Final Fantasy XIII kommer till Xbox 360

Inaktiv

Om god of war kommer till 360 så finns det ingen anledning, för mig, att köpa en PS3, av de spel jag sett hittills.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av redmac:

Man får hoppas SONY kan imponera imorgon annars ser det riktigt mörkt ut för dem...

Jag är fruktansvärt irriterad att MS kan köpa till sig allt...jäkla money hat!

Vad är fel på multiplatform titlar? Sluta vara en självisk fanboy.

Alla ska ha chansen att njuta av alla spel utan att behöva köpa en ny konsol.

Medlem

Verkar visst finnas en del pajasar kvar som tror på PS3:an. Någon dum fåne som vill köpa en kraschad PS3:a månne?

Medlem

Fifan vad glad jag blev över det här, det var ett av få PS3 exklusiva spel som jag hade kunnat tänka mig att köpa konsolen för (tolka mig inte fel, jag kommer fortfarande att köpa en PS3:a så fort jag har råd men nu blir det inte riktigt lika bråttom;))


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Jee
Medlem

[http://www.gametrailers.com/player/36222.html]
I slutet där så står det "for Playstation 3 Only in Japan. Betyder det att det bara kommer till PS3 i japan? Alltså att det isåfall släpps till 360 i resten av världen men inte japan. :S


signatur

Eller inte?

Medlem
Skrivet av pennywise:

Verkar visst finnas en del pajasar kvar som tror på PS3:an. Någon dum fåne som vill köpa en kraschad PS3:a månne?

Nu ska vi inte vara såna...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Inaktiv

Vi tycker inte om multiplatform för vi vill ha ett spel som är optimerat för en PS3, inte som en kompromiss för att det ska funka ok på 2 system. Är väl inte så konstigt? Tur att portningen blir tvärtom förengångskull ;D

Medlem

Fattar inte alla dessa klagomål om fler skivor... Hellre tar jag 4-5 Dvd byten än install sekvenser på typ 3-10 min som i MGS 4

Medlem

Mer pengar till Square Enix. Jag skulle gjort precis samma sak. Kan ju knappt vara lönsamt att släppa sådana här spel exklusivt till nån konsol. Spelen lär ju kosta multum att utveckla och då vill man ju gärna tjäna in pengarna plus lite till. Tveksamt att man skulle gjort det på endast PS3n.

Medlem

stackars sony...


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Inaktiv

Har aldrig förstått grejen med "plattforms-exklusiva titlar". Som spelutvecklare så vill man väl helst att spelet ska finnas tillgängligt för så många som möjligt?

Fast å andra sidan så är det ju lättare att få till ett bra spel om man endast behöver koncentrera sig på en enda plattform.

gnu
Medlem

jaha så spenderade jag 3k på en jävla ps3 för mgs4 o ffXIII helt i jävla onödan.

Medlem
Skrivet av lasershock:
Skrivet av redmac:

Man får hoppas SONY kan imponera imorgon annars ser det riktigt mörkt ut för dem...

Jag är fruktansvärt irriterad att MS kan köpa till sig allt...jäkla money hat!

Vad är fel på multiplatform titlar? Sluta vara en självisk fanboy.

Alla ska ha chansen att njuta av alla spel utan att behöva köpa en ny konsol.

Om du ska vara så trång synt kan jag informera dig om att själva grejen med att ge ut en spelkonsol är att det ska finnas spel bara till den enheten. Annars fallerar hela grundidén med att skapa ett spelsystem, tänk innan du öppnar mun!

Skrivet av gnu:

jaha så spenderade jag 3k på en jävla ps3 för mgs4 o ffXIII helt i jävla onödan.

Bara så du vet så släpps ff13 på ps3 också...så varför bete dig så omoget?
Sedan är FF Versus 13 exklusivt för PS3 det fastslog square på presskonferensen. Samt finns det massvis med bra spel i höst som kommer att få din och många andras ps3 att gå varma!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

det här var ju en trevlig överraskning för mig som Xbox-ägare.
tack för det square

Medlem

himla tur man har en konsol, med alla sköna spel som kommer, vad har pc;n att sätta i mot?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Presskonferensen i korthet med de viktigaste punkterna, läs ordentligt FZ medlemmar!

1:52
And the press has started! Both Kitase and Hashimoto have taken the stage.
1:53
It's an open mic Q&A

1:53
Dean Takahashi asked why they decided to end the exclusive with Sony.
1:55
Says Hashimoto: "We considered the hardware situation. Because of that, we considered the spread of the hardware, so that's why we decided that."
1:56
Question: How will the Xbox 360 and the PS3 versions be different?

