Zboard Merc Stealth Illuminated Gaming Keyboard

Robot
Zboard Merc Stealth Illuminated Gaming Keyboard

Har du tröttnat på att inte se vilka tangenter du trycker på i mörkret? Zboard uppfyller alla dina önskningar med ett tangentbord som får rummet att lysa upp som ett av Amsterdams lite "finare" kvarter.


Medlem
Testat - gamertangentbord från Ideazon

Jag gillar WASD bättre, och tunna tangenter.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

i fps spel är det pil tangenterna annars funkar wasd ok


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Har aldrig tyckt om gamertangentbord, alla är så fula. Tacka vet jag mitt Ultra-X Flat, otroligt sköna knappar samt att de smälter in perfekt med skärmen och högtalarna.

_78
Medlem

Svårt att se en spelplatta som smiter förbi G15?


signatur

Dell XPS M1730 till salu!

Medlem

Ser bara obehagligt och fult ut

Medlem

allt går i stål och svart här på skrivbordet, högtalarna, skärmen, tbordet, lampan. nycklarna, ja allt. så, så får det bli! <3

Medlem

det klagas något på bakgrundsbelysningen i en bildtext - något som är helt ogrundat på recensionen och som inte (såvitt jag kan se iaf) nämns någon gång i denna.

Vila i frid
Skrivet av Boulund:

det klagas något på bakgrundsbelysningen i en bildtext - något som är helt ogrundat på recensionen och som inte (såvitt jag kan se iaf) nämns någon gång i denna.

Det var bara menad som en vänlig informativ text om att det lyser mer i bakgrunden på produktbilderna.

Att det lyser igenom knapparna med dioder tog jag upp i recensionen, men du har rätt,. Jag ändrar. Tack.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

När man kan spela på Razer Tarantula...

Alla annat känns trikondärt!


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av Mahone:

Har aldrig tyckt om gamertangentbord, alla är så fula. Tacka vet jag mitt Ultra-X Flat, otroligt sköna knappar samt att de smälter in perfekt med skärmen och högtalarna.

ja ultra x är det enda tangentbordet jag använder... slitit ut 2st hittils!

funderar på att köpa ett och installera sitt egna på jobbet...

Jee
Medlem

Har ett Zboard MERC och det fungerar bra. Programvaran man får till fungerar hyfsat bra, är lite segt att få upp bara. Tog inte så jätte lång tid för mig att vänja mig vid det när jag spelar.


signatur

Eller inte?

Medlem

Som föregående talar har även jag det äldre Zboard MERC, som det är nu skulle jag aldrig kunna gå tillbaka till det gamla WASD, där knapparna sitter snett, man får t.ex vrida handen till vänster, hålla fingrarna tätt som helvete och sträcka på långfingret. I den här fjärilsmodellen så slipper man det.

Men visst, det är en vanesak, men när man väl lärt sig det, då finns det inget bättre.

Avstängd
Skrivet av Mahone:

Har aldrig tyckt om gamertangentbord, alla är så fula. Tacka vet jag mitt Ultra-X Flat, otroligt sköna knappar samt att de smälter in perfekt med skärmen och högtalarna.

Så sant, jag använder också ultra-x flat, riktigt skönt tangentbord.

Inaktiv
Skrivet av Silentzio:
Skrivet av Mahone:

Har aldrig tyckt om gamertangentbord, alla är så fula. Tacka vet jag mitt Ultra-X Flat, otroligt sköna knappar samt att de smälter in perfekt med skärmen och högtalarna.

ja ultra x är det enda tangentbordet jag använder... slitit ut 2st hittils!

funderar på att köpa ett och installera sitt egna på jobbet...

Hm, det där kan man tolka som att det är ett tangentbord med dålig kvalité.

Hade själv ett Ultra-X (första modellen) innan jag bytte till G15. Funderar på att skaffa mig ett Ultra-X av andra modellen (det helsvarta) men nackdelen är "knappkombinationerna".

Medlem

Ultra-x Flat är ett rätt skönt tangetbord, har dock aldrig varit med om något tangenbord som håller så låg kvalité, slet ut 3 stycken på runt 2 år.. en kompis likaså (men 2 st, sen tröttnade han och köpte nått riktigt billigt skit som fortfarande håller)..


signatur
Medlem

Bryr mig i ärlighetens namn inte alls speciellt mycket om tangentbord. Jag har ett gammalt och billigt Labtec som har hållt i ett x antal år. Fast jag är lite inne på ett diNovo Edge, men smakar det så kostar det, så därför skiter jag i det.

Medlem

Ultra-X värdens första engångstangentbord. JIHA! ultra-skräp.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Alarcron:

Som föregående talar har även jag det äldre Zboard MERC, som det är nu skulle jag aldrig kunna gå tillbaka till det gamla WASD, där knapparna sitter snett, man får t.ex vrida handen till vänster, hålla fingrarna tätt som helvete och sträcka på långfingret. I den här fjärilsmodellen så slipper man det.

