embed/W1ZtBCpo0eU

dom failade ju stort på rage också ju id som har gjort så många bra spel ( har dock alldrig spelat quake ) doom va grymt bra men rage fick mig att vilja döda alla på betshade och id -.-

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av albin_s:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av albin_s:

finns det nåt spel som alla borde ha kört ?? nåt riktigt bra spel ex bioshock,mw2 och hl2 men annars vad finns det mer för spel som är extremt bra som alla borde ha kört ??

Nämnde du just Modern Warfare 2 som ett "spel som alla borde ha kört"? Bojkott snarare.

mw2 är min favorit av cod serien vrf skulle det va bojkottat ??

Det var generiskt, förstörde det färdighetsbaserade tävlingsmomentet med absurt mycket rollspelsinfluerade system såsom perks, acievements och kill streaks som motverkar samverkan.

De utplånade dedikerade servrar från jordens yta. Har du missat hela debatten kring denna spelserie?

Edit: Som ett single player-spel har jag inga större invändningar. Det är ett spel på "räls" utan valmöjligheter. Frågan är hur stor del av tiden man sitter och tittar på cut scenes? Räcker 60%? Å andra sidan, hur lång tid tar det att spela igenom SP? Tre eller fyra timmar?

https://www.youtube.com/embed/W1ZtBCpo0eU

dom failade ju stort på rage också ju id som har gjort så många bra spel ( har dock alldrig spelat quake ) doom va grymt bra men rage fick mig att vilja döda alla på betshade och id -.-

Medlem

juste borderlands också ett utav dom bästa spelen som nån sin gjorts

Medlem

glömde ju borderlands

har skrivit detta 3 gånger nu men kommer aldrig upp ??

Medlem

Haha north and south, fy vad jag hatar det spelet, inte pga själva spelet men för att jag o min kusin spelade det tonvis mot varann på amiga, han hade keyboard och jag blev alltid den som fick sitta med en värdelös joystick,

tänk dig o springa mot den klockan med joystick, det var stortsett omöjligt, men good memories ändå måste jag säga,

hmm.. pc spel som man borde lirat? hmm.. jag skulle nog säga diablo 1 och 2, jag missa dom totalt när det var stort
fast bästa pc-spelet det var svårt o säga, antingen ett point and click spel som Ace Ventura eller något rts spel som age of empire,

eller något av alla tusentals monster dödande fps spel, doom, duke nukem, quake, unreal tournament, jag hade iof många roliga nätter med unreal tournament serien innan det blev för mycket när dom tog in fordon i spelet, alltså unreal tournament 2007 och bakåt,

usch de var svårt o säga egentligen på rak hand, men modern warfare? usch... hellre lirar jag battlefield 3 om jag vill leka soldat, nåja om vi ska snacka nostalgi så säger jag bara Bubble Bobble och Ice Climbers eller första Teenage mutant ninja turtles på nes

Total Annihilation.

Medlem

Grim Fandango
Heroes of Might and Magic 3
Age of Empires 2
Worms 2
Diablo 2
Desperados: Wanted Dead or Alive
Safecracker
Backpacker 2
Mass Effect
Portal
GTA Vice City
Bastion
Batman Arkham Asylum
Rollercoaster Tycoon
The Sims
Unreal Tournament multiplayer
Call of Duty 4: Modern Warfare
Gun
Knights of the Old Republic
Mirrors Edge
Carmageddon 2
Half-Life 2
Morrowind/Oblivion/Skyrim
Sonic 2
Toejam & Earl
Trackmania
Company of Heroes
Baldurs Gate, Baldurs Gate 2
Monkey Island
Alien vs Predator 2 multiplayer
Titan Quest
FEAR
Max Payne
Freelancer
Neverhood
Super Mario World
Yoshis Island
Donkey Kong Country
Zelda: A Link to the Past
Half-Life 2

edit: Såg nu att det var en PC tråd men aja, konsolspelen får stå kvar

Medlem
Skrivet av Soothsayer:

Total Annihilation.

bara ett av de bästa RTS:en någonsin Nu blev man sugen på att börja spela igen, var ett par år sedan nu.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Soothsayer:

Total Annihilation.

bara ett av de bästa RTS:en någonsin Nu blev man sugen på att börja spela igen, var ett par år sedan nu.

Samma här:) Jag tittar på kartongen just nu men har faktiskt inte installerat det på win7.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Tybalt:

MW3!

Ledsen. Jag är på skämthumör.

Annars tycker jag att Dungeon Keeper är ett spel som man måste ha testat.

Crimson Skies är ett trevligt spel. Jag gillar även Flatout.

Ah älskar Crimson Skies, däremot vet ja inte om det är ett spel man "måste lira"

Som jag skrev, det är trevligt.

Carmageddon, som nämndes ovan är faktiskt ett spel man "måste ha testat".


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skägg.
10 Chambers

Isf...