1:57
Says Kitase: We planned on having the contents the same, but obviously the Blu-ray and the DVD will be different.
1:57
Asks Christian Nutt: We heard that people were pulled off different teams to work on this.
1:59
Kitase: "As for development, we are using Crystal Tools for development. We are using it for the PC base. We are making the game at a faster pace. We should be able to show new footage in the future."
2:00
Some question about something about the future of the series.

2:00
They only want to talk about FFXIII, so they don't know.
2:01
I ask: How many discs will it ship on?
2:01
Kitase says: "That's still undecided."
2:01
I ask: "About how many?"

2:02
He laughs and won't answer.

2:02
first they will finish ffxiii in japan. and then they will start localization for english.
2:03
at that point, they will start the xbox 360 development.
2:03
so says hashimoto.
2:04
he also adds that ff13 might not be released in the us and europe at the same time because of the language.
2:04
languages, rather.
2:05
kitase says they will try to make the us and the europe release as close as possible and try to make the euro release much faster.
2:05
shane from 1up ask about ff13 coming to japan on the xbox 360........
2:07
Hashimoto says something like "I think you are right [in assuming that it's not coming out in Japan]"
2:08
asked about the differences between the 360 and the ps3 differences (again)
2:09
Hashimoto pointed out that they have no plans to make the versions differences.
2:10
question: "Is the reason why the Japanese 360 version is not announced because of the hardware situation or some sort of contract arrangement?"
2:12
Hashimoto: As I have already mentioned, considering that the install base was one of the reasons why decided to release it in the West on the Xbox 360...
2:15
He also added that they haven't decided whether they'll do an Asian version.

Question: Motion controls?

Kitase: "No, we have no plans."

Question: "Will FF Versus 13 be multi plat?"

Hashimoto: No.

Question: FFXIII uses a properitary engine. Correct me if I'm wrong, that's the last time, it will be used.

Hashimoto: "We haven't made any changes about that."
2:16
gah
2:17
Kitase says they're using it (Crystal Tools) with a MMO.
2:18
(that hashimoto quote above gah is incorrect -- live blog software error)
2:19
question: what's influcenes you guys? are you influenced by mass effect?
2:21
question: when was the timing of the xbox 360 decision?
2:24
hashimoto: "it wasn't a long time ago that we made the decision. we had to adjust things, like our relationship with microsoft. it was recent."
2:25
question: by using the the crystal tools, what's the work load for localization?
2:28
kitase says they're currently running it on a pc, so they don't know the work load of getting it on the 360. they are putting priority on the PC version.
2:29
question: which do you think will do better? ps3 or xbox 360?
2:30
hashimoto says, "We've just made the announcement. So in the future, we'll be able to make speculation, but we need to do some market research."
2:33
question: which do you think will do better? ps3 or xbox 360?

hashimoto says they've just made the announcement, so they don't know. they need to do more market research and then they can speculate in the future.
2:35
question: will ff13 have mmo elements? ff12 had mmo elements.

kitase: each time we made a game, we try to make it unique. so it won't be like the last game.

question: about xbox live?

kitase: currently, we're still deciding.
2:40
question: how does the gameplay for ff12 and ff13 differ?
kitase: "overall, the atmosphere is difference. the tempo and the speed are different. the entire direction is different. It's flashier."


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Girsej:

Hmm, tror MS får en obehaglig överraskning. Alla jag känner har köpt PS3 för Final Fantasy och det här innebär inte någon större förändring för dem. Alla som köpt en PS3:A för Final Fantasy XIII lär fortfarande köpa det till just PS3. Jag kan förstå att MS vill ha det men de ska ju inte ens släppa det i Japan, där de verkligen behöver det. Undrar hur Xboxen klarar av White Engine, den är trots allt gjord för Cell-processorn... lär väl få vänta ytterliggare 3 år på att de ska porta skiten :/

White Engine har varit multiplat sedan länge, bara det var ju ett tecken på att detta skulle hända. Well, kul nyhet för 360 ägare som tycker om serien. Jag klarar mig mycket väl utan den, har inte orkat spela igenom ett FF sedan 8an.

Medlem

Inte helt oväntad nyhet, 360 bevisar åter igen att det är den överlägsna konsolen.

Medlem

Damn Microsoft. Get a life!:evil:


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Tjaa.. oväntade nyheter

FF13 på dvd skivor, hehe, good luck!

Medlem

Har inget emot just faktumet att spelet kommer till Xbox360.
Men jag gillar inte alls att det är multiplatform.
Multiplatform betyder alltid mycket, mycket sämre kvalité.