Men visst, det är en vanesak, men när man väl lärt sig det, då finns det inget bättre.

Jag har också ett äldre MERC tangentbord och det har fungerat klockrent. Körde med att vanligt labtech tangentbord innan och hade problem med att jag drog ihop händerna ofrivilligt under det mest intensiva periodena i spelandet, så musen slog i tangentbordet (använda piltangenterna för förflyttning). Men med detta tangb. har jag inte detta problem.
Fördelen med detta tangentbord (som inte nämns i recensionen) är att du kan göra macros (precis som med G11- G15) och ändra funktionerna för tangenterna om du inte är nöjd med layouten för ett visst spel. Tex så hade jag problem med TF2 en av knapparna gjorde emotes så att karaktären fastnade under en viss tid och just denna knapp kom jag åt ganska mycket av misstag. Inget bra om man ska springa undan för en pyro och snubben helt plötsligt stannar och gör en emote under 3 sekunder :\
En annan nackdel är dock att texten på tangenterna slits ut (i alla fall på mitt tangentbord) och då menar jag inte de vanliga qwerty-delen utan på "gamer" delen till vänster. Inget större problem kanske eftersom man tillslut vet hur det är utformat.

-SWE_Smisk

Medlem

Kan inte FZ börja köra Tangent nertrycknings tester när ni testar tangentbord? är ju lite brunt när man köpt ett tangentbord för nära tusen spän så fungerar det inte helt hundra.
Exempel på test: Håll ner båda Shift tangenterna och skriv:
THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOGS

Inaktiv
Skrivet av MKultra:

Ultra-x Flat är ett rätt skönt tangetbord, har dock aldrig varit med om något tangenbord som håller så låg kvalité, slet ut 3 stycken på runt 2 år.. en kompis likaså (men 2 st, sen tröttnade han och köpte nått riktigt billigt skit som fortfarande håller)..

Hur hanterar ni era tangentbord? Det är inte gjort för att misshandlas. xD

Medlem

kan man inte använda WASD så borde man fan kapa av sig fingrarna och sluta spela

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:
Skrivet av MKultra:

Ultra-x Flat är ett rätt skönt tangetbord, har dock aldrig varit med om något tangenbord som håller så låg kvalité, slet ut 3 stycken på runt 2 år.. en kompis likaså (men 2 st, sen tröttnade han och köpte nått riktigt billigt skit som fortfarande håller)..

Hur hanterar ni era tangentbord? Det är inte gjort för att misshandlas. xD

Haha, eller hur.

Jag har haft mitt Ultra-x Flat sen slutet av 2004 och det funkar fortfarande helbra.
Förutom enstaka brödsmulor jag ibland lyckas pilla in under tangenter, men då är det bara att skaka bort dom.

Och jag skulle aldrig kunna spendera en stor summa pengar på ett tangentbord, funkar bra som det gör, alla extra knappar känns överflödigt.

Medlem

Usch vad fult! Tacka vet jag mitt Keytronic...

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:

Hur hanterar ni era tangentbord? Det är inte gjort för att misshandlas. xD

Har knappast misshandlat dom på nåt sätt, har använt PC i c:a 18 års tid nu (dvs sen 386:ans tid) och har aldrig varit med om några tangentbord som hållit så låg kvalité eller gått sönder så snabbt av vanligt användande.

Skulle nog kunna tänka mig att testa ett sånt här tangetbord, bara för att se om det känns bekvämare, är det lite bättre känsla i knapparna så kan det vara värt en trehundring tycker jag.. Men det skulle inte falla mig in att köpa just denna nya modell, alldeles för dyrt.


signatur
Medlem

Enda problemet jag ser med den här är att den är så bred! Jag har en utdragbar tangentbord/mus bräda under data bordet som inte är så där jätte brett, så skulle jag ha den här så får inte musen plats. Och har jag allt på själva bordet så sitter det för högt och jag kommer för nära skärmen(ögonen tårar när jag spelar för länge). Så nja, den där är ju garanterat bredare än ett g15, så jag stannar med mitt. Fast jag skulle vilja ha en "gamer" keyboard, fast WASD går också bra.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Ähh jag kan bara spela med piltangenterna.. WASD har aldrig funkat för mig.. kalla mig ol'school
8)

Tycker att hela gamer "paden" på detta bord skulle kunna gå ta loss så man kan bara ha den o musen bredvid varandra och tangentbordet ovanför... men men..

Lite sugen på ett G15 faktiskt. :up:`??


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Inaktiv

Ja, jag håller då ALLTID in båda skifttangerna när jag vill skriva i versaler, för att göra mig EXTRA tydlig.

Medlem

Älskar Ideazons "Fang Gamepad" lätt bästa sättet att spela på. Stort plus att man kan ha sitt vanliga tangentbord med.

Medlem

Varför heter den Stealth för när hela skiten lyser?

12
Skriv svar