Hur tar man bort Pci-e på ett m2n-e?

Inaktiv
Hur tar man bort Pci-e på ett m2n-e?

Som ämnet lyder, hur fasen? >_<

Har skruvat bort skruven, tagit bort 4 pins molex kontakten och nu är det en blå lite "spak" längst bak. Vilket håll ska den!?

Vill verkligen inte förstöra nått...

http://www.overclockers.ru/images/lab/2006/08/14/nf570/m2n-e-...

Inaktiv

Spaken trycks normalt ner mot moderkortet så att grafikkortet lyfts ur. Bättre att vara försiktig och fråga än att vara stolt och förstöra.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

NEEEEEEEEEEEEj DEN GICK AV

Hur faaaaaaaan ska jag göra nu!? Kortet sitter som berget!!!!

Inaktiv

Ditt moderkort är nog samma som mitt att man dra den neråt ist för innåt! Synd att du gjorde fel och knäckte den:(

man ska alltid inte ta i och testa försiktigt alla möjligheter!


signatur

Intel C2D e6600 8800gts 640mb 2048mb dddr2 pc6200 4*400gb saus p5w dh deluxe aspire x-navigator 550W

Medlem

den ska snarare uppåt (eftersom klacken på bilden pekar neråt). uppåt alltså, inte utåt, innåt eller nedåt. ta en tandpetare eller något annat o-vasst, och peta upp klacken underifrån samtidigt som du vickar försiktigt på kortet i sidled. skruvmejslar och andra metallföremål har sönder saker om de slinter...

maken till dålig konstruktion får man leta efter, agp-varianten där man tryckte spaken inåt var något gedignare...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Drog spaken åt alla möjliga håll samtidigt som jag kände på kortet om det blev lösare.

Jaja, satte dit spaken, så det känns som den sitter fast fint och normalt. Sen lämnar jag in datorn till företaget som byggde den och nämner inget om den.

Tack endå!

nj
Medlem
Skrivet av Alcr:

Drog spaken åt alla möjliga håll samtidigt som jag kände på kortet om det blev lösare.

Jaja, satte dit spaken, så det känns som den sitter fast fint och normalt. Sen lämnar jag in datorn till företaget som byggde den och nämner inget om den.

Tack endå!

Det var helt enkelt inte så att du behöver lossa skruven för kortplatsen under?
I en del chassin så sitter skruvarna så de överlappar kortplatserna (bla i mitt Antec Sonata så gör de det), så för att lossa ett kort så måste dels skruven som sitter i bracketen för kortet lossas, men även skruven på platsen under för den tar precis i.

Inaktiv

Såg ingen skruv men tittade efter, varsamt och noga och allt tydde på att man skulle trycka spaken neråt. Det är ett Gainward 7900GT så det är ju ganska långt också. Jaja, kör ner med datorn idag. Tack så mycket!

hatar det där systemet, det här konceptet är betydligt smidigare http://www.hbbear.com/2/lib/200703/27/123/1.jpg

bröt av en sån spak på mitt gamla moderkort som jag RMA:de till komplett - tur de inte sa nåt om det

1
Skriv svar