Medlem

har suttit å läst varenda liten tråd nu tror jag, å jag kan fan fortfarande inte förstå det här. Finns ju faktiskt ingen som är vinnare.
Spelet kommer bli än mer försenat, det kommer inte bli lika bra som det hade kunnat bli.
Square har sålt sin själv....de ligger dåligt ekonomisk och hittta då en snabb väg att gå.
Här kunde sony jobbat bättre, men ingen kan stoppa microsoft när det gäller pengar....å de verkar inte bry sig om hur mycket pengar de slänger ut.
Tänk om de istället skulle lägga ut pengar på själva konsolen istället.....få den å funka. Kanske göra så att den inte låter som ett flygplan, bygg i nätaggregatet så man kan ha den stående i hyllan, göra så att man kan köra wlan utan att köpa till en extra dosa.....finns så många saker den maskinen behöver...
Men istället för att göra det så lägger de pengar på att sno licenser.....

Fan låt tillverkarna jobba med en konsol det blir så otroligt mycket bättre spel! Xbox kan ha halo, gears of war och mass effect. Och sony kan ha Final fantasy, metal gear och god of war.
Vi som kunder kommer att gynnas av det, bättre spel!
åå det är ju endå därför iallafall jag spelar!

Medlem
Skrivet av Rolle:

Tjaa.. oväntade nyheter

FF13 på dvd skivor, hehe, good luck!

Går det med MGS4 så går det med FF13.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av lasershock:
Skrivet av redmac:

Man får hoppas SONY kan imponera imorgon annars ser det riktigt mörkt ut för dem...

Jag är fruktansvärt irriterad att MS kan köpa till sig allt...jäkla money hat!

Vad är fel på multiplatform titlar? Sluta vara en självisk fanboy.

Alla ska ha chansen att njuta av alla spel utan att behöva köpa en ny konsol.

Om du ska vara så trång synt kan jag informera dig om att själva grejen med att ge ut en spelkonsol är att det ska finnas spel bara till den enheten. Annars fallerar hela grundidén med att skapa ett spelsystem, tänk innan du öppnar mun!

Skrivet av gnu:

jaha så spenderade jag 3k på en jävla ps3 för mgs4 o ffXIII helt i jävla onödan.

Bara så du vet så släpps ff13 på ps3 också...så varför bete dig så omoget?
Sedan är FF Versus 13 exklusivt för PS3 det fastslog square på presskonferensen. Samt finns det massvis med bra spel i höst som kommer att få din och många andras ps3 att gå varma!

Redmac, googla uttrycket Damage Control om du inte redan känner till det.

Medlem

Moderators rädda oss!

cool bild btw drunken...


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

hatar BIll Gates!!!! kan han inte komma på nåt eget??

Inaktiv
Skrivet av MetalClock:

Har inget emot just faktumet att spelet kommer till Xbox360.
Men jag gillar inte alls att det är multiplatform.
Multiplatform betyder alltid mycket, mycket sämre kvalité.

+1

Medlem
Skrivet av Jee:

[http://www.gametrailers.com/player/36222.html]
I slutet där så står det "for Playstation 3 Only in Japan. Betyder det att det bara kommer till PS3 i japan? Alltså att det isåfall släpps till 360 i resten av världen men inte japan. :S

Släpps i väst på Xbox360 för att där finns en stor bas av Xbox360s.

Och dem ska börja utveckla Xbox360 versionen när dem är klara med PS3 versionen.
Skoj om det visar sig att dem behöver 2 Blu-ray skivor för det.

Inaktiv

hah, som sagt.. mest bitska sonyfans som gapar..

Kan ni inte glädjas lite över det ? "hurra, det går bra för square" lr liknande :b ? Hade -aldrig- brytt mig om ett 360spel går över till PS3. Bara mer som kan njuta av spelet = )

Medlem

2:07
Hashimoto says something like "I think you are right [in assuming that it's not coming out in Japan]"

"efter frågan om release på 360 i japan"

2:02
first they will finish ffxiii in japan. and then they will start localization for english.

funderar på om dom menar i och med detta att de börjar mixtrandet till xbox360 samtidigt som dom ska fixa språket?

i så fall får man hoppas att dom piskas hårt att få färdigt konverteringen till 360, så att inte det är mer än just språket vi får vänta på efter det är färdigt i japan,,

någon som har något hum på hur lång tid det tar att översätta språkdelen?

får tillägga: Kul med multiplatform, men jag tror vi "kunder" tjänar mest på konkuransen i längden,, tillslut finns det bara en konsol och ett spelföretag som inte vågar satsa på något nytt utan vill att spelen ska passa alla, och alla åldrar!

hoppas det förblir en mardröm!

Skriv svar