Doom! Fortfarande ett mästerligt fps av typen som inte byggs idag.


signatur
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Soothsayer:

Total Annihilation.

bara ett av de bästa RTS:en någonsin Nu blev man sugen på att börja spela igen, var ett par år sedan nu.

Samma här:) Jag tittar på kartongen just nu men har faktiskt inte installerat det på win7.

Jo det är ett magiskt spel, absoluta favoriten. Med de vanliga grafikinställningarna maxade så ser de fortfarande helt okej fräscht ut idag (för RTS genren iaf), ganska imponerande nu 15 år senare...

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Soothsayer:

Total Annihilation.

bara ett av de bästa RTS:en någonsin Nu blev man sugen på att börja spela igen, var ett par år sedan nu.

Samma här:) Jag tittar på kartongen just nu men har faktiskt inte installerat det på win7.

D..D...Du har fodral till spelet själv fick jag bara med 2 skivor i en litet plast fodral när vi köpte våran första PC ngn ggn runt 2000


signatur

Rwa?

Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Soothsayer:

Total Annihilation.

bara ett av de bästa RTS:en någonsin Nu blev man sugen på att börja spela igen, var ett par år sedan nu.

Samma här:) Jag tittar på kartongen just nu men har faktiskt inte installerat det på win7.

D..D...Du har fodral till spelet själv fick jag bara med 2 skivor i en litet plast fodral när vi köpte våran första PC ngn ggn runt 2000

Hehe de har jag också liggandes någonstans, av typen stor papplåda man fick på den tiden

Medlem
Skrivet av albin_s:

finns det nåt spel som alla borde ha kört ?? nåt riktigt bra spel ex bioshock,mw2 och hl2 men annars vad finns det mer för spel som är extremt bra som alla borde ha kört ??

"Nej det gör det inte" är rätt svar. Det är alldeles för subjektivt vad man tycker är roligt. Personliga preferenser skiljer vilt och det går på det viset att tycka att fruit ninja är roligare än Battlefield 3. Men vi låter inte det tråkiga svaret döda en trevlig tråd där folk hojtar sina favvisar, eller hur?

Själv tycker jag alla borde uppleva känslan när sirenerna ljuder i första Silent Hill och veta att man har ingenstans att fly och även uppleva känslan när man går in i safe-room i Resident Evil 2.

Skrivet av albin_s:

ne jag är inte så stor för stategi spel såna fall warcraft och starcraft

Warcraft 2 har jag lite funderingar på att försöka skaffa och spela faktiskt. När man klickade massor av gånger på samma enhet så blev dom irriterade


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av albin_s:

finns det nåt spel som alla borde ha kört ?? nåt riktigt bra spel ex bioshock,mw2 och hl2 men annars vad finns det mer för spel som är extremt bra som alla borde ha kört ??

"Nej det gör det inte" är rätt svar. Det är alldeles för subjektivt vad man tycker är roligt. Personliga preferenser skiljer vilt och det går på det viset att tycka att fruit ninja är roligare än Battlefield 3. Men vi låter inte det tråkiga svaret döda en trevlig tråd där folk hojtar sina favvisar, eller hur?

Själv tycker jag alla borde uppleva känslan när sirenerna ljuder i första Silent Hill och veta att man har ingenstans att fly och även uppleva känslan när man går in i safe-room i Resident Evil 2.

Skrivet av albin_s:

ne jag är inte så stor för stategi spel såna fall warcraft och starcraft

Warcraft 2 har jag lite funderingar på att försöka skaffa och spela faktiskt. När man klickade massor av gånger på samma enhet så blev dom irriterade


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av albin_s:

finns det nåt spel som alla borde ha kört ?? nåt riktigt bra spel ex bioshock,mw2 och hl2 men annars vad finns det mer för spel som är extremt bra som alla borde ha kört ??

"Nej det gör det inte" är rätt svar. Det är alldeles för subjektivt vad man tycker är roligt. Personliga preferenser skiljer vilt och det går på det viset att tycka att fruit ninja är roligare än Battlefield 3. Men vi låter inte det tråkiga svaret döda en trevlig tråd där folk hojtar sina favvisar, eller hur?

Själv tycker jag alla borde uppleva känslan när sirenerna ljuder i första Silent Hill och veta att man har ingenstans att fly och även uppleva känslan när man går in i safe-room i Resident Evil 2.

Skrivet av albin_s:

ne jag är inte så stor för stategi spel såna fall warcraft och starcraft

Warcraft 2 har jag lite funderingar på att försöka skaffa och spela faktiskt. När man klickade massor av gånger på samma enhet så blev dom irriterade


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

KoP
Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av albin_s:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av albin_s:

finns det nåt spel som alla borde ha kört ?? nåt riktigt bra spel ex bioshock,mw2 och hl2 men annars vad finns det mer för spel som är extremt bra som alla borde ha kört ??

Nämnde du just Modern Warfare 2 som ett "spel som alla borde ha kört"? Bojkott snarare.

mw2 är min favorit av cod serien vrf skulle det va bojkottat ??

Det var generiskt, förstörde det färdighetsbaserade tävlingsmomentet med absurt mycket rollspelsinfluerade system såsom perks, acievements och kill streaks som motverkar samverkan.

De utplånade dedikerade servrar från jordens yta. Har du missat hela debatten kring denna spelserie?

Edit: Som ett single player-spel har jag inga större invändningar. Det är ett spel på "räls" utan valmöjligheter. Frågan är hur stor del av tiden man sitter och tittar på cut scenes? Räcker 60%? Å andra sidan, hur lång tid tar det att spela igenom SP? Tre eller fyra timmar?

https://www.youtube.com/embed/W1ZtBCpo0eU

Du, den där videon stämmer helt klart! Men allvarligt, det nutidens spel måste ju vara über-grafik annars bölar små-grinen PC-ungarna och allting måste ju vara så jävla lätt nu för tiden.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av albin_s:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av albin_s:

finns det nåt spel som alla borde ha kört ?? nåt riktigt bra spel ex bioshock,mw2 och hl2 men annars vad finns det mer för spel som är extremt bra som alla borde ha kört ??

Nämnde du just Modern Warfare 2 som ett "spel som alla borde ha kört"? Bojkott snarare.

mw2 är min favorit av cod serien vrf skulle det va bojkottat ??

Det var generiskt, förstörde det färdighetsbaserade tävlingsmomentet med absurt mycket rollspelsinfluerade system såsom perks, acievements och kill streaks som motverkar samverkan.

De utplånade dedikerade servrar från jordens yta. Har du missat hela debatten kring denna spelserie?

Edit: Som ett single player-spel har jag inga större invändningar. Det är ett spel på "räls" utan valmöjligheter. Frågan är hur stor del av tiden man sitter och tittar på cut scenes? Räcker 60%? Å andra sidan, hur lång tid tar det att spela igenom SP? Tre eller fyra timmar?

https://www.youtube.com/embed/W1ZtBCpo0eU

Den videon har verkligen rätt.

Medlem
Skrivet av albin_s:

mw2 är min favorit av cod serien vrf skulle det va bojkottat ??

Har du kört övriga spel i CoD-serien? Om inte så kan jag starkt rekommendera det första och expansionen; United Offensive. Men även Call of Duty 2, om du nu skulle ha missat dessa spel.
För övrigt borde man ha kört hela Half-life serien, inklusive ettan.

Tips på övriga spel kan vara Hidden and Dangerous 1 & 2, Red Orchestra: Heroes of Stalingrad, Mount and blade, Battlefield 1942, Medal of Honor: Allied Assault, valfritt GTA-spel och som sagt något Civilization spel.

Inaktiv

duke nukem ,blood, quake 1, doom, wolfenstein 3d, heretic ..var tog spelkänslan vägen som spel hade på den tiden?

Medlem
Skrivet av Hjelmern:
Skrivet av albin_s:

mw2 är min favorit av cod serien vrf skulle det va bojkottat ??

Har du kört övriga spel i CoD-serien? Om inte så kan jag starkt rekommendera det första och expansionen; United Offensive. Men även Call of Duty 2, om du nu skulle ha missat dessa spel.
För övrigt borde man ha kört hela Half-life serien, inklusive ettan.

Tips på övriga spel kan vara Hidden and Dangerous 1 & 2, Red Orchestra: Heroes of Stalingrad, Mount and blade, Battlefield 1942, Medal of Honor: Allied Assault, valfritt GTA-spel och som sagt något Civilization spel.

som sakt har hunit med dom flesta spelen på min14 år

Medlem

Counter Strike känns givet om man har en PC.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

KoP
Medlem
Skrivet av riktigninja:

duke nukem ,blood, quake 1, doom, wolfenstein 3d, heretic ..var tog spelkänslan vägen som spel hade på den tiden?

Eller är det snarare minnet av att det var bättre spelkänslan förr som luras oss? Jag menar Wolf 3D, Doom, Quake kändes ju väldigt nytt och spännande för sin tid när dom kom då man innan bara hade suttit och harvat i 2D plattformsspel eller spel med 8-kantiga polygoner.

Snarare skulle jag påstå att spelkänslan, kontroller och berättandet av historier förfinats enormt aedan dess.

Medlem

ctrl + f "bloodlines"

0 resultat

FZ, I am disappoint.

Till OP: Vampire The Masquerade: Bloodlines. Ett FPS/RPG i stil med Fallout/Deus Ex. Troika tvingades släppa det i förväg, och därför är det lite buggigt, men det finns fanpatches som fixar det. Att Activision tvingade Troika att släppa det för tidigt innebar också att Troika dog ut, och jag är säker på att det inte bara är jag som sitter och filar på hämnd mot A för det!

Inaktiv

Metal Gear Solid
Mario Kart 64
Zelda: A link to the Past
Zelda: Ocarina of Time


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

123
Skriv svar